مقالات آموزشی

به انجام رساندن تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبای خود

مفید بود؟

معرفی 6 مورد از بهترین ابزارهای مقایسه رقبا در بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی، خصوصا بازاریابی محتوا رقبا به این معنی است که شما باید همیشه یک قدم از رقبا و برندهای دیگر جلوتر باشید و در نهایت، این قدرت و سیر صعودی، در طولانی مدت پایدار مانده و از بین نرود!
پیش بینی نادرست در تجزیه و تحلیل بازاریابی و تحلیل ضعیف رقبا، بزرگترین دلایل سقوط شرکت کداک (Kodak) مشهورترین شرکت عکاسی قرن بیستم بود.

این شرکت عکاسی چند ملیتی، درست در زمانی که عکاسی دیجیتال روی کار آمده و سروصدای زیادی به پا کرده بود، به حفظ مدل تجاری مبتنی بر فیلم خود پایبند بود.اتفاقا، کداک اولین دوربین دیجیتال را اختراع کرد که منجر به ورشکستگی وی شد. بعدها، کارشناسان علت اصلی ورشکستگی کداک را: ناتوانی این شرکت در سازگاری و تطبیق با تحولات و پیشرفت ‌های صنعت عکاسی در پی ورود دوربین‌های دیجیتال برشمردند.
از این رو، پیگیری و اندازه گیری میزان توانایی رقبا موضوع بسیار مهمی برای تجارت شماست.

 

چگونه تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبای خود را انجام دهیم؟

تجزیه و تحلیل رقبا به شما این امکان را می دهد تا انگشت خود را روی نبض تجارت و صنعت خود نگه داشته و بفهمید کدام استراتژی حداکثر سود را به شما می رساند. این موضوع، یک قسمت مهم از کل برنامه بازاریابی شما را تشکیل می دهد.
شما باید بدانید چرا تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، بسیار مهم است؟ و اینکه از چه ابزارهای مناسبی می توان برای تحلیل و زیر نظر داشتن رقبای خود، استفاده کرد.

چرا تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا مهم است؟

تجزیه و تحلیل رقبای بازاریابی بسیار مهم است؛ چون:

  •    تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف رقابت خود را آشکار کرده و بدانید که چه اشکالاتی دارید و شکست دادن رقبا به چه کارهایی نیاز دارد.
  •   به شما امکان می دهد تا انواع مبارزات و استراتژی های بازاریابی که به رقبایتان حداکثر قدرت و منفعت  را می رساند، شناسایی کرده و شما نیز بتوانید بر روی چنین کمپین هایی سرمایه گذاری کرده و منجر به انحراف آنها و موفقیت خود شوید.
  •     با تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، می توانید به سرعت روند صنعت؛ تجارت و بازاریابی خود را شناسایی کرده و بر اساس آن استراتژی های خود را برنامه ریزی کنید.
  •    تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، به شما درک بهتری از چیزهایی می دهد که مشتریان بالقوه شما دوست داشته و یا از آنها متنفرند، تا بتوانید محصولات یا خدمات بهتری تولید کنید.

سوالاتی که باید برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا به آنها پاسخ دهید:

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید برای تجزیه و تحلیل رقبا و انجام تحقیقات دقیق به آنها پاسخ دهید تا بتوانید بهترین استراتژی بازاریابی را برای خود، برنامه ریزی کنید:

