مقالات آموزشی

بررسی ۱۰ نکته مهم و شگفت انگیز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا

مفید بود؟

با 10 مرحله ارائه شده در این مقاله اطمینان حاصل خواهید کرد که به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا را تولید می‌کنید و نتایج بهتری برای وبلاگ خود کسب خواهید کرد. چند بار پست وبلاگ نوشته اید که هرگز دیده نشده است؟ نوشتن یک پست وبلاگ جمع آوری 500 کلمه از هر آنچه در ذهن شماست یا از آنچه مدیرعامل شما می‌خواهد، نیست. در این حالت شما یک پست در حد متوسط  را منتشر خواهید کرد.

رند فیشکین برای اولین بار عبارت 10x Content را در سخنرانی withboard friday خود در سال 2016 عنوان کرد. او توصیه های خوبی در مورد نیاز به محتوای با کیفیت ارائه داد، مانند:

  • مشاهده بهترین محتواها در هر دستگاهی.
  • قابل اعتماد بودن و مفید بودن.
  • برطرف کننده مشکلات.
  • ارائه یک مطلب پر از هیجان
  • ارائه محتوا را به روشی منحصر به فرد یا قابل توجه

دقیقاً بعد از این سخنرانی، برایان دین عبارت “تکنیک آسمان خراش ” را به عنوان یک مفهوم مشابه مطرح کرد که مبتنی بر یافتن بهترین محتوا است و در حال حاضر رتبه بندی خوبی دارد. علاوه بر این، ارزش خوبی ارائه کرده است.

پیشنهاد می‌کنیم 10 مرحله ارائه شده در این مقاله را همراه با مثالهایی از وبلاگ‌های دیگر به عنوان پایه ای برای ایجاد محتوای با کیفیت و متمایز در وبلاگ خود مطالعه کنید. اگر هر مرحله را اجرا کنید، کیفیت مقالات شما نه تنها افزایش می‌یابد، بلکه عملکرد وبلاگ شما بهبود خواهد یافت. در نتیجه وبلاگ و برند شما به عنوان یک منبع تخصصی بالا، جایگاهی خاص بین مخاطبان شما پیدا خواهد کرد.

10 نکته ای که برای نوشتن محتوای با کیفیت نیاز دارید

1. همیشه با چرا شروع کنید:

چرا این کار را انجام می‌دهید و هدف از تولید محتوا چیست؟ آگاهی از مقصد و هدف شما اولین چیزی است که باید در مورد نوشتن محتوای با کیفیت فکر کنید تا بتوانید به روی متن خود کار کنید و بهترین محتوا را بنویسید. شما باید ابتدا بررسی کنید:

  • وبلاگ شما برای چیست؟
  • آیا شما یک منبع اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص هستید؟
  • آیا می‌خواهید رهبر فکری با قدرت در وبلاگ خود داشته باشید؟
  • یا یک سایت موضوعی و ترند هستید که می‏خواهید اخبار یا پیشرفت‌ها را در طراحی و تکنیک‏ها منتشر کنید؟

هنگامی که به طور کلی هویت اصلی وبلاگ خود را درک کردید، برای نوشتن بهترین محتوا باید به این سؤالات پاسخ دهید:

  • این پست برای چیست؟
  • برای رشد خواننده است؟
  • برای رشد مشترکین است؟
  • آیا این مقاله برای پشتیبانی از صفحه اصلی است؟
  • آیا برای اشتراک است یا برای لینک‏ها؟
  • آیا یک خبر برای دسترسی سریع به یک روند است؟
  • آیا شما یک مقاله بلند که باید همیشه مورد استقبال بگیرد را می‌خواهید؟

Backlinko وبلاگی است که می‏توانید به آن رجوع کنید، زیرا dean در تولید محتوای با کیفیت ، ارزشمند و خلاقانه همراه با ایجاد لینک در همان حوزه، پیش قدم بوده است. این وبسایت بهترین نمونه از اصطلاح تکنیک آسمان خراش است.

