مقالات آموزشی

آشنایی با تکنیک‌های تبلیغات،بررسی تنوع بالای آن

مفید بود؟

تکنیک‌های تبلیغات

تکنیک‌های تبلیغات شامل یک سری موارد کلیدی عمومی و اختصاصی است.
موارد عمومی در تکنیک‌های تبلیغات، نکات و اصولی هستند که عموما در انواع تبلیغات اعم از تبلیغات محلی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات رسانه‌ای و …. باید یا بهتر است که، رعایت شود.
موارد اختصاصی در تکنیک‌های تبلیغات، شامل آن دسته از نکاتی است که بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد هر نوع تبلیغ، تعیین می‌شود؛ برای مثال اصول اختصاصی برای تکنیک‌های تبلیغات جهت بازاریابی آنلاین، با بازاریابی حضوری متفاوت است و نیز تبلیغات آنلاین در فضای وب نسبت به بازاریابی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی، نیازمند رعایت اصول متفاوتی است.
موسسات و گروه‌های تخصصی مارکتینگ، تبلیغات و بازاریابی مانند رایامارکتینگ با به کارگیری همین تکنیک‌های تبلیغات و اصول جذب مخاطب، درصد موفقیت محتوای تبلیغ مورد نظر را افزایش می‌دهند.

البته بسته به میزان خلاقیت و سابقه حرفه‌ای و مهارت‌های گروه تبلیغاتی، تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی که استفاده می‌شود، ممکن است بسیار منحصر به فرد و بدیع باشد.
تکنیک‌های تبلیغات که در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود، تنوع بسیار زیادی داشته و از طرفی نیز، سرعت تولید و ظهور تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی تازه، بسیار زیاد بوده و در نتیجه به روز بودن و آگاهی از جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات آنلاین، برای استفاده از این تکنیک‌های مدرن و تازه جهت پیشتازی در عرصه رقابت صنعت تبلیغات، الزامی است.

بخشی از تکنیک‌های تبلیغات، ابداعی هستند؛ یعنی هر فردی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت دارد، می‌تواند الگو و تکنیکی خاص جهت کار خود ایجاد نموده و در نظر گیرد و در صورت بازده بالا، این تکنیک‌ها را به سرمشق کاری همیشگی خود بدل کند.

تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی، ترکیبی از مهارت‌های مختلف است.

تکنیک‌های تبلیغات با استفاده از تلفیق فنون روانشناختی، جامعه شناسی، هنر و طراحی، ادبیات و آرایه‌های ادبی و دستور زبان، خطاطی، رنگ شناسی، علم رسانه، مهارت‌های ارتباطی، نویسندگی خلاق، اصول بازاریابی، مفاهیم اینترنتی و آنلاین و …. چارچوب گذاری شده و مدون می‌گردد.
البته که در کتب مختلف و مقالات متنوع، انواع روش‌ها و تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی، بیان و شرح داده شده است و انواع محتواهای تصویری و کلیپ‌های آموزشی، در کنار کارگاه‌ها و کلاس‌های حضوری و غیرحضوری به ارائه مطالبی از این قبیل می‌پردازند؛ اما بی‌شک هیچ منبعی مهم‌تر و موثرتر از تجربه نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله تبلیغات سایت میانبری برای افزایش بازدید سایت است. را مطالعه نمایید.

آنچه برای گزینش بهترین تکنیک‌های تبلیغات نیاز است.

سردمداران فعالیت‌های تبلیغاتی، موسسات و مجموعه‌های بازاریابی کارگشته و حرفه‌ای، به ویژه نهادهایی که در راستای مارکتینگ اینترنتی فعالند مانند رایامارکتینگ، نه تنها در حال رصد و بررسی انواع تکنیک‌های تبلیغات هستند؛ بلکه با در نظر گرفتن تبلیغات برتر و ارزیابی متد به کارگرفته شده در آن‌ها و نیز با توجه به تجربیات عملی خود، مبتکرانه به خلق تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی تازه و موثر همت می‌گمارند.

تجربه

اما پیش از آنکه به سراغ فرا گرفتن تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی بروید، این نکته را در صدر ذهن خود قرار دهید که حرفه و فعالیت‌های تبلیغاتی، مدام در حال به روز رسانی است و ابعاد فوق‌العاده گسترده‌ای دارد، مسلما بدون تجربه و روبه‌رو آمدن با چالش‌های کاری در عرصه حرفه‌ای، نمی‌توان تنها به آموزه‌های آکادمیک و تئوریات مکتوب اکتفا کرد و فقط به پشتوانه یادگیری اصول و فنون مدون، انتظار داشت که با موفقیت چشمگیر، در این زمینه پیشرفت کرد.

خلاقیت

بعد از تجربه کاری و حرفه‌ای، خلاقیت و ابداع در ایده پردازی تبلیغات و طراحی محتوای تبلیغ و آگهی، از الزامات ضروری برای موفقیت در این رشته است.
به یاد داشته باشید که اگر بخواهید به تکرار و تقلید از کار دیگران بپردازید، حتی بهترین کارها، اما آنچه ارائه می‌دهید، کار خود شما نخواهد بود و تنها کپی کار دیگران به حساب می‌آید؛ تنها گروه‌هایی می‌توانند مدعی تسلط در امر تبلیغات و بازاریابی باشند که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته و خلاقیت خود را منبع اصلی الهامات و ایده‌های تبلیغاتی قرار دهند و منحصر به فرد عمل کنند.

