مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص لینک‌ های داخلی برای سئو

مفید بود؟

لینک‌ های داخلی برای سئو [راهنمای عملی چرا و چگونه؟]; قبل از اینکه محتوای شما رتبه بندی شوند، به لینک های داخلی برای سئو احتیاج دارند. گوگل بهترین پست ها و صفحات شما را وقتی پیدا میکند که در جایی لینک شده باشند. همچنین لینک های داخلی باعث برقراری ارتباط بین محتوای وبسایتتان میشود و به گوگل یک ساختار کلی در مورد وبسایتتان میدهد. لینک های داخلی هرچه در پست ها بیشتر استفاده شود(به اندازه تعادل) ارزش آن پست بالاتر میرود و برعکس. بنابراین حالا میتوانید تصور کنید که لینک های داخلی برای سئو چقدر ارزشمند هستند.

چرا لینک ها برای گوگل مهم هستند؟
گوگل با استفاده از لینک های داخلی میتواند بفهمد که موضوع محتوای شما چیست و چه ارزشی دارد.

 

روابط بین محتوا

گوگل پیوندهای یک وبسایت (خارجی و داخلی) را با استفاده از یک بات به اسم بات گوگل رصد میکند. این ربات از صفحه اصلی وبسایت شروع میکند و اولین لینک را دنبال میکند و همینطور ادامه میدهد و درنهایت با دنبال کردن لینک ها رابطه بین صفحات مختلف و پست ها و مطالب دیگر را میفهمد. بدین ترتیب گوگل میفهمد که صفحات وبسایت شما چه موضوعاتی را پوشش میدهند.

 

ارزش لینک ها

علاوه بر درک رابطه بین محتوا، گوگل ارزش لینک را بین تمام لینک های صفحه اصلی وبسایت تقسیم میکند. معمولا صحفه اصلی یک وبسایت بیشترین تعداد لینک را دارد. ارزش پیوند بین تمام پیوند های صفحه اصلی به اشتراک گذاشته میشود.
و این یعنی که اگر لینک جدیدترین پست های وبسایت را در صفحه اصلی قرار دهید (به جای استفاده از دسته بندی ها) ارزش بیشتری کسب میکنند و گوگل با آنها بهتر ارتباط برقرار میکند و همچنین آنها را بهتر پیدا میکند.
خود شما نیز وقتی مفهوم یک مطلب را بهتر میفهمید که لینک های مرتبط آن بیشتر و بهتر باشد و شما بتوانید از آن لینک ها، درک بهتری نسبت به مطلب داشته باشید. از آنجا که گوگل صفحات ارزشمند را مهم تر میفهمد، شانس قرارگیری آن در رتبه های بالاتر جستجو نیز افزایش میابد.

 

راه اندازی استراتژی لینک‌ های داخلی برای سئو

برای سئوی وبسایت شما بسیار حیاتی و مهم است که استراتژی لینک های داخلی تان را ارزیابی و بهبود ببخشید. با اضافه کردن این استراتژی شما اطمینان پیدا میکنید که گوگل:

  • مفهوم صفحات را درک میکند.
  • رابطه بین صفحات را درک میکند.
  • و ارزش صفحات را میفهمد.

 

اولین قدم: ساختار ایده آل برای وبسایتتان را پیدا کنید.

ما همیشه به مدیران وبسایت توصیه میکنیم که وبسایتشان را به عنوان یک هرم تصور کنند. بالای هرم، صفحه اصلی وبسایت میباشد و همینطور که به سمت پایین حرکت میکنیم برگه ها و دسته بندی ها را میبینیم و همچنین ممکن است صفحات جدا و مستقلی نیز وجود داشته باشند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، میتوان از منوی وبسایت این موضوع را درک کرد.

 

مهم ترین محتوای وبسایت شما؟؟

بعد از اینکه ساختار وبسایتتان را بهبود بخشیدید، بهتر است تخمین بزنید کدام یک از پست هایتان مهم تر هستند. به زبان ساده مهم ترین محتوای شما بهترین و کامل ترین آنها میباشد و در مورد هسته کار شما است. مهم ترین محتوا آنهایی هستند که میدانید کاربران برای آنها جستجو میکنند.

از آنجایی که میخواهید گوگل نیز بفهمد که این مطلب، مهم ترین مطلب شما است باید پیوندهای زیادی به آن اضافه کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه با هم به بررسی تعدادی از آنها میپردازیم.

 

پیوندها را در داخل متن استفاده کنید.

وقتی شما چندین مقاله با یک موضوع کلی مینویسید بهتر است که با لینک، آنها را به هم متصل کنید. این به گوگل و کاربران نشان میدهد که این مقاله ها به هم ربط دارند. شما میتوانید لینک ها را داخل متن استفاده کنید و یا درآخر مقاله ها آن لینک ها را بگذارید.

همچنین شما میخواهید به گوگل نشان دهید که مهم ترین مقاله شما کدام میباشد. بنابراین شما باید لینک مقاله اصلی را به تمام مقالات دیگر اضافه کنید

 

یک مثال برای پیوندهای داخل متن

برای مثال ما در وبسایت هیوا وب دیزاین یک برگه به اسم نمونه کار طراحی سایت و سئو داریم داریم و میخواهیم برای بیشتر کلمه های کلیدی که از گوگل جستجو میشوند این مقاله در جستجو ها نشان داده شود.

برای اینکار لینک مقاله های دیگری با عنوان های مشابه طراحی سایت و سئو که به این موضوعات مربوط هستند و در وبسایتمان میباشند، اضافه میکنیم به مقاله اصلی و همچنین لینک صفحه‌ی هدف را در این مقالات قرار میدهیم. بدین ترتیب گوگل خواهد فهمید که محتوای ما جامع و بسیار مهم است و در رتبه بندی این کار بسیار تاثیر دارد.

