مقالات آموزشی

راهکاری برای دریافت امتیاز پیج رنک گوگل به چه صورت است؟

مفید بود؟

نزدیک به ده سال است که از زمان به وجود آمدن پیج رنک گوگل می گذرد. ابزاری که به منظور معیاری برای سئو در نظر گرفته می شود. بعد از اینکه این ابزار به وجود آمد، گوگل ابزاری را تحت عنوان Pagerank Toolbar معرفی نمود. بعد از معرفی ابزار   Pagerank Toolbar کاربران می توانستند از آن استفاده کنند. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که نحوه ی کار با پیج رنک گوگل به چه صورت است.

نحوه ی کار پیج رنک گوگل بدین صورت است که هر چقدر امتیاز و رتبه بندی شما بالاتر باشد وب سایت شما در نزد google معتبرتر خواهد بود. در واقع استراتژی لینک سازی و تعداد بک لینک ها مورد بررسی قرار می گرفت. و اگر در اجرای آن قوی عمل کرده باشید مطمئنا اعتبار بالایی را به دست می آورید.

امروزه خیلی کم در مورد این الگوریتم صحبت می شود. اما بخاطر داشته باشید که گوگل هیچ وقت الگوریتمی را بی پروا به وجود نمی آورد. به همین دلیل قبل هر حرکتی به عنوان سئو تمام جوانب سئویی و الگوریتم های موجود در گوگل را جدی بگیرید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیج رنک گوگل با ما همراه باشید. تا در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

الگوریتم پیج رنک گوگل چیست؟

پیج رنک گوگل به عنوان یک سیستمی برای رتبه بندی صفحه های وب سایت محسوب می شود. این الگوریتم به وسیله ی سازندگان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin در دانشگاه آکسفورد به وجود آمده است. آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است این الگوریتم بر روی لینک های وب سایت تمرکز بسیار دارد.

در واقع هرچقدر امتیاز Pagerank بالاتر باشد، لینک دریافتی معتبرتر از سایر لینک ها خواهد بود. بنابراین در هنگام بک لینک بسیار دقت کنید. گرچه استاندارد های روز را رعایت کنید. در نظر داشته باشید که گوگل تنها این الگوریتم را نداشته و الگوریتم های دیگری را برای بررسی وب سایت در نظر دارد. بنابراین برای پیشرفت در سطح گوگل باید تمام جوانب را در نظر داشته باشید.

نحوه ی دریافت امتیاز پیج رنک گوگل به چه صورت است؟

به طور کلی پیج رنک گوگل برای محاسبه از مقیاس لگاریتمی استفاده می کند. این مقیاس بین عدد صفر و 10 محاسبه می شود. طبیعتا اگر امتیاز صفر داشته باشد امتیاز شما پایین خواهد بود. و اگر امتیاز ده را دریافت کنید کیفیت و اعتبار وب لینک های دریافتی بالا است.

یکی از دلایلی که سئوکاران بر روی این موضوع متمرکز هستند این است که Pagerank  از صفحه ی A به صفحه ی B منتقل می شود. و اگر وب سایت B از صفحه ی A لینک بگیرد. و اگر صفحه ی A لینک معتبری ارائه دهد. اعتبار و امتیاز بالاتری را به دست خواهد آورد.

نحوه کار پیج رنک گوگل به چه صورت است؟

پیج رنک گوگل را باید هر سئو کاری درک کند. هر چقدر عمیق تر به این موضوع نگاه کنید مطمئنا رقبای خود را بهتر شناسایی می کنید. و بدین همین ترتیب قوی عمل خواهی کرد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه نحوه ی عملکرد و کارکرد این الگوریتم را بیان کنیم. اما چگونه؟

   عوامل موثر در پیچ رنگ

پیج رنک گوگل و مواردی که بر روی امتیاز صفحه تاثیر می گذارند به شرح زیر می باشند:

  • انکر تکست.
  • لینک های Nofollow
  • لینک های داخلی که در متن قرار دارند.
  • نرخ کلیک.

مواردی که در متن های بالا معرفی کردیم نه تنها که باید برای رشد در سئو وب سایت بررسی شود. بلکه زمان استفاده از آن ها را باید دانسته و در سئو وب سایت تمامی موارد را به کار ببرید.

