مفید بود؟

آیا تاکنون به مقایسه تبلیغات خوب و بد فکر کرده اید؟ در عصر حاضر با وجود نرم‌افزارهای مسدود کننده تبلیغات در اپلیکیشن‏ها و سایت‌ها، مشخص است که افراد تبلیغات را به راحتی می‌پذیرند. از طرف دیگر امروزه باقی ماندن در فضای رقابتی به طور فزاینده ای دشوار شده است. فناوری تقریباً به همه افراد اجازه می‌دهد یک تبلیغ خوب را ایجاد کنند، حتی اگر تخصصی در آن را نداشته باشند.

مقایسه تبلیغات خوب و بد

مقایسه تبلیغات خوب و بد دشوار است، زیرا مرز بین تبلیغات خوب و بد بسیار باریک است. ما در این مقاله به مقایسه تبلیغات خوب و بد پرداخته ایم تا شما با شناخت تبلیغات خوب و بد، بهترین تبلیغات را برای کسب و کار خود طراحی کنید

تبلیغات مخاطب دار

اما اولین سوال این است که تبلیغات خوب چه نوع تبلیغاتی هستند؟ تبلیغات خوب، تبلیغاتی است که برند شما را به افرادی که ممکن است به محصولات شما علاقه مند شوند، به بهترین شکل معرفی می‌کند و جایگاه آن را مشخص می نماید. در این نوع تبلیغات بهترین ویژگی ها و مزایای محصولات شما به تصویر کشیده میشود و برند شما برای مخاطبان هدف جذاب تر میگردد.

 

تبلیغات ویژگی هایی دارد که موجب تمایز آن از تبلیغات بد می‏شود. تبلیغات خوب مخاطبان را مستقیماً به دام می اندازد. چنین تبلیغاتی مخاطبان را به سمت پایین قیف فروش سوق می دهد، هرچند آن‌ها قصد خرید نداشته باشند. مهمترین ویژگی های تبلیغات خوب عبارتند از:

  •  متقاعد کننده
  • هدف گذاری شده
  •  طراحی خلاقانه
  • What Separates A Good And Bad Advertisement?
  •  بدیع
  • ترویج دهنده
  •  اختصاصی
  •  اخلاقی
  •  ماندگار
  •  بخشی از استراتژی کلی تبلیغات

 تبلیغات خوب فقط زمانی عملکرد مطلوبی دارد که همه عوامل زیر در آن وجود داشته باشد:

  •  گرافیک با کیفیت
  •  عنوان متقاعد کننده
  •  محتوای تاثیرگذار
  •  فراخوانی برای اقدام

 مقایسه تبلیغات خوب و بد: بهترین نمونه هایی از تبلیغات خوب

همانطور که ذکر شد، مقایسه تبلیغات خوب و بد و شناخت عوامل تعیین کننده آن‌ها، سخت است. حتی برندهای معروفی مانند پپسی تبلیغاتی را ارائه میدهند که مجبور میشوند از مخاطبان خود عذرخواهی کنند. البته هدف آن‌ها ارائه تبلیغ بد و برانگیختن خشم مردم نیست، زیرا هیچ برندی نمیخواهید تبلیغی را ارائه دهد که احساسات منفی را منتقل کند.

با توجه به اینکه که انجام تبلیغات یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، تنها راه مقایسه تبلیغات خوب و بد، توجه به نمونه های خوب و بد تبلیغات است. در این مقاله ما چند نمونه از تبلیغات خوب را برای الهام گرفتن از آن‌ها و چند نمونه از تبلیغات بد را برای اجتناب از آن‌ها ارائه کرده ایم.

 IKEA

یکی از معیارهای موفقیت یک برند، تأثیرگذاری آن است. وقتی اکثر مردم شرکت شما را بشناسند، به این معنی است که شما با موفقیت یک هویت قوی و واضح از برند خود ایجاد کرده اید. تبلیغاتIKEA همیشه در این زمینه پیشگام بوده است

زیرا به جای فروش محصولات، تجربه استفاده از محصول را معرفی کرده اند. موفقیت IKEA به دلیل ارائه یک مدل تجربه خوب به مشتریان خود است. به همین دلیل از رقبایش متمایز شده است. مصرف کنندگان می‌توانند از هر برندی خرید کنند، اما اگر تجربه خرید را برای آن‌ها لذت‌بخش کنید، می‌توانید در میدان رقابت پیروز باشد.

