بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ می تواند برای رسیدن به افراد خاصی کارساز باشد. برخی از تصمیم گیرندگان، روزانه ساعت های زیادی را صرف جداسازی ایمیل ها و پاسخ به آنها می کنند. برخی دیگر، اغلب در سفرند و بنابراین، ارسال ایمیل اغلب می تواند تنهاراه رسیدن به آن ها باشد. ایمیل هایی که خوب نگارش شده و از محتوای جذابی برخوردارند می توانند ابزاری ارزشمند برای جذب مشتری محسوب شوند.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
هنگامی که شما از بازاریابی ایمیلی برای رابطه با مشتری احتمالی استفاده می کنید، باید با دیدگاهی آینده نگرانه تر از راهبردهای دیگر جذب مشتری اقدام کنید. فقط به این دلیل که ارسال ایمیل روش خیلی ساده ای است، نباید آن را به کار ببرید. وقتی که تصمیم های “انتخاب کردن ” یا “پاک کردن پیام” فقط از چند بند اتخاذ می شود، انتخاب تک تک واژه های ایمیل تان بسیار مهم اند.
شاید حیاتی ترین چیزی که باید درباره استفاده از بازاریابی ایمیلی به یاد داشته باشید این است که افراد نسبت به هرزنامه ها بسیار حساس اند. تنها در صورتی که ایمیل تان را خیلی خوب و ماهرانه نوشته باشید، به آن توجه می کنند و در غیر این صورت، به عنوان فردی که هرزنامه فرستاده است، تلقی شده و این برای تلاش های فروش شما به معنای نابودی است.
راه رسیدن به آدرس ایمیل افراد
ساده ترین روش پرسش از خود آنان است. اگر کسی در شرکتی بزرگ تصمیم گیرنده است، آدرس پست الکترونیکی اش را بگیرید تا بتوانید برایش اطلاعات بفرستید. اگر هنگام درخواست ایمیل، خود را حرفه ای و با اعتماد به نفس نشان دهید، به احتمال زیاد آدرس را به شما خواهند داد.
نقش ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی شما چیست؟
پرهیز از نوشتن پیام های که پاک می شوند
از آنجا که ایمیل ها خیلی کوتاه و مختصراند، آگاهی درباره آنچه در پیغام تان به تصمیم گیرنده ها ارائه می دهید، چالشی واقعی است.
بهترین روش برای نوشتن نامه های الکترونیکی
سبک نوشتار نامه های الکترونیکی متفاوت از سایر نامه هاست. برخی به روشی بسیار سطحی، سرهم بندی شده و غیر قابل قبول نوشته می شوند. در هر پیامی که می فرستید باید موارد زیر را رعایت کنید:
-شخصی سازی شده: تصمیم گیرندگان باید بدون کوچکترین تردید بدانند که این نامه را فقط برای آنان نوشته اید. به این معنا که باید به چیزی بسیار خاص درباره کسب و کارشان اشاره کنید.
توجه به دغدغه های تجاری مشتریان: تمرکزتان نباید بر شرکت خود، محصول، خدمات یا راه حل تان باشد، بلکه باید در زمینه مسائل، نگرانی ها، مشکلات و چالش های مشتریان باشد.
مختصر و پرمحتوا: در کمتر از ۲۰ ثانیه افراد تصمیم می گیرند تا نامه های الکترونیکی را حذف کنند، بخوانند یا برای فرد دیگری بفرستند.
آغازکننده مکالمه: نامه های الکترونیکی خوب، خواننده را به بحث آنلاین دعوت می کنند. ممکن است سوالی بپرسید تا خواننده را به یک رویداد دعوت کنید یا ببینید آیا آن ها علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد عنوان ایمیل هستند یا خیر.
قابل خواندن بودن از پنجره پیش نمایش: بسیاری از افراد فقط نگاهی سریع به پیام از صفحه پیش نمایش شان می اندازند. نامه های الکترونیکی خوب، پیام شان را سریع بیان می کنند.
