مفید بود؟

 

 

سئو و بهینه سازی سایت درتجارت الکترونیک مبحثی کاملا مهم و ضروری است . در این مقاله می خواهیم به بررسی مباحث پایه ای و ابتدایی سئو و بهینه سازی بپردازیم .در این مقاله به طور کلی در مورد کاربرد سئو درسایت  , نحوه ی عملکرد موتورهای جست وجو , روش های مختلف سئو کردن بحث کردیم .اگر میخواهید که سایت شما در صفحه اول گوگل و  لینکهای بهتری دیده شود مطالعه این مقاله اکیدا توصیه میشود.

آشنایی با سئو:

SEO  کوتاه شده ی عبارت search engine optimization  به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. سئو شاخه ای از رشته بازار یابی برای کسب نتایج خوب در موتور های جستجو به صورت ارگانیک است. منظور از ارگانیک بودن (none pay) سئو این است که نیازی به پرداخت پول برای  کسب نتایج خوب در موتور های جست و جو نیست.

برای قوی تر شدن سایت شما در گوگل نیازمند محتوای استاندارد و مناسب است. تولید محتوا معمولا زمانبر بوده و در یک مدت کوتاه نمی توان به نتایج مطلوبی دست یافت.شما برای تولید محتوا برای سایت خود نیازمند یک فرد صبور و خلاق هستید.دیگر مطلبی که برای تولید محتوا مهم است خوانایی بالای مطالب و برقراری ارتباط با همه ی کاربران است.

انواع سئو:

سئو به دو دسته کلی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم بندی میشود. با سئو کلاه سیاه (black hat SEO)  شما میتوانید اقداماتی انجام دهید که در مدتی کوتاه سایت شما در ردیف اول گوگل قرار بگیرد. این نوع سئو اصلا توصیه نمیشود و پس از مدتی کاملا نتیجه عکس میدهد. این نوع سئو برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت استفاده میشود. سئو کلاه سفید (white hat SEO) یا سئوی استاندارد برای کسب درامد در طولانی مدت و رشد در زمینه تجارت الکترونیک بکار میرود.

موتورهای جست و جو:

در موتورهای جست و جو، کار جمع آوری اطلاعات بر عهده نرم افزار است. این نرم افزار اسپایدر (Spider) یا ربات (Robot) نـام دارد. روبات ها و اسـپایدرها، هیچ گاه دست از کار نمی کشند و به طور مداوم به جمع آوری اطلاعات در سایت ها مشغول اند. پس از جمع آوری اطلاعات شروع به الوویت بندی سایت ها میکنند . الوویت بندی موتورهای جستجو به طور معمول از طریق معروفیت سایت ها تفسیر میشود. به این معنا که هرچه یک سایت شناخته تر باشد اطلاعات درون آن با ارزش تر خواهد بود.

خزیدن (crawling) و ایندکس شدن (indexing) :

اگر اینترنت را مانند شبکه متروی شهری بزرگ در نظربگیریم که از مجموعه ای از ایستگاه ها ایجاد شده باشد. حرکت مترو در این شبکه به خزیدن تشبیه میشود . هر ایستگاه یک وب سایت در نظر گرفته میشود . مسیر بین دو ایستگاه بعنوان لینک تعریف میشود.

شرکت گوگل برای خزیدن در سایت ها از خرنده (crawler) خود استفاده میکند . عنکبوت گوگل (crawler) برای بررسی هر سایت لینک های موجود در سورس کد آن را بررسی و اصطلاحا ایندکس میکند.به این موضوع توجه شود که تمامی اجزای سایت دارای لینک میباشد. ایندکس شدن به معنی انتخاب شدن برای  نمایش در موتور های جستجو است. به این معنا که خزنده گوگل نتایج هر لینک را در موتورهای جست و جو بررسی میکند.

انواع روش های سئو در دنیای وب :

سئو به دو روش سئو درون صفحه (on page SEO) و سئو بیرون صفحه (off page SEO)  انجام می شود . هر دو از اهمیت یکسانی برخوردارند.  سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و محتویات وب سایت مرتبط میشود . بطور کلی هرچیزی که در سایت خود بارگذاری میکنید به سئو درون صفحه مربوط میشود. سئو درون صفحه مهمترین ترین چیزی هست در ابتدا باید روی آن کار کنید. به طور کلی، سئوی داخل صفحه پایه تمام تلاش های بهینه سازی است. چون شما بیشترین کنترل را میتوانید در این بخش داشته باشید.سئوی بیرون صفحه شامل تمام چیزهایی که در دنیای اینترنت به سایت شما مربوط میشوند . ولی شما به آنها دسترسی مستقیم ندارید و باعث افزایش سطح سئو و بهینه سازی سایت شما میشود. مثل سایت هایی که به سایت شما لینک میدهند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.