قدرت تشخیص

بعد از خلاقیت و تجربه، قوه تشخیص در پیشرفت حرفه‌ای تبلیغات، نقش دارد. البته که تشخیص هوشمندانه و مدبرانه در تمام حرفه‌ها و فعالیت‌ها ضرورت داشته و نقش مهمی بازی می‌کند؛ اما برخی از مشاغل و حرفه‌ها مانند بازاریابی تبلیغات، نیاز به قوه تشخیص دقیق‌تر و نگاه جزئی و هوشمندانه‌تری دارد، زیرا این حرفه، چند جانبه بوده و یک گروه تبلیغاتی، از یک طرف با خواست و انتظار هدفمندانه کارفرما طرف هستند و از طرف دیگر باید با سلیقه و خواسته جامعه هدف و مخاطبان روبه‌رو شوند.

بنابراین وقتی حرف از قوه تشخیص در انتخاب تکنیک‌های تبلیغات به میان می‌آید، باید شناخت همه جانبه‌ای از مورد تبلیغ و خواست و هدف کارفرما داشت و نیز در عین حال، خصوصیات روانی، فرهنگی، عادت‌های جمعی، احساسات فردی و اجتماعی و … را در جامعه هدف و مخاطبین، شناسایی نمود و سپس بهترین نقطه اشتراک را میان این دو یافت.

 

سایر موارد موثر در انتخاب بهترین تکنیک‌های تبلیغات 

یکی دیگر از مسائل مهمی که نیاز به شناخت آگاهانه و جامع دارد، آگاهی از انواع رسانه‌ها و پلتفرم‌های عرضه تبلیغ است که بتوان در تناسب با مورد تبلیغاتی مد نظر، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
با وجود آنکه از واژه مجازی در توصیف شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌کنیم، اما گستردگی و اهمیت اینترنت در زندگی و ارتباطات امروز بشر، غیر قابل انکار بوده و بی‌شک برای هر نوع فعالیت و ارائه در این جهان گسترده، با تنوع فوق‌العاده بالاتری نسبت به دعای واقعی مواجه هستیم.

تنوع و گزینه‌های زیاد، درعین‌حال که دست ما را برای انتخاب بهترین‌ها باز می‌گذارد، به همان نسبت نیز کار انتخاب و تصمیم‌گیری را دشوار می‌سازد؛ با افزایش تنوع در گزینه‌ها و تکنیک‌های تبلیغات، تنها افراد کارکشته و مجرب می‌توانند با دیدی همه‌جانبه و دقیق و مبتکرانه، آنچه نیاز دارند تا تبلیغات موفق و موثری را طراحی و ارائه نمایند، بیابند.

یافتن بهترین سایت‌های تبلیغاتی و بهترین روش‌های درج آگهی، رعایت سئو و اصول نگارشی، رعایت نکات ارائه مطلب در پلتفرم‌های آنلاین و تولید انواع محتوا، و .. از جمله علوم و مهارت‌هایی است که یک کارشناس حرفه‌ای تبلیغات باید بلد باشد و سپس با توجه به تکنیک‌های تبلیغات و بازاریابی که برای موضوع مورد نظر او مناسب به نظر می‌رسد، از این دانش‌ها استفاده کرده و نگاره‌ای سحرآمیز به تصویر نشاند.

 

افسون تبلیغات، ذهن مخاطب را جادو می‌کند!

اغراق نیست که بگوییم افسون تبلیغات حرفه‌ای و خلاقانه کم از جادو ندارد.
وقتی بدانید که مخاطب چه می‌خواهد و با چه چیزهایی ارتباط صمیمانه و دلپذیر برقرار می‌سازد، راحت‌تر و درست‌تر می‌توان در انتخاب بهترین روش از میان تکنیک‌های تبلیغات مختلف عمل نمود.
درست مانند معماری که با در نظر گرفتن فضا، نیاز کارفرما، ابعاد و اندازه‌ها، تجهیزات و …. اثری کاربردی و هنرمندانه می‌آفریند، یک متخصص تبلیغات و بازاریابی نیز، باید در طراحی تکنیک‌های تبلیغات خود، مانند مهندس عمل کرده و آنچنان بر کار خود مسلط باشد که به تکراری‌ترین و عادی‌ترین موضوعات، رنگ و جلایی خاص و چشمگیر ببخشد.

تبلیغات، روایتی است که یک واقعیت بدیهی را طور دیگری به تصویر می‌کشاند؛ اینگونه است که واقعیت، ارزشی جداگانه از تاثیر نوع روایت دارد.
اگر راوی خوبی برای یک واقعیت باشیم، می‌توانیم دورترین اذهان و بدبین‌ترین نگاه‌ها را شیفته زیبایی مستتر در واقعیت روایت شده نماییم.
بنابراین، تکنیک‌های تبلیغات برای ساختن یک روایت بی‌نظیر و ناب به کار گرفته می‌شود.
تبلیغ، یعنی هنر خلق ذهنیت تازه در مخاطب، جذب نگاه تماشاگر و جلب توجه مثبت در تعداد بالاتر و دامنه وسیع تر.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.