مفید بود؟

یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن می توانید کاربردی ترین استراتژی تبلیغاتی را به کار بگیرید، تست a/b می باشد. شما برای اینکه بازاریابی آفلاین خود را به خوبی مدیریت کنید می توانید این تست را مورد استفاده قرار دهید. این تست را بر پایه مقایسه رفتارهای متنوع بنا کرده اند. در این روش توانسته اند دو نسخه از وب سایت را فراهم کنند و هر یک از آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

هر یک از صفحات انتخاب شده در بازه زمانی مشخص شده به صورت تصادفی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت بعد از مقایسه کردن هر یک از نسخه ها، بهترین نسخه را انتخاب می نمایند. بدون شک هر یک از وب سایت هایی که در اینترنت طراحی شده اند، دارای استراتژی تبلیغاتی خاصی هستند. بنابراین باید با تست a/b هدف وب سایت به دنبال شود تا نتیجه مثبت از آن حاصل گردد.

زمانی که شما از تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری صحبت می کنید باید بدانید که تنها هدفتان خرید مشتری از کالاهایتان نمی باشد. بلکه باید بتوانید مشتری خود را در وب سایت تان وادار به انجام دادن کاری کنید. بنابراین زمانی که توانستید کاربران خود را مجبور کنید تا کاری در وب سایت تان انجام دهند، یعنی به هدف تان رسیده اید. تست ای بی اگر به خوبی برنامه ریزی شود، می تواند تغییرات بزرگی را در وب سایت شما به وجود آورد.

 

چرا باید از تست a/b استفاده کنیم ؟

شما باید به خوبی بدانید که تست ای بی برای اینکه بفهمید چه اصطلاحاتی فروش تان را افزایش می دهند، عالی است. همانطوری که در فروش فیزیکی باید به خوبی برخی از نکات را در نظر داشته باشید تا مشتری بیشتری جذب کنید، برای فروش اینترنتی هم باید به خوبی برخی از نکات را در نظر بگیرید.

اینکه در فروش اینترنتی چیدمان حروف را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از اصطلاحات مناسب استفاده کنید بسیار مهم است. مشکل اصلی در فروش اینترنتی این است که نمی توانید واکنش های مشتری تان را زمان بازدید از سایت مشاهده کنید. تست a/b به شما اجازه می دهد که ترافیک وب سایت تان را به خوبی مدیریت کنید. با اینکه به دست آوردن ترافیک پولی تا حدودی به هزینه زیادی نیاز دارد، اما هزینه مربوط به افزایش نرخ تبدیل در برابر این هزینه ها ناچیز است.

نرخ سود بازگشت سرمایه که با استفاده از تست ای بی به دست می آید، یک رقم خیره کننده می باشد. تست ای بی به هر یک از کاربران اجازه می دهد که تغییرات برنامه ریزی شده ای را در وب سایت های خود رقم بزنند. برای بهبود تجربه کاربری مشتری و همچنین بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری از تست ای بی استفاده می کنند. استراتژی تبلیغاتی که با این تست دنبال می شود، بدون نقص و مشکل است.

چطور برای کسب و کارها تست را طراحی کنیم ؟

زمانی که می خواهید برای انجام دادن تست a/b اقدام کنید باید آن چیزی که در نظرتان است را مورد آزمایش قرار دهید. اگر می خواهید آن را در وب سایت خود به کار ببرید باید به تمامی قسمت های سایت مراجعه نمایید. در صورتی که می خواهید آن را بیرون از وب سایت تست نمایید می توانید از مواردی مانند ایمیل فروش استفاده نمایید.
زمانی که به خوبی بدانید کدام یک از آگهی های شما موثرتر است می توانید در مورد میزان هزینه پرداختی تان به خوبی تصمیم بگیرید. مراحلی که برای طراحی کردن تست ای بی دنبال می شود و باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید عبارت است از :

1. جمع آوری کردن داده

به طور معمول گوگل آنالیز ابزارهای تست a/b را برای شروع بهینه سازی وب سایت تان در اختیار شما قرار خواهد داد. تمامی اطلاعات ارائه داده شده به شما کمک می‌ کنند که از صفحات پر بازدید وب سایت خود انجام جمع‌آوری داده را آغاز کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که داده‌ ها را سریعتر دنبال کرده و آنها را جمع آوری نمایید. بعد از جمع آوری کردن اطلاعات باید به دنبال صفحاتی باشید که آنها نرخ تبدیل پایینی را به خود اختصاص داده ‌اند تا رتبه شان را بالاتر ببرند.

