مقالات آموزشی

راهکاری برای نتیجه دهی محتوای همیشه سبز خود در تبلیغات – به همراه ۵ نکته کاربردی

مفید بود؟

آیا می خواهید روش تبلیغ محتوای وبلاگ خود را بیاموزید، به ویژه محتوای همیشه سبز را؟

 این مقاله را مطالعه کنید تا ۵ نکته کلیدی در مورد تبلیغ محتوای قدیمی همیشه سبز (evergreen content) بیاموزید.

آیا وب سایت شما دارای کتابخانه باور نکردنی از محتوا است؟ آیا  صدها و یا هزاران پست وبلاگ و مقاله در این کتابخانه دارید؟ پس لازم است در مورد تولید محتوا همیشه سبزی که همواره ترافیک ایجاد کند بیشتر بدانید.

اگر دائما محتوای جدید منتشر کنید، محتوای قدیمی به راحتی در شبکه های اجتماعی گم می شود. در اینجا ما بر روی ۵ روش تمرکز میکنیم که به کمک آنها اطمینان می یابید محتوای شما همچنان درخور توجه و مرتبط است. نکات کلیدی زیر به شما نحوه تبلیغ محتوای وبلاگ حتی مدت ها پس از انتشار آن را نشان می دهد.

نکات تولید محتوای همیشه سبز

1. فهرستی از مطالب همیشه سبز خود تهیه کنید. همه محتواها یک جور نیستند

زمانی که از تبلیغ محتوای قدیمی صحبت می کنیم توجه به این نکته ضروری است که تنها محتوای همیشه سبز باید مورد توجه قرار گیرد. محتوای همیشه سبز چیست؟ محتوای سبز محتوایی است که در تمام دوران و نه تنها امروز مرتبط و قابل توجه است و هیچگاه قدیمی نمی شود.

چنین محتوایی حتی یک سال بعد از انتشار نیز مورد توجه قرار می گیرد. از جمله چنین محتوایی میتوان به محتوای آموزشی، فهرست ها، چک لیست ها، محتوای پرسش و پاسخ و غیره اشاره کرد که حتی پس از مدت ها از زمان انتشار باز هم می توان آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

فرض کنید شما یک شرکت تولیدکننده گل هستید و قصد دارید یک پست وبلاگ در مورد معنی رنگ رز  منتشر کنید:

 این پست وبلاگ از سالی به سال دیگر تغییر نمی کند. معنی رنگ رز همیشه یکی است.  از طرف دیگر محتوای خبری را در نظر بگیرید، مثلاً یک پست وبلاگ قصد دارد اخبار به روز صنعت و یا معاملات بزرگ و یا اخبار مربوط به ادغام شرکت ها را منتشر کند. این نوع محتوا پس از یک دوره کوتاه مدت از اعتبار خارج می شود.

بنابراین همیشه مطالب خود را بازبینی کرده و بهترین پست های همیشه سبز را شناسایی و مشخص کنید و یک لیست از آنها نگهداری کنید. در این صورت نه تنها میتوانید آنها را مجدداً به اشتراک بگذارید، بلکه می توانید آنها را پیگیری کرده و در صورت لزوم به روز رسانی کنید. به عنوان مثال اگر یک چک لیست مربوط به سئو در اختیار دارید می توانید آن را با توجه به آخرین تغییرات الگوریتم ها به صورت دوره ای به روز رسانی کنید.

یکی از این به روزرسانی ها مربوط به تغییر ویژگی های لینک است. پست محتوایی را در نظر بگیرید که نحوه استفاده از rel = ”nofollow” را توضیح می دهد. حال این مقاله می تواند در مورد آخرین تغییرات مربوط به ویژگیهای لینکهایrel=”sponsored” وrel=”ugc.” توضیح دهد.

2. یک برنامه خاص برای به اشتراک گذاری محتوای همیشه سبز در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

حال که مطالب همیشه سبز خود را شناسایی کرده اید، باید یک برنامه زمانبندی برای به اشتراک گذاری در رسانههای اجتماعی تهیه کنید. ما در مجله موتور جستجو، سیستمی توسعه داده ایم که به کمک آن ۲۰۰ پست برتر سال در اسلات های برنامهریزی شده قرار می گیرند و در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر به اشتراک گذاشته میشوند.

 این اسلات ها به صورت استراتژیک برنامه ریزی شده اند تا با مقالات جدید، کتابهای الکترونیک، وبینارها و تبلیغات پادکست رقابت نداشته باشند. علاوه بر این تمامی پست ها دارای هشتگ های استراتژیک و تگ نویسنده هستند.  تمامی این تنظیمات از طریق پلاگین Buffer WordPress انجام شد و به کمک آن محتوای های قدیمی وبلاگ به طور متوالی تبلیغ شدند. گزینه دیگر استفاده از پلاگین Tweet Old Posts است که به ویژه برای بازاریابانی که در توییتر تمرکز کرده اند به کار می رود.

