مقالات آموزشی

واقعیت ها و عقاید موجود در خصوص سئو

مفید بود؟

بهینه سازى موتورهاى جست و جو لزوماً شامل هیچ مهارت خاصى نیست. همه آنچه مورد نیاز است دانش بازار و کمى ذوق عمومى است.

سئو ؛ واقعیت ها و عقاید موجود

بهینه سازى موتورهاى جست و جو لزوماً شامل هیچ مهارت خاصى نیست. همه آنچه مورد نیاز است دانش بازار و کمى ذوق عمومى است.

از آنجایى که طبع و ذوق عمومى چیزى نامتعارف است لذا بسیارى از افراد بر این باورند که درباره بهینه سازى موتورهاى جست و جو دانش و تخصص لازم است.

هیچ قائده اى براى کسب دیدگاه مشخص در هیچ موتور جست و جویى نیست. تمام آن به چگونگى مدیریت شما در استفاده از تمام ابزارهاى سئو براى کسب نتیجه بهتر بستگى دارد.

در اینجا مواردى را که در شناخت نسبى موتورهاى جست و جو به شما کمک خواهد کرد بیان مى کنم:

***الگوریتم

بسیارى بر این باورند که هر موتور جست و جو بر اساس الگوریتم خاص خود که اغلب درست است، کار مى کند. الگوریت موتور جست و جو تغییر مى یابد و متنوع است.

بسیارى از کسانى که در زمینه سئو کار مى کنند، موشکافانه به بررسى و کشف تاکتیک هاى موتورهاى جست و جو مى پردازند. ممکن است کتاب ها و برنامه هاى بسیارى را دیده باشید که روى کِرَک کردن الگوریتم هاى موتور جست و جو تاکید داشته اند.

ولیکن این کار با توجه به تغییرات پیوسته شیوه و متودها به هیچ وجه ساده نیست و چه بسا ممکن است موجب ناکامى وب سایت شما نیز بشود. سئو یک کار مدت دار و محدود نیست.

در سئو با یک فرآیند بى پایان روبرو هستید.

***کلیدواژه هایى با رونویسى خوب

مشتریان اغلب بر این باورند که محتوایى که براى موتورهاى جست و جو نوشته مى شود از آنچه براى بازدیدکنندگان ارائه مى سود، متفاوت است.

این باور غلطى است.

یک محتواى خوب مى بایست به یک میزان براى بازدیدکننده و موتور جست و جو مفید و کاربردى باشد. یک محتواى خوب محتوایى است مه علاوه بر خوب بودن مطلب، حاوى کلمات کلیدى درست و بجا و مرتبط با فعالیت و وب سایت باشد.

***فلش و انیمیشن

افراد بر این باورند که وب سایتى جذاب و پرکشش خواهد بود که از گرافیک و انیمیشن فلش استفاده کند. ولى باید در نظر داشت با توجه به اینکه موتورهاى جست و جو صفحات فلش را نمى خوانند در نتیجه این گونه دکور دادن ها تاثیرى در کسب رتبه خوب در صفحات جست و جو نخواهد داشت. موتورهاى جست و جو ، به علت اینکه در کشف و یافتن اطلاعات مرتبط با وب سایت ها از طریق صفحات فلش دچار مشکل مى شوند، آن ها را نمى خوانند.

محتوا تنها چیزى است که به موتورهاى جست و جو کمک مى کند تا اطلاعات مرتبط با وب سایت شما را بدست بیاورند.

از این رو ایجاد تعادل میان محتوا و گرافیک امرى ضرورى است. هدف نهایى هر وب سایتى فروش محصولات و یا خدمات است اما وقتى شما گرافیک بالایى در سایت داشته باشید که بى ارزش باشد و محتواى قابل قبولى نداشته باشد. در نتیجه بازدیدکننده بدون توجه به ادامه، سایت شما را ترک مى کنند و عملاً شما موفق نشده اید که بازدیدکننده خود را به مشترى بالقوه تبدیل کنید.

***بهینه سازى واقعى سایت

ساخت چندین سایت به منظور بهینه سازى یک سایت رایج شده است. در این گونه وب سایت ها محتوایى دیده نمى شود یا برخى از آنها محتواى ساختگى دارند. دارندگان این گونه وب سایت ها بیش از آنکه روى محتوا تکیه کنند روى لینک ها و محبوبیت آنها تکیه مى کنند. اگر مى خواهید سایتتان مورد پسند قرار گیرد، از محتواى مرتبط با فعالیتتان که کمک شایانى به شما خواهد کرد، استفاده کنید.

با ایجاد یک محتواى خوب، نیازى نیست که چند وب سایت داشته باشید و دائماً لینک دهى کنید. براى بهینه سازى بهتر مى توانید اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را در” یک وب سایت” با کلمات کلیدى قوى، درست و بجا قرار دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.