مقالات آموزشی

چند نکته در مورد پست مهمان و پر رنگ تر شدن محتوا

مفید بود؟

موفقیت محتوا با انتشار پست مهمان

پست مهمان یکی از محبوب‌ترین تاکتیک‌ها در بازاریابی محتوا است، چرا که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به رشد مخاطب آنلاین کمک کند.

با وجود مفید بودن اما بسیاری از تولید کنندگان محتوا تنها از پست مهمان برای به دست آوردن نتایج متوسط در گوگل استفاده کرده اند.

من چندین بار با پست مهمان تولید محتوا کرده ام. به هر حال به اندازه کافی خوش شانس بودم که در سایت های محبوبی از جمله Kissmetrics، Unbounce و Entrepreneur نیز معروف و شناخته شده هستم.

جدای از انتشار محتوا در وبلاگ هایی که معرفی کردم، در سایر پلتفرم ها نیز محتوا تولید کرده و ساخت محتوا در وبلاگ های کمتر شناخته شده را نیز تجربه کردم.

 

برخی از پست‌های مهمان برای من در مدت زمان کوتاهی بیش از صد نفر مشترک یا سابسکرایبر به ارمغان آورده اند، در حالی که می توانم بگویم پستهای دیگر تقریباً هیچ ترافیکی از مخاطب را به همراه نداشتند. برخی از پست‌های مهمان، ترافیک زیادی به همراه داشتند، در حالی که سایر مقالات مهمان، یک بار ترافیک ارسال می‌کردند و مدت کوتاهی پس از انتشار محتوا آن ترافیک از بین می رفت.

توصیه میکنیم مقاله هوش هیجانی مصنوعی: تکنولوژی پیشرو در دنیای مدرن را مطالعه نمایید

در این مقاله، می خواهم در مورد آنچه باعث شده بعضی از پست‌های مهمان به طور قابل ‌توجهی موفق ‌تر از دیگر پست ها شوند و همچنین نکاتی درباره اینکه چگونه می‌توانید نتایج بهتری از وبلاگ نویسی مهمان دریافت کنید را با شما به اشتراک بگذارم.

1. پست مهمان را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید

خیلی از وبلاگ نویسان در زمان ارسال پست مهمان چندان به سئو سازی محتوا فکر نمی کنند. وبلاگ نویسان مهمان معمولاً بیشتر بر روی ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبان وبلاگ میزبان متمرکز می شوند.

خب البته که این پست برای وبلاگ شخص دیگری است، چرا باید به سئو اهمیت دهید؟

پاسخ این است که یک پست وبلاگ که در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود، می تواند همراه با خود، ترافیک مداوم به همراه داشته باشد، این به معنای قرار گرفتن محتوای شما در دید مردم و رشد کسب و کار است.

علاوه بر این، اگر پست مهمان به خوبی نوشته شده باشد و در یک وبلاگ محبوب نیز آپلود شود می تواند لینک طبیعی را از خوانندگان آن وبلاگ جذب کند. این یعنی هنگامی که آن پست در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود، می تواند لینک های بیشتری را از افرادی که مقاله را پیدا می کنند بگیرد.

 

علاوه بر این داشتن یک لینک از یک وب سایت معتبر، تا زمانی که لینک بیو شما حذف نشده باشد مقداری ارزش لینک را از لینک های دیگر به سایت شما باز می گرداند.

مثال:

پست مهمان من در SmartBlogger برای عبارت “expert roundup” رتبه بندی شده است، و این جمله، عبارتی است که وبلاگ نویسان گاهی اوقات آن را جستجو می کنند. من توانستم به یک جمع بندی برسم که این عبارت و استفاده از ان در سئو بیش از 5000 بار اشتراک گذاری داشته باشد و برخی از جزئیاتی را بیاورم که وبلاگ نویسان دیگر از قلم می اندازند. من می دانستم که اکثر جمع بندی ها کمتر از 100 عنوان اشتراک گذاری دارند.

با اطمینان از کیفیت بالاتر مقاله نسبت به مقالات رقبا و تبلیغ محتوای خودم، توانستم رتبه یک محتوا را در صفحه اول گوگل کسب کنم.

