مقالات آموزشی

سوالات چالشی در دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

در زیر فهرستی از سوالات متداول افراد مختلف، صاحبان مشاغل و بازاریابان در رابطه با دیجیتال مارکتینگ آمده است. ما این لیست را بر اساس سوالاتی که اغلب مشتریان از ما می‌پرسند و سوالاتی که معمولاً به صورت آنلاین و در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، گردآوری کرده‌ایم.

سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ

سؤالاتی که در ادامه می‌خوانید، رایج‌ترین مباحثی هستند که در بحث دیجیتال مارکیتنگ پیش می‌آیند.

سؤال 1: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پاسخ: دیجیتال مارکتینگ هر نوع بازاریابی است که برای تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و اساساً هر دستگاه دیگری که قادر به اتصال به Wi-Fi باشد، طراحی شده است. بازاریابی سنتی بر رادیو، تلویزیون، چاپ و فیلم متمرکز است، در حالی که وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ می‌شود، می‌خواهیم به برنامه‌ها، وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و محتوای آنلاین بپردازیم. بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، آزمایش تجربه کاربری و انجام تحقیق بر روی کلمات و عبارات کلیدی از جمله وظایف شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ هستند.

سؤال 2: آیا دیجیتال مارکتینگ می‌تواند فروش آنلاین را افزایش دهد؟

پاسخ: کاملاً! هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش بازدیدکنندگان وبسایت و تبدیل آنها به مصرف کننده است، بنابراین به شما در دستیابی به اهداف کلی کسب و کارتان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید در نهایت فروش آنلاین را افزایش دهید، دیجیتال مارکتینگ استراتژی‌های مختلفی را برای رسیدن به این هدف توصیه می‌کند. این استراتژی‌ها ممکن است از تحقیقات UX و بهینه سازی نرخ تبدیل تا رسانه‌های اجتماعی متغیر باشد. هنگامی که شرکت دیجیتال مارکتینگ در حال ایجاد یک کمپین برای مشتری است، با کسب و کار و اهداف آنها آشنا می‌شود، سپس برنامه‌هایی را برای همسویی با اهداف آنها ارائه می‌دهد.

 

سؤال 3: آیا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کسب و کار من کمک کند؟

پاسخ: قطعا! در حقیقت، عدم استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کسب و کار شما آسیب برساند، زیرا این روزها از هر شرکت معتبری انتظار می‌رود در رسانه‌های اجتماعی حضور آنلاین و البته فعال داشته باشند.

سؤال 4: کسب و کار من باید از کدام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کند؟

پاسخ: در مرحله اول، شما باید بر روی شبکه‌های اجتماعی با فعال‌ترین کاربران تمرکز کنید. اینها (به ترتیب)، فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و LinkedIn هستند. در مرحله بعد، شما باید مخاطب هدف، الگوهای رفتاری آنها و محتوای مورد علاقه‌شان را مشخص کنید و سپس به این سوال پاسخ دهید که کدام رسانه اجتماعی بیشترین تاثیر را بر روی آنها می‌گذارد.

سؤال 5: تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال چیست؟

پاسخ: دیجیتال مارکتینگ به مشاغل اجازه می‌دهد تا آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهند، اطلاعات مربوط به محصولات را به اشتراک بگذارند، با مخاطبان تعامل داشته باشند و بر شهرت آنلاین خود نظارت کنند. تبلیغات دیجیتالی به مشاغل اجازه می‌دهد محصولات خود را تبلیغ کنند، تخفیف یا پیشنهادات ویژه ارائه دهند و خریداران را جذب کنند. به بیان ساده، دیجیتال مارکتینگ مصرف کننده را ایجاد می‌کند در حالی که تبلیغات دیجیتال مخاطب را به سمت خرید سوق می‌دهد.