 

بخش پست های مرتبط اضافه کنید..

برای اینکار پلاگین و ماژول های فراوانی وجود دارند که بخش مطالب مرتبط را به مقاله تان اضافه میکنند ما به شما پیشنهاد میکنیم که از آنها استفاده کنید. اما اگر باز هم تمایلی به نصب چنین افزونه هایی ندارید همان لینک کردن دستی که راه دقیق تری است را در پیش بگیرید!

 

لینک های ناوبری اضافه کنید.

علاوه بر پیوند دادن به صفحات و عکس های مربوطه شما همچنین میتوانید با اضافه کردن لینک هایی به صفحه اصلی یا منوی ناوبری محتوایتان را معتبر تر نشان دهید. شما باید این کار را برای محتوا هایی که از لحاظ تجاری برایتان مهم است انجام دهید زیرا این کار به محتوای شما ارزش زیادی میدهد و همچنین گوگل توجه بیشتری به آن میکند.

 

لینک ها را به طبقه بندی هایتان اضافه کنید.

طبقه بندی، مثل دسته ها و تگ ها، به وبسایت شما در سازماندهی سایت خود کمک میکنند و به کاربران و گوگل کمک میکنند که وبسایت شما را درک کنند. اضافه کردن لینک ها به طبقه بندی های پست مشخص، میتواند مفید باشد. این کار نیز به گوگل کمک میکند که وبسایت شما را بهتر بفهمد و به کاربران کمک میکند تا بهتر بتوانند در وبسایت و پست های مرتبط حرکت کنند. همچنین برگه‌های هدف خود را به منو اضافه کنید.

 

لینک های داخلی را در پست های اخیر یا محبوب اضافه کنید.

آخرین گزینه برای استفاده از لینک‌ های داخلی برای سئو ، به کار بردن آنها در پست های جدید یا محبوب ترین پست ها میباشد. همچنین سعی کنید یک بخش برای این پست ها در کنار وبسایت در تمامی صفحات ایجاد کنید تا کاربران همیشه آنها را ببینند.

به خاطر اینکه پست های محبوب یا معمولا پست های جدید، بازدید های بیشتری دارند، کاربران لینک هایی که شما در آن پست ها استفاده میکنید را نیز میبینند و به آن صفحه ها منتقل میشوند و این باعث بالا رفتن ترافیک وبسایت و به دنبال آن باعث بالا رفتن ارزش وبسایت میشود و این کار نشانه های خوبی برای گوگل میفرستد…!

 

لینک های nofollow

احتمالا شما لینک هایی هم دارید که به سئو وبسایت شما مربوط نمیشود، برای مثال اگر یک لینک برای صفحه لوگین کاربران دارید نیاز نیست آن صفحه در رتبه های بالای جستجو قرار بگیرد.

اگر با مفهوم لینک های نو فالو آشنا باشید، میدانید که قبلا برای اینکه ارزش یک لینک از دست نرود به آن تگ نوفالو میدادید. در واقع تگ nofollow به گوگل میفهماند که آن لینک را بررسی نکند و بدین ترتیب ارزش لینک از دست نمیرفت. اما اگر حالا هم میخواهید از این لینک ها استفاده کنید تا ارزش لینک هایی که محتوای جالبی ندارند از دست نرود، باید بگوییم سخت در اشتباهید! این ترفند در گذشته کار میکرد ولی حالا گوگل باهوش تر از هر زمانی شده! اکنون به نظر میرسد که پیوند هایی که تگ نوفالو دارند نیز ارزیابی میشوند و ارزش آنها از دست میرود. بنابراین منطقی است که در صفحه هایتان از لینک های کمی استفاده کنید به جای آنکه چندین لینک تگ nofollow داشته باشند.

همچنین توجه داشته باشید که اضافه کردن تگ نوفالو به یک لینک به معنی آن نیست که شما آن لینک را نمیتوانید در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید. اگر نمیخواهید اینطور باشد باید به آنها یک تگ noindex نیز بدهید. تگ noindex به این معنی است که گوگل نباید آن را در نتایج جستجو ارائه بدهد.

 

متن لنگر یا همان انکر تکست (Anchor Text)

متن لنگر تکه متنی است که قابل کلیک است. یعنی به عنوان مثال انکر تکست در لینک معرفی و رفع خطای 404 ، متن “معرفی و رفع خطای 404 ” می‌باشد. زمانی که شما تصمیم گرفتید لینک‌ های داخلی برای سئو در کدام یک از پست ها باشند. باید از متن های لنگر هم استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید و محتوای شما طوری باشد که طبیعی به نظر برسد. به جای آن از کلمات کلیدی استفاده کنید چرا که تاثیر بیشتری خواهند داشت.

نکته دیگر در مورد انکر تکست‌ این است که نباید از عبارت اینجا، ادامه مطلب، بیشتر بخوانید استفاده کنید باید کلمه کلیدی صفحه مقصد را بنویسید.

 

وقت استفاده از لینک‌ های داخلی برای سئو است..!

بدون لینک ها، محتواهای شما رتبه بندی نمیشوند. شما میتوانید با یک استراتژی ساده لینک های داخلی به گوگل و کاربران نشان دهید کدام یک از محتوهای شما به هم مربوط است و کدام یک از مقاله های شما آموزنده تر و باارزش تر میباشد. اگر دستورالعمل هایی که در این مقاله گفته شد را انجام دهید هم گوگل و هم کاربران شما، وبسایت را بهتر میشناسند و این یعنی افزایش شانس شما در رتبه بندی بهتر..!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.