مفید بود؟

ممکن است از خود بپرسید: چگونه می توانم طراحی بنر برای لباس بندری انجام دهم که مردم بخواهند روی آن کلیک کنند؟ طراحی یک بنر مناسب برای لباس بندری به استفاده دقیق از دستورالعمل های اصلی طراحی تمرکز دارد. در این مقاله ما تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد طرح های موفق بنر را گردآوری کرده ایم.

بنرهای تبلیغاتی تصاویر تبلیغاتی ای هستند که در صفحات وب جاسازی شده اند و یک محصول یا مارک تجاری را نشان می دهند و به وب سایت تبلیغ کننده پیوند دارند. اکثر شرکت ها از آنها به این شکل استفاده می کنند زیرا آنها یک وسیله مقرون به صرفه  و موثر برای رشد و توسعه نام تجاری هستند.

چگونه برای لباس بندری، بنرعالی طراحی کنیم؟

1. از موثرترین و استاندارد ترین اندازه بنرها استفاده کنید

با توجه به Google Adsense ، مناسب ترین اندازه استاندارد بنرها عبارتند از:

728 × 90 پیکسل – جدول امتیازات

300 × 600 پیکسل – نصف صفحه

300 × 250 پیکسل – مستطیل متوسط

336 × 280 پیکسل – مستطیل بزرگ

2. بنرهای تبلیغاتی خود را در جای درستی قرار دهید

فضایی را در یک وب سایت خریداری کنید که در آن طرح شما در بالای صفحه نمایش و نزدیک به محتوای اصلی صفحه نمایش داده شود.

3. سلسله مراتب را حفظ کنید

طراحی بنر برای لباس بندری به تعادل مناسب بستگی دارد ، بنابراین جایگذاری ها را درست انجام دهید. تبلیغات بنری موثر برای افزایش آگاهی از نام تجاری و افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما طراحی شده است. آنها سه جزء اساسی دارند:

  • لوگوی برند شما

برای افزایش آگاهی از نام تجاری باید لوگوی برند شما درج شود. اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری غالب است ، اما نه به اندازه قیمت پیشنهادی یا دعوت به عمل.

  • قیمت پیشنهادی

قیمت پیشنهادی خدمات/محصولی را که ارائه می دهید نشان می دهد و با پیشنهادات و قیمت های جذاب توجه را به خود جلب می کند. به مواردی مانند: “کیفیت بالا” یا “50٪ تخفیف” یا “مدت محدود” فکر کنید. این باید بیشترین فضا را در تبلیغ شما اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان می بیند.

  • دعوت به عمل

فراخوان برای اقدام (یا CTA) متن یا دکمه ای است که کاربران را دعوت به کلیک می کند. عباراتی مانند “بیشتر بیاموزید” یا “شروع کنید” یا “اکنون تماشا کنید” نمونه های خوبی هستند. این دکمه باید درجایگاه واضحی از تبلیغات باشد.

4. ساده طراحی کنید

برای طراحی بنر برای لباس بندری، محتوا و تصاویر را ساده نگه دارید. بینندگان احتمالاً فقط برای یک ثانیه به بنر تبلیغاتی شما نگاه می کنند.

5. از دکمه ها به طور مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر ، دکمه ها اغلب میزان کلیک (CTR) تبلیغ شما را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید ، آنها را بعد از کپی در سمت راست پایین در رنگهای متضاد (با سلیقه) قرار دهید.

6. دارای یک چارچوب مشخص باشد

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه ای در داخل یک قاب کشیده می شود. تبلیغات بنری موثر دارای یک فریم مشخص است. اگر آگهی شما سفید است ، قرار دادن حاشیه خاکستری 1 پیکسل در اطراف تبلیغ ، یک روش معمول است.

7. متن باید قابل خواندن باشد

از فونت های پیچیده یا اندازه فونت های کوچکتر از 10 pt استفاده نکنید.

8. از انیمیشن استفاده کنید

تبلیغات بنری متحرک می تواند در طراحی بنر برای لباس بندری بسیار موثر باشد ، اما باید اطمینان حاصل کنید که آنها از پیام تبلیغات شما منحرف نمی شوند. از انیمیشن های ساده ای استفاده کنید که بیش از 15 ثانیه طول نمی کشد.

9. مکمل ، اما برجسته

اگر بنر تبلیغاتی شما بصورت بصری با سایتهایی که در آن نمایش داده شده است ترکیب شود ، به احتمال زیاد اعتماد بینندگان را جلب خواهید کرد. با این حال ، آن را بیش از حد مخلوط نکنید. تبلیغات بنری همیشه باید قابل مشاهده و کلیک شوند.

