کلاس های تولید محتوا میتوانند به افرادی که در زمینه تولید محتوا علاقهمند هستند کمک کنند تا بهخوبی با شرایط و الزامات این شغل آشنا شوند. همچنین شما میتوانید با استفاده از این کلاس ها دانش خود را آپدیت کنید.
قبل از اینکه در خصوص کلاس های تولید محتوا با شما صحبت کنیم باید در خصوص تولید محتوای دیجیتال به شما اطلاعات کاملی را ارائه دهیم. با این کار شما میتوانید بهراحتی مواردی را که در آنها ضعف دارید شناسایی کرده و برای انتخاب کلاس های مدنظر خود اقدام نمایید.
آیا در مورد وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟ اطلاعی دارید؟
تولید محتوای دیجیتال چیست؟
تولید محتوای دیجیتال به معنای تولید محتوای خاص برای رسانههای دیجیتال است. کسبوکارها و سازمانها به حضور آنلاین نیاز دارند، اما استراتژی محتوای رسانههای چاپی با قالبهای اینترنتی کار نمیکنند. به همین دلیل نیاز به دانش جدیدی است که بتواند استراتژیهای نوینی را ایجاد کند تا در فرایند آنلاین نیز کسبوکارها بتوانند رقابت کنند. همین امر دلیل پیدایش کلاس های تولید محتوا است.
در واقع محتوای دیجیتال شامل محتوای مورد نیاز برای رسانههای اجتماعی، وبسایتها، تبلیغات دیجیتال و سایر قالبهای آنلاین است. از این نوع محتواها برای جذب مخاطب استفاده میشود. دیجیتال مارکتینگ شامل طراحی گرافیکی، کپی رایتینگ، ارسال ایمیل و محتوای ویدیویی است.
برگزاری کلاس های تولید محتوا
حال که بهخوبی با فرایند تولید محتوای دیجیتال و اهمیت آن آشنا شدهاید، در خصوص شرکت در کلاس های تولید محتوا به شما توضیحاتی را ارائه میدهیم. اهمیت کلاس های تولید محتوا در این است که دانشآموزان میتوانند مخاطبان هدف، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، محتوای بصری و ابزارهای مورد نیاز برای تولید محصولاتی مانند Adobe یا Canva را کشف کنند.
نکته مهم در خصوص شرکت در کلاس های تولید محتوا این است که شما (در ازای پرداخت هزینه از طرف سفارشدهنده) به عنوان یک کارشناس تولید محتوای حرفهای در بازار شناخته میشوید. در نتیجه در مدتزمان خیلی کوتاهی میتوانید هزینههای پرداختشده برای کلاس ها را جبران کنید. در برخی از موسسهها دانش آموزان پس از تکمیل دوره، دسترسی مادامالعمر به محتوای دورهها داشته و حتی گواهی رسمی و معتبر دریافت میکنند.
اهمیت استفاده از کلاس های تولید محتوا
کلاس های تولید محتوا نهتنها برای افرادی که علاقهمند به بازاریابی و محتوای دیجیتال هستند مفید است بلکه برای افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند نیز میتواند بسیار مفید باشد. در این کلاس ها کاربران با جدیدترین تکنولوژیها و الگوریتمهای تولید محتوا و سئو آشنا میشوند. در نتیجه دانش افراد در کلاس های تولید محتوا بهراحتی آپدیت میشود.
کلاس های تولید محتوا بینشی در مورد آگاهی از انواع محتوا، لزوم ایجاد برند و همچنین انواع روشهای تولید محتوا برای برندهای خاص را آموزش میدهند. از آنجایی که شرکتها از اپلیکیشنها و فضای آنلاین بهره میبرند، بازاریابان میتوانند با ایجاد محتوایی با هدف جذب مخاطبان در این فضاها، بهراحتی کسب درآمد و افزایش فروش را تجربه کنند. در نتیجه بازار کار برای افرادی که در کلاس های تولید محتوا شرکت میکنند بهراحتی ایجاد شده است. در این کلاس ها دانشآموزان میتوانند یاد بگیرند که محتوای عالی ایجاد کنند، از انواع محتوای جدید مانند اینفوگرافیک یا پادکست استفاده کنند و جدیدترینهای ابزارهای بازاریابی ایمیلی را کشف کنند.
در واقع کلاس های تولید محتوا مسیری را برای یک حرفه پر رونق به عنوان یک تولید کننده محتوای دیجیتال حرفهای فراهم میکنند. از بهینهسازی وبسایتها تا ایجاد، تبلیغ و رتبهبندی یک محتوای عالی، ابزارهای ایجاد محتوا و آموزش برای ایجاد محتوای باکیفیت برای سازمانها و بسیاری موارد دیگر در این کلاس ها آموزش داده میشود.
چرا باید در کلاس های تولید محتوا شرکت کنید؟
درست است که شما میتوانید همهچیزهایی را که یک دوره آموزشی میتواند آموزش دهد را از طریق آزمونوخطا یاد بگیرید، اما این کار میتواند برای شما بسیار زمانبر و طاقتفرسا باشد. این کلاس ها باعث میشود که شما بهراحتی فرایند ایجاد محتوای دیجیتال را یاد گرفته و بتوانید ایرادات و نواقص آن را نیز پیدا کنید. در واقع وقتی روش صحیح انجام کاری را یاد میگیرید، میتوانید به طرق مختلف از آن استفاده کنید. در نتیجه کمتر خطا کرده و در مدتزمان کوتاهتری میتوانید محتواهای خود را آماده کنید. این به این معنی است که در زمان کوتاهی محتوای بیشتری آماده میکنید و درآمد بیشتری کسب میکنید.
