مفید بود؟

اهمیت سئو امروزه برای همه کسب و کارها مشخص و کاملا واضح است.

هر جستجو یک فعل است.

مردم برای حل مسائل، انجام وظایف و انجام کاری به جستجو می پردازند.

برخی از انواع شیوه های جستجو در همه این کارها مشترک است.

در سال ۲۰۰۹ ، بیل گیتس در یک شام خصوصی سخنرانی کرد و در آنجا جمله مشهور خود را گفت که  “افعال، آینده جستجو را تشکیل می دهند.”

گیتس در مورد کلماتی که افراد جستجو می کردند صحبت نمی کرد، بلکه بحث او درباره این بود که چرا افراد جستجو می کنند.

قبل از اینکه بفهمیم چرا جستجو مهم است، باید یک قدم به عقب برداریم و دلیلی را که افراد به جستجو می پردازند را درک کنیم.

 

فهرست مطالب

  • چرا افراد جستجو می کنند
  • سیر تکامل جستجو و سفر مصرف کننده
  • ۳ اصل اساسی هر استراتژی یا کمپین بازاریابی
  • چرا سئو دارای اهمیت است؟
  • یک سئو خوب در حال حاضر
  • بنابراین چرا جستجو مهم است؟

چرا افراد جستجو می کنند

اوایل، مردم جستجو می کردند تا لیستی از اسنادی را پیدا کنند که حاوی کلماتی باشد که در آنها تایپ کرده اند.

اما دیگر اینگونه نیست.

امروزه مردم برای حل مشکلات، انجام وظایف و انجام کاری در اینترنت به جستجو می پردازند.

ممکن است برای رزرو پرواز، خرید کالا، اطلاع از آخرین اشعار تیلور سویفت یا دیدن عکس گربه جستجو کنند.

همانطور که بیل گیتس به آنها اشاره کرد، همه این جستجوها افعال (کار) هستند.

هنگامی که یک کاربر جستجویی را شروع می کند، آنها واقعاً یک سفر را شروع کرده اند.

بازاریابان دوست دارند در مورد سفر مصرف کنندگان (Consumer journey) صحبت کنند.

این فقط یک روش جالب برای مراجعه به مسیر کاربر از آغاز کار آنها تا زمان اتمام آن است و بیشتر این سفرها با جستجو شروع می شوند.

سفر مصرف کننده به تدریج نقش بیشتری در جستجو در طول دهه گذشته داشته است.

Consumer journey در ابتدا به شکل یک قیف به تصویر کشیده می شد که در آن کاربران از آگاهی به سمت خرید حرکت می کنند.

این مدل رفتار مصرف کننده دیگر منسوخ شده است (اگرچه هنوز از این مدل برای اهداف مصور یا توضیحی استفاده می شود).

جستجوی پیشرفته گوگل چیست؟ معرفی 8 تکنیک پرکاربرد
>>

سیر تکامل جستجو و سفر مصرف کننده

سفر مصرف کننده مدرن دیگر مانند قیف نیست، بلکه بیشتر شبیه یک حصیر درهم تنیده است.

سفر مصرف کنندگان مسیر پر پیچ و تابی در بین کانال ها، رسانه ها و دستگاه های مختلفی است که کاربران امروزه با آنها در تعامل هستند.

برای مناسب سازی این مدل جدید، جستجو باید از کلمات ساده در صفحه ایجاد شود تا بتوان هدف کاربر در هر مرحله از سفر را درک کرد.

جستجو دیگر فقط مربوط به کلمات کلیدی نیست، بلکه به صورت ارائه محتوای مناسب به کاربر مناسب در زمان مناسب در طول سفرش است تا به آنها در انجام کارهایشان کمک کند.

برای کاربران، [جستجو]  در مورد افعال (انجام کارها) است.

برای بازاریابان جستجو، [جستجو] در مورد کمک به کاربران در طول سفرشان است (و در حالت ایده آل، کمی تأثیرگذاری بر آنها در طول این راه است).

