این روز ها به نظر می رسد که دنیا به لطف شبکه های اجتماعی کوچک تر شده است. همین دهکده جهانی موجب ایجاد وب سایت های گوناگونی شده است.
این روز ها به نظر می رسد که دنیا به لطف شبکه های اجتماعی کوچک تر شده است. همین دهکده جهانی موجب ایجاد وب سایت های گوناگونی شده است. بنابراین طراحان باید به خوبی پیامی را می خواهند به کاربران القا کنند را بسنجند.
یکی از جنبه های طراحی که تاثیر آن می تواند بسیار ناخودآگاه باشد، استفاده از رنگ هاست. رنگ ها علاوه و بر جلوه و تاثیرات روانی که بر ما می گذارد جنبه فرهنگی نیز دارد، اصولاً هر رنگ می تواند معرف فرهنگ و مکان خاصی باشد. توجه به این ویژگی رنگ بسیار اهمیت دارد. در اینجا به برخی از رنگ ها و فرهنگ های مرتبط با آن ها اشاره خواهیم کرد:
رنگ قرمز: در فرهنگ غرب (آمریکای شمالی و اروپا) این رنگ نشان دهنده عشق و شور می باشد. همه جنبه منفی دارد و هم جنبه مثبت، می تواند معرف خطر باشد. در صورتی که با رنگ سبز استفاده شود جنبه مذهبی پیدا خواهد کرد و معرف کریسمس خواهد بود. در فرهنگ شرق و آسیایی، رنگ شادی، جشن و شوق می باشد. رنگی که هند برای لباش عروس استفاده می شود، در هند قرمز معرف خلوص می باشد و در ژاپن به مفهوم زندگی و همچنین خشم و خطر. در خاورمیانه این رنگ نشان دهنده خطر و احتیاط می باشد. در آمریکای لاتین در صورتی که قرمز و سفید کنار هم قرار گیرند جنبه مذهبی خواهد داشت.
رنگ زرد: در فرهنگ غرب نشان دهنده گرما (خورشید)، تابستان و مهمان نوازی می باشد. در ایالات متحده این رنگ نشان دهنده نقل و انتقال می باشد و رنگ وسایل نقلیه عمومی زرد است. در فرهنگ آسیایی و شرقی، این رنگ را افراد سلطنتی استفاده می کنند و نشانه پادشاهی و تقدس می باشد. در خاورمیانه، با اینکه مصریان آن را رنگ مرگ می دانند، اما این عموماً به مفهوم شادی می باشد. رنگ زرد در فرهنگ غرب و خاورمیانه مفاهیم بسیار نزدیکی دارند.