اگر برای رونق کسب و کار خود به فکر طراحی یک وب سایت هستید و قصد دارید در نتایج موتورهای جستجو، رتبه مناسبی به دست آورید، باید موارد مختلفی را به خوبی بررسی کنید. به همراه طراحی یک وب سایت به شکل کاملا اصولی و تخصصی، باید در انتخاب دامنه، حساسیت بالایی به خرج دهید. با توجه به اینکه بسیاری از وب مسترها برای بهینه سازی یا سئو به دنبال راهکارهای مختلفی هستند، خرید دامنه رنک دار یکی از این موارد شناخته می شود.
در واقع هنگامی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار بر بستر اینترنت هستید، باید در نخستین گام برای خرید دامنه اقدام نمایید. انتخاب و خرید یک دامنه همان اندازه که می تواند شما را در سریعترین زمان به اهداف خود برساند، ممکن است موجب مرگ کسب و کارتان نیز شود. بدون تردید شما نیز تاکنون با تبلیغاتی مانند خرید دامنه با رنک ۲ گوگل مواجه شده اید. این دامنه ها که قیمتی بالاتر نسبت به دامنه های معمولی دارند، مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار می گیرند. با این حال اگر گمان می کنید تنها با خرید یک دامنه رنک دار می توانید موفقیت خود را تضمین کنید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.
- خرید دامنه رنک دار یا دست دوم: مسئله این است
- شرایط خرید یک دامنه رنک دار چیست؟
خرید دامنه رنک دار یا دست دوم: مسئله این است
همانگونه که عنوان شد در نخستین گام برای طراحی و وب سایت باید به دنبال خرید هاست و دامنه سایت باشید. با توجه به تبلیغات گسترده ای که صورت می پذیرد، برخی از مدیران وب سایت ها ترجیح می دهند که روی به خرید دامنه رنک دار یا دست دوم بیاورند.
بیایید مسئله را به صورتی متفاوت بررسی کنیم. تصور کنید شما قصد دارید یک مغازه را اجاره کنید. بدون تردید یکی از نخستین سوالاتی که از صاحب مغازه می پرسید این است که کاربری قبلی مغازه چه بوده است؟ در عین حال نوع فعالیت مغازه های اطراف را نیز می توانید بررسی کنید. اینکه شما در یک بازار فروش قطعات خودرو بخواهید یک بوتیک لباس راه اندازی کنید، بدون تردید امری اشتباه محسوب می شود. حال این شرایط را می توانیم به خرید دامنه های رنک دار بسط دهیم.
هنگامی که به دنبال خرید دامنه رنک دار یا دست دوم هستید، با انتخابی مناسب می توانید مزایایی برای خود در اختیار داشته باشید. توجه به سابقه دامنه برای خرید آن از مهمترین نکات محسوب می شود. به هیچ عنوان انتخاب یک دامنه با رنک مناسب و بک لینک نمی تواند تضمینی برای موفقیت شما باشد.
در این میان مت کاتز به عنوان یکی از کارشناسان سئو و بازاریابی آنلاین تاکید می کند که در برخی شرایط خرید دامنه رنک دار یا دست دوم ممکن است برای مدیران وب سایت ها جریمه های زیادی نیز به همراه داشته باشد. بدون تردید شخصی که با زحمت زیاد به یک جایگاه مناسب رسیده است، به هیچ عنوان راضی به فروش دامنه سایت خود نخواهد شد.