  •  5 مورد از رقبای برتر شما (اعم از رقبای ارگانیک و غیر ارگانیک) کدامند؟
  •    بهترین کارهایی که آنها انجام می دهند، چیست؟
  •     سهم فعلی آنها از بازار تجارت، چقدر است؟
  •     آیا سهم بازار آنها در حال افزایش یا کاهش است؟
  •     آنها چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند؟
  •     USP یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد آنها چیست؟
  •     آنها در حال حاضر از چه نوع استراتژی های تبلیغاتی استفاده می کنند؟
  •     چرا مردم آنها را دوست دارند؟
  •     مواردی که مردم در مورد آنها دوست ندارند، چیست؟
  •     در کدام مناطق جغرافیایی فعالیت می کنند؟
  •     ساختار قیمت گذاری آنها چیست؟
  •    چه کلمات کلیدی برای آنها رتبه بندی ارگانیک دارند؟
  •     کلمات کلیدی عمده تبلیغات کلیکی (PPC) آنها چیست؟
  •     آنها چه نوع تعاملی را در شبکه های اجتماعی دریافت می کنند؟
  •     بودجه تبلیغاتی آنها چقدر است؟
  •     مشتریان آنها خدمات ارائه شده به خود را چگونه ارزیابی می کنند؟
  •     آیا کارمندانشان، آنها را دوست دارند؟
  •     چه نوع نظرات و بازخوردهایی را مرتباً دریافت می کنند؟
  •     حجم فروش کلی آنها چقدر است؟

چگونه در 4 مرحله آسان تجزیه و تحلیل رقبا را شروع کنیم؟

مرحله 1:

برای تجزیه و تحلیل بازاریابی، رقبا را بر اساس نقاط ضعف و قوت، طبقه بندی کنید. USP هر یک از رقبا را بنویسید. تجزیه و تحلیل SWOT را برای بررسی دقیق نقاط قوت؛ ضعف؛ فرصت ها و تهدیدهای مربوط به شرکت خود انجام دهید:

 

مرحله 2:

کمپین ها و فعالیت های رسانه های اجتماعی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. در خبرنامه آنها مشترک شوید و حساب های رسانه های اجتماعی آنها را دنبال کنید تا ببینید چگونه با چشم اندازها و مشتری های احتمالی خود، ارتباط برقرار می کنند.

 

مرحله 3:

وب سایت آنها را تجزیه و تحلیل کرده و استراتژی های سئو آنها را کاوش کنید و نسخه های تبلیغاتی PPC آنها را مرور کنید.

مرحله 4:

گزارش فروش سالانه آنها را مطالعه کنید. این گزارش، اطلاعات مربوط به کل فروش؛ افزایش درآمد و سهم کل بازار تجارت را ارائه می دهد.

ابزارهای برتر برای انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا

در ادامه، ما به شما بهترین ابزارهایی که برای انجام یک تجزیه و تحلیل جامع از رقبای بازاریابی خود، جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهای مهم برای بقای تجارتتان نیاز دارید، را معرفی می کنیم.

1)    ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMrush

با استفاده از ابزار SEMrush می توانید تلاش های بازاریابی رقبا را در هر چهار جبهه: سئو؛ تبلیغات؛ محتوا و رسانه های اجتماعی ارزیابی کنید.
نحوه انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا با استفاده از ابزار SEMrush:
وارد داشبورد SEMrush شوید و URL وبسایت رقیب خود را وارد کنید. “نمای کلی دامنه” یا Domain Overview را از فهرست کشویی انتخاب کنید:

شما می توانید برترین کلمات کلیدی ارگانیک؛ کلمات کلیدی پولی برتر؛ نمونه تبلیغات؛ لیست بک لینک ها؛ تعداد دامنه های مراجعه کننده و نمونه تبلیغات تصویری که رقبا از آن استفاده می کنند، را مشاهده کنید:

در اینجا نمایی از نمونه تبلیغات وجود دارد:
به طور پیش فرض، کشور انتخاب شده ایالات متحده است. اگر می خواهید میزان فعالیت بازاریابی رقیب خود را در یک کشور خاص بررسی کنید، فقط با استفاده از یک گزینه کشویی، کشور مورد نظر را تغییر دهید:

 

به همین ترتیب، می توانید روی منوی تحقیقات ارگانیک یا   ORGANIC SEARCH POSITIONکلیک کنید و تحقیقات عمیق تری انجام دهید تا بینش های بیشتری در مورد سئو به دست آورید. در اینجا می توانید برترین کلمات کلیدی ارگانیک و میزان ترافیک ایجاد شده از این کلمات کلیدی را مشاهده کنید:

 