10. با برند خود سازگار باشید

آگهی بنری شما به یک صفحه فرود که شامل پیشنهاد شما است پیوند می خورد. مطمئن شوید که تبلیغ با نوع برند شما و صفحه فرود مطابقت دارد تا مشتریان احتمالی دچار سردرگمی نشوند.

11. حس فوریت را القا کنید

با استفاده از رنگ های متضاد و پررنگ احساس فوریت بصری را به متن بیاورید. تبلیغات بنری همیشه ظریف نیست.

12. از تصاویر به خوبی استفاده کنید (و فقط در مواقعی که به آن نیاز دارید)

گرافیک ها و عکس های مربوطه را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت کرده و مستقیماً با محصول شما مرتبط باشد. در اینجا مفاهیم انتزاعی وجود ندارد. به یاد داشته باشید ، همیشه لازم نیست از تصاویر در تبلیغات بنری خود استفاده کنید. تایپوگرافی خوب می تواند نتایج موثری را ایجاد کند.

13. رنگهای مناسب را انتخاب کنید

هر رنگ ارتباط متفاوتی دارد و مهم است که در نظر بگیرید که چه نوع احساساتی را می خواهید در مخاطب خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که کاربر در طراحی بنر شما توجه می کند. رنگها نیز ذهنی هستند و در فرهنگهای مختلف ارتباطات متفاوتی دارند. هنگام انتخاب رنگ های خود ، حتماً مخاطبان موردنظر خود را مطالعه کنید. در زیر لیستی از رنگ ها و احساساتی است که معمولاً در مخاطبان ایجاد می کنند.

قرمز:

اشتیاق ، عصبانیت ، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای اکثر مخاطبان جذاب است ، اما از آن در حد اعتدال استفاده کنید. اگر به دنبال یک ظاهر کلاسیک ، بالغ یا جدی هستید ، از رنگ قرمز اجتناب کنید.

نارنجی:

بازیگوش و احساسات نشاط آور. نارنجی به اندازه قرمز قدرتمند نیست ، اما هنوز انرژی می دهد. این یک رنگ عالی برای دکمه فراخوانی به اقدام است.

زرد:

شادی ، آفتاب و دوستی. رنگ زرد چشم نواز است و انرژی جوانی و مقرون به صرفه را به شما می فرستد.

سبز:

سلامتی ، طراوت ، ثروت ، محیط زیست ، رشد ، پرورش و آغازهای جدید. برای چشم نیزمناسب است.

آبی:

ایمنی ، اعتماد ، وضوح ، بلوغ ، آرامش ، رسمی بودن ، طراوت ، سردی و مردانگی. آبی در بیش از نیمی از بنر ها ظاهر می شود.

بنفش:

تجمل ، سلطنت ، اسراف ، جادو ، زنانگی و خلاقیت. این اثر آرامش بخش است.

صورتی:

عشق ، شیرینی ، زنانگی ، جوانی و نوزادان. رنگ صورتی به طور معمول با همه چیز زنانه در ارتباط است.

سیاه:

انحصاری ، رمز و راز ، مدرنیته ، قدرت ، اعتبار ، لوکس ، رسمی و سنتی. متن سیاه روی زمینه سفید خواندنی ترین ترکیب رنگ است.

سفید:

پاکی ، پاکیزگی ، مدرنیته ، سادگی ، صداقت. رنگ سفید احساس اقتصادی و جوانی ایجاد می کند.

قهوه ای:

طبیعت ، چوب ، چرم ، جدیت ، مردانگی ، سرسختی و فروتنی. رنگ قهوه ای رنگهای قوی تر را متعادل می کند و برای رنگ ها و بافت های زمینه مناسب است.

خاکستری:

بی طرفی. وقتی خاکستری به عنوان پس زمینه استفاده می شود ، رنگ های دیگر را تشدید می کند.

دوره های طراحی لباس بندری

در بسیاری از شهرها همچون بندرعباس، هرمزگان و بندرانزلی دوره‌ها و کلاس‌های طراحی لباس بندر برگزار می‌شود. برخی از این دوره‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌گردد و افراد می‌توانند در هر مکان و زمان به یادگیری طراحی لباس بندر بپردازند. عمدتا شهریه برگزاری دوره‌های طراحی لباس بندر دارای تخفیفات خوبی نیز می‌باشد و شرکت عموم در این دوره‌ها آزاد است. در این دوره‌ها مدل لباس بندری جدید نیز آموزش داده می‌شود. در دوره‌های آموزش طراحی لباس بندر مباحث دوره با یک رویکرد فنی-اجرایی آموزش داده می‌شود و مفاهیم طراحی لباس به شیوه‌ای ساده از طریق پیاده‌سازی الگوی لباس به افراد آموزش داده می‌شود. در این دوره‌ها مباحثی همچون خلاقیت، رنگ‌شناسی لباس، سبک‌شناسی، تکنیک‌های آشنایی با جنسیت شناسی آموزش داده می‌شود تا افراد به راحتی قادر به طراحی لباس بندر باشند.