انکر تکست

پیج رنک گوگل بسیار مهم است و یکی از گزینه های مورد استفاده انکر تکست است. به طور کلی تمام کلمات و کارکترهایی که در یک متن وجود داشته و به سایت یا متن دیگری لینک می شود. به انجام این کار انکر تکست گفته می شود. فرض کنید لینکی مانند: yourdomain.com/seo داشته باشید. و قصد دارید کلمه ی “سئو”  را در گوگل بالا بیاورید. Anchor Text نوشته شده برای این صفحه برای گوگل و یاهو بسیار آشنا بوده و در جستجو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انواع مختلف Anchor Text

در این مقاله در مورد پیج رنک گوگل صبت کردیم اما تاکید ما بر روی Anchor Text است که به شرح زیر است:

  • انکر تکست عمومی یا Generic Anchors.
  • انکر تکست نام تجاری یا Branded Anchors.
  • انکرتکست عریان یا Naked Link Anchors.
  • استفاده از keywords و نام تجاری در متن.
  • انکر تکست تصویر (برای تصویر خود alt تعریف کنید.).
  • انکر تکست هم معنی.
  • انکر تکست Partial Match.
  • انکر تکست طولانی.
  • Exact Match.

با توجه به انواع مختلف انکر تکست متوجه شدیم که هر یک از Anchor Text معرفی شده ارزش یکسانی ندارند. در گذشته سئوی سایت به پیچیدگی امروز نبود. همه چیز ساده و بدون پیچیدگی دنبال می شد. اما امروزه با وجود رقبای بسیار سر سخت حفظ جایگاه و صفحه اول گوگل کمی سخت شده است. بنابراین باید اول از همه در مورد الگوریتم های گوگل مطالعات زیادی داشته باشید و با توجه به مطالعات فراوان بهترین عملکرد را ارائه دهید.

اهمیت پیج رنک گوگل

با معرفی پیج رنک گوگل متوجه شدیم که شاید امروزه این الگوریتم کمی کمرنگ به نظر می رسد. اما این موضوع را بخاطر داشته باشید که وب سایت های موفق با استفاده از Anchor Text و همچنین بک لینک های قوی به صفحه اول دست پیدا کردند. شاید در نگاه اول همه چیز ساده به نظر برسد.

اما سئو وب سایت بسیار پیچیده بوده و رسیدن به رتبه اول گوگل کار آسانی نیست. PageRank یا PR به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل به حساب می آید که وظیفه ی بررسی وب سایت از لحاظ کیفیت لینک های دریافتی را دارد. در واقع اهمیت وب سایت ما به وسیله ی این الگوریتم دنبال می شود. بسیاری از سئوکاران نسبت به این موضوع بی توجه هستند اما در حقیقت PR زنده است.

البته شاید در گفته های بالا ابزاری را تحت عنوان  Toolbar Pagerank معرفی کردیم که امروزه دیگر به ظاهر کاربری ندارد. اما این موضوع را به یاد داشته باشید که تمام صفحات وب سایتی که در حال مشاهده ی آن هستید حداقل به یک صفحه ی دیگر لینک داده شده اند. بنابراین هنوز که هنوز این موضوع با اهمیت است. این نکته را بخاطر داشته باشید که وب سایت بدون سئو سودی برای کارفرما نخواهد داشت. بنابراین زمانی که وب سایت را طراحی می کنید به سئو و الگوریتم های گوگل بسیار اهمیت دهید.

سخن پایانی

با معرفی پیج رنک گوگل متوجه اهمیت این الگوریتم شدیم. لینک سازی داخلی و خارجی باید جز اولویت های اصلی شما در وب سایت باشد. چون سایت هایی رتبه ی خوبی دریافت می کنند که از لحاظ لینک سازی اصولی تر عمل کرده باشند. بنابراین شما هم در این زمینه به خوبی عمل کرده و تمام الگوریتم های گوگل را جدی بگیرید.

با روش هایی که سئوکاران به کار می برند. احتمال پیروزی شما بیشتر از رقبا خواهد بود. به شرطی که بهتر و قوی تر از رقبای خود عمل کنید. در این صورت پس از گذشت مدتی به پیروزی خواهید رسید و به موفقیت های زیادی دست پیدا خواهید کرد. لینک سازی اصولی باعث می شود که وب سایت شما در جایگاه ویژه ای در صفحه اول گوگل برسد. این عملیات به گونه ای انجام شود که کاربر در زمان حضور در وب سایت گیج و سردرگم نشود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.