امروزه بسیاری از کسب و کارهای محلی به علت تنوع موجود در گزینه های انتخاب و در دسترس بازاریابی محلی دگرگون شده اند. برعکس روزهای گذشته ، زمانی که تعداد کمی از رسانه های تبلیغاتی اکثریت مخاطبان شما را پوشش می دادند، از قرار معلوم حجم گسترده ای از گزینه های بازاریابی پف دسترسی هر یک از کانال های تبلیغاتی را هموار کرده اند.
10 نکته کاربردی در جست و جوی محلی ِ خوب
23 ژوئن 2014، وسلی یانگ
امروزه بسیاری از کسب و کارهای محلی به علت تنوع موجود در گزینه های انتخاب و در دسترس بازاریابی محلی دگرگون شده اند. برعکس روزهای گذشته ، زمانی که تعداد کمی از رسانه های تبلیغاتی اکثریت مخاطبان شما را پوشش می دادند، از قرار معلوم حجم گسترده ای از گزینه های بازاریابی پف دسترسی هر یک از کانال های تبلیغاتی را هموار کرده اند.
صاحبان کسب و کار با توجه به نوع کسب و کار ،تمام روش هایی که یک مصرف کننده به دنبال آن است و خدماتی را جست و جو می کند ، بررسی می کنند ولی نمی دانند از کجا باید پاغاز کنند.
کلید آغاز این حرکت ایجاد یک شالوده قوی برای جست و جوی محلی موفق توسط ثبت اساسی ترین نکات است.
از همین حالا شما می توانید از سایر فرصت ها بهره ببرید و با استفاده از رسانه های تبلیغاتی ، بهتر دیده شوید.
در اینجا 10 نکته مهم را برای بهتر دیده شدن برندتان در جست و جوهای محلی ارائه می کنم که خواندنش خالی از لطف نیست:
از ارائه اطلاعات کلیدی درباره کسب و کارتان اطمینان یابید.
محصول شما می بایست به طور دقیق و قابل فهم ارائه شود. یکی از جنبه های مهم جست و جوی محلی ، اطمینان یافتن از دقت و قابل فهم بودن نوع کسب و کارتان در میان صفحات وب است.
هنوز هم بر اساس نظرخواهی انجام شده توسط CONSTANT CONTACT ، 50 درصد از کسب و کارهای کوچک در فهرست جست و جوهای عاری از دقت قرار دارند.
اگر اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان ، به روز نباشد ، نتایج جست و جو در صفحات متفاوتی نمایش داده خواهد شد. در نتیجه در جست و جوهای اینترنتی کمتر دیده خواهد شد و این امر غالباً مصرف کننده را دچار سختی می کند و یافتن شما را برایش غیرممکن می سازد.
با به روز کردن اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان و ویرایش اطلاعات موجود در صفحات وب در سایت های چون YP,YELP,GOOGLE در فهرست اصلی جست و جو قرار خواهید گرفت.
رتبه خود را در سئو محلی ارتقا بدهید
هنگتمی که اطلاعات پایه شما دققی باشد، شما در بسیاری از سایت های عمومی در صدر قرار می گیرید. این اطلاعات می بایست همان چیزهایی باشد که مصرف کننده ء خدمات و محصولات شما به دنبال آن است. اطلاعاتی از قبیل نام کسب و کار، آدرس، تلفن و ….
با توجه به نوع خدمات، وب سایت خود را بسازید
یک وب سایت تجاری، مهم ترین مولفه هر تجارت و استراتژی بازاریابی محلی است. وب سایت یک پایگاه اطلاع رسانی به شمار می آید که در آن تعاملات دیجیتالی آغاز می شود و پایان می یابد. وب سایت مهم ترین مکان برای مشتریان بالقوه و موجود است تا آنچه پیش از تصمیم گیری درباره خرید مورد نیاز است را درباره شرکت شما بدانند.