 

کاری که Dean انجام می‌دهد واضح است. هدف او این است که افراد برای هر موضوعی در مورد ایجاد لینک و سئو به سایت او مراجعه کنند. وی از محتوای با کیفیت سایت خود برای ایجاد اعتبار خود در صنعت بازاریابی استفاده کرده است. هر صفحه یک منبع عظیم و عمیق از اطلاعات است و Dean معتقد است که باید وقت خود را بیش از کمیت، صرف کیفیت محتوا کند و ممکن است فقط هرچند ماه یکبار پست بگذارد؛ اما این روش برای وبسایت او مفید است.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

2. شما باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید:

مورد بعدی که باید برای تولید محتوای با کیفیت به آن توجه کنید این است که مخاطب شما کیست؟ آن‌ها چه چیزی می‌خواهند مطالعه کنید؟ این بخش مربوط به مقاله وبلاگ شما است؛ زیرا شما باید بدانید مخاطب شما می‌خواهد چه چیزی را بخواند. شما نباید در مورد آن چیزی که فکر شما را درگیر کرده است، بنویسید.

اشخاصی که مطلب شما را می‏خوانند، مشخص کنید. شما باید بدانید که آن‌ها به چه چیزهایی علاقمند هستند و مهم‌تر از همه مشکلات آن‌ها چیست تا بتوانید با نوشتن محتوا در مورد مشکلات آن‌ها، راه حلی برای آنها پیدا کنید. این مورد یک نکته کلیدی برای نوشتن محتوای با کیفیت است. در واقع  این روش، یک شیوه مطمئن برای جلب توجه افراد و ارتباط با آن‌ها است.

 

به عنوان مثال، وبلاگ‌های یک شرکت تمایل دارند در مورد آنچه که قبلاً انجام داده اند، آنچه در داخل شرکت اتفاق می افتد و غیره صحبت کنند. اما هیچکس اهمیت نمی‌دهد که شما به خیریه کمک کرده اید یا مدیر فروش شما، شرکت را ترک کرده است یا اینکه قیمت ماشین آلات جدید شما 25 درصد افزایش یافته است؛ بنابراین نوشتن محتوا درباره این موضاعات جالب نیست. مردم به خودشان و اینکه چگونه شما می‌توانید به آن‌ها برای ایجاد زندگی بهتر یا آسان‌تر کمک کنید اهمیت می‌دهند.

Wellness Mama می‌داند که مخاطبان آن‌ها زنان و مادرانی هستند که می‌خواهند سلامتی را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورند و همسر (مادر) بهتری باشند. این وبسایت با آگاهی از اینکه با چه کسی صحبت می‌کند، از موضوع اصلی منحرف نمی‌شود و همه عناوین مقاله بر روی مخاطبان آن متمرکز شده است تا به آن‌ها کمک کنند به هدف خود یعنی تبدیل شدن به بهترین والدین برسند. این وبسایت یک منبع باورنکردنی و ارزشمند از اطلاعات و محتوای با کیفیت است.

3. فقط در مورد آنچه که صلاحیت و تخصص دارید، بنویسید، متن کپی شده ننویسید:

اگر یک مرغدار به من ‌بگوید چگونه ماهی بگیرم، من به توصیه های او شک می‏کنم. مانند این مثال برای اینکه یک برند به یک منبع مرجع تبدیل شود، باید از تخصص و صلاحیت در حوزه خود  برای نوشتن محتوا برخوردار باشد. یک شرکت حقوقی که ایده هایی را در مورد تهیه دستورالعمل ارائه می‌دهد، به شما اطمینان نمی‌دهد که مهارت انتقال آن را دارد و یک مربی تنیس سعی نمی‌کند مشاوره مالیاتی ارائه دهد.

