مقالات آموزشی

پاسخ ابتدایی به سوال کار تولید محتوا

مفید بود؟

پاسخ آغازین به سوال کار تولید محتوا چیست؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که کار تولید محتوا چیست؟ در مورد بازاریابی محتوا چیزی شنیده اید؟ کاربرد تولید محتوا در حوزه ی کسب و کار را می شناسید؟

شاید تولید محتوا چیزی باشد که همه ما درباره آن بارها و بارها شنیده باشیم. این که کار تولید محتوا چیست و باید چگونه باشد، کم کم دارد به موضوعی خسته کننده تبدیل می شود. چرا؟ چون با مشاهده نمونه کار تولید محتوا

در امر بازاریابی محتوا با افراد و شرکت هایی برخورد می کنیم که در بهترین حالت می توانند محتوای متوسطی را تولید و عرضه کنند. شرکت‌های زیادی در عرصه ی تولید محتوا وجود دارند که فقط می خواهند محتوا تولید کنند. این شرکت ها و یا حتی افراد، بی توجه به قدرت رسانه و کاری که محتوا می کند، بی آنکه بدانند کار تولید محتوا چیست، تنها میخواهند محتوا تولید کنند. شاید فکر می کنند آینده ی دیجیتال مارکتینگ

بستگی به تولید محتوا دارد.

اگر به سرتاسر وب نگاهی بیندازید متوجه می شوید که میلیون ها میلیون محتوا در قالب پست های وبلاگی، وب سایت، شبکه های اجتماعی و غیره قبلا تولید شده و روزانه نیز در حال تولید است. پس برای سوال کار تولید محتوا چیست باید به دنبال جواب جامع تری باشیم.

مهمترین کار تولید محتوا چیست؟

شاید مهمترین کار تولید محتوا جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان همیشگی برای کسب و کار باشد. اگر بتوانید مشتری را در صفحه خود نگه دارید، همزمان می توانید مشتریان جدید را نیز جذب کنید. شما وقتی می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید که بدانند جواب سوالاتشان را می دانید. مخاطبان محتوا تنها به دنبال رفع نیازهای روزمره خود نیستند. در حقیقت هم مشتریان پیشین و هم مشتریان بالقوه علاوه بر یک محتوای جامع در مورد یک محصول به دنبال آموزش دیدن هم هستند.

اگر بتوانید چیز جدیدی به مشتریان و مخاطبان آموزش دهید به راحتی می توانید اعتماد آنها را جلب کنید. برای همین لازم است که بدانید کار تولید محتوا چیست. در دنیای امروز همه یا به دنبال فروش محصول خود هستند یا برای فروش به عنوان دلال و بازاریاب عمل میکنند. همه این حقیقت را می دانند، پس تولید محتوا نباید به عنوان تنها راهی برای فروش محصولات در نظر گرفته شود. تولید محتوا در حقیقت چیزی فراتر از فروش یک محصول است. کار تولید محتوا، آموزش نکات جدید، یافتن راه حل برای مسائل و آگاهی بخشی به جامعه ی مخاطب و مشتریان است.

چرا تولید محتوا مهم است؟

شما به عنوان نویسنده ی محتوا باید نسبت به اهمیت این سوال آگاهی داشته باشید. هنگامی که محتوایی تولید می کنید، در حقیقت دارید اطلاعات رایگان و مفیدی را به مخاطبان خود ارائه می دهید. اگر به خوبی بدانید که کار تولید محتوا چیست، مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت خود جذب می کنید. با این کار مشتریان فعلی را نیز از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

اهمیت پاسخ به این سوال که کار تولید محتوا چیست در چند نکته ی مهم نهفته است. اگر برای کسب و کاری تولید محتوا انجام می دهید، در حقیقت دارید ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می بخشید. همچنین باید بدانید که:

1. بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی سنتی سرنخ به ارمغان می آورد و 62 درصد هزینه کمتری نیز دارد. سرنخ ها در حقیقت فرد، سازمان یا گروهی از افراد هستند که برای اولین بار محتوا را خوانده اند و میخواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

2. SMB تیم روابط عمومی برای کسب و کار های کوچک است. اگر این تیم از بازاریابی محتوا استفاده کند، 126 درصد بیشتر از بقیه، سرنخ دریافت می کند.

3. 61 درصد از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم خواندن محتوای یک وبلاگ توسط مشتری است.

4. کسب و کارهایی که بیش از 16 پست وبلاگی در ماه منتشر می کنند، نسبت به شرکت هایی که چهار پست یا کمتر ارسال می کنند، 3.5 برابر ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد.

تولید محتوا با رشد کسب و کار همراه است. الان می توانیم بفهمیم که دقیقا کار تولید محتوا چیست. اما آیا به اصول و استراتژی های این امر نیز آشنا هستیم؟

اهمیت تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال

در این شکی نیست که ممکن است هزاران نفر مخاطب محتوای شما باشند اما آیا همه این مخاطبان تبدیل به مشتری می شوند؟ اگر بدانید کار تولید محتوا چیست می توانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. محتوای خوب باعث می شود تا بازدیدکننده دلیلی برای بازدید از سایت یا شبکه اجتماعی شما داشته باشد. مشارکت در محتوا باعث می شود افراد بیشتر جذب وب‌سایت شما شوند. این مشارکت اعم از لایک کردن، کامنت گذاری، ایجاد بحث در فروم های گفتگو، لینک دهی و غیره است.

