مفید بود؟

کلمات کلیدی هسته تبلیغات و تولید محتوا در فضای وب هستند. انتخاب کلمات کلیدی می تواند به بهتر دیده شدن وب سایت شما، موثرتر بودن تبلیغات و همچنین ارتقای کسب و کارتان کمک کنند. با این حال، کلمات کلیدی که برای بهبود SEO مجموعه استفاده می شوند با آنچه که برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی در نظر می گیرید، تفاوت هایی دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا در این خصوص بیشتر صحبت کنیم و نقش کلمات کلیدی در ادوردز را به شکل روشنی شرح دهیم.

کلمات کلیدی در ادوردز

تبلیغات در گوگل یکی از شاهراه های معرفی برند یا کسب و کار محسوب می شود. شما می توانید در این سرویس تبلیغاتی و بر اساس چند معیار کلیدی، ترافیک هدفمندی را برای وب سایت خود ایجاد کنید. این سرویس تبلیغاتی به شما این امکان را می دهد که مخاطب خود را بر اساس مکان جغرافیایی، رده سنی، علاقه، دستگاه مورد استفاده و حتی جنسیت هدف قرار دهید و تبلیغات خود را به شکل بهینه به گوش افرادی برسانید که احتمال برهمکنش آن ها با برند یا محصولتان بیشتر است.

  • How to Choose the Right Google Ads Keywords for Your Campaigns

انتخاب کلید واژه ها

کلمات کلیدی در ادوردز همان کلمات کلیدی هستند که در تبلیغات گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. این کلمات می توانند محتوای شما را بر اساس دسته بندی های موضوعی، به گروه های تبلیغاتی مرتبط، متصل کنند. این کلمات کلیدی هستند که به عبارت ها و واژه های جستجو شده توسط کاربران واکنش نشان می دهند و در صورت وجود تطابق تقریبی، می توانند محتوا و وب سایت شما را بالا بیاورند.

اگرچه ایده کلی این فرایند بسیار آسان و قابل درک است، اما کلید واژه های بسیار زیادی در فضای وب وجود دارند و انتخاب بهترین آن ها، چالش پیشروی شما در طراحی یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی می باشد. اولین و مهم ترین پارامتر، تطابق کلمات کلیدی در ادوردز با انتخاب های شما است.

تطابق با کلمات کلیدی در ادوردز

برای آنکه بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق را در فضای گوگل طرحی کنید، باید کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که با آنچه که برای گروه های تبلیغاتی موجود در نظر گرفته شده است (یعنی کلمات کلیدی در ادوردز) مطابقت داشته باشند. برای پیدا کردن این تطابق، شما چند راه دارید.

استفاده از کلمات کلیدی در ادوردز با شباهت گسترده:

اگر به دنبال حجم بالایی از ترافیک هستید، می توانید از کلمات کلیدی با شباهت گسترده استفاده کنید. هر جستجویی که حاوی کلمات کلیدی انتخابی شما باشد، مخاطب و ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند. شباهت گسترده پیش فرض تمام کلمات کلیدی در ادوردز است.

بنابراین، ترافیکی که در نهایت دریافت می کنید از هیچ فیلتری رد نشده است و افراد ممکن است به صورت رندم تبلیغات شما را مشاهده کنند. بدیهی است که در چنین شرایطی، محتوای تبلیغ شما ممکن است چندان برای ترافیک هدایت شده، مفید نباشد.

استفاده از کلمات کلیدی در ادوردز با شباهت دقیق: 

این گروه درست در مقابل کلمات کلیدی با شباهت گسترده هستند. در این روش، تبلیغ شما برای آن دسته از مخاطبانی به نمایش در می آید که عینا عبارات کلیدی را تایپ کرده باشند و یا از مترادف ها و شکل های جمع کلمات استفاده کرده باشند.

به عنوان مثال، اگر عبارت کلیدی “جدیدترین تبلت سامسونگ” را به عنوان کلمه کلیدی به ادوردز معرفی کرده باشید، کاربرانی که عبارت “جدید ترین تبلت سامسونگ”، “تبلت سامسونگ جدید” و یا “آخرین تبلت سامسونگ” را در موتور جستجو وارد کنند، به تبلیغ شما خواهند رسید. بدیهی است که در چنین شرایطی ترافیک هدایت شده نسبت به حالت شباهت گسترده کمتر است، اما نرخ تعامل مشتریان یا بازدیدکنندگان تبلیغ با برند شما بالاتر خواهد بود.

استفاده از کلمات کلیدی در ادوردز با شباهت گسترده و بهینه شده: 

این گروه از کلمات کلیدی در واقع حد وسط دو موردی هستند که در بالا آن ها را بررسی کردیم. این روش می تواند ترافیک بالایی را برای تبلیغ یا وب سایت شما به همراه داشته باشد اما در عین حال کنترل هایی را نیز بر روی این ترافیک اعمال می کند.

به عنوان مثال، اگر عبارت “فروش کفش تابستانی زنانه” را به عنوان کلمه کلیدی در این حالت انتخاب کنید، افرادی که به دنبال عبارت هایی مانند “فروش کفش ورزشی” و یا “فروش کفش تابستانی مردانه” هستند، نیز ممکن است توسط موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت شوند.

کلمات کلیدی در ادوردز: بهترین انتخاب ها کدامند؟

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در ادوردز، شما باید ابتدا هدف استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کنید. چه افرادی جامعه هدف شما هستند و این افراد چه ویژگی هایی دارند؟

 

پس از آن، می توانید با توجه به کاربرد های هر یک از گروها و انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز (که تنها چند مورد پرکاربرد آن در بخش قبل بررسی شد) نسبت به انتخاب بهترین کلمات کلیدی در ادوردز اقدام کنید. در صورتی که برای انتخاب کلمات کلیدی مد نظر خود هیچ ایده ای ندارید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

 چگونه کلمات کلیدی در ادوردز به کمک وب سایت شما می آیند؟

ترند های گوگل:

مخاطبان شما، برند یا موضوعات مرتبط با حوزه کاری شما را با چه عبارت هایی جستجو می کنند؟ Google trends می تواند در این خصوص به شما اطلاعات زیادی بدهد.

 Google Analytics:

این ابزار دید بهتری را در خصوص محبوب ترین یا پرطرفدار ترین عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، در اختیار شما قرار می دهد.

 بررسی داده های آماری وب سایت:

کدام بخش، محتوا یا صفحه ای از وب سایت شما اکثر ترافیک را جذب می کند؟ این بخش از وب سایت حول چه موضوعی نگارش شده است و کلمات کلیدی اصلی آن کدامند؟

 استفاده از کلمات کلیدی رقابتی:

ابزارهای تحلیلی مانند iSpionage  و SimilarWeb می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی استفاده شده توسط سایت های رقیب خود را به راحتی استخراج کنید. کدام کلمه کلیدی می تواند به ارتقای کمپین تبلیغاتی شما کمک کند؟

  • فرهنگ عام و رویداد های اخیر:

از اتفاقات، ترند ها و موضوعات روز جامعه و موارد مشابه استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را خلق کنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش تجهیزات الکترونیکی، مانند تبلت و گوشی فعال هستید، می توانید کلمات کلیدی مرتبط با جدید ترین سریال ها، فیلم ها یا حتی مسابقات پرطرفدار جهانی را به کمپین تبلیغاتی خود وارد کنید تا شانس دیده شدن برند و جذب ترافیک بیشتر را بالا ببرید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.