پس از اینکه جایگاه خود را شناختید، تمام تلاش خود را انجام دهید تا تخصص لازم را پیرامون موضوع موردنظر خود داشته باشید و با استفاده از مقالاتی که می‌نویسید تمام جنبه های موضوع محتوای با کیفیت را پوشش دهید. اگر در تعریف مخاطبان خود به قدر کافی تلاش کرده اید، درک درستی از مشکلات آن‌ها خواهید داشت. مشکلات آن‌ها را با دانش تخصصی خود ترکیب کنید. مخاطب شما می‌خواهد مطلبی را بخواند که مشکل او را حل کرده است یا به سؤال او پاسخ داده است. در نتیجه ترغیب می‏شود بخش شیرین مقاله شما را بخواند.

در وهله اول برای نوشتن یک محتوای با کیفیت عناوین مورد توجه مخاطبان را در نظر بگیرید و سپس در مرحله دوم، متن خود را ارائه دهید. در متن خود بهترین توصیه هایی را که به آن‌ها کمک می‌کنند تا پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند، بنویسید.

گری واینرچاک می‏گوید: “اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که شما باید تصمیم بگیرید در چه چیزی بهترین هستید و سپس باید عالی‌ترین نسخه خود در آن حوزه شوید.” هنگامی که وب‌سایت “Mercola”را می‌بینید، همیشه ترغیب می‌شوید ابتدا روی محتوای لینک‏های آن‌ کلیک کنید، زیرا می‌دانید هر آنچه را که می‌خواهید بدانید، در صفحه آن‌ها پیدا خواهید کرد.

 

 

Mercola توسط دکتر Mercola، یک پزشک بهداشت طبیعی مدیریت می‏شود. او دارای لیستی از مجوزها است که نشان دهنده اعتبار اوست. البته نباید کورکورانه هر مطلبی را که او نوشته است به عنوان یک روش مناسب اجرا کنید؛ اما مقالات وی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای منابع مرجع قوی هستند. Mercola دارای شهرت گسترده ای در رسانه ها است؛ بنابراین، مقالاتی که وی مینویسد، معتبر هستند.

4. تحقیق در مورد استانداردهای مقاله نویسی:

الهام گرفتن از الگوریتم اصلی گوگل ناشی از اهمیت ارجاعات در مقالات آکادمیک است. مقدار ارجاعات یک مقاله و تعداد مقاله های دیگری که به آن‌ها لینک خورده است، نحوه قضاوت و داوری در مورد یک محتوای با کیفیت را مشخص می‏کند.

این ارجاعات مبنایی برای چگونگی ساختار این الگوریتم بر روی لینک‏های وبسایت‏ها هستند. این را در نظر بگیرید که محتوا بر اساس الگوی نوشتن مقالات آکادمیک همراه با استناد به منابع معتبر، جستجو می‏شوند. هر محتوای با کیفیت باید با توجه به استانداردهای مقاله نویسی نوشته شود.

منظور این است که تمام گفته ها باید با شواهد، پشتیبانی شوند. در مورد یک بخش از مقاله خود باید به خوبی تحقیق کنید و با سایر اطلاعات، آمار و مطالعات موردی از موضوع خود پشتیبانی کنید. ارائه اطلاعات غیر قابل اعتماد، سریع‌ترین راه برای از دست دادن اعتبار است.

در حال حاضر بهترین وبلاگ‌ها، روزنامه نگاران را استخدام می‌کنند تا دانش تخصصی خود را در مورد آنچه در فضای آنلاین منتشر می‌شود، ارائه دهند و یک محتوای با کیفیت را همراه با یک عنوان استاندارد، لینک دهی و استناد به سایر مطالب معتبر ‏بنویسند تا اعتبار وبلاگ آنها تضمین شود. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، Mercola همیشه مراجع پزشکی را برای پشتیبانی از هرگونه ادعا و توصیه خود ارائه می‌دهد.

5. محتوای مشابه ننویسید؛ اصیل باشید یا رویکردی تازه پیدا کنید:

حتما تا کنون در بسیاری از وب‌سایت‌ها به محتوای مشابه برخورد کرده اید. بدیهی است که هنگام جستجو در یک حوزه، می‌توانید نمونه تحقیقات خسته کننده را مشاهده کنید، یعنی مقاله هایی وجود دارند که از منابع و ساختار مقاله دیگری برداشت کرده اند.