شرایط خرید یک دامنه رنک دار چیست؟
پیدا کردن و خرید یک دامنه رنک دار و دست دوم می تواند کاری دشوار باشد. همانگونه که عنوان کردیم بسیاری از مدیران وب سایت ها هنگامی که به جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو می رسند، ترجیح می دهند که فعالیت خود را با دامنه هایی که در اختیار دارند، ادامه دهند. اگر هم موفق شوید که یک دامنه رنک دار برای خرید پیدا کنید، باید هزینه های زیادی برای آن در نظر بگیرید. با این حال یک انتخاب و خرید مناسب می تواند کمک کند تا با شتاب بیشتر و در یک مسیر میانبر برای رسیدن به اهداف خود قدم بردارید. عدم آشنایی مدیران وب سایت ها برای شرایط خرید دامنه رنک دار و دست دوم ممکن است ریسک خرید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این شرایط موجب ایجاد خسارت های بالایی برای آنها می شود.
با این حال اگر پس از بررسی شرایط به دنبال خرید یک دامنه دست دوم هستید، این نکات زیر را به دقت در نظر داشته باشید.
بررسی جریمه نشدن دامنه
قبل از انتخاب دامنه مورد نظر برای خرید سعی کنید ابتدا یک اکانت وبمستر گوگل ایجاد کنید. پس از این گام میتوانید برای بررسی جریمه شدن دامنه مورد نظر، از بخش Manual Action این فرآیند را طی کنید. چنانچه جریمه دستی گوگل برای یک دامنه اتفاق بیفتد، این احتمال وجود دارد که توسط سایر الگوریتم های هوشمند گوگل نیز جریمه هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
بررسی لینک های ورودی به سایت
بدون تردید یکی از اهداف مدیران وب سایت ها برای خرید دامنه رنک دار و دست دوم، بهره مندی از لینک های ورودی گسترده است. با این حال توجه داشته باشید که باید لینک های مورد استفاده از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار باشند. به هیچ عنوان لینک های به کار رفته از دایرکتوری ها و وبلاگ ها نمی توانند نقطه قوتی برای ارتقاء کسب و کار شما محسوب شوند.
بررسی زمینه کاری پیشین
یکی دیگر از شرایطی که هنگام خرید دامنه دست دوم و دامنه رنک دار باید حساسیت بالایی برای بررسی آن به خرج دهید، تعیین زمینه کاری پیشین دامنه است. بهترین کار این است که هنگام خرید دامنه رنک دار، فعالیت پیشین آن نیز مرتبط با نوع کسب و کار شما باشد.
بررسی کیفیت محتوای موجود
از هر مطلبی که بگذریم، تولید محتوای کاربردی و با کیفیت به عنوان مهمترین نکته برای رسیدن به جایگاه مناسب در موتورهای جستجو شناخته می شود. سعی کنید محتوایی که هم اکنون بر روی دامنه وجود دارند را بررسی کرده و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کنید. اگر کیفیت محتوای موجود در دامنه رنک دار بالا باشد، و از مطالبی با بهینه سازی مناسب برخوردار باشد، می توان از مفید بودن آن اطمینان حاصل نمود.
با تمام این تفاسیر همواره تاکید می شود اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدی هستید و قصد دارید فعالیت گسترده ای در زمینه بازاریابی دیجیتال انجام دهید، سعی کنید یک اعتبار به دامنه خود هدیه دهید. استفاده از دامنه های رنک دار شاید در نگاه اول بتواند برای شما میانبری ایدهآل به نظر برسد. با این حال مشکلات متعددی که در بلند مدت برای شما به وجود خواهد آورد، می تواند مرگ کسب و کار ایجاد شده را رقم بزند. بسیاری از افراد برای فریب گوگل از تاکتیک های غیر اصولی استفاده می کنند. به همین علت پس از رسیدن به یک جایگاه مناسب، روی به فروش دامنه خود می آورند. بدون تردید نخستین آپدیت گوگل این تکنیک ها را شناسایی می کند و شما را با جریمه هایی مواجه خواهد کرد. سعی کنید برای ایجاد یک کسب و کار بر بستر اینترنت، تمرکز خود را بر روی سئو سایت و ارائه محتوای مفید بگذارید. مجموعه وبتو در این زمینه به واسطه تخصص و تجربه ای که دارد به خوبی شما را راهنمایی می کند.