مقالات آموزشی

جذب مشتری با نوشتن یک مطالعه موردی حماسی

مفید بود؟

آیا به دنبال راهی هستید تا بازدیدکنندگان خود را به مشتری واقعی تبدیل کنید؟ اگر به دنبال نوشتن مطالعه موردی نباشید، فرصت بزرگی را در این زمینه از دست می‌دهید. زمانی که شروع به نوشتن مطالعه موردی می‌کنید، در واقع به مشتریان بالقوه خود نشان می‌دهید که چطور می‌توانید به افرادی مانند آنها کمک کنید.

در این مقاله شما در مورد مزایای تولید محتوای مطالعه موردی و همینطور نحوه یافتن و مصاحبه با افراد حاضر در مطالعه موردی خواهید آموخت. همچنین بهترین روش ها و نکات نوشتن و تبلیغ مطالعات موردی خود را فرا خواهید گرفت. در پایان این مقاله شما قادر خواهید بود تا مطالعه موردی حماسی خود را بیافرینید.

مطالعه موردی مشتری چیست؟

مطالعه موردی، نمایش نتایج به دست آمده از یک مشتری خاص است. شما با بیان داستان مشتری در واقع ارزش ویژه ای که برای مشتریان خود فراهم می کنید را به اثبات می‌رسانید.

به مطالعات موردی همچنین داستان موفقیت مشتری نیز گفته می‌شود، زیرا نشان می‌دهد که چگونه به مشتری در دستیابی به موفقیت او کمک کرده‌اید.

اما این تعریف Clariant Creativ  در مورد مطالعات موردی تعریف زیبایی است:

مطالعه موردی مصاحبه با یک مشتری راضی و خوشحال است.

 مزایای مطالعه موردی مشتری

احتمالا متوجه شده‌اید که ما به طور مرتب مطالعات موردی OptinMonster case studies را در این وبلاگ منتشر می کنیم. دلیل این امر مزایای متعددی است که از نوشتن مطالعه موردی ایده‌آل به دست می آید.

 ایجاد محتوا برای نیچ

در نقطه شروع، مطالعات موردی یک سرمایه گذاری عالی تجاری و روشی عالی برای ایجاد محتوای نیچ است.

اما این تنها دلایل نوشتن مطالعه موردی مشتری نیست.

 در مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد می کنید

نوشتن مطالعه موردی به ایجاد اعتماد کمک می کند. هنگامی که افراد به همکاری شما فکر می کنند، با نشان دادن اینکه چگونه به شخص دیگری در شرایط مشابه کمک کرده‌اید، تخصص خود را به اثبات می‌رسانید و اعتماد را در آنها برانگیزانید.

به عنوان مثال، مطالعه موردیKindlepreneur  به موضوعات مربوط به حفظ مشتری که یک مسئله مهم برای مشتریان است می پردازد.

با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید

احتمالاً چند مسئله کلیدی وجود دارد که مشتریان هدف شما با آن روبرو هستند. با نوشتن مطالعه موردی می توانید راه حلی برای این مسائل به مشتریان نشان دهید و اینگونه ثابت می‌کنید که می توانید به آنها کمک کنید.

وضعیت رقابتی خود را به نمایش می گذارید 

نوشتن مطالعه موردی به شما امکان میدهد که مزیت رقابتی خود را برجسته سازید. گرچه بعدا خواهیم دید که مطالعه موردی در مورد شما نیست، اما باز هم می توانید با نوشتن آن بهتر از رقبایتان عمل کنید و چرا این موضوع را از طریق مطالعه موردی نشان ندهید؟

داستان خود را به روش خود بیان می کنید

مطالعه موردی لازم نیست خشک و خسته کننده باشد. در واقع نوشتن مطالعه موردی به شما امکان می دهد از داستان سرایی برای جذب مشتری واقعی استفاده کنید. همانطور که خواهیم دید شما در اصل داستان تعامل با مشتری را تعریف می کنید که دارای یک پایان خوش است.

