مقالات آموزشی

توجه به اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی

مفید بود؟

با توجه به همه ‌گیر بودن فضای مجازی، اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی برای همه واضح و روشن می‌شود. در دنیای امروز همه ما ساعاتی را در شبکه‌ های اجتماعی و اینترنت به‌ دنبال اطلاعات گوناگون می‌گردیم. اگر بخواهیم فضای مجازی را به دو دسته تقسیم ‌بندی کنیم؛ دسته‌ اول شامل وبگردی؛ و دسته دوم شامل گشت ‌و گذار در شبکه ‌های اجتماعی می‌شود. توجه کنید که هر کدام از این دو بخش، ویژگی‌ های مخصوص به خودشان را دارند و دارای پلتفرم‌ های متفاوت برای کسب درآمد هستند. اگر شما قصد دارید که در زمینه ارائه خدمات در فضای مجازی فعالیت داشته باشید، حتما باید با اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی آشنا باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوای الکترنیکی پیشنهاد میکنیم مقاله

در رابطه با اهمیت تولید محتوای الکترونیکی چه میدانید؟ را مطالعه نمایید.

شما می‌توانید از پتانسیل ‌های موجود در شبکه ‌های اجتماعی بهره ببرید تا بتوانید با کمترین هزینه ‌ها از طریق راحت‌ترین روش به پیشرفت برسید. با توجه به تلاش ‌هایتان در بستر بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی، شما سود  حداکثری را به دست خواهید آورد‌. فرقی نمی‌کند که کسب‌ و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، برای این ‌که به پیشرفت‌ های برنامه‌ ریزی ‌شده خودتان دست پیدا کنید، باید اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی را جدی بگیرید.

 

اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی چیست؟

عقب نماندن از رقبا 

هر بیزینسی که در حال حاضر شروع به کار می‌کند، قطعا رقیب سرسختی دارد. با توجه به ایجاد پلتفرم ‌های گوناگون برای پیشرفت کسب ‌و کار ها و وجود روش ‌های بازاریابی نوین و کم‌هزینه؛ افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا بیزینس شخصی خودشان را راه‌اندازی کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی برای ما آشکار شود. هر فردی که به پایه‌ گذاری یک بیزینس می‌پردازد، تلاش می‌کند تا از روش ‌های نوین بازاریابی استفاده کند. اگر می‌خواهید از رقبای خودتان عقب نمانید و در بازار رقابتی امروز چیزی نصیبتان شود، باید به تولید محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی بپردازید. برای جذب جامعه هدف به سمت خودتان، به فعالیت در شبکه ‌های اجتماعی نیاز دارید.

کم‌هزینه بودن 

شما به ‌عنوان فردی که به‌ تازگی یک کسب‌ و کار را راه انداخته‌اید، سرمایه و بودجه آن‌چنانی برای تبلیغات پر هزینه ندارید. در این شرایط می‌توانید به‌ راحتی و با استفاده از بازاریابی و تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی، روند پیشرفت را طی کنید. با فعالیت در شبکه اجتماعی شما هیچ هزینه خاصی را برای بازاریابی نمی‌پردازید اما می‌توانید پیشرفت ‌های شگفت‌انگیزی را تجربه کنید. اگر هدف شما بازاریابی کم‌هزینه و پیشرفت در مدت‌ زمان کوتاه است، باید حتما از بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی بهره ببرید.

سریع‌تر شدن روند پیشرفت

به‌ عنوان یک کارفرما برای دسترسی به بازار هدف چه ایده‌ هایی را در ذهن خود دارید؟ آیا می‌خواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید؟ یا به فکر پخش کردن تراکت ها در سطح شهر هستید؟ و یا حتی علاقه‌مند هستید تا کسب ‌و کار خود را در یک تبلیغ تلویزیونی معرفی کنید؟ با فکر کردن به جواب این سوالات، اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی به‌ طور کامل برای شما آشکار می‌شود.

برای تبلیغات این ‌چنینی شما باید به دو نکته توجه داشته باشید. مورد اول این است که هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید تا این تبلیغات را به ثمر برسانید بسیار بالا می‌رود. مورد دوم این می‌باشد که برای این ‌که تبلیغات شما به ‌اصطلاح «بگیرد»، شما باید مدت ‌زمان نسبتاً زیادی را منتظر بمانید. اما می‌توانید با استفاده از استراتژی تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به جامعه آماری بسیار گسترده‌ای دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی آن را در معرض دید میلیون ‌ها و حتی میلیارد ها آدم قرار دهید.