اهداف شرکت در کلاس های تولید محتوا
ایجاد خلاقیت و کشف ایدهها
یکی از اهداف مهم شرکت در کلاس های تولید محتوا ایجاد خلاقیت و کشف ایدهها است. بارها شنیدهایم که ما تولیدکنندگان محتوا باید هر روز 10 ایده بنویسیم تا ماهیچههای خلاقیت خود را تقویت کنیم. با این حال، پیروی از این توصیه در ابتدای سفر میتواند بسیار سخت باشد. بدون اینکه بدانیم چگونه از خلاقیت خود بهره ببریم. این دورههای آموزشی مانند چراغ قوه تلفن شما است. این دورهها به شما کمک میکند تا بهراحتی در یک فضای تاریک راه خود را پیدا کنید.
بهبود تجربههای بازاریابی و آشنایی با تولید محتوای مسری
یکی دیگر از اهداف شرکت در کلاس های تولید محتوا این است که بتوانید تجربههای بازاریابی خود را افزایش دهید. هنگامی که بتوانید بهطور مداوم ایدههای خوبی داشته باشید، مانعی دیگر در برابر شما نخواهد بود. در نتیجه میتوانید محتوایی بسازید که بهسرعت در بین کاربران محبوب شود. شما بهراحتی میتوانید تشخیص دهید که یک ایده مناسب چه ویژگیهایی باید داشته باشد و چگونه میتوانید مسری بودن آن را افزایش دهید.
بهبود جستوجو و یافتن محتوای مفید
شرکت در کلاس های تولید محتوا به شما کمک میکند که بهتر بتوانید محتوای مفید را تولید کنید. تولید کننده محتوا بودن با مسئولیت بزرگی همراه است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، کلاممان قدرت دارد. حتی اگر هیچکس نباشیم. (نویسنده معروفی نباشیم.) اگر بنویسیم که چگونه فردی باید 40 روز را در صحرا روزه بگیرد تا سرطان را درمان کند و یک نفر این محتوا را مشاهده کند، ما در قبال جان آن فرد مسئول هستیم. شاید او محتوای ما را مطالعه کند و باور کند!
به عنوان تولیدکننده محتوا، باید اطمینان حاصل کنیم که منابع ما قوی هستند. انجام ندادن این کار در سطح اخلاقی بلکه در سطح شخصی نیز اشتباه است. به محض اینکه فردی آگاه متوجه تناقضات در محتوای شما شود خیلی سریع آینده شغلی شما از بین خواهد رفت! شما دیگر به عنوان تولید کننده محتوا اعتباری در دنیای دیجیتال نخواهید داشت.
مدیریت احساسات، زمان و استرس
اهداف کلاس های تولید محتوا فقط در زمینه بررسی تکنولوژیهای روز دنیا و یا آشنایی با الگوریتمهای جدید گوگل نیست. این موارد مهم هستند اما اگر شما همه آنها را مهم بدانید اما زمان کافی برای تولید محتوا نداشته باشید به مشکل بر میخوریم! در واقع اکثر سازندگان محتوایی میتوانند موافق باشند که بدترین جنبههای این حرفه را بهخوبی بدانند و روشهای برطرف ساختن آن را بدانند.
بدترین جنبه در فرایند تولید محتوای دیجیتال زمان و از دست دادن آن است. این کار باعث استرس و عدم اطمینان شدید در تولید کننده محتوای دیجیتال میشود. در واقع وقتی کسی هنر ما که همان تولید محتوای دیجیتال است را مورد انتقاد قرار میدهد، میتواند شبیه یک حمله شخصی برای تولید کننده محتوا قلمداد شود. به این موارد این نکته را نیز اضافه کنید که شما نمیدانید تا پایان ماه چقدر پول درمیآورید! آیا با این کار میتوانید از پس مخارج سنگین زندگی بر بیایید؟ آیا زمان را میتوانید بهدرستی مدیریت کنید؟ آیا دچار کمبود خواب میشوید!
میبینید که موارد زیادی است که شما باید به آنها توجه کنید. این موارد دیگر الگوریتم و ابزار نیستند بلکه مستقیم با خود شما ارتباط دارند. به همین دلیل است که مدیریت احساسات در کلاس های تولید محتوا به عنوان یکی از بخشهای مهم باید آموزش داده شود و همه تولیدکنندههای محتوا باید در این کلاس حضور داشته باشند.
استفاده از کلاس های تولید محتوای رایا مارکتینگ
مجموعه رایا مارکتینگ در زمینه برگزاری کلاس های تولید محتوا فعالیتهای وسیعی انجام داده است. این مجموعه با داشتن بیشترین تعداد نویسنده و بیشترین تعداد کارشناس حرفهای توانسته است بهراحتی بخش بزرگی از جامعه تولیدکنندگان محتوا در تحت حمایت خود قرار دهد.
شما میتوانید برای شرکت در کلاس های تولید محتوای این مجموعه به آدرس سایت رایا مارکتینگ مراجعه کرده و از جدیدترین کلاسها و دورههای آنلاین و حضوری این مجموعه مطلع شوید. به یاد داشته باشید که حتی تولیدکنندههای حرفهای نیز باید برای آپدیت کردن دانش خود در کلاس های تولید محتوا شرکت کنند.