مقالات آموزشی

توجه به راهکارهای استفاده از محتوای بصری

مفید بود؟

آیا شما هم به اشتراک گذاری های بیشتر و استفاده از بک لینک ها در شبکه های اجتماعی نیاز دارید؟ در این بخش می خواهیم شما را با محتوای بصری که یکی از عوامل مهم در تحریک خواننده برای استفاده و ماندن بیشتر در سایت شماست صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

محتوای بصری

آیا قصد دارید از طریق اشتراک گذاری و بازنویسی  یک محتوا در رسانه های اجتماعی وبلاگ خود را ارتقا دهید؟ شاید هدف شما توسط ایجاد لینک های مختلف امکان پذیر باشد. اگر شما هم میخواهید این کار را انجام دهید ، وقت آن است که نگاهی دقیق به استفاده از محتوای بصری داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که:

  •   ارائه هایی که همراه با ابزار دیداری هستند 43 درصد موثرتر هستند.
  •  بیش از 65 درصد از مردم در سراسر جهان از زبان آموزان بصری تشکیل شده است.
  •    از کل اطلاعاتی که توسط مغز پردازش می شود ، 90 درصد آن بصری است!

 

راهکارهای استفاده از محتوای بصری

بنابراین ، نه تنها منطقی است ، بلکه برای شما بسیار مهم است که از محتواهایی استفاده کنید که نوعی طنین ذهنی و احساسی بصری را برای مخاطبان هدف ایجاد می کند. به همین دلیل هم استفاده از محتوای بصری ارزش بیشتری دارد. در این بخش شما را بار راهکارهای استفاده از محتوای بصری آشنا خواهیم کرد.

تصاویر جذاب

گذاشتن متن بر روی عکس هایی با کیفیت بالا و تصاویر مرتبط با متن ، مخاطب را وادار می کند تا آنچه را که نوشته اید تا آخر مطالعه کند. در نتیجه تولید این نوع محتوای دیجیتالی و اینکه شما می توانید با استفاده از گوشی همراه خود این مطالب را بخوانید، باعث شده است که متن ها مانند گذشته کاربرد نداشته باشند. بنابراین ، ارائه محتوا ، در حجم های زیاد ، بدون هیچ گونه تصویر ، روی مخاطبین شما اثر منفی خواهد داشت. در صورتی که هنوز در مورد تاثیر گذاری تصاویر در استراتژی بازاریابی خود شک دارید ، بهتر است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • مقالاتی که حاوی تصاویر هستند در مقایسه با مواردی که هیچ تصویری ندارند ، 94 درصد بازدید بیشتری دارند.
  •      توییت هایی که با تصاویر ارسال می شوند در مقایسه با آنهایی که فقط از متن تشکیل شده اند ، 150 درصد بیشتر توئیت می شوند.
  •    پست های فیس بوک که با تصاویر ارسال می شوند ، سه برابر بیشتر از پست هایی که هیچ تصویری ندارند مخاطب جذب خواهند کرد.

نقل قول های انگیزش

بنابراین ، برای شروع ، برخی از موثرترین نوع تصاویری که می توانید برای اشتراک گذاری گسترده و بک لینک استفاده کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. نقل قول های تصویری، نقل قول های انگیزشی ، آموزشی یا حتی طنزآمیز همیشه ثابت کرده است که برای مخاطبان جذاب هستند و به تعداد بسیار بالایی به اشتراک گذاشته می شوند.

1. نقل قول های عکس دار

این که بگوییم “یک عکس هزار کلمه ارزش دارد” کلیشه ای به نظر می رسد ، اما نتیجه کاملا روشن و واضح است. وقتی یک تصویر به درستی استفاده شود ، بدون نیاز به استفاده از متن ، بدون هیچ زحمتی حالت روحی ، احساس یا شیوه زندگی خاصی را ثبت می کند. لازم نیست چیزهای پیچیده ای باشد ، یک تصویر ساده که مخاطبان شما را شگفت زده می کند یا باعث کنجکاوی می شود ، انگیزه ای غیرقابل مقاومت برای کلیک کردن و حتی به اشتراک گذاشتن در آن ها ایجاد خواهد کرد.