 

2. تعیین هدف در تست ای بی

 تعیین اهداف یکی دیگر از مراحل تست ای بی است. اهدافی که در تبدیل کردن کاربر به مشتری در نظر دارید به عنوان معیار هایی هستند که از آنها جهت تعیین کردن موفقیت استفاده خواهید کرد. اهداف شما هر چیزی می توانند باشند. این اهداف از کلیک کردن روی لینک های متنوع برای خرید محصول و پر کردن فرم ثبت نام خواهند بود.

3. طرح تئوری

طرح تئوری و فرضیاتی که در نظر دارید به عنوان یکی دیگر از مراحل تست ای بی شناخته می شود. زمانی که شما اهداف تان را برای استراتژی تبلیغات شناسایی کردید می توانید تئوری های تان را در مورد تست ای بی مطرح نمایید. تئوری هایی که مطرح می‌ کنید باید بیان کنند که چرا نسخه جدید نسبت به نسخه ای که در دسترس دارید بهتر هستند. زمانی که توانستید تمامی نظریات خود را در فهرست جای دهید آنها را بر اساس سختی اجرا و اهمیتی که دارند باید مرتب نمایید.

4. ساخت نسخه جدید در تست ای بی

 ساخت نسخه جدید به عنوان یکی دیگر از مراحل مهم تست a/b شناخته می شود. در این مرحله نیاز است که تغییرات دلخواه تان را روی اپلیکیشن و وب سایت اعمال نمایید. این تغییرات می ‌تواند تغییر دادن ترتیب المان‌ های وب سایت یا تغییر دادن رنگ دکمه ها باشد. پیشنهاد می کنیم که در این مرحله نتایج به دست آمده از تغییرات را ثبت نمایید. در این صورت می ‌توانید اثرگذاری آنها را به خوبی بررسی کنید.

5. آزمایش وب سایت

 آزمایش به عنوان یکی دیگر از مراحل تست ای بی شناخته می شود. تغییرات خود را در این مرحله انجام بدهید و منتظر بمانید که نتایج را مشاهده کنید. در این مرحله بازدیدکنندگان اپلیکیشن و وب سایت یکی از نسخه های شما را مشاهده خواهند کرد. تجربه آنها را از کار کردن با نسخه جدید باید اندازه گیری نمایید و با نسخه پیشین مقایسه کنید.

 

6. تحلیل نتایج

 تحلیل نتایج از دیگر مراحل مربوط به تست ای بی می باشد. زمانی که آزمایش به پایان برسد بررسی و تحلیل داده ها به خوبی نشان داده خواهد شد. ابزارهای اختصاصی تست و ابزارهای آنالیز گوگل این داده ها را به شما ارائه می دهند. این داده ها تفاوت مربع مربوط به عملکرد کاربران را در هر یک از نسخه ها به طور کامل به شما نشان خواهند داد.

چه مواردی را با تست a/b می توان آزمایش کرد ؟

تمامی متغیرهای موجود درون یک صفحه را با تست ای بی می توانید آزمایش کنید. به طور کلی هر یک از قسمت های وب سایت که روی رفتار کاربران تاثیر می گذارد را شما می توانید به وسیله تست ای بی تست کنید. عنوان صفحه، زیر تیترها، تصاویر، لینک ها و … با استفاده از تست ای بی مورد آزمایش قرار می گیرند. شما برای اینکه بهترین استراتژی تبلیغاتی را به کار بگیرید باید به خوبی با این تست بتوانید کار کنید. تست ای بی می تواند روی تخفیف ها و پیشنهادات شگفت انگیز تاثیر زیادی بگذارد تا نظر افراد را جلب کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.