مفید بود؟

یک استراتژی قوی برای سئو اینستاگرام (بهینه سازی موتور جستجو) یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دسترسی و دیده شما در این پلتفرم پرطرفدار جهانی است. اگر شما در سئو اینستاگرام مهارت داشته باشید، برند یا کسب و کار شما بهتر در صفحه جستجو دیده می‌شود و برقراری ارتباط با کاربران اینستاگرام و جذب فالوور برای شما راحت‌تر می‌گردد. از هشتگ‌ها گرفته تا متن آلت (alt)، همگی جز استراتژی‌های سئو در اینستاگرام هستند. شما با اجرای این استراتژی‌ها می‌توانید توجه مخاطبان هدف خود را در این پلتفرم جلب کنید.

 

سئو در اینستاگرام چیست؟

سئو در اینستاگرام به معنای ایجاد محتوا به طوریکه در بخش‌های مختلف این پلتفرم (از نتایج جستجو گرفته تا فیدهای محتوای پیشنهادی) قابل مشاهده باشد. این راهکار در اینستاگرام یک تاکتیک مهم برای بهبود قابلیت دسترسی به اکانت و محتوای شما است. اگر کاربران بیشتری محتوای شما را پیدا کنند، شانس شما برای افزایش فالوور و ایجاد یک جامعه قدرتمند در اینستاگرام بیشتر خواهد شد.

اما تأثیر سئو اینستاگرام چگونه است؟ الگوریتم instagram ، هر یک از محتواهای موجود در این اپلیکیشن را بررسی می‌کند و با جمع‌آوری اطلاعات تعیین می‌کند پست در مورد چیست و با کمک پروکسی، مشخص می‌کند که محتوا از نظر چه کسی جالب و جذاب است. در حالی که تمام این کارها به صورت خودکار انجام می‌شوند. اما چند تکنیک اصلی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را در جهت بهتری هدایت کنید. ما در این مقاله قصد داریم پنج تاکتیک را که به شما در بهبود قابلیت دسترسی و دیده شدن در اینستاگرام کمک می‌کنند، معرفی کنیم. پس برای اجرای این روش‌ها همراه ما در این مقاله باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله

ریکوئست اینستاگرام چیست؟ پاسخ به متداول‌ترین سؤالات فالو ریکوئست اینستاگرام را مطالعه نمایید.

چرا سئو اینستاگرام اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه اینستاگرام دارای بیش از یک میلیارد کاربر فعال است، می‌توان گفت سئو اینستاگرام نقش مهمی در قابلیت دسترسی و دیده شدن محتواها و اکانت‏ها در این پلتفرم دارد. هر بخش از صفحه اکسپلورر اینستاگرام به عنوان صفحه سرچ یک اکانت اینستاگرام محسوب می‌شود. شما می‌توانید مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، از نوار جستجوی بالای صفحه اکسپلورر اینستاگرام برای پیدا کردن و دسترسی به اکانت‌ها، هشتگ‌ها و لوکیشن‏ها استفاده کنید. شما با ایجاد محتوای مناسب برای اینستاگرام خود، می‌توانید توجه مخاطبان هدف خود را که در حال جستجو هستند، جلب کنید.

 

اما تأثیر سئو اینستاگرام فقط در این حد نیست. سئوی اینستاگرام نقش مهمی در نمایش محتوای پست‌های پیشنهادی برای کاربران دارد. در اینستاگرام شما فضایی وجود دارد که در آن مجموعه‌ای از پست‌ها برای شما نمایش داده می‌شوند؛ اما شما اکانت آن‌ها را فالو نکرده اید. به این پست‌ها، پست‌های پیشنهادی (suggested posts) گفته می‌شود. طبق اظهارت تیم اینستاگرام، «این پست‌های پیشنهادی بر اساس اکانت‏هایی که شما آن‌ها فالو کردید و پست‌هایی که شما آن‌ها لایک یا ذخیره کرده اید، نمایش داده می‌شوند».

شما با اجرای یک استراتژی قوی برای سئو اینستاگرام، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پست‌های شما در نتایج جستجوهای مرتبط در صفحه اکسپلورر و در فیدهای محتوای پیشنهادی نمایش داده می‌شوند. شما با به بکارگیری تاکتیک‌های مهم سئو اینستاگرام، می‌توانید به مخاطبان مرتبط دسترسی داشته باشید و تعداد بازدیدهای محتوای خود را افزایش دهید.

5 تاکتیک سئو اینستاگرام برای افزایش قابلیت دسترسی شما

شما با آشنایی از نحوه استفاده از سئو اینستاگرام می‌توانید بیشتر در این پلتفرم دیده شوید. در این بخش از مقاله پنج شیوه برای افزایش قابلیت دسترسی و جستجو در اینستاگرام معرفی شده است. این شیوه ها جز مهمترین تاکتیک‌های سئو در اینستاگرام هستند.

تاکتیک اول سئو در اینستاگرام: نوشتن کپشن‏های توصیفی همراه با کلمات کلیدی مرتبط

طبق آخرین نسخه های اینستاگرام، شما فقط از طریق هشتگ، تگ مکان، نام کاربری یا پروفایل می‏توانستید جستجوها را انجام دهید. اما اکنون تغییرات مهمی در این پلتفرم ایجاد شده است. در جدیدترین نسخه اینستاگرام شما می‌توانید با کمک کلمات کلیدی هم جستجوها را انجام دهید.

