مقالات آموزشی

قابلیت ‌های اینستاگرام در زمینه تولید محتوا برای استوری

مفید بود؟

استوری ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از تاثیرگذارترین ابزار هایی می‌باشند که می‌توانند روند بازاریابی در اینستاگرام را راحت‌تر کنند. ما در ادامه این مطلب تلاش داریم برای شما ایده‌ ها و نکاتی را بیان کنیم که می‌توانند در طراحی محتوا برای استوری به شما کمک کنند. همه ما در حال‌ حاضر می‌دانیم که شبکه اجتماعی instagram

یک بستر بسیار مناسب برای کسب‌ و کار های نوپا می‌باشد. در این فضا شما می‌توانید با کمترین هزینه ‌ها یک پیج کاری راه‌اندازی کنید. در ادامه با توجه به الگوریتم ‌های اینستاگرام میشود آرام‌آرام روند پیشرفت را طی کرد. یکی از ابزار های ضروری که شما برای پیشرفت در این فضا به آن نیاز دارید، محتوا برای استوری ها می‌باشد.

استوری چیست؟

استوری ها اطلاع ‌رسانی‌ های کوتاه‌ مدتی هستند که بعد از بیست و چهار ساعت از بین می‌روند. البته شما می‌توانید آن ‌ها را به ‌صورت هایلایت ها در پیج خود برای همیشه نگهداری کنید. همین ویژگی‌ های خاص استوری باعث شده که برای اقدامات گوناگونی مناسب‌ترین گزینه استوری باشد. اگر شما در زمینه فعالیت در اینستاگرام تجربه‌ای داشته باشید، می‌دانید که استوری ها تا چه حد می‌توانند به پیشرفت یک پیچ کمک کنند. اگر به‌ دنبال جذب فالوور ها هستید، می‌توانید با استفاده از استوری با افراد ارتباط بگیرید و به جذب مخاطبین برای خودتان بپردازید. با استفاده درست از قالب استوری، شما می‌توانید تاثیرات مثبت باورنکردنی روی پیج خودتان داشته باشید.

 

قابلیت ‌های اینستاگرام در زمینه تولید محتوا برای استوری، کدام‌ ها هستند؟

ما برای شما گفتیم که استوری ها تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کسب‌ و کار شما دارند. اما شاید با خود بپرسید که کدام ویژگی ‌ها در ابزار استوری باعث شده تا این بخش از اینستاگرام تا این حد پرطرف‌دار باشد. برای تولید محتوا برای استوری شما می‌توانید از ویژگی های گوناگونی در این بستر بهره ببرید. هر کدام از این قابلیت ها می‌توانند به‌ نحوی باعث پیشرفت کسب‌ و کار شما شوند و به شما کمک کنند. بیایید با یکدیگر برخی از این موارد را بررسی کنیم.

قابلیت نظرسنجی

در استوری اینستاگرام شما می‌توانید یک نظرسنجی داشته باشید. نظرسنجی باعث می‌شود تا شما از مخاطبان تعامل بگیرید و می‌تواند احساس خوبی را در ناخودآگاه ذهن مخاطب ایجاد کند. با نظرسنجی شما در واقع می‌توانید نظر مخاطبین را در رابطه با یک موضوع بپرسید. در ادامه می‌توانید بر اساس آماری که در دست دارید، اقدامی را انجام دهید و یا ندهید. همین موضوع باعث می‌شود تا مخاطبین  احساس کنند روی تصمیمات شما تاثیر می‌گذارند و نظر آن‌ ها برای شما مهم می‌باشد. همین موضوع می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی پیشرفت شما بگذارد.

استفاده از روزشمار 

از دیگر قابلیت ‌هایی که اینستاگرام در زمینه تولید محتوا برای استوری آن را در اختیار کاربران قرار داده، قابلیت شمارش معکوس و روز شمار می‌باشد. برای مثال اگر قرار است در چند روز آینده اتفاقی رخ دهد، شما می‌توانید با استفاده از این روز شمار، آن را در اختیار مخاطبین قرار دهید و اطلاع‌رسانی کنید. همین  موضوع می‌تواند باعث هیجان در مخاطبین شود.

پرسش‌ و پاسخ 

آپشن دیگری که در استوری اینستاگرام قرار دارد، آپشن پرسش و پاسخ میباشد. اگر شما به‌ دنبال محتوا برای استوری هستید، می‌توانید یک سوال مرتبط با کسب‌ و کار خود بپرسید و از کاربران تعامل بخواهید. شما باید تلاش کنید تا آنجا که می‌توانید سوال های جذابی بپرسید تا بتوانید پاسخ ‌های بیشتری از مخاطبانتان بگیرید. در ادامه می‌توانید پاسخ مخاطبین خودتان را دوباره در قالب استوری منتشر کنید و به جواب آن ‌ها واکنش نشان دهید. این کار باعث می‌شود تا شما هم تعامل خوبی با مشتریان و مخاطبین خود داشته باشید هم دیدگاه ‌های خودتان را به سمع و نظر مخاطبین برسانید. شاید در نگاه اول این روش آن‌ چنان تاثیر گذار به ‌نظر نرسد؛ اما در طولانی ‌مدت می‌تواند نشان دهنده عقاید، اعتقادات و ذهنیت شما در رابطه با موضوعات مختلف باشد. پس اگر به ‌دنبال شناساندن ذهنیت‌ های خود به مخاطب هستید، این روش می‌تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند.