مدتها پس از اولین انتشار، این پست پس از ارسال ترافیک مداوم به سایت من، به کسب بک لینک ادامه داد. اگر از مخاطبین داخلی و قدرت SmartBlogger استفاده نمی‌کردم، رتبه‌بندی برای این مقاله کار بسیار بیشتری را می طلبید

2. پست های مهمان قدیمی را تبلیغ کنید

یکی از دلایلی که وبلاگ نویسی مهمان خیلی جذاب است این است که می توانیم از مخاطبان قبلی آن وبلاگ استفاده کنیم. به علت نمایش داخلی در یک وب سایت، بیشتر وبلاگ نویسان مهمان زحمت تبلیغ پست های مهمان خود را در وبلاگ خودشان نمی دهند.

با این حال، تبلیغ یک پست مهمان که در یک سایت معتبر نوشته‌اید، می‌تواند راهی عالی باشد تا اطمینان حاصل کنید هم در معرض دید مخاطبان هستید و هم این پست می تواند برای شما ترافیک ارسال کند.

می توانید پست های مهمان قدیمی را از راه های مختلفی تبلیغ کنید، به خصوص پست هایی که در گذشته عملکرد خوبی داشته اند.

 

می توانید به پست های قدیمی مهمان از طریق دیگر پست های مهمان یا دیگر محتواهای لینک داده شده در وبلاگ خود مراجعه کنید. حتی اگر پیوندها نیاز به nofollow داشته باشند، ارجاع به پست های قدیمی به افراد بیشتری اجازه می دهد تا در مورد محتوای شما اطلاعات کسب کنند که همین امر نیز می تواند منجر به پیوندهای طبیعی تر شود.

اگر به صورت مداوم از یک وبلاگ پست می‌کنید، می‌توانید به پست‌های قدیمی مهمان همان وبلاگ رجوع کنید. لینک های داخلی علاوه بر اینکه به افراد کمک می کند تا محتوای شما را کشف کنند باعث سئو سازی نیز می شود.

بر مثال خود من چند محتوا برای ژورنال مربوط به موتورهای جستجو تولید کرده ام. گاهی شده که یکی از مقالات قدیمی SEJ خود را در پست های جدیدتر مهمان ذکر کنم.

در زمان تبلیغ پست های قدیمی مهمان، سعی کنید کاری بیشتر از لینک کردن انجام دهید. خوانندگان را مورد متقاعد کنید از منابع ارزشمندی استفاده کرده اید تا در واقع وسوسه شوند، روی لینک کلیک کرده و آن را بررسی کنند.

افزودن یک تصویر به همراه یک متن کوتاه توصیفی راه خوبی برای جلب توجه مخاطب به لینک است.

 

مثلا یکی از محبوب ‌ترین پست‌های من ادعای بحث ‌برانگیزی در ژورنال موتورهای جستجو بود مبنی بر اینکه محتوای کوتاه ممکن است در واقع عملکرد بهتری نسبت به محتوای طولانی داشته باشد. بیش از 3300 نفر از این پست دیدن کرده و ان را خواندند. من در این پست از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کردم تا نشان دهم چرا برخی از وبلاگ های محبوب تصمیم گرفته اند تعداد کلمات در یک پست را به کمتر از 1500 یا حتی کمتر محدود کنند.

3. دنبال وبلاگ هایی بگردید که محتوای شما را ندارند اما مخاطب شان به کاری که انجام می دهید علاقمند هستند

برای وبلاگ نویسی مهمان، بیشتر مردم می خواهند در وبلاگ های سطح بالا محتوا تولید کنند. البته که مشهور شدن در وبلاگ های سطح بالا اعتبار و اقتدار یک وبلاگ نویس را نیز بالا می برد.

با این حال، گاهی اوقات وبلاگ های سطح پایین تر و وبلاگ های خارج از محتوای شما می توانند منابع بهتری برای پیشرفت و افزایش ترافیک باشند.