همچنین می توانید درصد کوئری هایی که سایت رقیب شما در آنها برای ویدیوها؛ بازخوردها و بخش هایی کوتاه از وب سایت خود؛ رده بندی شده است، را مشاهده کنید:
با کلیک بر روی “تحقیقات ارگانیک” یا Organic Research در منو و سپس “صفحات” یا Pages، می توانید لیستی از صفحه های برتر که برای حداکثر تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند، را مشاهده کنید:

 

در ابزار SEMrush چندین منوی فرعی مانند بک لینک؛ تحقیقات تبلیغاتی؛ تحقیقات PLA؛ تبلیغات نمایشگر و تجزیه و تحلیل ترافیک در دسترس شماست. برای انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا برای جستجوی پرداختی و بک لینک می توانید روی هر یک از آنها کلیک کنید.

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMrush:

  •    وقتی کلمات کلیدی ارگانیک در Google Analytics پنهان شدند، کل جامعه SEO دچار شوک شدند.

خوشبختانه، SEMrush این مشکل را به طور موثر حل کرده است.
شما می توانید داده های کلمات کلیدی “ارائه نشده” یا Not Provided را در بخش “بینش ترافیک آلی” یا Organic Traffic Insights شناسایی کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که حساب های Google Analytics و Google Search Console خود را متصل کنید. پس از انجام این کارها، SEMrush لیستی از کلمات کلیدی ارگانیک با عملکرد بالا را نمایش می دهد.

 

  •     با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، شما می توانید بفهمید کدام کلمات کلیدی بیشترین میزان ترافیک را برای رقبای شما ایجاد می کنند. در واقع، می توانید به راحتی با وارد کردن نام دامنه رقیب خود در بخش “نمای کلی کلمات کلیدی” یا the keyword overview، بهترین کلمات کلیدی رقیب خود را (ارگانیک) کشف کنید.
  •     با کمک مجموعه ابزار SEMrush Advertising می توانید رقبای اصلی جستجوی پولی خود را بشناسید! کلمات کلیدی که پیشنهاد می دهند را مشاهده کرده و نمونه هایی از نسخه تبلیغاتی آنها را مشاهده کنید.
  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی  SEMrush به شما امکان می دهد چند دامنه را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می توانید حداکثر پنج دامنه را در کنار یکدیگر مقایسه کرده و جزئیات اساسی مانند داده های کلمات کلیدی؛ استراتژی های تبلیغاتی یا محتوایی را کشف کنید. این مقایسه بسیاری از جزئیات رقبا را به شما نشان داده و به همین دلیل، برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا بسیار مفید است.
  •  الگوی محتوای سئو به شما امکان می دهد پس از تجزیه و تحلیل محتوای رقیب خود که در صفحه اول Google قرار دارد و روش هایی که برای بهبود محتوای خود به کار برده است، محتواهایی خوش ساخت و سئو-فرندلی ایجاد کنید.

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMrush:

  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی SEMrush ابزاری پر هزینه است. اشتراک اولیه حرفه ای این نرم افزار از 99.95 دلار ماهانه شروع می شود.
  •     با وجود بسیاری از ابزارها؛ گزارش ها و داده های موجود، درک درست توانایی کامل این ابزار برای تازه کارها سخت است.

2) ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Ahrefs

اگر می خواهید از دامنه رقیب خود یک تحلیل جامع بک لینک انجام دهید، Ahrefs بهترین ابزار است!
این ابزار دارای بسیاری از ویژگی های جدیدی است که برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا کار شما را بسیار ساده می کند.

نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از Ahrefs:

وارد داشبورد این نرم افزار شوید و URL رقیب خود را در نوار جستجو وارد کنید.
پس از انجام این کار، شما می توانید تعداد بک لینک ها؛ تعداد کل دامنه های ارجاع دهنده؛ تعداد کل ترافیک ارگانیک و کل کلمات کلیدی ارگانیک رقیب خود را مشاهده کنید.
در سمت راست، می توانید خرابی پیوندها را بر اساس dofollow ؛ .gov ؛ .edu؛ و غیره مشاهده کنید. این کار می تواند در مورد قابلیت اطمینان سایت و تلاشی که برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا مورد نیاز است، به شما ایده دهد.
در سمت چپ منو، می توانید روی “کلمات کلیدی ارگانیک” یا Organic keyword کلیک کنید تا اطلاعات کاملی درباره کلمات کلیدی دقیقی که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند، را بدست آورید:

