ه عنوان طراح وب سایت همه ما می دانیم که علائم بصری مطلوب در وب سایت ها تا چه اندازه می تواند بر دید بیننده تاثیر داشته باشد. اما این موضوع می تواند بسیار عمیق تر باشد. طراحی وب سایت خوب چیزی بیشتر از یک ظاهر خوب است. در حقیقت طراحی وب سایت یکی از ابزار برند سازی و بازاریابی می باشد و در حقیقت بسیار اثر بخش است. بنابراین وب سایت شما باید زیبا باشد تا بتواند تاثیر مطلوبی بر بیننده بگذارد.
همه چیز از یک تاثیر اولیه شروع می شود. رنگ ها، فونت ها و تصاویر همه بر روی ذهنیت مخاطب در رابطه با یک برند تاثیرگذار هستند. بسیار مهم است که این المان ها چه پیامی را به بیننده انتقال می دهند. شما باید وب سایتی طراحی نمایید که بیننده با نگاه اول بداند که بار دیگر هم تمایل دارد از این وب سایت بازدید نماید. طراحی شما همچنین باید با محتوای و اطلاعات درون سایت همخوانی داشته و هضم آن برای بیننده آسان باشد.
پس از اینکه این تصویر و ارتباط اولیه ایجاد شد، کاربران باید دلایلی بیابند که در وب سایت شما باقی بمانند و در آن گشت بزنند. بنابراین شما باید دلایل بیشتری در اختیارشان قرار دهید. با طراحی خود وب سایتی منحصر به فرد در اختیار آنان قرار دهید. استفاده از المان های بصری عالی و قوی یکی از ساده ترین شیوه های انجام این امر است.
در صورتی که طراحی صفحه خانه شما عالی باشد بسیار خوب است، اما دیگر صفحه ها نیز باید دارای همین سطح کیفیت باشند. همیشه به این موضوع فکر کنید. نیم بیشتری از افرادی که از وب سایتی بازدید می کنند، از طریق موتورهای جستجو و یا لینک های دیگر به آن وب سایت برخورد کرده اند. بنابراین این احتمال زیاد است که برای بار اول صفحه ای به جز صفحه اول سایت شما را باز کنند.
طراحی خوب شما موجب می شود که طراحان بار دیگر به وب سایتتان مراجعه نمایند و تبدیل به یک کاربر دائمی شوند. اگر طرح وب سایت شما دچار اشکال باشد و اصول درستی را رعایت نکرده باشد، این اتفاق رخ نمی دهد. ارتباطی را با کاربر برقرار کنید که خود او تمایل به قطع این ارتباط نداشته باشد. شما به کمک طراحی وب سایت، المان های بصری، محتوا و مانند آن می توانید مخاطبین را بیشتر و بیشتر به سوی خود جذب نمایید.