اعتبار کسب می کنید

مطالعه موردی به شما کمک می کند تا اعتبار خود را به دست آورید. به همین دلیل است که مطالعه موردی از داده های واقعی استفاده می کند و نتایج واقعی را نشان می دهد.

 کسب و کار  خود را توضیح می دهید

گاهی اوقات دیگران دقیقا نمی دانند چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید، به ویژه اگر شما در حال ایجاد برنامه یا ارائه نوعی سرویس سفارشی باشید. از مطالعه موردی میتوان به طور خاص برای روشن کردن ذهنیت مشتری بالقوه استفاده کرد.

یک آهن ربای جذب لید (lead) تبدیل می شوید

و البته مطالعه موردی یک آهن ربای عالی برای جذب لید است. برخی از شرکت ها نکات برجسته مطالعه موردی را در وب سایت خود به نمایش می گذارند، اما شما برای دسترسی به تمامی جزئیات باید یک فرم optin پر کنید.

 نحوه نوشتن مطالعه موردی

اکنون که دانستید دلایل بی شماری برای نوشتن مطالعه موردی وجود دارد، حال ببینیم نحوه نوشتن مطالعه موردی چگونه است؟

1. شخصی را برای نمایش دادن پیدا کنید 

یکی از مهمترین مراحل نوشتن مطالعه موردی مشتری یافتن شخص یا سوژه مناسب است. روش های مختلفی برای شناسایی افراد وجود دارد:

• ببینید چه کسی در مورد محصولات و خدمات شما در شبکه های اجتماعی حرف مثبتی زده است.

• نظرات مثبت در سایت های ریویو خارجی را بررسی کنید.

• دریابید چه کسی بازخورد عالی ارائه داده است، یا چه کسی یک توصیه نامه نوشته است.

• با تیم پشتیبانی خود تماس بگیرید. احتمالاً آنها می دانند چه افرادی از محصولات و خدمات شما به شیوه خلاقانه استفاده میکنند.

بهترین افراد برای مطالعه موردی:

• عاشق شرکت محصولات و خدمات شما هستند.

• کسب و کار شما را درک می کنند.

• تفاوتی که از همکاری با شرکت شما به دست آورده اند را می دانند و توضیح می دهند.

با اینکه صحبت اصلی ما در مورد نوشتن مطالعه موردی است، اما شما می توانید یک مطالعه موردی صوتی و تصویری نیز ایجاد کنید. تنها لازمه آن این است که افراد حاضر در مطالعه موردی با رسانه ها احساس راحتی کنند. کسی که عاشق کسب و کار شماست اما از ظاهر شدن روبه روی دوربین و میکروفون هراس دارد نمیتواند سوژه خوبی باشد.

2. داده های کسب و کار خود را ردیابی کنید

یک بخش دیگر شناسایی سوژه خوب برای مطالعه موردی، ردیابی داده ها است. اغلب داده ها فاکتور بزرگی در نوشتن مطالعه موردی حماسی هستند.

بسته به کسب و کار خود ممکن است از تحلیل ها دریافته باشید که چه کسی نتایج عالی از محصولات و خدمات شما به دست آورده است. اگر اینگونه نیست اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما معیارهای اندازهگیری را دنبال می کنند.

در هر صورت باید معیارها را از همان ابتدا تنظیم کنید تا بتوانید برای شروع نوشتن مطالعه موردی تغییرات را ردیابی کنید. نگران نباشید اگر تفاوت زیادی بین تصاویر قبل و تصاویر بعد وجود ندارد. حتی یک برد کوچک نیز می تواند برای مشتری بالقوه معنادار باشد.

Groove HQ تمام معیارها را ردیابی میکند و اغلب مطالعات موردی داخلی را منتشر می کند که نحوه رشد و خدمت رسانی به مشتری را نشان می دهد.

افراد و یا شرکتهایی که دارای داده های قابل اعتماد و تایید شده هستند به طوری که نشان میدهند چگونه محصولات و خدمات شما به آنها کمک کرده، از گزینه های خوب برای مطالعه موردی هستند.