فولکس واگن

شرکت‌ها از تبلیغات متقاعدکننده استفاده می‌کنند تا مشتریان آن‌ها یک باور را بپذیرند. این امر موجب افزایش خرید محصولات توسط آن‌ها می‌شود. فولکس واگن در تبلیغات خود به دنبال تغییر باور افراد و ترغیب آن‌ها برای خرید ماشین‌های کوچک به جای ماشین‌های بزرگ بود. این شرکت تا زمانی که تولید خودروهای کوچک را متوقف کرد موفق عمل کرد؛ زیرا در طول این مدت از این کمپین استفاده کرد.

 

KFC

در کمتر تبلیغاتی می‌توانید عذرخواهی یک برند را مشاهده کنید. اکثر آن‌ها از متن‌های مطبوعاتی، پست‌های وبلاگ یا ایمیل برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند. با این حال، KFC از یک تبلیغات برای عذرخواهی از مشتریان خود استفاده کرد زیرا فروشگاه آن‌ها برای عرضه محصولات خود به اندازه کافی مرغ نداشت. حتی مدیران این شرکت حروف KFC را به FCK تغییر دادند. آن‌ها با اضافه کردن یک حرف، کلمه زشتی را منتقل کردند و پذیرفتند که کجا اشتباه کرده اند.

 مک دونالد

هم طرفداران مک دونالد و هم افرادی که طرفدار آن نیستند با نحوه تبلیغات این شرکت آشنا هستند. در اکثر تبلیغات چاپی آن‌ها، از رنگ قرمز استفاده شده است. علاوه بر این، آن‌ها از تصاویر برای برانگیختن حس گرسنگی افرادی که در معرض تبلیغات آن‌ها هستند، استفاده می‌کنند. حتی تبلیغات آن‌ها در فضای باز موجب می‌شود شما یک همبرگر بزرگ را در مقابل خود تصور کنید.

 اپل

گاهی اوقات، لازم نیست طراحی‌های تبلیغات خود را تغییر دهید، به خصوص اگر افراد شما را با طرح‌های خاصی می‌شناسند. کاری که اپل برای اکثر تبلیغات خود انجام داده است به همین شکل است. آن‌ها اکثراً از طراحی ساده یا حتی مینیمالیستی استفاده می‌کنند که در پلتفرم‌های مختلف به راحتی قابل تشخیص است. آن‌ها فقط به یک عکس با کیفیت از محصول خود و یک متن کوتاه نیاز دارند تا توجه مخاطبان خود را جلب کنند.

 کوکاکولا

تبلیغات کوکاکولا به جای تبلیغ یک محصول، بیشتر شبیه طرحی است که آتش فرار را نمایش می‌دهد؛ بنابراین ما تبلیغات این شرکت را به عنوان تبلیغات بد در نظر گرفته ایم. نه تنها پیام ارسال شده آن مشخص نیست، بلکه نمادی که مرتبط با محصول باشد هم وجود ندارد. طراحی تبلیغات کوکاکولا جذاب است اما سؤالی که در ذهن شما شکل می‌گیرد این است که این تبلیغات چه چیزی می‌خواهد بگوید؟

سونی

شرکت سونی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند در زمینه تبلیغات موفق عمل نکرده است؛ زیرا یکی از توهین آمیزترین تبلیغات خود را هنگام تبلیغ PlayStation Portable انجام داد. آن‌ها در پیام تبلیغاتی خود نژادپرستی را تبلیغ کردند و با مفهوم سازی بحث برانگیز در این زمینه، موجب تعجب مخاطبان خود شدند.

 

نتیجه نهایی

مقایسه تبلیغات خوب و بد می‌تواند به شما کمک کند تا از استراتژی‌های خاصی استفاده کنید، از اشتباهات یاد بگیرید و از آن‌ها اجتناب کنید. هیچ قانون خاصی برای ساخت تبلیغات خوب وجود ندارد. از طرف دیگر وجود اشتباهات برای مراقب بودن، آگاهی اجتماعی و ارائه پیام درست می‌توانند به شما برای ساخت تبلیغات خود کمک کنند. شما می‌توانید با کمک یک تیم عالی از طراحان گرافیک، تبلیغات عالی را ایجاد کنید و بدون اینکه آسیبی به شما برسد، در بین مخاطبان خود محبوب شوید و میزان فروش خود را افزایش دهید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.