طراحی مدل لباس بندری جدید در اینستاگرام

اگر تا به حال به عنوان یک برند کوچک چیزی را در شبکه‌های اجتماعی پست کرده‌اید، می‌دانید چند وقت یک‌بار احساس می‌کنید با یک جای خالی صحبت می‌کنید. اغلب اوقات، هیچ کس پاسخ نمی‌دهد. بدون پسندیدن، نظر، بازتوییت – این ایده را دارید. در مورد اینستاگرام اینطور نیست. مخاطبان شما هر چقدر اندک باشند، پست‌های شما احتمالاً باز هم حداقل چند لایک و نظر دریافت می‌کنند – خصوصاً اگر از بهترین هشتگ‌های اینستاگرام استفاده می‌کنید. امروزه در بسیاری از صفحات اینستاگرام شاهد مدل لباس بندری جدید در اینستاگرام هستیم. اگر شما یک برند تجاری هستید که در حوزه تولیدات لباس بندری فعالیت دارید، بدانید که برندها باید در عوض دنبال کنندگان را به پیوند موجود در بیوگرافی خود هدایت کنند – و هنگام ارسال محصولات جدید، پیوند را به طور مداوم به روز کنند. اگرچه این ایده‌آل نیست، اما اینستاگرام هنوز منبع تأثیرگذار بازدید و فروش برای بسیاری از شرکت‌ها بوده است.

اگر تبلیغات خود در زمینه طراحی لباس بندر را در اینستاگرام انجام دهید، می‌توانید لینک‌هایی به وب‌سایت خود در پست‌های خود قرار دهید. در گذشته، اگر می‌خواستید در اینستاگرام تبلیغ کنید، از پست‌های حمایت شده استفاده می‌کردید. این امر مستلزم مذاکره خصوصی با تأثیرگذاران اینستاگرام و درخواست از آنها برای معرفی برند شما در حساب خود است. گرچه این امر می‌تواند یک روش بسیار موثر برای افزایش بازدید و فروش از طریق تبلیغات اینستاگرام باشد، اما محدودیت‌هایی دارد.

محدودیت‌های فروش از طریق تبلیغات اینستاگرام :

1. اغلب گران است.

2. نیاز به دستیابی و مذاکره دارد.

3. در صورت عدم تحقق، پاسخگویی وجود نخواهد داشت.

4. هدف قرار دادن مخاطبان محدود.

پست‌های اسپانسر شده در زمینه طراحی لباس بندر هنوز جای خود را در تبلیغات اینستاگرام دارند. ترغیب شخص دیگری برای تبلیغ محصول شما فواید خوبی دارد. این مدارک اثبات اجتماعی را ایجاد می‌کند، عامل جالبی را به تجارت شما اضافه می‌کند و افراد بیشتر احتمال دارد که چیزی را خریداری کنند که کسی که ابتدا اعتماد دارد آن را خریداری کند. به علاوه، در حالی که کنترل زیادی بر مخاطبان تأثیرگذار ندارید، حداقل لازم نیست درباره اینکه چه کسی را هدف قرار دهید، تصمیمی بگیرید. پست‌های اسپانسر شده هنوز هم راهی عالی برای انجام فعالیت‌های تأثیرگذار است، به ویژه اگر کالایی را بفروشید. برای تبلیغ طراحی لباس بندر در اینستاگرام شما می‌توانید پنج نوع مختلف تبلیغات اینستاگرام را اجرا کنید:

  •  تبلیغات عکس
  •  تبلیغات ویدیویی
  •  تبلیغات چرخ فلک
  •  تبلیغات نمایش اسلاید
  •  داستان‌های تبلیغاتی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالات رایامارکتینگ را ملاحظه فرمائید.