3. گلچین کنید

دو قدم اول، لیست کوتاهی از نامزدهای مناسب برای مطالعه موردی مشتری را در اختیارتان قرار می دهد. در مرحله بعد باید از میان آنان شخص مناسب را انتخاب کنید. این شخص می تواند از بین گزینه های زیر انتخاب شود:

• فردی که مشابه مشتری معمولی شما است. اگر آواتار مشتری دارید این موضوع را درک می کنید.

• فردی که معرف حوزه کسب و کاری است که قصد تبلیغ آن را دارید. اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار معین هستید یک مطالعه موردی بنویسید که نتایج آن حوزه را نشان دهد.

• شخصی که دارای معروفیت اسمی است و توجه افراد را به خود جذب می کند. به عنوان مثال مطالعه موردیUnbounce  ازKissmetrics  یک سایت معروف در نیچ بازاریابی، استفاده کرده است.

 

4. اکنون به سوژه نزدیک شوید

زمان آن است تا به شرکت و یا سوژه حاضر در مطالعه موردی خود نزدیک شوید. این به معنای ارسال یک ایمیل به فرد خاطی است تا بداند:

• چرا شما از آنها در مطالعه موردی خود استفاده می کنید؟

• مزایای این امر برای آنها چیست؟

• روند کار چگونه است؟

• جدول زمانی و تاریخ انتشار به چه شکل است؟

در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه ما به افراد مد نظر در مطالعه موردی خود نزدیک می شویم:

از همکاری شما در نوشتن مطالعه موردی بسیار سپاسگزاریم. شما فراتر از یک کاربر متوسط از امکانات    OptinMonster  استفاده کرده‌اید. اکنون می‌خواهیم به وسیله شما کاربران دیگر را نیز تشویق کنیم. از طرفی این امکان را برای سایت شما فراهم می آوریم تا از طریق وبلاگ ما در معرض دید عموم قرار گیرید.

شما همچنین ممکن است بخواهید فرم قرارداد انتشار را برای او ارسال کنید تا کلیه مصوبه های داخلی و شفافیت قانونی موضوع را اثبات کنید. شما که نمی‌خواهید یک مطالعه موردی عالی بنویسید و نتوانید از آن استفاده کنید؟ این موضوع برای هر نویسنده ممکن است رخ دهد.

اکنون زمان خوبی است تا در مورد سوالات مطرح در مطالعات موردی خود بیندیشید. ما این موضوع را در بخش بعدی با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد. لطفا مطالعه بفرمایید: بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

آماده سازی مصاحبه 

اکنون زمان آن است که به آماده سازی سوالات مصاحبه مطالعات موردی خود بپردازید. چه بخواهید اطلاعات را از طریق ایمیل و یا گفتگوی آنلاین و حضوری به دست آورید، بهتر است قبل از معاینه مصاحبه چند سوال اساسی به فرد مصاحبه شونده ارائه دهید تا از قبل آماده شود. در این صورت می توانید مصاحبه بهتری داشته باشید.

در هنگام نوشتن سوالات مصاحبه، به این بیندیشید که چگونه مشتری را به صحبت در مورد موارد خاص راهنمایی کنید. هدف شما این است که در پایان مصاحبه در مورد کسب و کار آنها، نقش فرد مصاحبه شونده، نیازها و نحوه کمک خود به آنها بیشتر اطلاعات جمع کنید.

در اینجا می توانید از نمونه سوالات زیر برای مصاحبه با مشتری استفاده کنید:

• در مورد کسب و کار خود صحبت کنید.

• از چه محصولات و خدمات ما و برای چه مدت از آنها استفاده کرده اید؟

• با چه مشکلی روبرو بودید که تصمیم گرفتید از محصول و یا خدمت ما استفاده کنید؟

• چرا ما را انتخاب کردید؟

• محصولات ما چگونه به شما کمک کرد؟

• چگونه به نتایجی که می خواستید دست یافتید؟

• آیا در هنگام استفاده از محصولات و خدمات ما با مشکل روبرو شدید؟ چطور آن را رفع کردید؟