 

روند تولید محتوا در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

هنگامی‌ که شما برای اولین ‌بار تصمیم می‌گیرید تا در یک شبکه اجتماعی یک اکانت کاری برای خود بسازید، فعالیت رسمی کسب‌ و‌ کار شما در شبکه اجتماعی شروع می‌شود. توجه کنید که شما برای این‌ که شانس موفقیت خود را بالاتر ببرید، باید یک  هدف‌ گذاری و استراتژی تولید محتوا داشته باشید. با هدف‌گذاری و تعیین استراتژی، شما می‌توانید راحت‌تر روند پیشرفت را طی کنید و اصولی‌تر جلو بروید. هر شبکه اجتماعی دارای الگوریتم‌ های مخصوص به خودش می‌باشد. شما با هدف ‌گذاری تلاش می‌کنید تا با این الگوریتم ‌ها همراه شوید و دقیقاً محتوایی را تولید کنید که مناسب آن شبکه اجتماعی می‌باشد. برای مثال، برای تولید محتوا در تلگرام شما باید به سراغ تولید محتوای متنی بروید. برای فعالیت در instagram شما به  محتوا های تصویری و ویدیویی نیاز دارید. برای فعالیت در یوتیوب شما باید محتوای ویدئویی تولید کنید. به ‌همین‌ ترتیب مطابق با هر شبکه اجتماعی، شما باید محتوای مناسبی را تولید کنید.

در قدم بعدی باید برای توزیع و ترویج محتوای خود، اقداماتی را انجام دهید. شما باید از روش ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند باعث شوند محتوای شما بیشتر دیده شود. هر چه محتوای شما در حجم بالاتری مشاهده شود، شانس پیشرفت کسب‌ و کار شما بالاتر می‌رود. در قدم بعدی شما باید با تحلیل متوجه شوید که محتوایی که تولید کردید تا چه حد تاثیر گذار بوده؟ آیا به جذب مشتریان کمک کرده؟ آیا برای کسب ‌و کار شما مفید بوده؟ بعد از کسب این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که باید دقیقاً چه اصلاحات و بروزرسانی‌ هایی را در استراتژی تولید محتوای خود اعمال کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما راحت‌تر روند پیشرفت را طی کنید و به‌ صورت دقیق‌تر به هدف مدنظر خود نزدیک شوید.

 

نکاتی که به شما کمک می‌کند در زمینه تولید محتوای شبکه ‌های اجتماعی موفق‌تر عمل کنید

موارد گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند در کنار توجه به اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی، شانس موفقیت شما را بالاتر ببرند. فعالیت در هر پلتفرمی به تخصص خاص خودش نیاز دارد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بدون هیچ ‌گونه برنامه ‌ریزی وارد یک شبکه اجتماعی شوید و با تولید محتوا های بی ربط به پیشرفت هم برسید. در بازار رقابتی امروز، همه مهارت ‌هایی که منجر به  پیشرفت می‌شوند به یک تخصص تبدیل شده‌اند. پس شما باید از نظر افراد متخصص کمک بگیرید و دید کاملاً علمی به تمامی موارد داشته باشید. تنها در این شرایط است که می‌توانید انتظار پیشرفت از کسب ‌و کار خودتان داشته باشید. علاوه‌ بر دقت و توجه به نظر افراد متخصص، نکات کلی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا استراتژی تولید محتوای خودتان را راحت‌تر بچینید. اگر می‌خواهید این نکات را بدانید، این محتوا را تا انتها بخوانید.

به تولید محتوای با ارزش بپردازید

اگر از اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی باخبر هستید و به همین دلیل می خواهید به تولید محتوا بپردازید، باید ارزش محتوایی که منتشر می‌کنید بالا باشد. هوش مخاطب شما بیشتر از تصور شماست. برای این‌ که به مخاطب شما احساس توهین دست ندهد، شما باید محتوا های با ارزشی را تولید کنید. مخاطبی که در فضای مجازی به‌ دنبال اطلاعات می‌گردد؛ انتظار دارد که به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند. کسب‌ و کاری می‌تواند به موفقیت برسد که هدف ‌گذاری خوبی روی جذب مخاطبین داشته باشد. پس اگر می‌خواهید راحت‌تر روند پیشرفت را طی کنید، باید به سراغ تولید محتوا هایی بروید که اطلاعات مورد نیاز کاربر و جستجوگر را به‌ طور کامل در خودش دارد. فرقی نمی‌کنه که شما در چه زمینه تخصصی فعالیت دارید، در هر زمینه شما می‌توانید با تحقیق، توسعه و جستجو اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید. بعد با توجه به این اطلاعات، باید به تولید محتوا بپردازید.