 

کوییز

برای تولید محتوا برای استوری شما می‌توانید از کوییز استفاده کنید. این قابلیت یکی از شگفت‌انگیز ترین امکانات استوری اینستاگرام می‌باشد که در قالب استوری برای شما در دسترس است‌. شما می‌توانید از مخاطبین خود سوالات چهارگزینه‌ای را بپرسید. در این شرایط و با کلیک روی پاسخ ‌ها، گزینه درست برای مخاطبین نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید به استوری خودتان لینک اضافه کنید 

قابلیت دیگری که هنگام تولید محتوا برای استوری می‌توانید از آن بهره ببرید، قابلیت اضافه کردن لینک به استوری می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش، لینک یک محتوا و یا یک سایت را به استوری خود اضافه کنید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از بستر استوری پیشرفت‌ های زیادی در سایت خود نیز ایجاد کنید، و یا با گرفتن تبلیغ درآمدزایی داشته باشید.

قابلیت اضافه کردن لوکیشن 

قابلیت دیگری که در هنگام تولید محتوا برای استوری در دسترس شما قرار دارد، شامل اضافه کردن لوکیشن می‌شود. در این شرایط شما می‌توانید لوکیشن محل مورد نظر را به اشتراک بگذارید تا بتوانید اطلاعات کامل‌تری را به مخاطبین خود ارائه دهید.

قابلیت تگ کردن افراد در کنار تولید محتوا

ممکن است که شما قصد داشته باشید در محتوای خودتان آیدی افراد گوناگون که در اینستاگرام فعالیت دارند را نیز قرار دهید. در این شرایط می‌توانید بدون هیچ ‌گونه مشکل خاصی این آیدی ها را در استوری خودتان داشته باشید. شما می‌توانید حتی برای تبادل و تبلیغ نیز از این قابلیت استفاده کنید تا بتوانید روند تبادل را کامل ‌تر انجام دهید. حتی می‌توانید پیج های کاری را نیز در استوری خودتان تگ کنید تا بتوانید هدایت‌ گری خوبی برای مخاطبان خودتان داشته باشید. برای اهداف گوناگون شما می‌توانید از قابلیت تگ کردن استفاده کنید.

 

بررسی چند ایده در زمینه تولید محتوا برای استوری

بعد از صحبت در رابطه با قابلیت ‌هایی که اینستاگرام در بستر استوری در اختیارتان قرار داده، بهتر است که چند  ایده را نیز بررسی کنیم. این ایده ‌ها به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر مخاطبین را به سمت خودتان جذب کنید.

اگر به تولید محتوا در زمینه ورزش علاقه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله نکات مهم برای تولید محتوا برای پیج ورزشی را مطالعه نمایید.

تولید محتوا به‌ صورت داستان سرایی

برای این‌ که شما بتوانید مرحله به مرحله روند تولید یک محصول و یا رخ دادن یک اتفاق را به سمع و نظر مخاطبین برسانید، می‌توانید از روش داستان‌ سرایی بهره ببرید. در این روش شما مرحله به مرحله یک رویداد را به ‌طور کامل برای مخاطبین خود به نمایش می‌گذارید. هر مرحله می‌تواند ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی داشته باشد، و برای هر استوری شما می‌توانید از ابزار های گوناگونی بهره ببرید. برای مثال شما می‌توانید از این روش برای نحوه پخت یک غذا، تعریف کردن یک خاطره، روش تولید یک محصول، و انتشار اتفاقات گوناگون در یک بازه زمانی استفاده کنید. توجه کنید که این روش تولید محتوا برای استوری طرف‌داران بسیار زیادی دارد و برای مخاطبین بسیار جذاب می‌باشد.

استوری های روزمره 

این نوع استوری ها زیاد دسته ‌بندی خاصی ندارند و می‌توانند اتفاقات روزمره شما را منتشر کنند. اگر در طول روز برای شما اتفاقی افتاده که به نظرتان مرتب با فعالیت‌ شما می‌باشد و برای مخاطب جذابیت دارد، می‌توانید آن را هر طور که می‌خواهید؛ فارغ  از هر گونه قالب خاصی منتشر کنید. این استوری ها نباید در لابه‌لای استوری های داستان‌ سرایی شما قرار گرفته باشند.