• چه نتایجی به دست آوردید؟ چه حسی نسبت به آنها دارید؟

• وجه تمایز محصولات و خدمات ما چیست؟

• چه توصیه ای به افراد در مورد استفاده از خدمات و محصولات ما دارید؟

نکته قابل ذکر این است که با اینکه می توانید مصاحبه خود را از طریق ایمیل انجام دهید و نتایج عالی به دست آورید، گاهی از طریق گفتگوی مستقیم با سوژه اطلاعات بیشتری به دست می آورید. دلیل این امر آن است که روند مصاحبه بیشتر حالت محاوره ای است، از این رو می توانید با فرد مصاحبه شونده ارتباط بهتری برقرار کنید.  همچنین می توانید موضوعات جالبی که در حین مصاحبه رخ میدهد را دنبال کنید.

مصاحبه با تمرکز بر موضوع باشد

در هنگام مصاحبه با سوژه مورد نظر با تمرکز بر موضوع مورد مصاحبه و اینکه چرا او راه حل شما را انتخاب کرده و چگونه به نتیجه رسیده است، می توانید نتایج بهتری به دست آورید. سوالات خود را ساختار بندی کنید تا نقل قولهای مفید و پاسخ های کوتاه به دست آورید.

 سوالات بله یا خیر

از سوالاتی که مصاحبه شونده، پاسخ بله یا خیر دهد خودداری کنید. این امر منجر به یک مصاحبه ضعیف شده و نتایج پرباری به دست نمی دهد.

از اینکه با بیش از یک نفر در یک شرکت صحبت کنید نهراسید. گاهی اوقات ترکیب چند دیدگاه می تواند بهتر از یک دیدگاه عمل کند..

ضبط مصاحبه

نکته آخر اینکه اگر قصد دارید مصاحبه را ضبط کنید می توانید به روش های مختلف مانند ضبط ویدیویی یا پادکست اقدام کنید. اما پیش از آن لازم است که فرد مصاحبه شونده را نسبت به موضوع آماده کرده و مجوز های قانونی لازم را به دست آورید.

 چطور می توان مطالعات موردی را ساختار بندی کرد؟

بعد از انجام مصاحبه زمان آن است تا در مورد ساختار مطالعات موردی فکر کنید. در این زمینه چند گزینه پیش رو دارید:

• می توانید داستان را از ابتدا تا انتها و یا از آغاز تا پایان بیان کنید.

• می توانید از ساختار چالش، راهحل و مزایا استفاده کنید.

• میتوانید از ساختار پیش زمینه، هدف، استراتژی، اجرا و نتایج استفاده کنید.

در OptinMonster   ساختار مطالعه موردی ما شامل موارد زیر است:

• بخش معرفی شرکت

• بخش دستاوردهای شرکت از طریق OptinMonster

• نحوه رسیدن به نتایج

• داده ها شامل نتایج و آزمون ها

• نتیجه گیری و رهنمون

هنگامی که شروع به مرتب سازی مطالب مصاحبه می کنید، به یاد داشته باشید که مطالعه موردی شما بر روی جزئیاتی تمرکز کند که به وسیله آن مردم بتوانند شما را برای همکاری انتخاب کنند. اینکار لزوما نباید خسته کننده باشد.

برای خوانایی بیشتر مطالعه موردی از حقایق جذاب، آمار مربوط، و نقل قول های خوب استفاده کنید.

بعد از این کار نسبت به استفاده از تصاویر فکر کنید. قرار دادن یک عکس از مشتری و یا تصویری از داده ها می تواند مفید باشد.

مطالعات موردی OptinMonster معمولاً شامل دادههای گوگل آنالیتیکس و یا نرم افزار بازاریابی ایمیل مشتری است. همینطور در کنار آن از اسکرین شات های OptinMonster  در وب سایت استفاده می کنیم.

