پست های اینستاگرام را می توان از طریق Creator Studio فیسبوک زمانبندی کرد تا در زمان انتخابی و مشخص، ارسال شوند.
این قابلیت توسط TechCrunch گزارش شد، و اکنون در دسترس تمامی حساب های کاربری تجاری و همچنین ویدیوهای IGTV است. به همین دلیل هم پست های اینستاگرام و هم ویدیوهای IGTV را می توان از قبل تا 6 ماه زمانبندی کرد که چه زمانی ارسال شوند.
قبلا کاربران می توانستند پست های اینستاگرام را از قبل و از طریق برنامه های متفرقه (third-party) زمانبندی و زمانبندی کنند اما این قابلیت برای اولین بار است که کاربران به کمک آن می توانند به صورت مستقیم از طریق یکی از برنامه ها و خدمات فیسبوک ارسال پست اینستاگرامی خود را زمانبندی کنند.
اکنون فیسبوک این قابلیت را مستقیما ارائه کرده و این یعنی هیچ محدودیتی وجود ندارد چون قبلا از طریق سایر برنامه های متفرقه هر کاربر فقط می توانست یک تصویر به ازای هر پست آپلود کنند بدون اینکه این قابلیت برای ویدیوهای IGTV امکان پذیر باشد.
پیشنهاد می کنیم مقاله سیاست های جدید اینستاگرام برای تبلیغ محصولات کاهش وزن
را مطالعه نمایید
اما در آپدیت اخیر کاربران می توانند پست های اینستاگرام را با چندین تصویر و همچنین امکان آپلود ویدیوهای طولانی تر برای IGTV زمانبندی کنند. البته تنها مورد این قابلیت این است که فورا در دسترس همه کاربران قرار نخواهد گرفت چرا که از قرار معلوم کارهای زیادی باقی مانده تا انجام شود.
چطور به بخش زمانبندی کردن پست های اینستاگرام دسترسی پیدا کنید
ابتدا باید چندین کار انجام دهید تا به این قابلیت دسترسی پیدا کنید که به شرح زیر هستند:
• ابتدا باید یک حساب کاربری تجاری فیسبوک باز کنید
• باید یک حساب کاربری تجاری یا Creator اینستاگرام باز کنید
• حساب کاربری اینستاگرام شما باید به یک صفحه از فیسبوک لینک باشد
پس از انجام این مراحل می توانید به زمانبندی ارسال پست اینستاگرام بپردازید. می توانید شروع به زمانبندی پست ها از طریق Creator Studio فیسبوک کنید که برای اینکار باید روی لوگوی اینستاگرام در بالای صفحه کلیک کنید.
توجه داشته باشید که این قابلیت استوری های اینستاگرام را پشتیبانی نمی کند. بخاطر ماهیتی که استوری های اینستاگرام دارند، نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند.
منظور اینکه هدف از طراحی استوری های اینستاگرام برای ثبت لحظه ها و به اشتراک گذاری آنها با دیگران به شکلی خلاصه که مربوط به 24 ساعت گذشته است می باشد. استوری های زمانبندی شده هم اصلا هیچ جذابیت یا رغبتی برای دیدن نخواهند داشت.
کسانی که هم شدیدا به زمانبندی کردن استوری های اینستاگرام علاقه دارند همیشه می توانند به تبلیغات استوری ها نگاه کنند که امکان زمانبندی کردن و اجرا در طی زمانی مشخص وجود دارد که دقیقا مشابه با هر نوع تبلیغات دیگر است.
نکته: به درخواست کاربر برای کلیه پارت ها کلمات کلیدی بولد مشکی می شوند.