سعی کنید در بازاریابی ایمیلی از بندهای کوتاه با دو یا سه جمله استفاده کنید. برای تقویت توانایی خواندن بین بندها یک سطر فاصله بگذارید و برای برجسته کردن مطالب از علائم استفاده کنید.
از فونتی استفاده کنید که حالت خوشایند و دوستانه ای روی صفحه دارد. استفاده از خطوط دارای سبک های بسیار متفاوت و استفاده از رنگ در متن یا زمینه تان ممکن است جالب باشد، اما بسیاری از تصمیم گیرندگان آن را نشانه ای مبنی بر غیر حرفه ای بودن می دانند. استفاده از حروف بزرگ در نامه های الکترونیکی نیز همین اثر را دارد و مثل فریاد زدن می ماند و رفتاری بی نهایت بی ادبانه تلقی می شود.
حتی اگر شما توانایی ارسال پیغامی با ظاهر شیک و فانتزی دارید، این کار را نکنید. به احتمال زیاد آن ها را به عنوان هرزنامه تصور می کنند، و بدتر این که تصمیم گیرندگان آن ها را به عنوان بروشورهای آنلاینی تلقی می کنند که توسط فروشنده ای که فقط به فکر خودش و سود خودش بوده، به آن ها تحمیل شده است. مگر اینکه شما در واقع از لحاظ گرافیکی با استعداد بوده و بتوانید طرحی خاص و جذاب ارائه دهید. در خاتمه، سعی نکنید با ارسال نامه ای گروهی به شرکت ها در وقت صرفه جویی کنید. این کار از دیدگاه کارایی فروش کارساز نیست.
پیام های بنویسید که مخاطب را به پاسخ گویی ترغیب کند.
ایمیل هایی که به خوبی نگارش شده اند از نکات زیر تبعیت می کنند:
– ایجاد اعتبار: از طریق اشاره به معرف، ذکر کردن تحقیقی که انجام داده اید و معرفی رویدادی در شرف وقوع، می توانید ایجاد اعتبار کنید.
– تحریک کنجکاوی: شما می توانید از طریق بیان ارزش پیشنهادتان، بیان نتایجی که مشتریان تان کسب کرده اند،پرسش کردن و بیان طرحی در خصوص نیازهای تجاری آنان توجه آنها را جلب کنید.
– پایانی مودبانه: این کار را با دعوت به پاسخی غیر تهدید آمیز انجام دهید.
۸ راهبرد موثر بازاریابی در شبکه های اجتماعی
داشتن عنوانی وسوسه انگیز در بازاریابی ایمیلی
ایمیلتان را با موضوعی وسوسه انگیز شروع کنید. وقتی که مشتریان احتمالی شما نامه هایی را که در صندوق پستی شان است، اجمالی می نگرند، باید پیام تان بیرون بپرد و بگوید «مرا بخوان!»
بسیاری از فروشندگان فکر می کنند طرح خوبی است که نام شرکت یا محصولی را که عرضه می کنند در سطر موضوع بنویسند. هیچ چیز بهتر از گفتن حقیقت نیست، تصمیم گیرندگان شرکت های بزرگ وقت اضافی در برنامه زمانی شان برای خواندن تعریف از کالاهای ارائه شده ندارند. این نوع از نامه های الکترونیکی قبل از باز شدن، پاک می شوند.
بنابراین، چه چیزی آن ها را وسوسه می کند که نگاهی به ایمیل شما بیندازند؟ بیان نام معرف خیلی کارساز است، البته اگر شما این قدر خوش شانس باشید که معرف داشته باشید. اگر تصمیم گیرنده نداند شما که هستید، نام فردی را به عنوان معرف در خط موضوع ذکر کنید. اگر شما یک رویداد مهم در شرف وقوع دارید، آن را در سطر موضوع ذکر کنید. اشاره به طرحی که دارید یا نتایج تجاری که برای مشتریانتان تحقق بخشیده اید نیز خوب است.
توجه به نکات ذکر شده به شما کمک می کند تا به صورت هدفمند از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ استفاده نموده و بتوانید نتایج موثری کسب کنید.