مفید بود؟

کسب درآمد با تولید محتوا در سال‌های اخیر به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. تقریباً یک دهه پیش، تولید محتوا یک سرگرمی بود و افراد زیادی آن را انجام نمی‌دادند. امروزه تولیدکنندگان محتوا سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارند، اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توانند درآمد کسب کنند؟

شاید متوجه نشده باشید، اما الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی مدام تغییر می‌کنند و دسترسی ارگانیک محتوا را کاهش می‌دهند. شما تلاش زیادی برای ایجاد یک پست در فیس‌بوک یا هر پلتفرم دیگری انجام می‌دهید، اما در نهایت یک تعامل ناچیز دریافت می‌کنید. نکته این است که سازندگان محتوا چگونه در این محیط رقابتی و در حال توسعه به فکر کسب درآمد با تولید محتوا هستند؟ در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تکنیک‌های کسب درآمد با تولید محتوا را پیاده‌سازی کنید.

چه یک تأثیرگذار (اینفلوئنسر)، مربی یا کارآفرین باشید، می‌توانید محتوای دیجیتالی ایجاد کنید و جریان درآمد جدیدی را ایجاد کنید. در این مقاله توضیح خواهیم داد که سازنده محتوا چیست و چگونه یک سازنده محتوا می‌تواند درآمد کسب کند.

پیشنهاد میکنیم مقاله اهمیت فرآیند همکاری در تولید محتوا را مطالعه نمایید.

 

سازنده محتوا چیست؟

سازنده محتوا کسی است که مطالب سرگرم کننده یا آموزشی برای مخاطبان هدف خود تولید می‌کند. هر چیزی که در وب می‌بینید محتوا است. به عنوان مثال، اگر فیس‌بوک را بررسی کنید، با 2.8 میلیارد کاربر فعال روبرو می‌شوید که بیشتر آن‌ها تولیدکننده محتوا هستند. ممکن است در حال حاضر در رسانه‌های اجتماعی به شکل پست و کامنت محتوا ایجاد کنید؛ اما اگر می‌خواهید در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا قرار بگیرید، باید برنامه‌ای تهیه کنید و محتوایی ایجاد کنید که مخاطب را درگیر کند.

نکته مهم: یوتیوب به تنهایی بیش از 37 میلیون کانال تولید محتوا دارد، اما همه آن‌ها درآمدزایی ندارند.

فرآیند تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا

تبدیل شدن به یک سازنده محتوا می‌تواند یک کار بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشد. فرض کنید شما یک مربی مارکتینگ هستید که به استارت آپ ها کمک می‌کند تا از چالش‌های مالی به راحتی عبور کنند. اکنون می‌توانید از تخصص فعلی خود برای ایجاد محتوای دیجیتال و ایجاد فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا، استفاده کنید.

• اگر شما یک هنرمند میکاپ هستید، می‌توانید به سادگی از مهارت‌های خود استفاده کنید و ویدیوهای جالبی ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درآمد داشته باشید.

• اگر می‌خواهید یک برند شخصی توسعه دهید، باید محتوایی ایجاد کنید تا به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می‌کنید.

• اگر می‌خواهید یک برند شخصی بسازید، ثبات یک استراتژی اجتناب‌ناپذیر است. به یاد داشته باشید که موفقیت یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه واقعاً خوش‌شانس باشید.

 

انواع مختلف محتوا

به عنوان یک تولیدکننده محتوا، این فرصت را دارید که نسخه معتبری از خود باشید و هر نوع محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید؛ اما باید به یاد داشته باشید که محتوا انواع مختلفی دارد. مدل‌های مختلف محتوا و بسترهای انتشار آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

• ویدیوها: برای انتشار در YouTube، TikTok، Instagram و غیره

• متن‌ها: برای انتشار در پست‌های وبلاگ

• عکس‌های جذاب: برای انتشار در تابلوهای پینترست

• پادکست یا محتوای صوتی: برای انتشار در شبکه‌های انتشار محتوای صوتی مانند اسپاتیفای

• کتاب‌های الکترونیکی: برای انتشار در کتابخانه‌های آنلاین

• اینفوگرافیک ها: برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین

• بازی‌ها: برای انتشار در پلتفرم‌های انتشار بازی مانند پلی استور و اپ استور

• موسیقی: برای انتشار در شبکه‌های موسیقی مانند اسپاتیفای

هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب نوع محتوای مناسب برای تمامی کسب‌وکارها وجود ندارد. همه‌چیز به پلتفرمی بستگی دارد که شما یا مخاطبانتان دوست دارید از آن استفاده کنید. اگر عاشق ساختن ویدیوهای کوتاه هستید، حضور در TikTok را در نظر بگیرید یا استوری های اینستاگرام را بسازید. اگر می‌خواهید از ترکیبی از انواع مختلف محتوا استفاده کنید، ممکن است بخواهید وبلاگ و یا سایت شخصی خود را ایجاد کنید و هر آنچه را که دوست دارید به اشتراک بگذارید.

 

چالش کسب درآمد با تولید محتوا

کسب درآمد با تولید محتوا نیاز به برنامه‌ریزی خاصی دارد. همان‌طور که قبلاً گفتیم، بسیاری از مردم افکار خود را در وب به اشتراک می‌گذارند، اما همه نمی‌دانند که چگونه می‌توانند یک برنامه بازاریابی بلندمدت برای فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا بسازند. این افراد نمی‌توانند درک کنند که چگونه مخاطبان و خریداران جدیدی را پیدا کنند.