 

چند نمونه دیگر از سؤالات متداول دیجیتال مارکتینگ

6 سؤال پیش رو هم جزء نمونه‌هایی هستند که در دنیای دیجیتال مارکتینگ به وفور با آن‌ها مواجه می‌شوید.

سؤال6 : از چه ابزارهای دیجیتال مارکتینگی استفاده می‌کنید؟

پاسخ: این بستگی به اهداف شما دارد، اما چند ابزار دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که برای هر کسب و کاری مناسب است: برای نمونه گوگل آنالیتیکس که یک پلت فرم تجزیه و تحلیل وبسایت است و امکان گزارش و ردیابی میزان بازدید سایت را برای شما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که هر ماه چند نفر از وبسایت شما بازدید می‌کنند و به کدام صفحات بیشتر توجه می‌کنند، باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

سؤال 7: چگونه میزان موفقیت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را اندازه‌گیری کنم؟

پاسخ: گزارش! شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ از گزارش نویسی به عنوان بهترین روش برای نشان دادن نتایج تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند.

 

سؤال 8: سئو چیست؟

پاسخ: سئو یا به عبارتی بهینه سازی موتورهای جستجو که عبارت است از استفاده از ترفندها و استراتژی‌های درون صفحه و خارج از صفحه که صفحه وبسایت شما را در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از سئو کاربردی سایت خود را در معرض دید کاربر قرار دهید و بازدید سایت را افزایش دهید. هر چه میزان بازدید از سایت شما بیشتر شود نرخ تبدیل کاربر به مصرف کننده افزایش می‌یابد.

سؤال 9: کلمات کلیدی چیست؟

پاسخ: کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران اینترنت در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. این کلمات کلیدی باید به صورت استراتژیک در صفحات و محتوای شما وارد شوند. شما به عنوان صاحب وبسایت و خالق محتوا، می‌خواهید کلمات کلیدی موجود در صفحه شما با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا شانس بیشتری برای یافتن محتوای شما در بین نتایج موجود در اینترنت داشته باشند.

سؤال 10: بازاریابی محتوا چیست؟

پاسخ: بازاریابی محتوا بازاریابی سنتی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و به جای تمرکز بر یک شرکت و محصولات یا خدمات آن، ابتدا بر نیازهای مصرف کننده تمرکز می‌کند. هدف بازاریابی محتوا این است که اطلاعات ارزشمند و مفید را به صورت رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا بتواند بر اساس اعتماد با آنها ارتباط برقرار کند، که در نهایت آنها را به سمت خرید سوق بدهد.

 

سؤال 11: آیا بین بازاریابی محتوای B2C و B2B تفاوتی وجود دارد؟

پاسخ: بله و خیر. هدف هر دو یکسان است، اما از آنجا که مخاطبان آنها متفاوت است، محتوای شما نیز متفاوت خواهد بود. محتوای B2B حرفه‌ای‌تر و تجاری‌تر است و موضوعات بیشتر تجارت محور هستند. اما محتوای B2C معمولاً بیشتر محاوره‌ای است و به دنبال آگاهی رسانی به مصرف کننده و افزایش ترافیک ارگانیک سایت است.

سؤال 12: هر چند وقت باید وبسایت خود را به‌روز کنم؟

پاسخ: یک وبسایت موفق با مصرف کنندگان خود تعامل دارد و اطلاعات و مطالب جدید و به‌روز ارائه می‌دهد. همچنین، از نظر سئو، گوگل بیشتر وبسایتی را ترجیح می‌دهد که به طور مداوم به‌روز شود. هیچ محدودیت زمانی خاصی برای به‌روز رسانی وبسایت شما وجود ندارد، فقط مطمئن شوید که به طور منظم محتوای مرتبط و جدید را داخل وبسایت خود منتشر می‌کنید.

سؤالاتی که خواندید، رایج ترین پرسش‌هایی است که در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شوند. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان سؤالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده که ما به آن اشاره نکرده‌ایم، با کارشناسان رسانه پونه تماس بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.