طراحی مدل لباس بندری با نوار

اغلب لباس‌های جنوبی مردم جنوب کشور از تزیینات متفاوتی برخوردار است که به آنها زینت می‌بخشد. این تزئینات سبب زیباتر به نظر آمدن این دست از لباس‌ها می‌شود. لباس‌های محلی به ویژه لباس‌های بندری از قدیم الایام در کشور ما ایران مرسوم بوده است و عمدتا جزء لباس‌های فاخر به شمار می‌رفته است. طراحی لباس بندر نیز عمدتا توسط زنان در شهرهای جنوبی کشور انجام می‌شده است. بیشتر اوقات در طراحی لباس بندر از نوار استفاده می‌شده به ویژه در شلوارهای بندری، روسری و غیره. مدل لباس بندری با نوار برای بچه‌ها نیز در شهرهای جنوبی بسیار زیاد مورد استفاده است و اغلب با هنرهایی همچون زری دوزی، ابریشم‌دوزی تلفیق می شده است. در حقیقت نواردوزی شیوه تزیینی و شکلی خاصی از زینت بخشی به لباس‌های بندری بوده و هست. اگر به تصاویر قدیمی که از لباس های زنان بندرعباس نگاهی بیندازیم، اغلب نواردوزی را در آنها شاهد خواهیم بود. طراحی مدل لباس بندری با نوار می‌تواند به صورت دستی و با رایانه انجام شود و از انواع نوارها برای تزئین این دست لباس‌ها می‌توان بهره گرفت. قیمت لباس بندری معمولا به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس پارچه
  • رنگ
  • سایز
  • کارهایی که روی پارچه انجام شده

طراحی مدل لباس بندری با گلابتون جدید

گلابتون دوزی از جمله هنرهای پر طرفدار در استان هرمزگان است که  در قاب عکس‌ها، بر روی شلوار و برخی لباس‌ها هنوز نیز مورد استفاده است. در گلابتون دوزی ابتدا بر روی یک پارچه نقش را با کاربن می‌کشند و بعد از کُمه روی آن قرار داده و شروع به گلابتون‌دوزی می‌کنند. معمولا در گذشته بر روی اغلب شلوارهای پنجابی گلابتون‌دوزی انجام می‌شده است. لباس‌های بچه‌گانه نیز از این امر مستثنی نبوده و بر روی آن نقوشی را با گلابتون می‌دوخته‌اند. از جمله لباس‌هایی که به طور خاص بر روی آن گلابتون‌دوزی انجام می‌شده است، کندوره است که زنان بندری به تن می‌کنند. طراحی مدل لباس بندری با گلابتون جدید امروز نیز توسط زنان بندر عمدتا صورت می‌گیرد.

گلابتون Golab(ea)tun و گلابتوندوزی در شهرهای جنوبی ایران رواج گسترده‌ای دارد. این هنر نوعی دوزندگی است که دارای جنبه‌ی تزئینی می‌باشد و در این هنر از نخ گلابتون برای دوخت و دوز استفاده می‌شود. در طراحی مدل لباس بندری با گلابتون جدید دیگر از الیاف طلا استفاده نمی‌شود، و از نخ های با روکش فلزی یا سفید و زرد استفاده می شود. طراحی مدل لباس بندری با گلابتون جدید را به راحتی می‌توان در کانال های تلگرام و اینستاگرام دنبال کرد. نوع دیگری از طراحی لباس بندر، طراحی مدل لباس کاموایی بندری جدید است. مدل لباس کاموایی بندری جدید عمدتا دارای بافت کاموا و یا تزئینات کاموایی است. گرچه شهرهای جنوبی کشور گرم هستند و معمولا از لباس‌های نازک برای تن‌پوش افراد در این شهرها استفاده می‌شود، اما برخی اوقات از تزئینات بافتنی و کاموایی بر روی لباس‌های بندر استفاده می‌شود. این تزئینات بر روی لباس‌های بچه‌گانه، دخترانه و زنانه بندر عمدتا مورد استفاده است.

لباس بندری سورو چیست؟

هنگام فرمانروایی داریوش بزرگ یکی از فرماندهان او به فرمان وی از بندرعباس به اکتشاف اقیانوس هند و دریای سرخ از طریق کشتی می‌پردازد. هنگامی که اسکندر، ایران را فتح کرد بندرعباس را به اسم هُرمیرزاد می‌شناختند.

بندرعباس در محل فعلی قرار نداشت و شهر کوچکی در مسیر بندرعباس -میناب بود و مرکزیت اصلی را عمدتا جزیره هرمز داشت. در اغلب نوشته های تاریخی هر جا سخن از بندرعباس به میان آمده به سورو هم اشاره شده است. شهرکنونی بندر عباس برای نخستین بار در شرق سورو به واسطه توسط هلندی‌ها بنا شد. در سورو انواع لباس‌های محلی با شک بافی، وددو دوزی، بادله دوزی، گلابتون دوزی، زری دوزی را می‌توان مشاهده کرد. از این لباس‌ها در مراسم عروسی و مهمانی‌ها استفاده می‌شود. آنچه عیان است تاریخ سورو با بندر و جزیره هرمز، گامرون و بندرعباس مرتبط است. محله سورو در غرب شهر بندرعباس واقع شده است. سورو از جمله محله‌های قدیمی شهر بندرعباس است که مردم آن هنوز لباس محلی بر تن می‌کنند. لباس‌های خوش رنگ و لعاب با نقش‌های بسیار زیبا.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.