در گذشته ، درگیر کردن مشتریان در یک مکالمه برای بازاریابان دشوار بود و نیاز به وقت و انرژی برای جستجوی و بررسی مشتریان بالقوه داشت که با ظهور اینترنت همه اینها تغییر کرد. امروزه ، ابزارها و شبکه های اجتماعی باعث می شوند که شرکتها از بازخورد ، پیگیری رفتارهای مشتری و بازاریابی مناسب و ارائه محصولات به خواسته های مشتری خود ،به راحتی به فروش محصول خود بپردازند. بر قراری ارتباط منجر به رضایت بیشتر مشتری و وفاداری طولانی تر از برند می شود و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا در گفتگو درباره محصولات مورد علاقه شرکت کنند.اکنون میخواهیم به نوع خاصی از این ارتبات به نام بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) بپردازیم.
بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست ؟
بازاریابی تعاملی متکی بر مشتریانی است که نیازها و درخواست های خود را ابراز می کنند تا بازاریابان بتوانند پیام های بازاریابی مرتبط تری تولید کنند. برخلاف بازاریابی برون مرزی گذشته ، بازاریابی تعاملی یک گفتگوی دو طرفه بین یک تجارت و مشتریان ایجاد می کند و تبلیغات به یک فرآیند پویا تبدیل می شود که به جای هدایت آنها ، مشتریان را دنبال می کند. هر زمان که مشتری برای ارائه بازخورد ، بیان نیازهای شخصی خود یا ارائه اطلاعات جمعیتی دعوت شود ، اطلاعاتی را ارائه می دهد که بازاریابان می توانند از آنها برای هدایت تلاش های تبلیغاتی خود استفاده کنند. بازاریابی تعاملی می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد ، اما بازاریابی موتورهای جستجو یکی از رایج ترین ها است. هنگامی که مشتریان یک پرس و جو را در موتور جستجو تایپ می کنند ، بر اساس اصطلاحات جستجو ، تبلیغات به آنها نشان داده می شود که در مقالات بعدی مورد بررسی قرار میگیرد.
انواع بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست ؟
بازاریابی تعاملی شامل بسیاری از ابتکارات است. بازاریابان ممکن است از طریق محتوای پویا مانند داستان گویی بصری ، محتوای شخصی شده ، اطلاعات لایه ای و تعامل دو طرفه با مشتریان در تعامل باشند. مهم نیست که چه نوع ابتکار عمل بازاریابی تعاملی را پیاده سازی می کنید ، هدف این است که جذابیت محتوا و مربوط به مشتریان باشد.
1.داستان پردازی تعاملی
بازاریابان می توانند از فرصتهایی استفاده کنند که با محتوا پویاتر باشند. این ممکن است به معنای اضافه کردن انیمیشن یا اینفوگرافیک به یک پست وبلاگ یا ایجاد تبلیغات بومی باشد که ریشه در قصه گویی دارد که عناصر رسانه ترکیبی را در خود گنجانده است. پست های بلند و صفحات فرود پیشرفته را با تقسیم متن ، کلیپ های ویدیویی و صوتی و مؤلفه های تعاملی که امکان به اشتراک گذاری و کشف اطلاعات بیشتر را دارند ، بشکنید.
2.محتوای شخصی شده
از فناوری پیشرفته ای برای به دست آوردن بینش در مورد مشخصات جمعیتی ، داده های جغرافیایی ، اطلاعات چرخه عمر و موارد دیگر برای ارائه مطالب و پیشنهادات شخصی شده ، مرتبط استفاده کنید. وقتی به اندازه افراد می توانید در مورد مشتریان خود بدانید ، می توانید معنادارترین تجربه ها را برای آنها ایجاد کنید. هنگامی که مشتری به طور مناسب شخصی شود ، مشتریان با محتوا ارتباط کامل تری برقرار می کنند و با به اشتراک گذاشتن آن ، در تعامل با محتوا مناسب تر خواهند بود.
3.اطلاعات لایه ای
آموزش مشتریان به اولویت اول برای بازاریابان تبدیل شده است و بازاریابی تعاملی راهی هوشمندانه برای لایه بندی اطلاعات برای مصرف کنندگان با ارائه مطالب دقیق به صورت افزایشی است. بازاریابان این امکان را دارند که با تهیه قطعه اطلاعات در سریع خواندن و ارائه مطالب دقیق تر و آموزنده تر در سایر لایه ها به مخاطبان که می خواهند هرچه بیشتر درباره یک موضوع اطلاع داشته باشند ، داستانهای برند را بازگو کنند.
4.تعامل دو طرفه
ابتکارات تعامل دو طرفه در قلب بازاریابی تعاملی است زیرا آنها برای مشارکت فعال یک وسیله را به مصرف کنندگان می دهند. به عنوان مثال ، ابزارهای تعاملی مانند آزمونها ، ماشین حسابها ، محتویات انشعاب ، بازی ها و فیلم های تعاملی تجربه قدرتمندتری را برای مخاطب فراهم می کنند.
مزیت بازاریابی تعاملی ( اینتراکتیو مارکتینگ) چیست ؟
مزایای قابل توجهی برای استفاده از بازاریابی تعاملی وجود دارد ، به خصوص اکنون که مصرف کنندگان انتظار دارند شرکت ها از انتظارات خود فراتر روند. با بازاریابی تعاملی ، سازمان ها شانس خود را برای برآورده کردن نیازهای مشتری افزایش می دهند زیرا در حال حاضر علاقه ای به محصول نشان می دهند و بازاریابان این توانایی را دارند که به اقدامات خود پاسخ دهند. بازاریابی تعاملی ریسک را کاهش داده و فروش را افزایش می دهد زیرا این امر ریشه در رفتارها و خواسته های مشتری دارد. شخصی سازی مرتبط با بازاریابی تعاملی منجر به تبدیل بیشتر و درآمد بیشتر می شود. به طور کلی ، بازاریابی تعاملی می تواند فروش را تقویت کند ، رضایت مشتری را افزایش داده ، هزینه های بازاریابی را کاهش داده و در را برای بازاریابی خودکار باز می کند.
تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده با ارائه جلسات مشاوره ای به شما عزیزان, سندچشم انداز کسب و کار شما را ترسیم خواهد کرد و متناسب با آن و تحلیل و بررسی های تخصصی می تواند به توسعه ی کسب و کار شما بپردازد.