زمانی که برای اولین بار LinkedIn Pulse راه اندازی شد منبع خوبی برای فروش به حساب می آمد. از همین رو تعدادی از مقالات لینکدین من با تبلیغات خیلی کم، بیش از 100 مشترک از طریق ایمیل برای من ارسال کردند. مخاطبان لینکدین بیشتر از وبلاگ های بازاریابی دیجیتال آمده بودند من معمولاً برای آنها قلم می زنم، از همین رو تعدادی از مخاطبان که مقالات من را خوانده بودند مشترک وبلاگ من شدند.

از سوی دیگر، برخی از وبلاگ های سطح بالایی که در آنها محتوا منتشر کردم، به سختی برای من ترافیک ارسال کرده اند.

 

در وبلاگ های صنعتی با بسیاری از متخصصان دیگر که در همین زمینه تخصص دارند حال رقابت هستید. وقتی وبلاگ‌های خارج از حوزه کاری خود را هدف تولید محتوا قرار می‌دهید، می‌توانید به عنوان یک متخصص در ان حوزه شناخته شوید زیرا همتایان شما در آنجا پست مهمان تولید نمی کنند.

ممکن است مجبور شوید به صورت پست مهمان دست به تولید محتوا بزنید تا ببینید آیا کار شما و اثر شما به عنوان یک وبلاگ در آن صنعت نتیجه بخش است یا خیر. اما انتشار پست در وبلاگ‌ها را فقط به این دلیل که در حوزه کاری و محتوایی شما شناخته شده نیستند پس نزنید.

4. به محتوای وبلاگ خود اعتبار ببخشید

مساله دیگری که باید آگاهانه برای بهبود آن تلاش کنید این است که به پست های مهمان خود اعتبار ببخشید. این اعتبار شامل تصاویر، داده ها، نتایج و هر چیز دیگری می باشد که باعث می شود کار شما در دید خواننده کار معتبری باشد.

هنگام نوشتن یک پست وبلاگ، وبلاگ نویسان گاهی آنقدر روی محتوا متمرکز می شوند که فراموش می کنند عناصر اعتبار بخش به محتوا را به متن خود اضافه کنند.

اولین باری که در مورد نحوه نوشتن تخصصی جمع بندی محتوا نوشتم در Moz بود و اولین بار نیز در فضای مجازی منتشر می شد. این پست بیشترین اشتراک گذاری در هفته را برای عبارت “تبلیغ وبلاگ” داشت، بنابراین در این پست مهمان، یک اسکرین شات از پست خود در BuzzSumo قرار دادم.

 

قرار دادن همین اسکرین شات از نتایج محتوا، نسبت به سایر وبلاگ نویسانی که صرفاً راهنمای “جمع بندی تخصصی محتوا” را می نویسند به من اعتبار بیشتری می دهد.

اکثر وبلاگ نویسان عوامل افزایش اعتبار را در لابلای محتوای خود قرار می دهند، اما به یاد داشته باشید که دنبال فرصت هایی بگردید که با ان بتوانید به همه مقالات خود اعتبار ببخشید.

آیا می توانید عوامل تقویت کننده ه ی اعتبار من را در این مقاله پیدا کنید؟

5. به دنبال وبلاگ هایی باشید که پست های گذشته مهمان را تبلیغ کنند

اگر می‌خواهید پست مهمان شما ارزش بلندمدتی داشته باشد، وبلاگ‌های میزبانی را پیدا کنید که مقالات قدیمی‌تر را تبلیغ ‌کنند.

در اینجا چند مورد وجود دارد که دوست دارم ذکر کنم:

• لینک های داخلی به مقالات قدیمی: لینک های داخلی به سئو سازی محتوا کمک می کند و همچنین بازدیدکنندگان جدید را سوق می دهد تا محتوای قدیمی را پیدا کنند. ژورنال موتورهای جستجو، جادوگر وبلاگ نویسی و رتبه بندی پیشرفته وب (Search Engine Journal, Blogging Wizard, Advanced Web Ranking) چند سایتی هستند که لینک های داخلی را در مقالات خود قرار می دهند.