برای خلق محتوای با کیفیت بالا که متمایز هم باشد، باید یک قدم از مقالات حوزه خود جلوتر باشید و در صورت امکان، مطلبی اصیل را بیان کنید یا به رویکرد جدیدی در موضوع موجود بپردازید. حتی اگر قبلاً کارها را برای آماده کردن متن انجام داده باشید، یافتن رویکرد منحصر به فرد برای یک موضوع همیشه امکان‌پذیر است.

با تحقیق روی یک مقاله و جستجو ی مشخصات یک وبلاگ با کیفیت بالا، مشاهده خواهید کرد که تمام لیست‌های برتر، مقاله هایی هستند که حول یک مطلب مشابه منتشر شده اند. واضح است که آن‌ها از یکدیگر کپی کرده اند و هیچ کدام بخش متمایز با کیفیتی ندارند.

 

با این حال، یک مقاله که توسط لری کیم نوشته شده است، متمایز است؛ زیرا کاملاً متفاوت است. از ویژگی‌های این مقاله:

  • لحنی بی نظیر
  • جانبداری کامل در مورد موضوع
  • ارائه داده های زیاد برای پشتیبانی از نظریه خود.
  • استفاده از عکس‌های بزرگ و تصاویری بسیار که به موضوع مرتبط بودند.
  • استفاده از تشبیهات و داستان‌ها.
  • تئوری ارائه شده او از بسیاری زوایا کار شده است.

مقاله وی لزوماً به ما نمی‌گوید که چگونه می‌توان یک وبلاگ با کیفیت بالا را ایجاد کرد، اما مطابق عنوان آن، آنچه را که یک مقاله را تبدیل به یک محتوای با کیفیت می‌کند، به خوبی در این مقاله تعریف می‏کند. این نویسنده متنی تازه را که با داده های زیادی پشتیبانی شده، ارائه داده است و مخاطبان بازاریابی داده های آنلاین آن را دوست دارند. لری مخاطبان خود را می‌شناسد و لحن قوی و بی نظیری دارد. به همین دلیل در نوشتن محتوا موفق عمل کرده است.

6. متن شما باید آموزنده باشد و به سؤالات مخاطبان شما پاسخ دهد:

وب به عنوان یک منبع عظیم اطلاعاتی برای محتوای با کیفیت است و اکثر افرادی که به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، می‌خواهند در مورد چیزی کمک بگیرند. جستجوها بر روی پاسخ دادن به سؤالات و مشکلات متمرکز هستند. بازاریابان محتوا با پاسخ دادن به سؤالات، به مردم کمک می‏کنند و راه حل ارائه می‌دهند. همچنین با یادآوری برند یک کسب و کار (هر چقدر کاربر مقالات شما را بخواند یا ببیند، برند یا نام شما را به محتوا مرتبط می‏سازد)، مخاطبان، اعتماد بیشتری به شما می‌کنند و احتمال خرید از شما بیشتر خواهد شد.

مقالات معمولاً برای ارائه اطلاعات وجود دارند. مقاله ای که ارزشمند و کاربردی نباشد، نمی‏تواند الهام بخش باشد و با مخاطبان تعامل یا ارتباط برقرار کند. در نتیجه روی کسب و کار شما تأثیری ندارد؛ بنابراین، یک محتوای با کیفیت باید پاسخگوی سؤالات خاصی باشد که مخاطبان در ذهن خود دارند.

یک مقاله باید چیزی به شما بگوید و نباید باعث ایجاد حدس و گمان در ذهن شما شود. در فضای بازاریابی دیجیتال، محتوای وب‌سایت‏های متوسط، به دلیل وجود بسیاری از وبلاگ‌های با کیفیت بالا، نادیده گرفته می‏شوند. اکثر وبلاگ نویسان دیجیتال باکیفیت، در پست‌های خود ارزش زیادی را ارائه می‌دهند و تعداد زیادی آموزش و راه حل که معمولاً بالاتر از سطح سایر صنایع هستند،  منتشر می‏کنند.