پروسه نگارش مطالعه موردی

زمانی که محتوای خود را به صورت آنلاین منتشر میکنید، تنها زمان محدودی برای تحت تاثیر قرار دادن خواننده در اختیار دارید. این موضوع در مطالعات موردی و هر نوع بازاریابی محتوایی دیگر نیز صادق است. به این معنی که باید مخاطب خود را با عناوین جذاب نسبت به خواندن محتوا ترغیب کنید. بسیاری از مطالعات موردی دارای عناوینی هستند که در آن نام شرکت، مزایا و داده های حمایتی ذکر شده است. لطفا مطالعه بفرمایید: راهنمای نوشتن کلی مطالعه موردی

زمانی که پروسه آماده سازی مطالعات موردی را آغاز می کنید، معمولاً می دانید به کدام سمت پیش می روید. اما زمانی که نوبت به نوشتن محتوا می رسد، ممکن است دریابید که بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کردید زاویه جدیدی به وجود آمده است. با خیال راحت این زاویه را کشف کنید. شاید بتوانید یک مطالعه موردی بهتر بنویسید

نکته مهم در هنگام نگارش مطالعه موردی این است که مشتری شما ستاره داستان است و شما بازیگر نقش مکمل هستید. منظور ما از این حرف چیست؟ منظور ما این است که مشتری را در کانون توجه خود قرار دهید تا مشتریان مشابه دیگر را خود جلب کند.

نگران نباشید. هنوز فرصت درخشیدن دارید. راه دستیابی به این هدف این است که به مشتری اجازه دهید توصیه های خود را به اشتراک بگذارد. برخی از سوالاتی که پیش از این طراحی کردیم به مشتری اجازه می دهد تا در مورد تجربه کار با شما صحبت کند.

مشتری، بهتر به افراد مشابه و همتایان خود پاسخ می دهد. به همین خاطر است که تمجید و ستایش از زبان خود مشتری بهتر از هر روش تبلیغاتی و بازاریابی عمل می کند.

در مطالعات موردی، شما در حال ارائه نتایج واقعی هستید که به کمک آن اعتبار به دست آورید. اگر افراد دیگری نیز در این موفقیت نقش دارند به آنها نیز اعتبار بخشید.  در نهایت محتوای خود را با یک فراخوان عمل یا کال تو اکشن به پایان برسانید تا به این ترتیب خوانندگان ترغیب شوند محتواهای دیگر شما را مطالعه کرده و یا اقدامی صورت دهند.

در این قسمت در مورد سبک نگارش مطالعات موردی صحبت می کنیم، همانطور که Neil Patel  انجام می دهد.

 

قواعد نگارشی

قواعد نگارشی مطالعات موردی همان قواعد نوشتن یک محتوای خوب است. به عنوان مثال نباید از اصطلاحات تخصصی که مانع درک خوانند عادی می گردد استفاده شود.

  •  با استفاده از ارقام واقعی دستاوردهای خاص خود را برجسته سازید. لازم به ذکر است که در این قسمت از تبلیغ بیش از حد خود بپرهیزید. مطالعات موردی تبلیغات نیستند.
  •  برخی از مردم در مورد مزایا و معایب استفاده از اول شخص و یا سوم شخص مفرد مردد هستند. در اول شخص مفرد از کلماتی مانند «من» و «ما» در بیان وقایع استفاده می شود. بهتر است به فرد مصاحبه شونده اجازه دهیم داستان را به زبان خود بیان کند و یا وقایع را از دیدگاه خود عنوان کنید.
  •  در سوم شخص مفرد از کلماتی مانند «او» و «آنها» در بیان داستان استفاده می شود. به عنوان مثال می توانید از این کلمات در توصیف شرایطی که مشتری در آن قرار داشته استفاده کنید.
  •  خبر خوب این است که لازم نیست بین این دو یکی را انتخاب کنید، بلکه می توانید از هر دو استفاده کنید. بسیاری از مطالعات موردی در توصیف شرایط از سوم شخص مفرد و در نقل قول از اول شخص مفرد استفاده می کنند.
  •  مطالعات موردی نباید خسته کننده باشند. شما باید داستانی تعریف کنید که مشتریان احتمالی را به خود جذب کند.  پیش از این در مورد نحوه ساختار بندی مطالعات موردی صحبت کردیم، اما لازم نیست در این زمینه چندان پایبند فرمول خاصی باشید.
  •  گاهی اوقات لازم است یکی از این ساختارها را استفاده کنید. اما اگر یک مشارکتکننده فعال داشته باشید، ساختار پرسش و پاسخ به خوبی عمل میکند. از هر روشی که استفاده می کنید مانند یک شخص و نه یک بازاریاب صحبت کنید.
مطالعات موردی خود را به کمک نکات زیر جذاب تر و جالب تر سازید:

• اضافه کردن زیر عنوان برای هر بخش به طوری که خواننده بتواند متن را به راحتی اسکن کند

• استفاده از تصاویر

• استفاده از آمار و حقایق مهم چه به صورت برجسته و یا نقل قول

زمانی که مردم ببینند مطالب خوبی در صفحه وجود دارد، تشویق می شوند تا به خواندن آن ادامه دهند و این دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

در نهایت، اگر نمی دانید اندازه ایده آل یک مطالعه موردی چقدر است، پاسخ این است که هر چه قدر که لازم باشد.

به عنوان مثال، در مطالعات موردی بازاریابی اگر از روش های مختلف استفاده کرده اید و یا نسخه های مختلفی را در طول زمان امتحان کرده اید، مطالعات موردی شما طولانی تر از وقتی می شود که موردی را تغییر داده باشید و به نتایج فوری رسیده باشید.

 بعد از نوشتن مطالعه موردی چه باید کرد؟ 

تاکنون بر نوشتن مطالعات موردی تمرکز داشتیم، اما این تازه شروع کار است.

اگر مطالعات موردی را در وبلاگ خود منتشر می کنید، باید نکات مربوط به سئو و برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی را نیز انجام دهید.

شاید بخواهید از مطالعات موردی در بازاریابی خارجی استفاده کنید. به این معنی که آن را به سبک یک برند خاص طراحی کنید. مطالعات موردی از ابزارهای عالی فروش هستند. بنابراین، برای تیم خود شرایطی را فراهم کنید تا به راحتی بتوانند آن را از طریق لینک، Pdf و یا حتی یک نسخه چاپی با دیگران به اشتراک بگذارند.

مطالعه موردی خود را به قالب های مختلف برای مخاطبان مختلف طراحی کنید. به عنوان مثال، می توانید یک صفحه ورود با برخی از رهنمون های داخل مطالعه موردی ایجاد کنید و یا می توانید یک نسخه ویدیویی طراحی کنید.

به عنوان نمونه، شبکه لوموس از ویدیو، دانلود pdf و مقاله در وب سایت خود استفاده کرده است.

 

ما عاشق این پیشنهاد از طرف EWriteOnline هستیم:

مطالعه موردی خود را به صورت یک لقمه غذایی کوچک، وعده مختصر یا وعده غذایی کامل منتشر کنید.

این بدین معنی است که محتوای خود را به صورت

• یک نسخه عالی کوتاه که نکات برجسته را نشان می دهد،

• یک مطالعه موردی کوچک که قابل گسترش باشد و

• یا یک مطالعه موردی کامل منتشر کنید.

این درست مانند رویکردی است که برای به اشتراک گذاری محتوای خود در رسانه های اجتماعی بر می گزینید. یک لقمه غذایی محتوایی است که در توییتر به اشتراک گذاشته می شود و حاوی یک محتوای کوتاه است. یک وعده مختصر محتوایی است که در فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود و امکان ایجاد محتوای طولانی تر را دارد و در نهایت یک وعده غذایی کامل محتوایی است که در وب سایت شما قابل انتشار است.

اطمینان حاصل کنید که افراد به راحتی بتوانند محتوای شما را بیابند. به عنوان مثال، میتوانید از طبقه بندی و یا لیست منوها در وب سایت خود کمک بگیرید. همچنین مجامع کسب و کار آنلاینی وجود دارد که می توانید داده های خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اگر یک بازاریاب داخلی هستید می توانید برخی از آمار مهم را در تالارهای گفتگوی داخلی به اشتراک بگذارید.