سایت خود را برای جست و جو بهینه کنید
به هنگام ساخت وب سایت ، بخاطر داشته باشید که بسیاری از مشتریان بالقوه اگر نتوانند سایت شما را پیدا کنند، نمی خواهند کار شما را ببینند و از شما خرید کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می بایست در کنار طراحی و ساخت وب سایت باشد.
یک وبلاگ برای آماده سازی یک جریان ثابت از مطالب و محتوا بسازید
یک راه ساده برای ایجاد دید و ذهنیت جست و جوی محلی در ساخت وب سایتتان ساخت و راه اندازی یک وبلاگ است تا بتوانید در آن جریانی ثابت از مطالب و محتوا داشته باشید. یک وبلاگ فرصت بسیار مناسبی است تا در آن تفکرات مرتبط با کسب و کارتان را پیاده سازی کنید و سفارشات جدید تجاری را در آن برجسته کنید.
این محتوی جدید و اضافه ، نتایج سئوی سایت شما را ارتقا داده و یک مکانیسم پیش رونده برای هدایت ترافیک از وب اجتماعی به سایت شما فراهم می نماید.
اهرم قدرتمند محتوای بصری را فراموش نکنید. محتوایی از تصاویر و فیلم ها ایجاد کنید.
در این دوره، در شبکه هایی چون اینستاگرام و پینترست، محتوی بصری نقش مهمی در جذب مشتریان بالقوه دارد. امروزه مصرف کنندگان به حجم وسیعی از تصاویر و ویدئوهای جذاب و مرتبط با کسب و کارتان تمایل دارند که گواهی بر درستی و ارزش برند شما باشد.
ضمن اینکه تصویر و فایل ویدئویی، به ارتقا وضعیت سئوی سایت شما کمک می کند و موجب می شود بهتر دیده شوید.
اطمینان یابید که وب سایت تجاری شما یک فضای دوستانه و صمیمی ایجاد کرده است.
یکی از بزرگترین مراجل جا افتاده در تجارت شما ، عدم بهینه سازی وب سایتتان برای نسخه موبایل است. جست و جوی با موبایل نه تنها در حال افزایش است بلکه باید بدانید که بسیاری از خریدها با آن انجام می پذیرد و اگر مشتری بالقوه بخواهد از طریق موبایل از وب سایت شما بازدید کند با صفحاتی روبرو خواهد شد که به راحتی لود نمی شوند و این گونه نمی تواند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد و ناگزیر خواهد بود از وب سایت بهتری که متعلق به رقیبان شماست بازدید کند.
برای حل این مسئله و حفظ مشتریانتان، وب سایت خود را برای نسخه موبایل و تلفن های هوشمند بهینه کنید.
در شبکه های اجتماعی که مورد پسند مشتریانتان است وارد شوید.
رسانه های اجتماعی فرصت خوبی برای ارائه خدمات و محصولات خودتان به مصرف کنندگان است. مشتریان وفادار به شما در ارتباط مستقیم با این شبکه ها هستند.
همچنین رتبه بالا در جست و جو آنلاین و ایجاد لینک در وب سایتتان میزان دیده شدن آن را ارتقامی دهد ضمن اینکه هزینه ای برای شما نخواهد داشت.
برای اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان، از بازدیدها استقبال کنید
بازدیدهای انلاین به طور فزاینده ای نقش اساسی در هدایت ِ تصمیم گیریِ مشتریان ایفا می کند. همچنین کیفیت و کمیت بازدیدها، تاثیر زیادی در چگونگی قرار گرفتن تجارت شما در در لیست جست و جوهای محلی می گذارد.
به موفقیت خود توجه کنید و در صورت لزوم رویکرد خود را تعدیل نمائید.
زمانی که شما نکات گفته شده را کاربردی و عملیاتی می کنید، پیشرفت خود را پیگیری و بررسی کنید. یک روش قانونمند و مستمر گزارش دهی فراهم کنید . بنابراین می توانید درک کنید چه کاری انجام شده است، چه کاری در حال انجام شدن و اجراست و چه چیزی به بهبود و ارتقا نیاز دارد.
با ایجاد این چارچوب همه چیز در گستره جهانی وب تحت کنترل شماست.