مقالات آموزشی

بررسی کامنت های گوگل مانند تولید محتوای تقلبی، جریمه خاصی برای نظرات و کامنت‌ های کپی شده در نظر دارد؟

مفید بود؟

اگر یک سایت به هر علتی دست به تولید محتوای تقلبی و کپی از سایر سایت‌ها بزند و تولید محتوای تیم خود را محدود به انجام چند کپی و پیست کند بی‌شک به رتبه سایت خود به سرعت صدمه خواهد زد اما یک پرسش مهم دیگر در این بین است که تکرار نظرات مشابه در چند سایت نیز همین مشکل را ایجاد می‌کند؟ برای گرفتن پاسخ با ما همراه باشید.

 این بار این یادداشت ما حول پرسشی از سوی کاربران شکل گرفته که قدری طولانی است اما ما از درج کامل این پرسش اجتناب نمی‌کنیم زیرا معتقدیم ذکر دقیق محتویات پرسش نیز به نوبه خود اهمیت بالایی دارد.

پرسش به این شرح است:

من صاحب یک کسب و کار مربوط به عکاسی هستم و در چند سال گذشته نظرات و بازخوردهای مثبتی را از سوی کاربران و مشتریان خود دریافت کرده‌ام. همواره پس از اتمام خدمت‌رسانی به مشتری، یک پیام حاوی چهار لینک را برای آن‌ها ارسال کرده و تقاضا می‌کنم تا نظر خود را در مورد کیفیت کار من در یکی از این چهار سایت درج کنند.

کاربران معمولاً از انجام این کار رضایت دارند اما سهواً یک بازخورد مثبت نگارش شده از سوی خود را به شکل کپی و مشابه در هر 4 سایت تکرار می‌کنند. به طرزی که عملاً یک بازخورد و نظر ثابت به شکل مشابهی در 4 سایت و در مورد سایت من تکرار خواهد شد.

پرسش اصلی من این است که آیا انجام این کار ممکن است باعث لطمه به رتبه سایت من شده و عملاً باعث می‌شود که گوگل حس کند سایت من متسوجب جریمه است؟ از طرفی دیگر آیا می‌توانم این نظرات به طور مستقیم از سایت‌ها کپی و به سایت خود اضافه کنم؟

گوگل(Google) بر مبنای قواعد و خط مشی فعلی که دارد، برای این موضوع جریمه خاصی در نظر نگرفته است زیرا منطقاً شما نمی‌توانید نظرات ی که سایرین در مورد سایت یا کسب و کار شما می‌دهند را کنترل کنید و به همین علت در برابر آن‌ها مسئول نیستید. هر کسی می‌تواند به منظور لطمه به کسب و کار شما انبوهی از نظرات را کپی و در مورد کسب و کار شما در هر جایی ثبت کند پس قاعدتاً ممکن است در برابر آن مسئول باشید.

نظرات چه اثری بر رتبه شما در گوگل دارند؟

در این مورد اساساً گوگل چندان شفاف عمل نکرده و توضیحات دقیقی ارائه نکرده است اما ما می‌دانیم که نظرات به طرز خاصی اثر مثبتی در مورد سایت شما داشته باشند. از نظر ما گوگل باید حس کند که بر مبنای آن نظرات می‌تواند به سایت و تولید محتوای شما اعتماد کند.

پس بنابراین اگر تمام بازخوردها و نظرات در مورد سایت شما تکراری و غیر منحصر بفرد باشد، گوگل اساساً نمی‌تواند رویکرد مثبتی در مورد کسب و کار شما داشته باشد و این کاملاً طبیعی است. اما در این مورد که آیا می‌توانید این نظرات را در سایت خود کپی کنید یا خیر باید گفت که مشکلی در این مسئله وجود ندارد.

شما در عمل در این پروسه نیز به سبک خاصی تولید محتوا می‌کنید و سبک کار به شکلی است که در اصطلاح نقل به مضمون کرده و از زبان کاربران خود برخی موارد را ذکر می‌کنید. البته شاید بهتر باشد که نظراتی که کمتر کپی و تکرار شده باشند را انتخاب کنید. هر چند انجام این کار ابداً اثری منفی ندارد اما در مقابل نیز تأثیر بسزایی در رتبه سایت و بهبود کیفیت سئو شما ندارد.

به شکل قانونی از سایت و کسب و کار خود حفاظت کنید

نکته‌ای که همیشه باید در این مورد در نظر داشت این است که هر آن ممکن است به علل مختلفی خیل عظیمی از نظرات و بازخوردها نسبت به سایت شما منفی و چالش برانگیز شود و این اصلاً خوب نیست. ما تابحال موارد مختلفی از این اتفاقات را به عینه دیده و با آن آشنایی داریم. در برخی از این موارد که نظرات منفی به شکل ناگهانی و سیل‌آسا ایجاد می‌شوند، پای نظرات فیک، تقلبی و پولی در میان است.

بنابراین همواره پیش از وقوع چنین اتفاقاتی تلاش کنید تا با تیم تولید محتوای سایت خود مشورت کرده و از طرف دیگری نیز در این مورد از تیم حقوقی خود مشورت بگیرید. این کار باعث می‌شود تا بسته به قوانین موجود در سیستم قضایی کشور، در صورت وجود راه حلی خاص، از پیش از آن مطلع شده باشید.

هدف شما در تعامل با نظرات باید چه چیزی باشد؟

یک نکته مهم و اساسی در مورد الگوریتم جدید گوگل این است که باعث خواهد شد تا گوگل اساساً نظرات درج شده در سایت‌هایی با نمره 4 از 5 یا بیشتر را محدود ساخته و به این شکل از احاطه شدن مخاطبان خود با سیل نظرات مثبت جلوگیری کند.

 گوگل تلاش خود را صرف ایجاد نگرشی واقع‌گرایانه در ذهن مخاطبان خود می‌کند و در همین راستا از ارائه تصویری بدبینانه یا خوشبینانه از هر سایت و محتوایی ممانعت می‌کند. بر همین مبنا تلاش کنید تا بازخوردهای موجود در مورد سایت خود را صرفاً به یک سایت بررسی خاص روانه نکنید. بهتر است تخم مرغ‌ها را در یک سبد چیده و با این روش به موفقیت بیشتر و قطعی‌تری دست پیدا کنید. برای مشاهده هزینه سئو

و هزینه تولید محتوا در رایا مارکتینگ به منوی هزینه و زمان مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.