 

به همین ترتیب، می توانید بر روی گزارش کلمات کلیدی PPC یا PPC keywords reportin کلیک کنید تا لیستی از کلمات کلیدی غیر آلی که رقیب شما هدف قرار داده است، را مشاهده کنید:

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Ahrefs:

  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Ahrefs با استفاده از داده های مفید مانند رتبه Ahrefs؛ تعداد دامنه های ارجاع دهنده؛ کل بک لینک ها؛ کل ترافیک ارگانیک و غیره، دید عمیقی از ترافیک وبسایت و مشخصات بک لینک هر وب سایت به شما ارائه می دهد.
  •     شما می توانید هر ماه کلمات کلیدی جدیدی را با استفاده از گزارش “کلمات کلیدی تازه کشف شده” یا Newly Discovered Keywords در جستجوگر کلمات کلیدی یا Keywords Explorer کشف کنید.
  •     هر جستجوی پرطرفدار و ترند شده را می توان با این ویژگی، به طور موثری ردیابی کرد.

 

  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Ahrefs به شما این امکان را می دهد که تخمین ترافیک برای رنکینگ (رتبه بندی) همه صفحات در 10 صفحه برتر را ببینید.

بنابراین، با استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، نه تنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید، بلکه می توانید تخمین های دقیق ترافیک برای کلمات کلیدی انتخاب شده خود را بدست آورید:

 

  •    با کمک ویژگی “Content Gap” می توانید کلمات کلیدی که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند، اما شما هنوز این کار را نکرده اید را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر، Ahrefs لیستی از کلمات کلیدی را نشان می دهد که هم Backlinko و هم Moz برای آنها رتبه بندی می کنند اما Ahrefs این کار را نمی کند:

  •  با کمک ویژگی New / Lost backlink، می توانید کمپین لینک سازی رقبا را رصد کنید:

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Ahrefs:

 

  • Ahrefs ابزاری پرهزینه است و اشتراک اصلی آن از 99 دلار در ماه شروع می شود!
  •     این نرم افزار، وب سایت هایی را که به شما لینک می شوند مانند مسافرت؛ غذا؛ ورزش و غیره نمایش نمی دهد. سایت Majestic SEO این داده ها را نمایش می دهد.
  •    اطلاعات ترافیکی پرداختی این ابزار، هنوز به اندازه کافی ایده آل نیست. داده های SEMrush در این زمینه بسیار موثرتر است.
  •     در این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، صادرات داده ها به دلیل سرعت کم می تواند به یک کابوس برای شما تبدیل شود!

3) ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz

ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz ابزاری فوق العاده مفید، برای مبتدیان است. با استفاده از Moz Pro می توانید مخاطب خود را به راحتی درک کرده؛ رتبه بندی خود را پیگیری کرده و آنها را با رقبای خود مقایسه کنید. همچنین می توانید وب سایت خود را حسابرسی کرده و هر صفحه آن را بهینه کنید و با مقایسه لینک های رقبای خود، فرصت های لینکی را شناسایی کنید.

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا با استفاده از ابزار Moz:

وارد داشبورد شوید و روی “ایجاد یک کمپین جدید” یا Create a new campaign کلیک کنید. سپس URL وب سایت خود را وارد کنید:
پس از آن، حساب Google Analytics خود را برای اندازه گیری دقیق میزان بازدید سایت متصل کنید:

 

کلمات کلیدی مورد نظر برای پیگیری را وارد کنید:
حالا در این مرحله، حداکثر سه URL از رقبای برتر خود را وارد کنید:
پس از پایان کار، شما می توانید قابلیت جستجو یا search visibility سایت خود را با رقبا مقایسه کنید.
برای مشاهده کلمات کلیدی ردیابی شده، موقعیت جستجوی فعلی آنها و نحوه مقایسه آنها با هر یک از سه رقبای برتر خود، روی Rankings > Competitio کلیک کنید و به پایین “بخش کلمات کلیدی پیگیری شده” یا Tracked Keywords Overview اسکرول کنید:

 

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz:

  •    با کمک ویژگی نظارت بر موقعیت یا position monitoring، می توانید عملکرد کلمات کلیدی خود را در طول زمان مشاهده کنید:

 

  •   ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz به شما امکان می دهد تا کلمات کلیدی را بر اساس تگ ها گروه بندی کنید. وقتی همه کلمات کلیدی خود را به طور مرتب به صورت تگ در یک گروه قرار دهید، پیگیری عملکرد آنها با گذشت زمان برای شما آسان تر خواهد شد:

 

  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz تعداد کلمات کلیدی در کمپین های شما که دارای ویژگی SERP هستند را نشان می دهد. ویژگی SERP هر نتیجه ای است که یک نتیجه ارگانیک سنتی مانند قطعه های ویژه؛ بسته های تصویری؛ بسته های خبری؛ بازخوردها و غیره نباشد.

با Moz می توانید ویژگی SERP کلمات کلیدی خود را با رقبای خود مقایسه کنید:

 

این کار به شما امکان می دهد تا با یک تحلیل ،backlink gap تمام سایت هایی که به رقبای شما لینک می دهند اما به شما پیوند ندارند را مشاهده کنید. با وارد کردن دامنه رقیب خود در “Site Explorer” و کلیک روی برگه “Linking Domains” می توانید این داده ها را بدست آورید.

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz:

  •    ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Moz فاقد ویژگی های پیشرفته است، اگرچه می تواند ابزار خوبی برای افراد مبتدی سئو باشد.
  •    پایگاه داده بک لینک Moz خوب نیست. همه لینک هایی که یک سایت ممکن است داشته باشد در این پایگاه داده نمایش داده نمی شود و فقط لینک های بالا نشان داده شده است.
  •   این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی با یک طرح اشتراکی اساسی که از 99 دلار در ماه شروع می شود ارائه می شود و نسبتا گران است.

4) ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic SEO:

ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic SEO ابزاری بسیار عالی است که به شما امکان می دهد دامنه ای را با جزئیات کامل کشف کنید. فریب معیارهایی مانند Trust Flow بسیار دشوار است و از این رو سایتهایی که Trust Flow بالایی دارند منابع خوبی برای بدست آوردن لینک ها هستند.
نحوه انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا با استفاده از وب سایت Majestic SEO:
وارد داشبورد شوید و دامنه ای را برای تجزیه و تحلیل وارد کنید. این ابزار تعداد کل بک لینک ها؛ دامنه های ارجاعی؛ anchor text (انکر تکست ها) و شاخص اعتماد موضوعی یا topical trust را نمایش می دهد:

 

شما با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic SEO، می توانید تجزیه و تحلیل عمیق تری از لینک ها انجام دهید، به طوریکه می توانید تمام خرابی های بک لینک که انواع بک لینک های دامنه دارند را مشاهده کنید، مانند dofollow؛ لینک های صفحه اصلی؛ nofollow؛ پیوندهای HTTPS و غیره:

 

با کلیک روی پیوند “مقایسه” یا compare درست در بالای نوار جستجو، می توانید پنج دامنه را در کنار هم مقایسه کنید:

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic:

  •     Citation Flow و Trust flow دو معیار سئو بسیار موثر هستند که تجزیه و تحلیل رقابت را آسان می کنند. شما می توانید امتیاز citation یا شاخص استنادی و شاخص اعتماد دامنه خود را با رقبای خود مقایسه کنید و به راحتی دریابید که برای دستیابی به رتبه بندی خوب چه کارهایی لازم است انجام دهید.
  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic یکی از قوی ترین شاخص های بک لینک را دارد. مطمئن باشید که هیچ لینک دهنده ای هرگز نمی تواند از دسترسی خزنده های Majestic در امان بماند!
  •   با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic می توانید از وب سایت هایی که به سایت های رقبا یا سایت شما لینک دارند، آگاه شوید. با این کار می توانید شاخص اعتماد موضوعی را کشف کنید و می توانید در مورد نوع کمپین های لینک سازی خود تصمیم بگیرید.

