مفید بود؟

پاسخگویی به نیازهای مشتری (CNS) یکی از مهم ترین و سودآور ترین رکن در بازاریابی است. در محیط بسیار رقابتی ، حفظ مشتری موضوع اصلی تجارت است  وجای تعجبی نیست که مشاغل به طور فزاینده ای روی رضایت مشتریان خود متمرکز شده اند.  میتوان گفت مدل کانو (kano) رضایت مشتری در درک و تفسیر کاملاً مورد نیاز مشتری مفید است و با درک انواع مختلف سیستم های CNS ، مشاغل می توانند آنها را در طراحی محصول و اصلاح محصولات عامل سازند و ممکن است مزیت رقابتی نسبت به دیگران کسب کنند. این مقاله در مورد مدل کانو (kano) چیست و چه مزایایی دارد؟ و ارتباط آن با محصول و بازاریابی خدمات می پردازد. این مقاله خواندن جالبی را برای دانشجویان بازاریابی و سایر افراد رقم خواهد زد.

مدل کانو (kano) چیست ؟

اکنون به خوبی درک شده است که حفظ مشتریان قدیمی سود بیشتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد و مطالعات متعددی نشان داده اند که وفاداری مشتری به درک مشتری از کیفیت کالاها یا خدمات ارائه شده بستگی دارد. چالش بیشتر از مشاغل ، مقابله با رضایت مشتری است به طوری که  مشاغل مجبور هستند به پاسخ گویی به  سؤالاتی در مورد محصولات و خدمات قابل ارائه به مشتری هستند تا سطح بالایی از رضایت مشتری را ارائه دهند ، کدام ویژگی ها را ارائه دهنده به احتمال زیاد رضایت بیشتری را برای مشتریان ایجاد می کند؟ در میان روشهایی که برای پاسخ به این سؤالات و تحلیل CNS استفاده شده است ، مدل کانو به دلیل دستیابی به راحتی در طبقه بندی CN ها بر اساس داده های پیمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدل کانو (kano) مدل ابزاری مفید برای بخشهای تولیدی و خدماتی در تجزیه و تحلیل ویژگیهای یک محصول یا خدمات به منظور تصمیم گیری بهتر محصول می باشد. برخی از محققان همچنین میزان اهمیت دلبستگی به ویژگیهای مشتریان را بررسی کرده اند. استدلال این است که درجه اهمیت یک بعد مهم در مرحله ارزیابی توسط مشتریان است. بر این اساس آنها یک مدل تصفیه شده را توسعه داده اند. به گفته این محققان ، مدل تصفیه شده کانو نه تنها یک ابزار عملی مفید برای صنایع نیست بلکه یک مدل نظری برای تحقیقات دانشگاهی است.

Kano Model یکی از چارچوب های اولویت بندی است که برای کمک به تیم های محصولات در اولویت بندی ابتکارات طراحی شده است. کانو می تواند به تیمها کمک کند تا تعیین کنند کدام ویژگی باعث رضایت مشتری و حتی لذت آنها می شود. مدیران محصولات اغلب از مدل Kano برای اولویت بندی ویژگی های جدید بالقوه با گروه بندی آنها به دسته ها استفاده می کنند. این دسته از ویژگی ها می تواند از مواردی باشد که می تواند باعث ناامید کردن مشتری ها شود ، تا مواردی که احتمالاً مشتریان راضی و حتی رضایت بخش هستند ، باشد.

نحوه استفاده از مدل کانو

قبل از اعمال تحلیل مدل کانو ، مطمئن شوید که مشتریان شما واقعاً چه ارزشی دارند. هرگز فرض نکنید که می دانید! از آنها بپرسید که چه چیزی را دوست دارند ، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.. به عنوان مثال نزدیک کردن مشتریان به طور مستقیم ، استفاده از نظرسنجی ها یا گروه های متمرکز ، برای پیگیری انتظارات تغییر یافته آنها نیز مفید است واطمینان حاصل کنید که وقتی مشتری را انتخاب می کنید تا بازخورد خود را به شما ارائه دهد ، افرادی را انتخاب کنید که معمولی از بازار هستند و می خواهیدچیزی را به آنها بفروشید.

سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1.تحقیق در مورد همه ویژگی ها و ویژگی های ممکن در مورد محصول یا خدمات شما و هر کاری را می توانید انجام دهید تا مشتریان خود را راضی کنید.

2.اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات شما دارای تمام ویژگی های اساسی آستانه است. در صورت لزوم ، برخی از ویژگی های عملکرد را از بین ببرید تا بتوانید این ویژگی ها را درج کنید.

3.ویژگی های هیجان را ارزیابی کنید ، و به این فکر کنید که چگونه می توانید برخی از آنها را در محصول یا خدمات خود گنجانید. در صورت لزوم ، مجدداً برخی از ویژگی های عملکرد را برش دهید ، تا بتوانید از عهده سرمایه گذاری در ویژگی Excitement خود برآیید.

4.ویژگی های عملکرد را که می توانید با قیمت رقابتی تحویل بگیرید ، انتخاب کنید و در عین حال حاشیه سود قابل قبولی را نیز حفظ کنید.

مزایای مدل کانو (kano) چیست ؟

Kano Model مانع از هدر رفتن وقت روی صفاتی می شود که باعث رضایت مشتریان نمی شود و آنها را بی تفاوت جلوه می دهد. همچنین به مشاغل کمک می کند تا تعیین کنند که کدام ویژگی محصول از جذابیت به سمت تبدیل شدن به یک امر ضروری حرکت می کند. این چیزی است که مردم در انواع خاصی از محصولات انتظار دارند.

به عنوان مثال ، IBM Design خاطرنشان می کند که در سال 2001 اتصال اینترنت ارائه شده توسط هتل شما به نظر بسیار مهم و مهیج بود. تا سال 2017 ، این امر به دلیل ظهور Wi-Fi از “جذاب” به “ناخواسته” منتقل می شد.استفاده از نظرسنجیهای مشتری باعث می شود تیمهای محصول بتوانند آنچه را که در حال حاضر انتظار دارند ، درک کنند نه در گذشته. اگر شرکت ها محصولاتی را برای مصرف کننده دیروز طراحی کنند ، از آنچه مردم واقعاً در محصولاتشان می خواهند ، عقب می روند. نمونه ای از این مورد ، افت ناگهانی تلفن های بلک بری است که پس از اختراع صفحه نمایش لمسی مورد استفاده آیفون ها ، به صفحه کلید متکی بودند.

سخن پایانی

با رشد روز افزون کسب و کارهای آنلاین و طراحی سایت برای کسب و کار ها، جذب مشتری به یک رکن اساسی در تجارت تبدیل شده است و یکی از عامل های مهم در رشد و ترقی کسب و کارها است که شما عزیزان میتوانید با استفاده از روش های دیجیتال مارکتنگ و حتی آموزش لاین های دیجیتال مارکتینگ دراصفهان به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرید..ما در شرکت پدیده تجارت با حضور اساتید مجرب آماده هرگونه خدمات در زمینه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان به شما عزیزان هستیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.