 تصاویر پازل

معماها و سوالات نیز از جمله دیگر بخش های محتوای بصری به شمار می آیند. از آنجایی که طبیعی است ما انسانها به سوی چالش های فکری کشیده می شویم تا بتوانیم ثابت کنیم که چقدر باهوش هستیم ، تصاویر پازل و یا پرسش برای ایجاد تعامل با مشتریان بسیار مناسب هستند. آنها همچنین به سرعت به اشتراک گذاشته می شوند زیرا ما همچنین دوست داریم که تمامی اطرافیان خود را نیز به چالش بکشیم. این نوع از محتوای بصری همچنین می تواند منبع بسیار خوبی برای بک لینک باشد.

2. اسکرین شات

برخلاف تصاویر ، یک اسکرین شات به راحتی یک نمای کلی سریع و جامع از عملکردهای داخلی خدمات یا محصولات شما به مصرف کنندگان می دهد. اسکرین شات ها بسیار موثرتر از سایر انواع تصاویر هستند زیرا به مخاطبان شما دیدی از نحوه عملکرد محصول و یا خدمات شما می دهند. آنها همچنین نقش مهمی در افزایش اعتبار محصولات و خدمات شما دارند.

 کسب و کار شما 

یک مثال عالی در زمینه ایجاد محتوای بصری می تواند در واقع یک اسکرین شات از برنامه شما در حین کار باشد. این اسکرین شات به مخاطبین شما کمک خواهد کرد که آنچه که میخواهند را در مورد کسب و کار شما ببینند و شما هم می توانید توسط آن ادعاهای خود را تایید کنید.

 

انواع تصاویر

برای کمک به شما در به دست آوردن اشتراک و بک لینک بیشتر ، تصویر صفحه خود را با یک عنوان جذاب همراه کنید یا حتی آن را حاشیه نویسی کنید تا توجه بیشتری را به یک نقطه خاص جلب کنید یا توضیحات بیشتری در مورد نحوه عملکرد محصول یا خدمات خود ارائه دهید. خوشبختانه از آنجا که اسکرین شات ها انواع تصاویر مهم هستند ، دارای مزایایی هستند که “تصاویر معمولی”آن ها را ندارند و به همین دلیل از نظر تاثیرگذاری بسیار بهتر هستند.

معجزه محتوای بصری

در اصل ، اسکرین شات ها بهترین راه برای جلب اعتماد مصرف کنندگان شما هستند زیرا کاربران به راحتی می توانند با استفاده از چشم خود برای خود تأیید آنچه که می بینند استفاده کنند و اینجاست که شما معجزه محتوای بصری را خواهید دید!

بهتر است ، یک توصیف جذاب “5 ستاره” را با اسکرین شات به اشتراک بگذارید تا شما هم معجزه محتوای بصری را ببینید. همچنین به یاد داشته باشید ، 90 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید ، برای ارزیابی کیفیت محصول یا خدمات ، نظرات دیگران را می خوانند.

3. میم ها در محتوای بصری

اولین استفاده از این کلمه در سال 1976 بود که ریچارد داوکینز از آن برای توصیف ایده ای استفاده کرد که می تواند برای انتقال معانی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، اصطلاح “میم” همانطور که در حال حاضر می دانیم به تصویری اشاره می کند که با یک عنوان سرگرم کننده همراه است. وقتی میم ها به صورت آنلاین محبوبیتی وایرال پیدا کردند ، هیچکس فکر نمی کرد که در نهایت به یک بخش جدایی ناپذیر از بازاریابی آنلاین تبدیل شوند.

الگوهای میم

در ابتدا ، الگوهای میم بیشتر برای کمک های کمیک بین دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه ها به اشتراک گذاشته می شد. اما در حال حاضر آنها راهی عالی برای ایجاد احساسات مثبت هستند که می تواند کسب و کار شما را از رقبای خود متمایز کند. از آنجایی که میم ها محتوای بصری را به نمایش خواهند گذاشت ، ضروری است که ابتدا تعیین کنید که آیا این نوع محتوا به شما در جذب مخاطب کمک می کند یا خیر.