هنگام تولید محتوا، به سرتیتر ها دقت داشته باشید 

یک برگ برنده که می‌تواند هنگام تولید محتوا به شما کمک کند، دقت و توجه به سرتیتر ها می‌باشد. فرقی نمی‌کند که شما چه نوع محتوایی تولید می‌کنید؛ سرتیتر میتواند برای تولید هر محتوا مورد استفاده قرار ‌بگیرد. برای مثال در محتوای ویدئویی شما می‌توانید یک سرتیتر بزرگ را در اول ویدئویی خود به نمایش بگذارید. یا می‌توانید در تولید محتوای متنی یک سرتیتر مناسب را نگارش کنید. سرتیتر تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مخاطب دارد. شما باید هنر این را داشته باشید که تنها در چند ثانیه، از میان انبوهی از مطالبی که جلوی چشم خواننده می‌باشد؛ توجه مخاطب را جلب کنید. سرتیتر و عنوان یک روش عالی برای جذب توجه مخاطبین و در ادامه تاثیرگذاری مخاطب می‌باشد.

 

ویرایش کنید، ویرایش کنید، ویرایش کنید 

برای موفقیت در زمینه تولید محتوا، ویرایش را در صدر فعالیت ‌های خودتان قرار دهید. تا این‌ جای کار همه شما اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی را متوجه شدید. اما باید این را بدانید که محتوایی مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث پیشرفت می‌شود، که عاری از خطا باشد. هنگامی ‌که شما به تولید محتوا می‌پردازید، باید با استفاده از هنر ویرایش ایرادات محتوایی خود را از بین ببرید. شما نمی‌توانید بدون هیچ ‌گونه ویرایشی محتوای خود را در فضای مجازی پخش کنید. این کار باعث می‌شود تا محتوای شما اصلا دیده نشود و در واقع زحمت، وقت و محتوای شما به هدر برود.

علاوه‌ بر این موضوع، انتشار محتوایی که دارای ایراد می‌باشد می‌تواند به کسب‌ و کار شما ضربه‌ های مخربی را وارد کند. اگر یک مخاطب، اکانت و کسب‌ و کار شما را دنبال کند، با دیدن یک خطا از اکانت شما، برچسب خطاکار را روی شما می‌زند. همین موضوع باعث می‌شود تا روند اعتماد سازی روی مخاطبان برای شما کمی سخت‌تر شود. سعی کنید که راه ساده‌تر و بروید و بعد از تولید محتوا به‌ صورت چند باره عملیات ویرایش را انجام دهید. این کار باعث میشود تا بتوانید یک محتوای باکیفیت را روانه بازار محتوا های گوناگون کنید.

برای تولید محتوا از جلوه‌ های بصری استفاده کنید

اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی در جذابیت دیداری خلاصه می‌شود. یعنی در واقع این چشم مخاطب است که در لحظه اول با کسب ‌و کار شما ارتباط می‌گیرد. برای این ‌که بتوانید چشم مخاطب را به سمت خودتان جذب کنید و به مخاطب این حس را القا کنید که محتوای شما ارزش دیدن را دارد؛ باید از جذابیت ‌های بصری استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که شما در چه پلتفرم و در چه شبکه اجتماعی درحال فعالیت هستید. باید تا آنجا که می‌توانید از المان‌ های بصری موجود بیشترین استفاده را ببرید. تنها در این‌ صورت است که شما می‌توانید با تولید محتوا به موفقیت برسید.

تولید محتوای تکراری را کنار بگذارید

بسیاری از اکانت های کاری در شبکه های اجتماعی، برای بالا بردن بازدید خود یک محتوا را چندین‌بار منتشر می‌کنند. پیشتر برای شما گفتیم که  هوش مخاطب امروز بسیار قوی‌تر از چیزی است که شما تصور می‌کنید. دست‌کم گرفتن هوش مخاطب می‌تواند ضرر های جبران ‌ناپذیری را به کسب‌ و کار شما وارد کند. پس از تولید محتوای تکراری اجتناب کنید و تنها به سراغ تولید محتوا هایی بروید که علمی را به خواننده و دنبال کننده‌ی شما اضافه می‌کنند.

 

جمع‌ بندی

حال که شما به‌ طور کامل با اهمیت تولید محتوا در شبکه ‌های اجتماعی آشنا شدید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن روند تولید محتوا را آغاز کنید. برای این ‌که این روند را راحت‌تر طی کنید، می‌توانید از خدمات دهنده‌ های گوناگونی کمک بگیرید. یکی از خدمات‌ دهندگانی که می‌تواند به‌ صورت تخصصی برای هر  شبکه اجتماعی محتوا تولید کند، شرکت رایا مارکتینگ می‌باشد. شما می‌توانید با ارتباط گرفتن با این شرکت سفارش تولید محتوای مدنظر خودتان را ثبت کنید و منتظر بمانید تا محتوای شما با کیفیت عالی به دستتان برسد. هزینه‌ هایی که برای تولید محتوا در این شرکت از شما دریافت می‌شود بسیار پایین می‌باشند و شما می‌توانید با صرفه ‌جویی در هزینه ها،  باکیفیت‌ترین محتوا را دریافت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.