مقالات آموزشی

بررسی تقویم تولید محتوا اینستاگرام و کاربرد آن

مفید بود؟

تقویم تولید محتوا اینستاگرام به شما کمک می‌کند که راحت‌تر و بهتر فرآیند تولید محتوای اینستاگرام خود را  زیر نظر داشته باشید. با استفاده از این تقویم می‌توانید تعامل بیشتری با کاربران خود برقرار کنید.

تقویم تولید محتوا اینستاگرام چیست؟

تقویم تولید محتوا اینستاگرام در واقع تقویم یا یک صفحه تعاملی است که برای سازماندهی و زمان‌بندی محتوای اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی از قبل ایجاد و استفاده می‌شود. در واقع تقویم تولید محتوا اینستاگرام به مدیران پیج های اینستاگرام کمک می‌کند تا کمپین‌ها را بهتر مدیریت کنند و ضرب‌الاجل‌ها را راحت‌تر پیگیری کنند.

 

شما می‌توانید از هر پلتفرم و روشی که می‌خواهید برای ایجاد تقویم تولید محتوا اینستاگرام خود استفاده کنید. تا زمانی که تمام محتوای مدنظر شما در یک مکان و تقویم مشخص قرار بگیرد، این روش بسیار کارآمد خواهد بود.

تقویم تولید محتوا اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

چه مواردی باید در تقویم تولید محتوا اینستاگرام قرار بگیرد؟

هر ورودی در تقویم تولید محتوا اینستاگرام باید شامل برخی از این عناصر باشد:

  •  تاریخ و زمان دقیقی که این پست منتشر می‌شود
  •  پلتفرم رسانه اجتماعی (صفحه اینستاگرام) و حساب کاربری که پست قرار است در آن منتشر شود (اگر چندین صفحه و پیج داشته باشید)
  •  موضوع پست
  •  اهداف پست
  •  محتوای متنی و بخش‌های بصری پست (تصاویر و ویدیوها)
  • لینک‌ها، برچسب‌ها و هشتگ های که در پست قرار داده می‌شوند
  •  چرخه‌های فروش بر اساس ساختار هر پست
  • هرگونه اطلاعات اضافی

چرا باید از تقویم تولید محتوا اینستاگرام استفاده کنید؟

این موقعیت را تصور کنید: صبح دوشنبه است. ساعت 9 صبح – شما به‌تازگی به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار شده‌اید. در طول جلسه، رئیس‌تان به طور مداوم بر اهمیت «ویروسی شدن در رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر» تأکید می‌کرد. این به این معنی است که شما باید در رسانه های اجتماعی غوغا به پا کنید!

محتوای شگفت‌انگیز

برای جلوگیری از اخراج در روز اول خود، وارد حساب کاربری اینستاگرام شرکت می‌شوید و 30 دقیقه بعدی را دیوانه‌وار در تلاش برای ارائه محتوای شگفت‌انگیز برای پست کردن می‌گذارید. درنهایت، چیزی را پیداکرده و آن را ارسال می‌کنید.

حال می‌توانید یک نفس راحت بکشید! اما متوجه شوید که باید این روند پراسترس را برای حساب‌های توییتر، فیسبوک، یوتیوب، پینترست، ردیت و لینکدین، آپارات، تلگرام، واتساپ و غیره تکرار کنید. بخش وحشتناک ماجرا این است که شما باید این کار را هرروز انجام دهید!

تقویم کمک می‌کند با منظم بودن در زمان صرفه‌جویی کنید

رسیدن به اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی مستلزم آن است که هرروز زمان زیادی را صرف تلاش برای ارائه ایده‌های عالی کنید. نوشتن موضوعات بالقوه در دفترچه یادداشت و ارسال تصادفی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، روشی مطمئن برای رسیدن به اهداف بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی نیست! پس چاره کار کجاست؟

 تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی

چاره کار استفاده منظم از تقویم رسانه های اجتماعی است. استفاده از تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از قبل برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید. این امر خطر فراموشی را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که محتوای شما در زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند منتشر می‌شود.

اگر با یک تیم کار می‌کنید، یک تقویم تولید محتوا اینستاگرام که برای همه اعضای تیم به اشتراک گذاشته‌شده، می‌تواند به همه کمک کند تا کمپین‌های آتی و سررسیدها را پیگیری کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که در زمان به‌صورت خیلی ویژه صرفه‌جویی کنید.