• شبکه های اجتماعی: برخی از وبلاگ ها مقالات قدیمی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. فیدهای توییتر و سایر کانال های شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوای قدیمی را به اشتراک می گذارند یا خیر.

اگر در وبلاگی محتوایی را منتشر کردید که پست های مهمان گذشته را تبلیغ می کند باید موضوعی را انتخاب کنید که سایر نویسندگان نیز بخواهند به طور مداوم به آن مطلب ارجاع دهند.

 

به عنوان مثال، برایان دین این محتوا را در مورد نحوه اطلاع رسانی از طریق ایمیل در SmartBlogger تولید کرده است. از آنجایی که اطلاع رسانی از طریق ایمیل یک تکنیک محبوب ترویج وبلاگ نویسی است، این مقاله چند بار توسط مقالات دیگر در SmartBlogger ارجاع داده شده است.

6. برای نوشتن پست مهمان در طولانی مدت برنامه ریزی کنید

انتشار پست مهمان یک استراتژی طولانی مدت است، بنابراین باید پست مهمان را مکرر ارسال کنید و با برنامه ریزی بلند مدت به دنبال این داستان باشید. انتشار مداوم پست های مهمان برای یک وبلاگ به شما اجازه می دهد تا بارها و بارها مخاطبان آن وبلاگ پست ما را ببینند و بخوانند.

اگر می خواهید کسی نام برند تجاری شما را به یاد بیاورد، به طور متوسط بین این اسم 5 تا 7 بار باید به چشم مخاطب بخورد، بنابراین می خواهید چندین بار پست مهمان را برای بهترین نتیجه ارسال کنید.

 

لئو ویدریچ 150 پست مهمان نوشت تا وبلاگBuffer رشدش را آغاز کند و بتواند 100000 مشتری اول خود را جذب کند. این مساله پس از 9 ماه نوشتن فشرده صورت پذیرفت.

در کل وبلاگ نویسی مهمان ممکن است لزوماً ترافیک زیادی را ارسال نکند، اما این مهم است که نوع ترافیک مناسب را دریافت کنید، یعنی آن نوعی که راحت مخاطب را به مشتری تبدیل می کند.

7. محتوای موفق خود را در وبلاگ های دیگر قرار دهید

یکی از شاخص های اصلی که می تواند اثربخشی پست مهمان را افزایش دهد، تولید محتوای متمایز از کار رقبا است. با این حال، حتی اینفلوئنسرهای معروف نیز تلاش می کنند تا محتوایی تولید کنند که برجسته و قابل توجه باشد.

بنابراین اگر پست مهمان تولید می کنید و می خواهید واقعاً خوب عمل کند، محتوای آن پست را در وبلاگ های دیگر کمی تغییر دهید.

من چندین بار از این استراتژی استفاده کردم تا از ایده هایم کمک بگیرم و رشد وبلاگم را افزایش دهم. یکی از نمونه‌رهای عالی تحقیق من درباره انتشار پست در لینکدین بود که بیش از 4000 بار اشتراک گرفت و به یکی از بیشترین محتواهای اشتراک‌ گذاری شده در وبلاگم تبدیل شد.

لینکدین به تازگی پلتفرم Pulse خود را برای عموم باز کرده بود، اما نسخه بتای آن بسته بود (به این معنی که باید درخواست بدهید و برای مشارکت پذیرفته شوید).

 

با دیدن میزان محبوبیت محتوایم، محتوای مشابهی را نیز در وبلاگ Mirasee منتشر کردم که آن هم با افزایش سریع توانست بیش از 100 نفر مشترک جدید بگیرد.

محتوای دیگری را در وبلاگ Wizard منتشر کردم که در معرض دید بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. در آن جا مجبور شدم بیش از یک سال پس از انتشار آن پست به نظرات مربوط به همان پست پاسخ دهم.

همچنین در مورد تجربه خود در مورد انتشار پست در لینکدین در وبلاگ متیو وودوارد نیز مطلب نوشتم. بعضی از مخاطبان، پست من را در آن وبلاگ دیدند و از من خواستند که در سایت های خود از جمله Ahrefs و WordStream به عنوان مهمان محتوای خود را پست کنم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.