در این مقاله 5 راه برای بهتر کردن سئو توسط رسانه های اجتماعی بررسی می شود.
بن استوارت، شریک و رییس دفتر تکنولوژی بازاریابی الکترونیک شرکت Social Rebate ، اطلاعاتی را در مورد ساخت یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. با توجه به گذشته و سابقه زیاد بن استوارت در زمینه بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و تاکتیک های سئو، بهتر است نگاهی به پنج نکته او در این زمینه نگاهی بیاندازیم.
- انتخاب شبکه مناسب. فیسبوک بهترین کمک به بهینه سازی موتورهای جست و جو است؛ اگر پست ها عمومی باشند. اما اگر کاربران آن پست های عمومی را به اشتراک بگذارند، به احتمال زیاد فقط دوستان آن ها قادرند آن مطلب را ببینند. توییتر، گوگل پلاس و پینترست برای توزیع انبوه یک متن در موتورهای جست و جو و دیده شدن آن هستند. به یاد داشته باشید که اگر شما نتوانید بدون وارد شدن به سایتی مطالب آن را ببینید، موتورهای جست و جو هم نمی توانند.
- فرمت محتوا متناسب با شبکه. هر رسانه اجتماعی خاص است، پس چرا شما یک مطلب را برای همه آن ها به یک صورت استفاده می کنید؟ مهم است که هر مطلب متناسب با شبکه طراحی شود. بعضی اوقات پست هایی در توییتر به چشم می خورند که واضح است از منبع دیگری کپی شده اند. اگر شما یک پست که شامل 140 کاراکتر و یا بیشتر از ان است، نمی توانید توقع داشته باشید که در توییتر هم به همان صورت و به طور کامل نمایش داده شود.
- شروع مکالمه. موتور های جست و جو عاشق سر نخ مکالمه هستند. هنگامی که یک نفر زیر یک پست سوالی می پرسد و افراد دیگری به آن جواب می دهند و یک مکالمه شکل می گیرد، موتورهای جست و جو گرد و خاک به پا می کنند. اگر این اتفاق در منابع دیگر با همین موضوع اتفاق بیفتد، بهترین حالت ممکن است.
- پیوستن به گروه ها و اجتماعات. در حوزه رسانه های اجتماعی، مکالمات غنی از کلمات کلیدی شکل می گیرند که موتورهای جست و جو آن ها را پیدا کرده اند. فروم ها، صفحات عمومی فیسبوک، گرایش های توییتر و گروه های فیسبوک بهترین مکان ها برای جست و جو هستند. با پیدا کردن یک موضوع مرتبط به کلمات کلیدی و برند شما و شروع یک مکالمه، می توانید به بهینه سازی سایت خود کمک کنید.
- تگ های غنی از کلمات کلیدی. هشتگ ها (#) یکی از راه های استاندارد برای اشاره کردن به یکی از پست های رسانه های اجتماعی می باشند. هنگام درج یک پست چه #intsagram، #twitter و یا #facebook ، کافی است کلمات کلیدی مناسب را متناسب با موضوع به همراه عکس، توییت و یا استاتوس خود استفاده کنید . موتورهای جست و جو مانند گوگل مجبور هستند به محض درج شدن مطلبی در رسانه های اجتماعی، در جست و جوهای خویش آن را لحاظ کنند.