چندین دهه است که شرکت ها از چهره های معروف برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند ، از تبلیغات چاپی گرفته تا تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از یک شخص برای توصیف یک چیزیا بیان یک موضوع چیز جدیدی نیست. اما با پیشرفت فرهنگ و رونق بازار یابی دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ، صاحبان مشاغل و برند ها برای معرفی مارک های خود مجبورند بازاریابی و تبلیغات خود را به روشی کاملاً جدید به نام اینفلوئنسرمارکتینگ انجام دهند.امروزه مصرف کنندگان اصالت را نسبت به تبلیغات سنتی ترجیح می دهند. آنها می خواهند ، افرادی که سلایق مشابه آنها را دارند به معرفی و رتبه بندی و توصیفات یک مارک یا محصولات یک شرکت بپردازن . این جایی است که بازاریابی Influencer یا اینفلوئنسرمارکتینگ نقش بسزایی را ایفا میکند .اکنون، ما می خواهیم به صفر تا صد اینفلوئنسرمارکتینگ وضعیت بازاریابی اینفلوئنسرو مزایای اینفلوئنسرمارکتینگ واینکه چگونه می توانید از آن برای بالا بردن استراتژی بازاریابی ورودی شرکتهای خود استفاده کنید بپردازیم.
اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟
بازاریابی اینفلوئنسریا اینفلوئنسرمارکتینگ نوعی همکاری است به گونه ای که یک شرکت یا تجارت با یک شخص با نفوذ همکاری می کند تا یک چیز را تبلیغ کند که می تواند شامل یک محصول ، خدمات یا کمپین باشد.استفاده از افرد مشهور وسرشناس شکل اصلی اینفلوئنسرمارکتینگ بود. این افراد گروه ها وطرفداران خاصی را در رسانه های اجتماعی به خود اختصاص داده و درگیر کرده اند.آنها صرفاً به عنوان اینفلوئنسر “تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی” شناخته می شوند.بیش از دو سوم خرده فروشان آمریکای شمالی از نوعی اینفلوئنسرمارکتینگ استفاده می کنند و تقریبا نیمی از بازاریابان دیجیتال ایالات متحده و انگلیس حداقل 10٪ از بودجه ارتباطات بازاریابی خود را صرف بازاریابی تأثیرگذار می کنند.
هرچه رسانه های اجتماعی به عامل هایی برای رفع نیازهای زندگی ما تبدیل شوند ، اینفلوئنسرمارکتینگ نقش پررنگ تری پیدا میکند. مردم برای مشاوره و توصیه هایی در مورد تصمیم گیری در مورد خرید ، به مدل های محبوب اینستاگرام خود ، شخصیت های توییتر و ستاره های YouTube روی می آورند.به این اینفلوئنسرها میلیونها مصرف کننده اعتماد دارند و بازاریابان به آن توجه می کنند، به طوری که 86٪ از آنها از سال گذشته از اینفلوئنسرمارکتینگ استفاده کرده اند.بازاریابی به روش اینفلوئنسرمارکتینگ 11 برابر بیشتراز دیگر روش های بازار یابی سنتی و دیجیتالی در دیده شدن وفروش محصولات تاثیر دارد و40٪ از مردم می گویند که پس از مشاهده ی یک محصول به وسیله یک اینفوئنسردر اینستاگرام ، توییتر ، واین یا یوتیوب ، موردی را به صورت آنلاین خریداری کرده اند.
نقش اینفلوئنسرا در شبکه های اجتماعی چیست؟
کاملاً ساده اینفلوئنسر(تاثیرگذار) کسی است که می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی کسی است که از طریق رسانه های اجتماعی اعتماد تعدادی از افراد را جلب و آنهارا با خود همراه کرده است. شکل نفوذ می تواند متفاوت باشد و روش هیچ دو اینفلوئنسری یکسان نیستند. اینفلوئنسر مناسب به جذب مخاطبان متناسب با هدف شما میپردازد ، اعتماد ایجاد میکند و آنهارا درگیر میکند به طوری که آنها محتوای اصلی و جذاب را ایجاد می کنند و از هیچ الگوی خاص یا تکراری پیروی نمیکنند. اینفلوئنسرها می توانند میلیون ها دنبال کننده داشته باشند که همین امر سبب میشود محصول شما میلیون ها بار دیده شود و تبدیل به مشتریان بالقوه ای برای کسب و کار شما گردند.