 

مجله Smashing محتوای با کیفیت همراه با توصیه های کاربردی و متمایز ارائه می‌دهد. هر پست وبلاگ دارای یک نقطه کانونی واقعی است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و برای تهیه نسخه پشتیبان هر ادعا، تحقیقات به خوبی انجام شده است و پس از خواندن هر پست این مجله، چیزی با ارزش و واقعی دریافت خواهید کرد. وقتی به صفحه اصلی آن‌ها نگاه کنید زمان خواندن هر مقاله بین 20 دقیقه، 30 دقیقه و 50 دقیقه متغیر است. در این وبسایت محتوای کم ارزش و کوتاهی وجود ندارد.

جدای از کیفیت محتوا، موفقیت مجله Smashing در این است که مخاطبان خود را می‌شناسد و هرگز از خاص بودن موضوع محتوای ارائه شده خود دور نمی‌شود. این دقت و تمرکز به آن‌ها کمک کرده است تا کاربران دنباله رو و فعالی را در فضای خود داشته باشند.

7. بر روی تراکم محتوا تمرکز کنید، نه طول محتوا:

مطالعات زیادی در مورد بهترین اندازه برای یک مقاله انجام شده است و نتایج 10 نتیجه برتر جستجو در مورد بهترین محتوای طولانی نشان داده است باید محتوا به طور متوسط حدود 2000 کلمه باشد.

دلیل این امر این است که پست‌های طولانی‌تر به طور اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می‏شوند و به دلیل کیفیت محتوا و تحقیقات بیشتر، احتمال کلیک بر روی لینک انها افزایش می‏یابد.  از طرف دیگر حتماً نباید مقاله ای طولانی بنویسید، فقط به این دلیل که شما می‌توانید محتوای 2000 یا 3000 کلمه ای بنویسید؛ مگر اینکه چیز جدیدی برای گفتن داشته باشید.

پست وبلاگ شما باید به قدری طولانی باشد که بتواند مطلب ارزشمندی را به مخاطبان ارائه دهد؛ اما اگر به اندازه کافی کوتاه باشد، می‏تواند در حد مطلوبی ارزش ارائه دهد، مختصر و متمرکز روی موضوع اصلی باشد و جذاب باشد. لطفاً هیچ مقاله 500 کلمه ای را به بیش از 2500 کلمه تبدیل نکنید. در وبسایت The book of life ترکیبی از مقالات بر اساس یادگیری بهتر هوش هیجانی ارائه شده است. با مطالعه این مقالات، ارتباط طول مقاله و ارزش ارائه را بهتر درک خواهید کرد.

 

8. با تن صدای مناسب برای مخاطبان خود صحبت کنید:

تصور کنید که در یک رویداد شبکه  B2B و در سطح اجرایی در حال سخنرانی هستید. آیا همانند کودک 5 ساله خود با آن‌ها صحبت می‏کنید؟ آیا شما با رئیس خود همانند سایر اشخاص مهم دیگر صحبت می‌کنید؟ مجدداً در این مرحله با شناخت مخاطب خود می‌توانید لحن بیان خود را هنگام تولید محتوا به سطح او برسانید. البته مهم است که برخی از ابعاد شخصیت خود را حفظ کنید، اما باید با مخاطبان خود همسو باشد.

سطحی را که مخاطبان شما در آن هستند و کار می‏کنند، هنگام نوشتن محتوا در نظر بگیرید؛ به عنوان مثال سطح یک فریلنس، حسابدار متوسط یک شرکت یا یک مدیر سطح بالا. مقاله شما باید با سطح هوش و آگاهی آن‌ها مطابقت داشته باشد. سخنرانی برای سطوح بالای مدیریت به چارچوب‌ها و استراتژی‌های گسترده تری برای هدایت صحبت‌ها و نحوه بیان مطالب نیاز دارد. در حالی که احتمالاً یک فریلنس نیاز به یک راهنمای عملی گام به گام دقیق در مورد سؤالات و مشکلات خود داشته باشد.