انتشار نقل‌قول‌ ها 

از دیگر مواردی که می‌تواند در زمینه تولید محتوا برای استوری به شما کمک کند، انتشار نقل ‌قول‌ ها می‌باشد. به ‌هر حال شما در زمینه فعالیت و تخصصی که دارید، افراد معروف و متخصص را می‌شناسید. این افراد متخصص سخنانی را گفته‌اند که می‌تواند برای مخاطبین شما جذاب باشد. شما میتوانید این سخنان را در قالب‌ های استوری برای  مخاطبین به نمایش بگذارید و تاثیرات خوبی روی آن ‌ها داشته باشید‌‌. در برخی موارد، انتشار یک جمله انگیزشی کوتاه از یک فرد معروف می‌تواند در طول روز انرژی یک فرد را بالا نگه دارد.

همین موضوع می‌تواند باعث شود تا آن فرد احساس خوبی نسبت به پیج و محتوا های شما داشته باشد. بسیاری از افراد معمولاً واکنش‌ های خوبی به این نقل‌قول ‌ها  نشان می‌دهند. علاوه‌ بر این موضوع شما با استفاده از نقل‌قول ‌ها می‌توانید خودتان را حرفه‌ای‌تر نشان دهید. این ‌که مخاطبین ببینند شما در رابطه با افراد معروف و متخصص تحقیق می‌کنید و سخنان آن‌ ها را مهم می‌شمارید، می‌تواند باعث شود که شما در نظر مخاطبانتان به‌ عنوان یک شخص متخصص و حرفه‌ای شناخته شوید‌. همین موضوع می‌تواند روی پیشرفت پیج شما تاثیر گذار باشد.

 

اطلاع‌ رسانی انتشار یک پست در استوری

مورد دیگری که می‌تواند در لیست ایده‌ های تولید محتوا برای استوری قرار بگیرد، اطلاع ‌رسانی انتشار یک پست است. بسیاری از شما استوری هایی را دیده‌اید که در آن ‌ها با عبارت «پست جدید» مواجه شده‌اید. در بسیاری از موارد هنگامی ‌که شما به انتشار یک پست می‌پردازید، بسیاری از فالوور های شما پست منتشر شده را نمی‌بینند. در این شرایط میزان بازخورد پست شما پایین می‌آید.

علاوه‌ بر این موضوع، اطلاعاتی که شما درون ‌پست قرار دادید از دید بسیاری از فالوور ها پنهان می‌ماند‌. در این شرایط، چند ساعت بعد از انتشار پست هنگامی‌ که به ‌اندازه کافی و بازدید گرفتید، می‌توانید یک استوری منتشر کنید و در این استوری انتشار پست خود را به سمع و نظر مخاطبین برسانید. در این شرایط شانس دیده شدن بیشتر پست شما بالا می‌رود و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا شما تمامی فالوور های خودتان را از انتشار یک پست جدید مطلع فرمایید. این روش یک روش تاثیر گذار است که می‌تواند به شما کمک کند تا روند پیشرفت پیج خودتان را سریع‌تر طی کنید.

اطلاع‌رسانی ‌های کوتاه در استوری

اگر شما در زمینه فروش یک محصول در پیج خودتان فعالیت داشته‌ باشید، می‌توانید برای معرفی یک محصول جدید از استوری استفاده کنید. استوری ‌ها در این زمینه می‌توانند تاثیرات شگفت ‌انگیزی روی پیج شما بگذارند و به شما کمک کنند که راحت‌تر اطلاعات را به سمع و نظر مخاطبین خودتان برسانید. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع ‌رسانی اخبار های کوتاه و ارائه تخفیفات و جشنواره ‌ها نیز از استوری استفاده کنید. خوشبختانه استوری قابلیت شگفت ‌انگیزی در زمینه اطلاع ‌رسانی دارد و می‌تواند به شما کمک کند در کنار اطلاع ‌رسانی مناسب، دیگر نیازی به حذف کردن اطلاعات اضافی و بدردنخور نداشته باشید.

جمع‌بندی

همه شما می‌دانید که شبکه اجتماعی اینستاگرام تا چه حد معروف و همه‌گیر شده است. برای این‌ که در این بستر به پیشرفت برسید، باید به فاکتور ها و المان ‌های گوناگونی دقت داشته باشید. شما باید از تمام ویژگی ‌ها و ابزار هایی که در این شبکه اجتماعی قرار داده‌ شده نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید به هدف مدنظر خودتان دست پیدا کنید. در بستر اینستاگرام، می‌توان با کمترین هزینه ‌ها پیشرفت ‌های چشمگیری داشت‌.

در کنار این موارد، اگر شما به ‌دنبال یک بستر تولید کننده محتوا هستید تا کار تولید محتوا را آسان تر کنید، می‌توانید با سایت رایا مارکتینگ ارتباط بگیرید. در این ‌سایت نویسندگان متخصص و تولیدکنندگان محتوا وجود دارند که انواع گوناگون محتوا را برای شما تولید می‌کنند و آن را در اختیارتان قرار می‌دهند. تنها کاری که شما باید انجام دهید ثبت سفارش در این سایت و منتظر ماندن برای تحویل سفارشات است. می‌توانید با کارشناسان این سایت ارتباط بگیرید و به‌ طور کامل در رابطه با ویژگی‌ های محتوایی که مد نظرتان می‌باشد توضیحاتی را ارائه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.