یعنی اگر شما کپشن‏های مرتبط و توصیفی را با کمک کلمات کلیدی خاص بنویسید، امکان یافتن محتوای شما در اینستاگرام به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. با اینکه شما می‌توانید با توجه به نام، نام کاربری و بیوگرافی اکانت خود کلمات کلیدی را در کپشن خود بنویسید. اما اغلب اوقات آن‌ها باید طبق موضوع کپشن‏های شما انتخاب شوند. به عنوان مثال، عبارت “بهترین زمان برای ارسال” را به عنوان کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر درنظر بگیرید. پس از تایپ این عبارت، به احتمال زیاد محتواهایی که دارای توضیحات و کلمات کلیدی مرتبط با این عبارت در کپشن‏های خود هستند، در اکسپلورر ظاهر می‌شوند و بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند.

تاکتیک دوم سئوی اینستاگرام: کلمات کلیدی را به نام پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید

آیا به دنبال افزایش فالوورهای خود هستید؟ آیا می‌خواهید از قابلیت جستجوی اینستاگرام برای رسیدن به این هدف خود استفاده کنید؟ پس باید بدانید که بهینه سازی پروفایل اینستاگرام یک شیوه مؤثر در سئو اینستاگرام است. اگر می‌خواهید بر اساس یک کلمه کلیدی خاص در نتایج جستجو رتبه بندی شوید، بهتر است از کلمه کلیدی موردنظر خود در نام یا نام کاربری خود استفاده کنید. زیرا کاربران می‌توانند هم با نام کاربری و هم نام شما در اینستاگرام جستجو کنند. به عنوان مثال اگر برندی به نام رستوران خوشمزه است. در نام و نام کاربری این اکانت باید کلمه کلیدی رستوران یا خوشمزه وجود داشته باشد. اگر نمی‌توانید کلمه کلیدی را به نام کاربری خود اضافه کنید، با افزودن کلمات کلیدی در فیلد نام خود می‌توانید قابلیت جستجوی خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

 

تاکتیک سوم سئو اینستاگرام: حداکثر از 30 هشتگ مرتبط استفاده کنید

یکی از راه‌های قدیمی اما مؤثر در سئو اینستاگرام استفاده از هشتگ‏های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری ها است. زیرا هنوز مخاطبان جدید می‌توانند از طریق آن‌ها محتوای شما را پیدا کنند. اگر یک اکانت در اینستاگرام دارید، با اضافه کردن هشتگ در پست‌های خود، آن‌ها در صفحه نتایج جستجوی هشتگ مرتبط قابل مشاهده خواهند بود. با توجه به اینکه هشتگ‌ها به منظور یافتن جدیدترین محتوا استفاده می‌شوند، حتماً باید هشتگ‌های «درست» را به محتوای خود اضافه کنید، حتی اگر قبلاً از آن‌ها استفاده نمی‌کردید.

به دلیل اهمیت زیاد هشتگ‏ها در سئو اینستاگرام، شما باید یک استراتژی هشتگ گذاری دقیق و مناسب داشته باشید. اگر از هشتگ‏ها استفاده نکنید یا استراتژی مناسبی برای آن‌ها نداشته باشید احتمالاً فرصت‌های بهینه‌سازی اکانت، جذب و افزایش تعامل با فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

تاکتیک چهارم سئو در اینستاگرام: متن آلت (alt) را به پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید

متن آلت (alt) در اینستاگرام یک قابلیت است که به شما کمک می‌کند تا یک متن خاص را برای غنی‌تر ساختن توضیحات خود بنویسید. با اینکه این ویژگی بیشتر برای بهبود قابلیت دسترسی در این پلتفرم طراحی شده است. اما برای دستیابی به اهداف سئو در اینستاگرام هم کاربرد دارد. در جدیدترین ورژن، اینستاگرام به طور خودکار متن آلت را ایجاد می‌کند تا توجه کاربران به توضیحات محتوا جلب شود. اینستاگرام از فناوری شناسایی اشیا برای ایجاد توصیف‌های خودکار پست‌ها استفاده می‌کند. اما در هنگام ایجاد یک پست هم شما می‌توانید به طور دستی متن آلت را همراه با سایر جزییات و کلمات کلیدی اضافه کنید.

 

تاکتیک پنجم سئوی اینستاگرام: متناسب با حوزه خود، استراتژی‌های سئوی اینستاگرام خود را اجرا کنید

آخرین تاکتیک مهم اما ساده برای بهبود دیده شدن در اینستاگرام این است که تصاویر و فعالیت خود را متناسب با استراتژی‌های سئوی اینستاگرام خود اجرا کنید. اگر با توجه به حوزه فعالیت خود، به طور مداوم از بهترین تاکتیک‌های ارائه شده در این مقاله استفاده کنید، الگوریتم‌های اینستاگرام راحت‌تر متوجه می‌شوند که اکانت شما درباره چه موضوعی است. در واقع این تناسب بین تاکتیک‌ها و نوع محتوا موجب می‌شود تا اینستاگرام تشخیص دهد شما چه کسی هستید و در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید. این تاکتیک به شما کمک می‌کند تا در هنگام جستجوی کاربران، پروفایل و محتوای شما به مخاطبان مرتبط نمایش داده شود.

در پایان شما با اجرای تمام نکات ارائه شده در این مقاله برای سئو اینستاگرام می‌توانید تعداد مخاطبان وفادار و مرتبط خود را که به شدت با محتوای شما تعامل دارند، افزایش دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.