تقویم تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود که به طور مداوم پست کنید

تقویم تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود که بهتر دیده شوید. در واقع بهترین راه برای دستیابی به تعداد زیادی از فالوورهای رسانه های اجتماعی این است که مطالب را به طور مداوم ارسال کنید. هیچ راهی برای دور زدن این حقیقت وجود ندارد. مهم نیست که چقدر مخاطب شما محتوای شما را دوست دارد، پست نکردن به طور منظم منجر به وضعیتی “خارج از دید ” می‌شود که می‌تواند به برند و کسب‌وکار شما آسیب برساند.

 

هرچه مخاطبان هدف شما بیشتر پست‌های شما را در فید خود ببینند، بهتر با محتوای شما درگیر خواهند شد؛ و هرچه بیشتر درگیر شوند، الگوریتم پلتفرم محتوای شما را در مقابل چشمان جدید قرار می‌دهد، به طوری که افراد جدید (و مرتبط) شروع به دنبال کردن برند شما می‌کنند.

محتواهای خود را برای هفته‌های بعد نیز آماده کنید! 

پر کردن تقویم تولید محتوا اینستاگرام با پست‌های پیش از موعد به شما امکان می‌دهد بدون هیچ مانعی محتواهای خود را برای هفته‌های بعد نیز آماده کنید! این کار جدا از اینکه به شما کمک می‌کند افراد بیشتری را جذب کنید، باعث افزایش تعامل و تقویت جامعه کاربران با شما نیز می‌شود.

زمانی که مخاطبان شما بدانند که محتوای مرتبط و مفید را به طور منظم ارائه می‌کنید، تمایل بیشتری به تعامل با برند شما خواهند داشت. همچنین می‌توانید صدایی یکپارچه در تمام شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید و برند خود را در چشم مخاطبان خود محکم کنید.

تقویم تولید محتوا باعث می‌شود که کمتر اشتباه کنید

تقویم رسانه های اجتماعی بهترین راه برای جلوگیری از بحران رسانه های اجتماعی مانند اشتباهات تایپی شرم‌آور یا ارسال مطالب مشابه در همه کانال‌های اجتماعی است. وقتی پست‌های خود را از روزها (هفته‌ها) از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید گردش کار خود را قبل از اجرا بررسی کنید. شما می‌توانید به راحتی اطلاعات را بررسی کنید، متن خود را کپی و ویرایش کنید و حتی ایده خود را توسط افراد دیگر مانند تیم حقوقی بررسی و تائید کنید.

این تقویم باعث می‌شود که استراتژی رسانه های اجتماعی خود را گسترش دهید

بزرگ‌ترین برندها در رسانه‌های اجتماعی، اغلب کمپین‌های متعددی را به طور هم‌زمان اجرا می‌کنند. این کمپین‌ها شامل کمپین‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، پولی و ارگانیک است؛ بنابراین با ایجاد یک تقویم محتوایی شما می‌توانید تنوع زیادی به محتواهای خود ببخشید.

در هنگام ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی سؤالات بزرگی در ذهن خلاق شما به وجود می‌آید! آیا باید شروع به ساخت ویدیوهای Tik Tok کنید؟ شراکت با اینفلوئنسرها را شروع کنید؟ شاید فکر می‌کنید باید نام تجاری خود را در لینکدین ثبت کنید یا یک برنامه حمایت از برخی اقشار در رسانه های اجتماعی راه‌اندازی کنید. یک تقویم رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند در استراتژی‌های اجتماعی خود جاه‌طلبی بیشتری داشته باشید.

تقویم تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود لحظات مهم را از دست ندهید

یک تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد رویدادهای جهانی، روند رسانه‌های اجتماعی، فصل‌ها و تعطیلات مرتبط با مخاطبان برندتان را مشاهده کنید. مواردی مانند عیدها، سالگردها، ولنتاین، مناسبت‌ها، جشن‌ها، هالووین، رویدادهای مهم مانند المپیک، جام جهانی، مسابقات بین‌المللی، کنسرت‌ها و غیره را می‌توانید به راحتی در تقویم تولید محتوا اینستاگرام قرار دهید. شما می‌توانید آن‌ها را در تقویم رسانه‌های اجتماعی‌تان یادداشت کنید و نحوه تعامل با لحظه‌ها را به روشی خلاقانه و مبتنی بر نام تجاری، در ذهن خود بنویسید.

باعث می‌شود به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید کنید

تقویم تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود که کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید. محتوای رسانه‌های اجتماعی برای برندها فراتر از عکس‌هایی از غروب خورشید و موارد مشابه است. شما حتی نمی‌توانید از میم های جالب و خنده‌دار به‌صورت تصادفی استفاده کنید!