به عنوان مثال ، اگر هدف برند تجاری شما جذب افراد جوان تر است ، میم ها یک انتخاب عالی برای ایجاد جوک های داخلی در تجارت شما هستند. به همین ترتیب ، از آنجا که میم ها منبع سرگرمی خوبی هستند ، رایج ترین انواع محتوای بصری وایرال در رسانه های اجتماعی هستند که می توانند میلیون ها دنبال کننده به دست آورند.

4. اینفوگرافیک

وقتی نوبت به درک بیشتر محتوای شما برای مخاطبین می رسد ، هرگز نمی توانید نقش اینفوگرافیک را انکار کنید. قبل از گذشتن از این بخش در اینجا چند آمار شگفت انگیز از HubSpot در مورد تأثیر اینفوگرافیک ها آمده است. به آن ها دقت کنید:

  •   آنها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در سایت های رسانه های اجتماعی مورد پسند ، اشتراک گذاری و انتشار دوباره قرار می گیرند.
  • 6 Types of Visual Content That Get the Most Links & Shares 
  • مخاطبانی که از دستورالعمل هایی پیروی می کنند که با متن و تصویر همراه است ، بیش از 300 درصد بیشتر از کسانی هستند که از دستورالعمل های بدون تصویر پیروی می کنند.
  •  مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که خوانندگان آنلاین نسبت به متنی که در همان صفحه قرار دارند بیشتر به تصاویر حامل اطلاعات توجه می کنند و زمان بیشتری را صرف آنها می کنند.

مزایای بازاریابی 

بنابراین، اگر به دنبال استفاده از مزایای بازاریابی واقعی توسط اینفوگرافیک هستید ، اطمینان حاصل کنید که طراحی و طرح اینفوگرافیک شما تا حد ممکن بر خوانندگان تاثیرگذار باشد. برای دستیابی به این هدف ، ترکیب مناسبی از فونت ها ، اشکال و رنگ ها را وارد کنید که اطلاعات ارائه شده را به درستی نشان دهند. با این حال ، در عناصر دیداری برای ایجاد محتوای بصری زیاده روی نکنید زیرا ممکن است در نهایت آنچه را که می خواهید نشان دهید از چشم خواننده بیندازید!

اینفوگرافیک جذاب

وقتی یک اینفوگرافیک جذاب را که با خوانندگان شما ارتباط برقرار می کند تهیه می کنید ، شانس شما برای دریافت یک بک لینک با کیفیت بالا به صورت تصاعدی افزایش می یابد. اگر می خواهید اینفوگرافیک را تبلیغ کنید ، یک معرفی کوتاه سفارشی اضافه کنید. این کار همچنین زمانی به شما اثر خود را نشان خواهد داد که می خواهید شانس اشتراک گذاری آن ها را توسط سایت های مختلف بیشتر کنید.

5. اسلایدها و ارائه ها

در ابتدا ، اسلایدها و ارائه ها فقط در اتاق هیئت مدیره مورد استفاده بودند نه در بخش های دیگر. در حال حاضر ، اسلایدها وسیله ای موثر برای گسترش دامنه برند شما هستند زیرا به شما امکان می دهد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و هرآنچه لازم است به آن ها آموزش دهید. سایت هایی مانند SlideShare می توانند به شما در ایجاد یک ارائه سریع و قابل اشتراک گذاری کمک کنند که به شما این امکان را می دهد تا برای درک آسان اطلاعات پیچیده را به بخش های کوچک و قابل فهم تقسیم بندی کنید.

چندین اسلاید

درست مانند اینفوگرافیک ، اسلایدها و ارائه ها تا حد زیادی به رنگ و طرح بستگی دارند تا پیام یا اطلاعات را به موثر ترین شکل به شما منتقل کنند. به عنوان یک قاعده کلی ، اطلاعات یا پیامهایی که ممکن است برای اینفوگرافیک بیش از حد شلوغ به نظر برسند ، اغلب می توانند با اسلایدها بهتر نمایش داده شوند.