اگر مخاطبان شما B2C هستند، ممکن است بخواهید در سطح آن‌ها و با لحن محاوره ای، محتوای خود را تهیه کنید در حالی که یک وبلاگ نویس برای یک کسب و کار B2B از زبان تخصصی صنعت خود استفاده می‏کند. یکی از بهترین وبلاگ‌هایی که تاکنون واقعاً مخاطبان خود را شناخته است و طیف گسترده ای از محتوای باکیفیت و هدفمند را برای جذب مخاطبان خود ارائه داده است، Mr Porter است.

 

نشریه او ترکیبی خیره کننده از بهترین محتواها درباره زندگی همراه با عناوینی مثل “چگونه می‌توان “، “کجا باید رفت “، “چه باید کرد “، نحوه لباس پوشیدن هنگام رسیدن به محل مورد نظر و مصاحبه های هوشمندانه است. مقاله های این وبسایت به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته اند، به خوبی نوشته شده اند و برای خواندن ارزشمند هستند؛ به طوری که یک شخص می‌تواند در مورد وضعیت فعلی بازارهای مالی بحث کند، یک مسئله را حل کند و می‌داند که از چه ابزاری برای چه دوره ای استفاده کند.

Mr Porter مخاطبان مشخصی دارد و با توجه به این موضوع بهترین محتوا را می‏نویسد. او با لحن صدای شخصی تحصیل کرده و باهوش که درآمد زیادی دارد و به طور منظم برای کار در سراسر جهان سفر می‌کند، با مخاطبان خود صحبت می‏کند. به عنوان یک نشریه جدید که کار خود را برای مخاطبان مرد شروع کرده است، فاصله زیادی با لحن و زبان در فرهنگ لاد (lad) که در مجله Nuts استفاده شده است، دارد.

9. توجه به نحوه ارائه ضروری است:

از آنجا که مقالات ماندگار به صورت آنلاین محبوب شده اند، ضروری است که چشم خواننده از نظر بصری تحریک شود تا آن‌ها به خواندن محتوای شما ادامه دهند. به عنوان بازاریاب، حتماً در مورد مقالات Nielsen و نحوه مطالعه آنلاین کاربران آن اطلاعاتی دارید. این ایده ها از سال 1997 به روز شده اند؛ اما هنوز هم تغییر نکرده اند. نحوه خواندن محتوای با کیفیت توسط افراد در صفحه نمایش نسبت به مطلب چاپ شده تفاوت دارد.

 

تفاوت در ارائه آنلاین به طور گسترده ای مشخص شده است و در یک سطح اساسی، شما باید از زیر عنوان‌ها، بالت‏ها و پاراگراف‏های کوتاه برای نوشتن محتوا استفاده کنید. مدت‌هاست که بازاریابان محتوا به دنبال درک مقاله هایی هستند که در بلندمدت جذابیت دارند و نحوه ارائه اطلاعات آن‌ها گیرا است.

Sharks and Minnows از نیویورک تایمز که در سال 2013 منتشر شد، مقاله بسیار جذابی بود. ترکیبی از تصاویر بزرگ، ویدئو، نقشه، گرافیک و جملات حتماً برای ارائه حجم زیادی از محتوا به صورت آنلاین مناسب است و خواننده را درگیر خود می‏کند.

آنچه می‌توانیم از Sharks and Minnows یاد بگیریم این است که استفاده از تصاویر بزرگ، گرافیکها، فیلم، قرار دادن تایپوگرافی عالی و ساختار متن، مواردی هستند که برای ارتقاء محتوای با کیفیت بالا مورد نیاز است. در نتیجه برای نوشتن محتوا باید استانداردهایی را در نظر بگیرید. ما هنوز معتقد هستیم که رعایت اصول اولیه همراه با داشتن یک موضوع قوی و استاندارد بالا برای شروع تحقیق و نوشتن محتوا کافی است، اما نحوه ارائه محتوا و رعایت اصول آن به شما اطمینان می‌دهد که مقاله شما توسط مخاطبان خوانده می‌شود. با رعایت اصول نوشتن محتوا می‌توانید بهترین محتوا را که در این دنیا نوشته شده، ارائه دهید، اما اگر کسی آن را نخواند، مشخص است که متن شما مفید و ارزشمند نیست.