اگر مطالب زیادی منتشر می کنید، برخی ابزارهای فیلتر کردن را در سایت خود قرار دهید تا افراد بتوانند مطالب خاص خود را بیابند.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، می توانید از مطالعه موردی به عنوان یک آهنربای لید از طریق فرم رایجoptin  و یا قفل محتوا استفاده کنید.

و در نهایت، از طریق تمام کانال های اصلی بازاریابی خود، تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ کنید.

 مثال هایی از مطالعات موردی کسب و کار

در اینجا چند مثال عالی جهت الهام بخشیدن به شما ارائه می دهیم:

یکی از محتواهای مورد علاقه ما در وبسایت OptinMonster این مطالعه موردی است: «چطور آزمون کننده رسانه های اجتماعی توانست از طریقOptinMonster   به 2500000 ثبت نام کننده ایمیل دست یابد؟». در این عنوان نام شرکت برای بازاریابان فرم قابل تشخیص است و در کنار مزایای به دست آمده نیز ذکر شده است.

این مطالعه موردی شامل شرح شرکت و شرح مسئلهای است که سعی در حل آن داشته است. همچنین نشان داد که شرکت چگونه توانست مشکل خود را حل کند. نتایج به وسیله اعداد قبل و بعد نشان داده شد. در نهایت مطالعه موردی با یک نقل قول از شرکت در مورد استفاده از محصولات ما به پایان رسید.

 

مطالعه موردی خانه تصادفی پنگوئن

مطالعه موردی خانه تصادفی پنگوئن از ایالات متحده بریتانیا دارای یک رویکرد متفاوت است. در این محتوا از تصویر سازی برند و رنگ جهت جذب نظر خواننده استفاده شده است.

در این محتوا آمار اصلی در ستون سمت راست قرار داده شده و در آن یک گزینه برای دسترسی مستقیم به نتایج تعبیه شده است. این یک روش هوشمندانه است، زیرا خوانندگانی که تحت تاثیر نتایج قرار گرفته اند احتمالاً به عقب بازگشته و  نحوه دستیابی به نتایج را دوباره مرور می کنند. این یک ارائه غیر معمول و جذاب است.

 

گاهی اوقات می توانید مانند کاری که WPBeginner برای سایت های خواهر List25 انجام داد، شما نیز یک مطالعه موردی داخلی انجام دهید. عنوان این محتوا از عبارت قابل جستجوی رایج «افزایش سرعت توسط وردپرس» استفاده کرد و در آن به مسائلی پرداخت که بسیاری از خوانندگان با آن مواجه بودند. در این راستا، نه تنها یک مطالعه موردی موثر نوشته شد، بلکه یک مطلب آموزشی معرفی شد که خوانندگان می توانستند در وبسایت خود آن را اعمال کنند.

 

Marketing Sherpa

Marketing Sherpa نیز دارای قالب مطالعه موردی خود است. در این قالب، مزایا در قسمت عنوان برجسته شده و حاوی یک خلاصه سریع است. خوانندگان می توانند موارد زیر را به سرعت بیابند:

• مقدمه مشتری

• مقدمه مسئله کلیدی

• شرح کمپین

• نتایج، لینک به منابع و تصاویر مرتبط

 

Hubspot

Hubspot از رویکرد لقمه خوراک غذایی استفاده کرده است. در این مطالعات موردی مزایای کلیدی در قسمت عنوان برجسته شده و با کلیک بر روی آن می توان خلاصه محتوا را ملاحظه کرد. بعد از آن یک دکمه وجود دارد که شما با فشردن آن می توانید به کل محتوا دست یابید.

 

Kissmetrics

Kissmetrics از نمادها و اشکال هندسی برای نمایش دادن اطلاعات کلیدی شرکت استفاده کرده و در آن از داده های اصلی بهره برده است. بعد از آن مطالعه موردی به صورت کامل ارائه می شود. این تصویر سازی کوچک نیز به خوبی عمل میکند.

 

در این مقاله تمام گام های لازم برای نوشتن یک مطالعه موردی حماسی را فرا گرفتید و همینطور نحوه تبلیغ و اشتراکگذاری آن را آموختید. امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید. ما را در توییتر و فیسبوک دنبال کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.