با این حال ، باید اطمینان حاصل کنید که اسلایدهای شما نه تنها جذاب هستند ، بلکه باید به مصرف کنندگان توصیه های کاربردی نیز ارائه دهند. علاوه بر این ، از آنجا که ارائه ها معمولا حاوی چندین اسلاید هستند. شما باید در طراحی ، رنگ و حتی فونت هماهنگی داشته باشید تا پیام و یا اطلاعات مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به آن ها توسط محتوای بصری بدهید.

6. محتوای ویدئویی

اگر می خواهید نشان دهید که محصول شما چقدر موثر است ، هیچ راهی بهتر از استفاده از فیلم و محتوای بصری وجود ندارد. و برای اینکه ویدیوی شما موثر باشد ، باید جذاب ، آموزشی و سرگرم کننده باشد.بدون تردید ، اشکال ارزان تر و راحت تری از تبلیغات به نسبت محتوای بصری وجود دارد. اما اگر به این مقاله توجه کنید ، خواهید دید که موفقیت با ایجاد یک ویدئوی باکیفیت ارزش تمام زحمت ها را در این زمینه دارد.

 ویدیوهای بازاریابی و محتوای بصری 

چهار برابر تعداد مصرف کنندگان ترجیح می دهند تماشای ویدئوی یک محصول را به جای مطالعه در مورد آن انجام دهند. در یک نظرسنجی Animoto ، بیش از 75 درصد از صاحبان SMB و بازاریابان که از ویدیوهای بازاریابی و محتوای بصری استفاده کرده اند ، تایید کردند که این فیلم ها به طور مستقیم بر رشد تجارت آنها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که صفحات فرود که حاوی یک ویدئو بودند 80 درصد تبدیل را افزایش می دهند. فقط با درج کلمه “ویدئو” در عنوان ایمیل های خود ، نرخ های باز شده 19 درصد افزایش می یابد در حالی که میزان کلیک تا 65 درصد افزایش می یابد.

 بهتر شدن برند تجاری

در یک نظرسنجی در سال 2016 ، HubSpot تأیید کرد که بیش از 40 درصد از مشتریان می خواهند ویدیوهای بیشتری را تماشا کنند. مشارکت های کامل در فیس بوک 8.7 درصد در پست هایی که با فیلم بارگذاری میشوند افزایش یافته است. با وجود همه راه های ممکن که ویدیو ها برای تجارت شما ارائه میدهند ، باید نسبت به انواع ویدئو هایی که برای بهتر شدن برند تجاری خود استفاده می کنید بسیار خاص عمل کنید. آنها باید با ویژگی های کلی نام تجاری شما و با نوع مخاطبی که می خواهید جذب کنید نیز مطابقت داشته باشد.

 

انواع ویدیوهای بازاریابی 

برخی از تاثیرگذارترین انواع ویدیوهای بازاریابی عبارتند از توصیفات مشتری ، تظاهرات ، نحوه فیلمبرداری و حتی ویدیوهای توضیحی با انیمیشن های جذاب. به عنوان مثال ، می توانید ویدیوی خود را با ارائه یک مشکل رایج شروع کنید ، سپس ویدیو را با راه حلی که محصول شما معرفی می کند ، به پایان برسانید.

توصیه های نهایی در زمینه استفاده از محتوای بصری

اکنون کاملا واضح است که انتشار محتوای بصری خوب یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی محتوا است که می توانید برای تقویت کسب و کار یا کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید. شاید نتایج مثبت استفاده از محتوای بصری در درجه اول به این دلیل است که مخاطبان به راحتی می توانند محتوای بصری را بدون هیچ گونه تلاش اضافی یا صرف زمان زیاد نگاه کنند.

بک لینک

با این وجود ، اگرچه محتوای بصری معمولا برای مخاطبان سرگرم کننده تر و قابل درک تر است ، اما اگر قصد شما این است که از این نوع محتوا استفاده کنید باید برای آن زمان بگذارید. هنگامی که محتوای بصری به درستی تولید شود ، لینکهای بیشتری به عنوان بک لینک خواهید داشت و خوانندگان شما نیز آن را بیشتر بین همسالان خود به اشتراک می گذارند ، که اساسا تبلیغات رایگان برای شما محسوب می شود!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.