این پلاگین همانگونه که می‌توانید حدس بزنید به طور خودکار پست های آرشیو وبلاگ شما را منتشر می کند و امکان تنظیم موارد زیر را به شما می دهد: 

  • پیشوند توییت (برای معرفی هر توییت)
  • کوتاه کننده URL
  • هشتگ هایی که باید در توییت قرار داده شود
  • حداقل فاصله بین توییت ها: این قابلیت به شما امکان می دهد تعیین کنید که چند وقت یک بار افزونه به طور خودکار پست وبلاگ انتخاب و توییت کند.
  • فاصله تصادفی: این فاکتور تعیین کننده حداقل فاصله زمانی است که پست های شما در وبلاگ انتخاب و در توییتر پست می شوند.
  • حداقل سن پست برای واجد شرایط بودن در توییتر: این فاکتور به شما امکان می دهد تا بر اساس سن پست های قدیمی آنها را در توییتر قرار دهید.
  • دسته هایی که از توییتر حذف می شوند: این تنظیمات به شما امکان می دهد تا پست هایتان از دسته بندی های انتخاب شده برای توییت جدا شوند.

 

3. در قسمت نوار کناری یا بخش محبوب ترین ها، پست های جدید قرار دهید

شما می توانید با قرار دادن محتواهای جدید در یک بخش جداگانه آن را بیشتر در معرض دید قرار دهید. یکی از عالی ترین استراتژی های تبلیغات این است که در نوار کناری یا قسمت پایین وبلاگ خود بخش مربوط به محتواهای مرتبط و یا محبوب ترین پست ها را به صورت برجسته نمایش دهید. این استراتژی علاوه بر ایجاد ترافیک تازه مزایای زیر را نیز به دنبال دارد:

  • افزایش نرخ کلیک (در این صورت افرادی که به یک موضوع علاقه زیادی دارند به احتمال زیاد مایلند تا در این مورد بیشتر بدانند و بنابراین بر روی مطلب کلیک می کنند.)
  • افزایش عمق خزیدن خزنده های گوگل با معرفی لینک های داخلی بیشتر

شما می توانید محتوای خود را به صورت دستی انتخاب کنید و یا به طور خودکار از پلاگین ها کمک بگیرید. به عنوان مثال پلاگین Yet Another Posts دارای طیف وسیعی از گزینه ها و تنظیمات برای انتخاب خودکار محتوای مرتبط است. در این انتخاب می توانید تعیین کنید کدام یک از مولفه های وب سایت شما در هنگام انتخاب محتوا مد نظر قرار گیرد.

به عنوان مثال:

  • عنوان
  • بدنه محتوا
  • تگ ها
  • دسته بندی ها

همچنین شما می توانید شکل و ظاهر دسته های پست های مرتبط خود را بر اساس موارد زیر تنظیم کنید:

  • تنظیم نوع لیست
  • ایجاد مقدمه
  • نمایش / پنهان کردن گزیده ها
  • تنظیم تعداد پست ها برای نمایش

4. چندین پست قدیمی وبلاگ را به صورت جمع بندی تنظیم کنید

محتوای جمع بندی یکی از بهترین روش ها برای نمایش بیشتر مقالات قدیمی و قبلی است.  اگر کمی خلاق باشید می توانید محتوای جمع بندی موضوعی تهیه کنید که محتوای همیشه سبز را برجسته کند. به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ و یا وب سایت در مورد سبک زندگی و یا غذا دارید که دستورالعمل های زیادی در آن قرار دارد.

شما می توانید یک پست کاملاً جدید ایجاد کنید که در آن تمام دستورالعمل های سال را جمع آوری کرده باشد. به این ترتیب ترافیک جدیدی به پست های دستورالعمل همیشه سبز شما هدایت می شود. این نوع پست های گردآوری بسیار مفید هستند و به شما امکان می دهد تا به طور ارگانیک به دستهای از مقالات فصل گذشته خود لینک وارد کنید. 

 

5. محتوای همیشه سبز برتر خود را در شبکههای اجتماعی تقویت و بهینه سازی کنید

برخی از محتواهای همیشه سبز شما به واقع بیشترین حجم ترافیک را به وبسایت شما وارد می کنند. اگر موفق به شناسایی چنین محتوایی شوید که هم دارای رتبه خوبی است و هم به طور مداوم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت می کند به معنی این است که چنین محتوایی با مخاطبان شما مطابقت دارد.

زمانی که چنین محتوایی را شناسایی کردید توصیه می کنیم در مورد آن دو کار انجام دهید:

  • از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید
  • محتوا را برای افزایش نرخ تبدیل بهینه سازی کنید

با بودجه روزانه 20 دلار تبلیغات هدفمند فیسبوک را امتحان کنید و ترافیک اضافی به محتوای برتر خود وارد کنید. علاوه بر آن اطمینان یابید که محتوای شما بهینه شده است، زیرا برای آن سرمایه گذاری کرده اید. در این زمینه از دکمه های فراخوان عمل در محتوا، نوارهای کناری، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات بنر استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.