پیش از هر چیزی محتوای خوب، باعث می شود تا بازدیدکننده کسب و کار شما را بهتر بشناسد. در ادامه محتوای خوب باید به جامعه ی هدف، اطلاعات کافی ارائه کند. همچنین محتوا باید بتواند به سوالات اساسی بازدیدکنندگان پاسخ دهد. محتوا باید از توانایی کافی برای متقاعد کردن مخاطب برخوردار باشد.

محتوا و موتورهای جستجو

یک محتوای خوب شانس دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو را بالا می برد. در حقیقت محتوایی که برای مخاطب تعامل ایجاد کند، رتبه سایت را بالاتر می برد. ایجاد محتوای خوب و ارسال منظم و به موقع بهترین راه برای جذب مشتریان بالقوه است. در مرحله اول، نویسنده محتوا باید کلمات کلیدی مورد نظر مخاطب را بشناسد. محتوای خوب محتوایی است که پاسخ کلیدی به سوالات کلیدی داشته باشد. این سوال و جواب کلیدی در کلمات کلیدی نهفته هستند. هنگامی که کلمات کلیدی نقش اصلی را در محتوا بازی کنند، ترافیک سایت نیز افزایش می یابد. نویسنده باید محتوای قابل قبولی را با توجه به کلمات کلیدی تولید کند. با این کار، محتوا برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بهینه خواهد شد.

 

 

انواع محتوا

1. وبلاگ

یکی از قدرتمندترین انواع محتوا، پست های وبلاگ است. وبلاگ ها برای آموزش، سرگرمی و الهام بخشیدن به مخاطب و به صورت متنی تهیه می شوند. وقتی شخصی در گوگل موضوعی را جستجو می کند، نتایج ظاهر شده معمولاً پست های وبلاگ هستند.

2. پادکست

پادکست، یکی از انواع محتوا است که می تواند به راحتی مخاطب را جذب کند. پادکست ها برای وقتی که نتوانید متنی را بخوانید یا ویدیویی را ببینید، مناسب ترین انواع محتوا هستند.

3. ویدئو

امروزه تقریبا تمام شبکه های اجتماعی محبوب از ویدئو استفاده می کنند. ایجاد محتوای ویدیویی یکی از انواع تولید محتوا است که با گذشت سال ها محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده است. ویدئوهای کوتاه و بلند هر دو جایگاه خاصی در استراتژی تولید محتوا دارند.

4. تصاویر گرافیکی

در پست های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود، می توانید تصاویر گرافیکی را پست کنید. اینها می توانند اینفوگرافیک، انیمیشن و غیره باشند. این نوع تولید محتوا معمولاً به یک طراح گرافیک یا حداقل یک ابزار طراحی گرافیکی نیاز دارد تا محتوایی را بتوان تولید کرد.

برای آنکه بدانیم اصلی ترین کار تولید محتوا چیست باید با دلایل آن نیز آشنا باشیم

 

ایجاد آگاهی

 

مردم برای اینکه با محصولی آشنا شوند به زمان و آگاهی نیاز دارند. ارائه ایده های تجاری فرآیندی یک شبه نیست. شما باید مخاطب را در کنار خود قرار دهید و به آنها کمک کنید تا بفهمند و بتوانند همیشه چیزی را کشف کنند. تولید محتوای جذاب و سپس انتشار آن در شبکه های مجازی می تواند کمک کننده باشد. استفاده از حساب‌های اجتماعی، خبرنامه‌، پنل وبلاگ و وب‌سایت برای تولید محتوای خوب، به برند شما اعتبار دوچندانی می بخشد. وقتی مخاطبان محتوای شما را می بینند در حقیقت دارند بر حضور شما در بازار تجارت صحه می گذارند. اگر میخواهید برای مخاطبان آگاهی ایجاد کنید دو مساله را به یاد داشته باشید. اول اینکه در نوشتن ثبات داشته باشید و دوم اینکه محتوا را به صورت پیوسته و منظم ارسال کنید.

محتوای متنی و بهینه سازی در موتورهای جستجو

هیچگاه نمی توانید وب سایت کسب و کار خود را بدون ایجاد محتوای سئو شده در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. محتوایی که خوب نوشته شده باشد، هماهنگی محتوا و کسب و کار و البته انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی بخش اعظمی از اصول بهینه سازی در موتورهای جستجو هستند. این امر به افزایش رتبه بندی برندها در گوگل کمک شایانی خواهد کرد. اگر همراه با محتوای ویدیویی یک محتوای متنی نیز وجود داشته باشد، وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد. این محتوای متنی چه نوشته ای کوتاه باشد یا توضیح بلندی زیر پستی در یوتیوب، با استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند به رتبه بندی بالایی در موتورهای جستجو دست یابد. از بنر گرفته تا اینفوگرافیک ها و محتوای ایمیلی، همیشه محتوای متنی باعث بهینه سازی در موتورهای جستجو و بهبود سئوی کلی می شود.

 

محتوای خوب از وب سایت های دیگر لینک میگیرد

تولید محتوای خوب و آموزنده که مرتبط با محصول و یا کسب و کار شما باشد، هرگز کاری بیهوده نیست. این محتوا نه تنها ترافیک خوانندگان خوب و افراد همفکر را به وب سایت شما هدایت می کند، بلکه با گذشت زمان، مردم وقتی درباره محصولات یا خدمات شما صحبت می کنند به افراد دیگر لینک می دهند. این یعنی مشتریان اصلی شما می توانند مخاطبان و مشتریان بالقوه را به سوی وب سایت و کسب و کار شما هدایت کنند. دیگر محتوا نویسانی که در حوزه ی کسب و کار مرتبط با شما فعالیت می کنند نیز می توانند با لینک دهی به محتواهای شما معرف خوبی برای کسب و کارتان باشند.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.