بنابراین، بیایید به موضوع اصلی خود برویم 6 استراتژی مختلف برای کسب درآمد با تولید محتوا را توضیح دهیم.

استراتژی اول در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – ارائه محتوای انحصاری

در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا، این یک امر بدیهی است. وقتی چیزی منحصر به فرد و هیجان‌انگیز ارائه می‌دهید، می‌توانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید – این یک کار یکباره نیست. اگر فکر می‌کنید می‌توانید چند ویدیو در YouTube بسازید و شروع به کسب درآمد کنید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد. شما باید سازگار، مرتبط و متمرکز بر نتیجه باشید.

اینجا جایی است که برای ساختن قبیله خود (فالوور های خود) به محتوای برتر خود نیاز دارید. اگر چیز شگفت‌انگیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، هیچ کمبودی در پلتفرم انتشار وجود ندارد. می‌توانید از Tik Tok یا Clubhouse را در نظر بگیرید. فقط از محتوای عالی خود استفاده کنید تا به سرعت مخاطب ایجاد کنید.

 

استراتژی دوم در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – با دیگران همکاری کنید

وقتی با نفرات دیگر همکاری می‌کنید، موفقیت بسیار آسان‌تر می‌شود. فقط بیرون بروید و برخی از برندهای برتر، اینفلوئنسرها و افراد صنعت خود را بیابید. ببینید چگونه می‌توانید قبل از درخواست چیزی ابتدا به آن‌ها خدمت کنید. شما می‌توانید محتوای آن‌ها را لایک کنید، در خصوص محتوای آن‌ها نظر بدهید، محتوای آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

همکاری‌ها زمانی کار می‌کنند که برای ایجاد روابط شفاف و دوجانبه سودمند با افرادی که مخاطبانشان با شما همسو هستند، وقت بگذارید. اگر از استراتژی‌های درست برای ایجاد روابط پیروی کنید، برندها و افراد همفکر می‌توانند سفیران شما باشند. یافتن افراد مناسب به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد؛ اما ارزش وقت شما را دارد. با کمک و خدمت به دیگران شروع کنید و بقیه چیزها در مسیر قرار خواهند گرفت. ایجاد روابط آنلاین مانند دوست‌یابی آفلاین است. شما با یک نفر آشنا می‌شوید. وقتی شیمی خوبی ایجاد کردید، تنها در این صورت است که می‌توانید روی یک رابطه سودمند دوجانبه کار کنید.

استراتژی سوم در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا باید مقداری هم پول خرج کنید! در حالی که استفاده از تبلیغات پولی اجباری نیست، گاهی اوقات لازم است بسته به اهداف خود از آن استفاده کنید. اگر به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود هستید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی ضروری است. مهم نیست محتوای شما چقدر خوب است، تبلیغ ارگانیک آن در حالت عادی به مرور زمان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ اما درک این نکته ضروری است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز به دنبال کسب درآمد هستند.

تبلیغات پولی یک روش فوق مستقیم برای دسترسی به افرادی است که می‌خواهید به عنوان دنبال کننده داشته باشید. برای مثال، اگر یک مربی هستید و راهنماهای بسیار خوبی برای مخاطبان خود دارید، ممکن است از تبلیغات فیس‌بوک یا اینستاگرام برای دستیابی به افراد مناسب و جذب مخاطب جدید استفاده کنید. به هر حال تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای رشد سریع برند شماست.

 

استراتژی شماره چهار در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – یک محصول یا خدمات ارائه دهید

برای کسب درآمد با تولید محتوا باید همراه محتوای خود یک محصول و یا خدمات را ارائه بدهید. چیزی را ارائه دهید که مخاطب شما نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند. این یک تاکتیک بازاریابی اثبات شده برای جلب‌توجه بیشتر به محتوای شما است. هدف در اینجا این است که به مخاطبان خود انگیزه دهید یا به آن‌ها چیزی بدهید که آن‌ها را وادار به اشتراک یا ثبت‌نام در پیشنهادات شما کند.

استراتژی شماره پنج در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – آنچه را که در آن مهارت دارید بفروشید

برای کسب درآمد با تولید محتوا باید آن چیزی را که در آن مهارت دارید بفروشید. اگر می‌توانید محتوای متنی خوبی تولید کنید نفرات زیادی هستند که حاضر هستند به محتوای متنی شما پول خوبی بدهند. اگر در مورد آنچه که ارائه می‌دهید و مخاطبان شما چه کسانی هستند، واضح نیستید، کسب درآمد آنلاین دشوار خواهد بود؛

استراتژی شماره شش در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا – محتوا را به طور مداوم ایجاد کنید

در فرآیند کسب درآمد با تولید محتوا باید به این نکته مهم توجه کنید که ثبات کلید موفقیت است. فقط سرگذشت برخی از تولیدکنندگان محتوای پردرآمد را مطالعه کنید و خواهید فهمید که چقدر مهم است که در تلاش‌های تولید محتوا ثابت قدم باشید. وقتی محتوای عالی را به طور مداوم ایجاد می‌کنید، روند خاصی را دنبال می‌کنید که با گذشت زمان بوبتومحلی برای کسب درآمد با تولید محتوا

 

 

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.