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Majestic:

  •     تجربه کاربر از این وب سایت خیلی خوب نیست. من آن را به طور متوسط ارزیابی می کنم.
  •     شما نمی توانید این ابزار را با Google Analytics ادغام کنید و در نتیجه، نمی توانید از داده های ارائه شده در GA استفاده کنید.
  •     صدور یا  Exportگزارشات کار آسانی نیست و به زمان زیادی نیاز دارد.

5) ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Talkwalker:

Talkwalker برای تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا عالی است! این ابزار به شما امکان می دهد تمام نام های تجاری رقیب خود را ردیابی کنید.
علاوه بر این با استفاده از آن می توانید احساسات و بازخوردهای مشتریان آنها را تجزیه و تحلیل کنید. به راحتی می توانید هشدار ایجاد کرده و میزان دسترسی رقبا را بسنجید.
قبل از شروع استفاده از این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، باید داده هایی که می خواهید ردیابی کنید را کاملاً واضح و مشخص نمایید. شما باید نویز حاصل از داده های واقعی را فیلتر کنید، چون به نتایج مرتبط با نام تجاری خود نیاز دارید.

 

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا با استفاده از ابزار Talkwalker:

وارد داشبورد شوید و روی “ایجاد هشدارها” یا Create Alerts  کلیک کنید:

در مورد کوئری های جستجو که می خواهید ردیابی کنید تصمیم بگیرید و کانالهایی که می خواهید ردیابی کنید را هم مشخص کنید.
برای اصلاح و بهینه سازی بیشتر جستجوی خود، می توانید از عبارات بولی یا رشته های دقیق کاراکتری استفاده کنید.

می توانید برای هر رقیبی که می خواهید ردیابی کنید، تعدادی هشدار ایجاد کنید و برای داده های دقیق می توانید منابع آن هشدارها را تعریف کنید.
پس از اتمام کار ایجاد کوئری های جستجو، به سادگی بر روی “Analytics” کلیک کنید و همبستگی معنی داری از داده ها را با استفاده از متن و محتوای بصری مشاهده کنید:

 

 

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Talkwalker:

  •    این ابزار ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، داده هایی استثنایی ارائه می دهد و نام برند تجاری رقیب شما که در کانال های دیجیتال اجتماعی؛ دیجیتالی یا دیگر کانال ها آورده شده باشد، را دنبال می کند:

 

  •     ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Talkwalker با استفاده از فناوری قدرتمند تشخیص تصویر و ویژگی “گوش دادن بصری” می تواند به سرعت نشان های برند تجاری یا نام تجاری رقیب شما را شناسایی کرده و جزئیات همه پست های حاوی آن تصاویر را به اشتراک بگذارد.

این یک روش عالی برای تشخیص مشارکت رقیب، در جایی است که هیچ متنی به اشتراک گذاشته نمی شود!

 

  •     تجزیه و تحلیل احساسات مشتریان شما برای بهبود تجربه مشتری بسیار مهم است. با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی Talkwalker، می توانید احساسات مشتریان را درباره هر موضوعی در عرض چند ثانیه درک کنید. با این کار می توانید نظرات مشتریان در مورد رقبای برتر خود را جمع آوری کنید:

 

  • با کمک virality map  می توانید نحوه وایرال شدن یک پیام را کشف کنید. این کار به شما امکان می دهد ایده هایی را که رقبا برای وایرال شدن (دیده شدن) از آنها استفاده می کنند، یاد گرفته و تکرار کنید:

 

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Talkwalker:

  •    این ابزار گزینه حذف کلمات کلیدی خاص از جستجو را ندارد. بنابراین، زمان لازم برای تجزیه و تحلیل صحیح داده ها می تواند زیاد باشد و در صورت عدم فیلتر صحیح، ممکن است نتایج نادرستی ایجاد شود.
  •     قیمت ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی Talkwalker بالاست و بسته اصلی آن سالانه 9،600 دلار هزینه دارد.
  •     سیستم سرعت پایینی داشته و می تواند برای مبتدیان پیچیده باشد.

6) ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی ReviewTrackers

اگر بازخوردها یا همان ریویوهای آنلاین خود را دنبال نکنید، نمی توانید در کسب و کار آنلاین خود، موفق باشید. با ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی ReviewTrackers می توانید بیش از 100 سایت را در یک سیستم عامل مدیریت کنید.
این ابزار از قدرت یادگیری ماشینی برای درک احساسات مشتریان شما هنگام ثبت بازخوردها استفاده می کند. با استفاده از این ابزار ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، به راحتی می توانید تجارت خود را با سایر رقبا مقایسه کنید و دلیل واقعی رتبه بندی بالاتر رقبا از خود را کشف کنید.

 

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا با استفاده از ReviewTrackers:

وارد داشبورد شوید. برای کسب و کار خود می توانید میانگین امتیاز؛ تعداد کل بازخورد ها (reviews) ؛ میزان پاسخ و زمان پاسخ را مشاهده کنید. این یک روش عالی برای ایده گرفتن از نحوه ارزیابی مشتریان از تجارت شماست.

روی بخش “گزارش ها” یا Reports کلیک کنید. در اینجا می توانید تمام مکان های کسب و کار خود را به همراه رقبای اصلی خود در همان مکان ها مقایسه کنید. این ابزار برای صاحبان مشاغل محلی بسیار مفید است، چون رقبای برتر شما را در همه مکان های تجاری شما به صورت یک جا نشان می دهد.

 

در صورت لزوم می توانید گزارش ها را بر اساس مکان؛ منطقه یا سایر فیلترها سفارشی کنید.

مزایای ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی ReviewTrackers:

  •    شما می توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا ReviewTrackers داده های رقبا خود را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که آنها برای گرفتن بازخوردها و نظرات مثبت در کجاها تلاش می کنند و سپس برای بهبود محصول و تجربه کلی خود از این زمینه ها استفاده کنید.
  •    با استفاده از این ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید تا شعاع دو مایلی، رقابت را با مشاغل محلی اندازه گیری کنید.
  •    شما به راحتی می توانید فعالیت های تاریخی کسب و کار خود را با رقبای خود در سایت های مختلف بررسی مقایسه کنید.
  •     این ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی به شما امکان می دهد تجارت خود را در هزاران مکان با رقبا مقایسه کنید.

معایب ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی ReviewTrackers:

  •     استفاده از این ابزار در Chrome دشوار است.
  •     به روزرسانی ها کند است و الگوهای زیادی برای درخواست های بازخورد (ریویو)، در دسترس نیستند.

در دنیای استراتژی های بازاریابی و تجارت، چه کسی برنده است؟

در تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا، برای دستیابی به بهترین نتیجه باید از ترکیبی از ابزارها استفاده کنید، چون هر کدام از این ابزارها، مزیت خاص خود را دارد.
SEMrush و Ahrefs می توانند بیشتر وظایف تجزیه و تحلیل بازاریابی را انجام دهند، بنابراین به کار بردن این ابزارها برای یک بازاریاب دیجیتال سطح پیشرفته ضروری است.

 

بازاریاب دیجیتال در سطح مبتدی

اگر شما یک بازاریاب دیجیتال در سطح مبتدی هستید، بهتر است از Moz شروع کنید. علاوه بر این، از Talkwalker نیز می توانید از استفاده می کنید، چون می تواند به شما در تحلیل احساسات مشتریان کمک کند. این امر نیز برای بهبود استراتژی کلی شما بسیار مهم است.
اگر کسب و کار شما به گونه ایست که باید با مکان های زیادی در ارتباط باشید، ابزار ReviewTrackers می تواند به شما در بهبود بررسی های آنلاین کمک کند.
نکته آخر اینکه اگر بودجه خوبی برای خرید ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی رقبا در اختیار دارید از Majestic SEO استفاده می کنید، چون به شما امکان مقایسه داده ها و تصمیمات بهتر در بازاریابی را می دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.