10. اطلاعات محتوا را به روز نگه دارید:

پس از انتشار مقاله شما چه اتفاقی می افتد؟ آیا محتوا را منتشر می‌کنید و سپس آن را برای همیشه فراموش می‌کنید؟ برای داشتن محتوای با کیفیت بالا، همیشه محتوای خود را سبز (اطلاعات پایدار و مانا) نگهدارید. این نوع محتوا به مدت طولانی، افراد و مخاطبان را  برای بازدید از وبلاگ شما و مطالعه مطالب آن به خود جذب می‏کند.

درنهایت ما محتوای همیشه سبز را برای اهداف بازاریابی، ایجاد ترافیک و جذب مخاطبان تولید می‌کنیم. ارزش یک محتوای با کیفیت، همیشه سبز و عمیق، بالاتر از 10 یا حتی 20 مقاله بی‌کیفیت است؛ اما اگر محتوای شما همیشه سبز است، باید با مرور دوره ای صفحات، از به روز بودن اطلاعات آن اطمینان حاصل کنید. همچنین، مزیت به روزرسانی تاریخ انتشار به این معنی است که کاربران احتمالاً روی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و در نتایج جستجو همیشه Google محتوای تازه و با کیفیت را ترجیح می‌دهد.

اگر بررسی محتوا را در سایت خود انجام دهید، می‌توانید ببینید که صفحات موجود چه ارزشی دارند و چه ترافیکی ایجاد می‌کنند. اگر هنگام بررسی، یک مقاله منسوخ به نظر می‌رسد، با تازه سازی و به روزرسانی تاریخ انتشار می‏توانید به بازدیدهای پست وبلاگ را افزایش دهید. همان‌طور که در وبسایت Backlinko مشاهده می‏کنید، پستهای مهم آن در صفحه اصلی مشاهده می‏شوند و هرسال با به روز رسانی، متمایز و جدید می‏شوند؛ بنابراین این وب سایت مهارت زیادی در به روزرسانی مطالب خود دارد.

 

عوامل کلیدی برای انتشار محتوای با کیفیت

برای تولید محتوای با کیفیت بالا، با اطمینان از 10 نکته زیر مطالب خود را متمایز کنید و نتایج بهتری را برای وبلاگ خود کسب کنید:

  • چرا یک محتوا را می‌نویسید؟ شما باید بدانید که هدف شما از نوشتن محتوا چیست.
  • مخاطبان خود و آنچه را که آن‌ها می‌خواهند بخوانند، بشناسید.
  • فقط در مورد آنچه صلاحیت و تخصص دارید، بنویسید. هرگز کپی نکنید.
  • در مورد استانداردهای انتشار مطلب و نوشتن تحقیق کنید.
  • خلاق باشید یا یک نگاه تازه به ایده های قدیمی داشته باشید.
  • محتوای شما باید آموزنده باشد و به سؤالات مخاطبان پاسخ دهد.
  • محتوا باید به اندازه کافی بلند باشد تا ارزش مطلب را ارائه دهد؛ اما باید به اندازه کافی کوتاه بنویسید تا از تکرار مطالب جلوگیری کنید.
  • برای مخاطبان خود با صدا و لحن مناسب صحبت کنید.
  • به نحوه ارائه توجه کنید تا مطالب شما در بالاترین نتایج جستجو مشاهده شوند.
  • اطلاعات را به روز نگه دارید. آن‌ها را مرور کنید و با به روزرسانی، آن‏ها را به مطالب جدیدی تبدیل کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.