با در نظر گرفتن مدل حصیر در هم تنیده، سفر مصرف کننده امروزه دیگر در یک دستگاه واحد اتفاق نمی افتد.

کاربران ممکن است جستجو را از دستگاه تلفن همراه خود شروع کنند، تحقیقات خود را در تبلت یا لپ تاپ ادامه دهند و در نهایت خرید را از رایانه شخصی خود در خانه انجام دهند.

جستجو کردن فقط به کامپیوتر یا تلفن همراه محدود نمی شود.

کاربران هم اکنون می توانند از دستگاه های مختلفی از جمله ساعت های هوشمند، عینک های هوشمند، دستیار صوتی بلوتوثی و یا حتی از طریق وسایل آشپزخانه جستجوی خود را انجام دهند.

در دنیای امروز، حتی یخچال هم می تواند دارای حساب توییتر باشد.

بازاریابان جستجو (Search Marketers) باید از نحوه ارتباط دستگاه های مختلف به یکدیگر آگاه باشند و همچنین بدانند که این ارتباطات در تجربه جستجوی کاربر چه نقشی را ایفا می کنند.

این روزها، در دنیایی که بیش از حد در آن ارتباط برقرار شده است، سئو به تدریج به آنچه که ما آن را بازاریابی واقعی (Real Marketing) می نامیم، تبدیل شده است.

به همین دلیل اهمیت سئو بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

اهمیت سئو بر روی ارائه محتوا بنا به نیاز کاربر است

امروزه زمان هک، ترفندها و تلاش برای مهندسی معکوس الگوریتم ها نیست. امروزه سئو بر موارد زیر متمرکز است:

  1. درک افراد (شناخت کاربران)
  2. ایجاد بینش اطلاعات محور
  3. استراتژی محتوا
  4. حل مساله فنی
چگالی کلمات کلیدی چیست؟
>>

۳ اصل اساسی هر استراتژی یا کمپین بازاریابی

  1. جذب کاربر
  2. درگیر کردن کاربر
  3. تبدیل کاربر به مشتری

جستجو کردن در هر سه این مراحل دخیل است. اما جستجو به شدت بر مرحله اول مترکز است: جذب کاربر

جمله “اگر آن را بسازید، آنها خواهند آمد” ممکن است در زمینه هایی مثل بیس بال درست باشد، اما برای وب سایت اینگونه کار نخواهد کرد.

تنها داشتن یک محصول عالی کافی نیست.

شما باید به طور فعال مشتریان را از طریق چندین کانال و مجرا جذب کنید.

اهمیت سئو در اینجا کاملا مشخص می شود و باید استراتژی های سئو را در سایت رعایت کرد علی الخصوص صفحات مهم.

اگر یک صفحه درگیر جذب بازدید کننده باشد و یا نقشی در درگیر کردن کاربر با سایت و یا تبدیل آنها به مشتری داشته باشد، مولفه های سئو باید در این صفحه کاملا رعایت شده باشد.

چرا سئو دارای اهمیت است؟

کاربران مهم هستند و بسیاری از آنها کار خود را با جستجو شروع می کنند، بنابراین جستجو مهم است.

اما چرا سئو مهم است؟

آیا سئو فقط یک فاکتور فنی است؟

من شنیده ام افزونه ای برای آن وجود دارد.

آیا گوگل و بینگ نمی توانند وب سایت من را بفهمند؟

ممکن است این سوالات برای شما هم پیش آمده باشد.

این مقاله را با یک نقل قول از بیل گیتس شروع کردیم “افعال، آینده جستجو را تشکیل می دهند.”

اما این گوگل بود نه مایکروسافت که این فلسفه را مورد توجه قرار داد.