مزایای اینفلوئنسرمارکتینگ
با توجه به شرایط موجود در جامعه و ویروس کرونا که خیلی از مشاغل را روبه نابودی برده است لازم است که صاحبان مشاغل برای نجات خود از روش های بازار یابی دیجیتال مارکتینگ که یکی از آنها اینفلوئنسرمارکتینگ است استفاده کنند
1.به سرعت اعتماد ایجاد می کند
اینفلوئنسرها با طرفداران خود روابط ، اعتماد و اعتبار ایجاد میکنند و مردم به محتوا و توصیه های آنها احترام می گذارند. اینفلوئنسرها با به اشتراک گذاشتن محتوای مد نظر شما، توجه تعداد زیادی از آنها را جلب می کنند و آنها را به مشتری و یک طرفدار برای محصول شما تبدیل میکنند
2. آگاهی از برند را بهبود می بخشد
همانطور که اشاره شد ، اینفلوئنسرمارکتینگ می تواند میزان دسترسی و موقعیت شما را بصورت آنلاین گسترش دهد. کاربران اجتماعی شروع به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام تجاری ، داستان شما ، شما چه کسی و راه حل های ارائه شده می کنند.نکته اصلی برای به حداکثر رساندن استراتژی اینفلوئنسرها، تضمین این است که شما محتوای ارزشمندی را ارائه می دهید که به حضور رسانه های اجتماعی آنها نیز می افزاید ، و اطمینان از ارزش هر دو طرف است.
3. استراتژی محتوای شما را غنی می کند
اشتراک محتوای اینفلوئنسرها می تواند به پر کردن شکاف های برنامه محتوای خود شما کمک کند.این در شرایطی مناسب است که شما از ایده های محتوا خاتمه یافته یا به سادگی به برخی از مطالب با کیفیت برای انتشار در صفحات اجتماعی خود نیاز دارید
4.به طور موثری مخاطبان محصول خود را به دست می آورید
این یک چیز بزرگ است از طریق تأثیرگذار مربوطه ، محتوای شما در معرض کاربران اجتماعی قرار می گیرد که از قبل به محصول شما علاقه مند هستند. نیازی نیست که برای آزمایش و پیدا کردن مخاطبان خود بودجه اضافی هزینه کنید – تأثیرگذار در حال حاضر این مخاطبان را در رسانه های اجتماعی تقویت کرده است.
5- مشارکت برنده ایجاد می کند
ارتباط و تعامل با یک تأثیرگذار می تواند سرآغاز یک رابطه قدرتمند باشد. وقتی در مسیری طولانی قرار دارید ، هرگز نمی دانید که این اتصالات به کجا می توانند پایان یابد.سرمایه گذاری های مشترک ، رویدادهای زنده و فرصتهای دیگر ممکن است در آثار باشد.
سخن پایانی
بازاریابی اینفلوئنسر می تواند برای مارک های نوپا یا کسانی که در جذب بازارهای اجتماعی خود تلاش کرده اند بسیار سودمند باشد.با درک واضح و روشن از چگونگی تسویه حساب بازاریابی در اهداف آنلاین شما ، می توانید سریعاً اولین کمپین خود را اجرا کنید تا این نتایج را در تجارت خود تجربه کنید.مادر شرکت پدیده تجارت با برگزاری دوره های آموزش مجازی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان همواره آماده پشتیبانی و اطلاع رسانی به شما عزیزان جهت رشد و پیشرفت کسب و کارتان هستیم.