 محتوایی خاص

امروزه معمولاً برای یک پست اینستاگرامی با یک کپشن یک‌خطی، یک تیم کامل به شدت مشغول تولید محتوا است. افرادی مانند کپی رایترها، طراحان گرافیک، عکاسان، ویرایشگرهای ویدیو و غیره این تیم را تشکیل می‌دهند. تقویم تولید محتوا اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثر دارایی‌های انسانی و دیجیتالی را به موارد مهم و با کیفیت تخصیص دهید تا تیم شما بتواند محتوایی خاص را ایجاد کند. این محتوای خاص در واقع صدای برند و کسب‌وکار شما است.

بررسی پست‌های جالب و پر بازخورد

تقویم تولید محتوا اینستاگرام باعث می‌شود پست‌های پر بازخورد را شناسایی کنید. در واقع تنها راه برای اندازه‌گیری اثربخشی و موفقیت کمپین‌های رسانه های اجتماعی، ردیابی معیارهای خودتان است. وقتی تجزیه‌وتحلیل خود را مطالعه می‌کنید، می‌توانید ببینید که روش‌های شما در کجا عالی هستند و کجا کوتاه می‌آیند.

 

شما می‌توانید این اعداد را در تقویم رسانه های اجتماعی خود یادداشت کنید و تست‌های A/B را روی محتوای خود اجرا کنید تا زمانی که ترکیب مناسبی را برای نوع محتوا، قالب، تعداد پست‌ها و بهترین زمان از روز برای پست کردن برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی پیدا کنید.

نحوه ایجاد تقویم تولید محتوا اینستاگرام

مرحله 1: محتوای موجود و پروفایل‌های اجتماعی خود را بررسی کنید. موارد زیر را به‌دقت بررسی کنید:

  •  موفق‌ترین پست‌ها، تاکتیک‌ها و کمپین‌های شما
  •  کدام نوع/فرمت پست بیشترین تعامل را دارد
  •  جمعیت‌شناسی مخاطب در تمام شبکه‌های اجتماعی شما
  •  زمانی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند
  •  اهداف و KPI برای هر حساب مارک‌دار در تمام پلتفرم‌های اجتماعی که استفاده می‌کنید
  • چه کسی مسئول چه‌کاری در تیم شما است
  •  نتایج، شکاف‌ها و فرصت‌هایی برای بهبود بسیار ضعیف است
  •  امنیت حساب و رمز عبور
  •  پروفایل‌های منسوخ و حساب‌های فریبنده

مرحله 2: تصمیم بگیرید که چه جزئیاتی در تقویم شما قرار می‌گیرد

زمان ارسال، نوع پست، متن، کپشن، هدف، قالب مخصوص و موارد دیگر بر اساس نوع کسب‌وکار می‌تواند در این مرحله استفاده شود.

 مرحله 3: یک کتابخانه محتوا برای دارایی‌های خود راه‌اندازی کنید

کتابخانه محتوا جایی است که شما انواع مختلف محتوا از جمله قالب‌ها، اسناد و حتی فایل‌های صوتی و تصویری را ذخیره می‌کنید. همچنین می‌توان آن را مخزن محتوا، بانک دارایی دیجیتال یا پایگاه داده منابع رسانه نامید. این کار به شما کمک می‌کند که در زمان مناسب محتوای مناسب را در اختیار داشته باشید.

 مرحله 4: شروع به ساخت پست‌های خود کنید

در این مرحله، احتمالاً سر شما پر از ایده‌های عالی است، بله؟ عالی! اکنون، کمی وقت بگذارید و از کتابخانه محتوای خود استفاده کرده و شروع به ایجاد چند پست کنید.

  مرحله 5: تقویم را مرور کنید

اکنون که پایه‌های موفقیت در رسانه‌های اجتماعی را پایه‌گذاری کرده‌اید، زمان آن رسیده است که برنامه کاری خود را به‌صورت منسجم و دقیق مرور کنید. تقویم محتوایی باید بصری باشد. با این کار می‌توانید نکات، شکاف‌ها و مشکلات را شناسایی و برطرف کنید.

مرحله 6: شروع به انتشار کنید

اکنون، تقویم تولید محتوا اینستاگرام شما آماده کار است. هنگامی که شروع به انتشار مداوم محتوای اجتماعی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که هنوز باید برای انتشار دستی پست‌های خود زمان بگذارید ولی این صرف زمان کاملاً برای شما لذت‌بخش و دل‌چسب خواهد بود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.