پیاده سازی مواردی مانند Hummingbird ، Panda ، Penguin ، RankBrain ، Mobilegeddon ، Possum، Pigeon، و AMP در اصل همه تلاش های از جانب گوگل بودند.

گوگل این ها را برای تطبیق الگوریتم جستجوی خود، برای انتقال از کلمات به افعال  انجام داد.

۹۳ درصد ار مشتریان هیچگاه صفحه دوم گوگل را بررسی نمی کنند.

سئو از زمانی که تنها متا دیتاها مهم بودند، راه زیادی را طی کرده است.

روزهایی که تنها با ست کردن توضیحات متا دیتا (Meta Data) به صفحات اول جستجوی گوگل می رسیدیم.

وب سایتهای امروزی کاربردها و کارایی بیشتری نسبت به یک وب سایت صرف دارند.

بسیاری از کاربردها و ویژگی ها بیشتر به خوبی توسط موتورهای جستجو پشتیبانی نمی شوند (مانند Angular و React).

یک سئو خوب در حال حاضر

یک سئو خوب نه تنها به محتوا توجه می کند، بلکه به موارد زیر نیز کمک می کند.

  • امکان حرکت راحت در بین صفحات را فراهم می کند
  • مسائل فنی را که باعث عدم ایندکس شدن صفحات در موتورهای جستجو می شود را برطرف می کند
  • تنظیمات مناسب سرور
  • با رسانه های اجتماعی، محتوا، خلاقیت، تجربه کاربری، جستجوهای پولی و نرم افزارهای آنالیز ادغام می شود
  • راه هایی برای افزایش سرعت سایت پیدا خواهد شد
ساخت فهرست یا منو در وردپرس
>>

یک سئو کار حرفه ای نه تنها جستجوگران را می شناسد و درک می کند بلکه چشم انداز رقابتی را نیز درک می کند.

تنها کافی نیست که نیاز کاربران را درک کنید و آنها را برطرف کنید، بلکه به عنوان یک بازاریاب جستجو (Search Marketer) باید بتوانید نیازهای دیگری را که دربازار وجود دارد را شناسایی کنید و خلاء های اطلاعاتی را پر کنید تا بتوانید راه حل های بهتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.

ما راه زیادی را از کلمات کلیدی صفحات تا یا بازیاربی کامل را طی کرده ایم.

متخصصان سئو نقش های زیادی را برای کمک به توسعه دهندگان بهبود معماری اطلاعات، تجربه کاربر، استراتژی محتوا، بازاریابی، شبکه های اجتماعی و تیم رسانه ای پولی دارند.

سئو یک بازی دادن و گرفتن است، همه در تلاش برای ایجاد چیزی هستند که برای موتورهای جستجو و کاربران مفید و کاربردی باشد.

نکته: توجه اصلی باید بر روی نیازهای کاربران سایت باشد نه موتورهای جستجو

واقعیت ساده این است که اکثر تغییرات روی وب سایت ها این روزها بر سئو تأثیر می گذارد و تنها با داشتن استراتژی سئو خوب می توانید یک کسب و کار را به نتایج مثبت امیدوار کنید.

بنابراین چرا جستجو مهم است؟

جستجو مهم است زیرا کاربران مهم هستند.

با پیشرفت فن آوری، متخصصان سئو مرتباً با روش های جدید جستجو، دستگاه های جدید برای جستجو و انواع جدید جستجو (مانند جستجوی صوتی و …) سروکار دارند، اما یک چیز که همیشه ثابت خواهد ماند، پاسخ به این پرسش است که چرا افراد جستجو می کنند؟

در واقع باید پیدا کرد که مردم برای رفع چه نیازی به جستجو می پردازند.

ممکن است روزی با پیشرفت و توسعه هوش مصنوعی تمام جستجوهای خود را به آنها بسپاریم.

اما تا آن زمان ما هنوز به حل مشکلات و انجام کارها نیاز داریم که نوعی از جستجو همیشه در آن دخیل خواهد بود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.