مقالات آموزشی

توجه به عواملی برای ناشران محتوا برای اطمینان از اعتبار نویسنده محتوا

مفید بود؟

یکی از بخش‏های مهم دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل بر روی ارزش و اعتبار نویسنده تأکید دارد. در این مقاله تمرکز بر روی ناشران و نویسندگان محتوا است. گوگل به دلیل آزمایش ویژگی‏های جدید در جستجو، مشهور است و به همین دلیل به طور ناگهانی برخی از آن‌ها را غیرفعال می‌کند. مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارند. ویژگی جستجوی شخصی را در مقابل کنترل جهانی جستجو به خاطر دارید؟ یا پروژه ویژگی جستجوی مقالات پژوهشی؟ البته دومین ویژگی هنوز وجود دارد، اما تقریباً در SERP ها قابل مشاهده نیست.

 

یکی از طولانی‌ترین آزمایش‏های “Google giveth; google taketh away” در مورد پروژه Google Authorship بود. در آخرین به روز رسانی دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل، برای اولین بار گزینه هایی در مورد “اعتبار نویسنده محتوا ” مطرح شده است و در کل این دستورالعمل این موضوع بسیار متمایز است.

مخاطبان گرامی خوب است در ادامه مقاله 7 کاربرد گوگل ترندز (Google Trends)برای سئو و بازاریابی محتوا را مطالعه نمایید

شهرت و اعتبار نویسنده محتوا در جستجوها

دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل (SQRG) یک سری اصول راهنما هستند که برای آموزش افراد در زمینه رتبه بندی منتشر شده است و به سنجش اثربخشی الگوریتم‌های جستجوی گوگل کمک می‌کنند. گوگل معیارهایی را ارائه می‌دهد که بر اساس آن افرادی فعال در گوگل، می‌توانند درک کنند تا چه اندازه نتایج جستجو با تصورات افراد در مورد “محتوای باکیفیت ” مطابقت دارند. در نظر گرفتن هر معیاری در SQRG به عنوان عامل رتبه بندی جستجوها، کاملاً اشتباه است.

آنچه که باید در نظر بگیرید این است که شهرت و اعتبار نویسنده در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گنجانده شده است. پروژه Google Authorship هرگز متوقف نشده است، با اینکه  تأثیری در SERP ها ندارد.

Google Authorship یک ویژگی بود که از ژوئن 2011 تا آگوست 2014 در نتایج جستجوی گوگل ارائه شد. این پروژه به نویسندگان وب مجوز داد و آن‌ها را تشویق کرد تا با ویژگی rel = ”author” در لینک‏های صفحه محتوا و صفحه پروفایل نویسنده شناسایی شوند.

بلافاصله پس از اولین اطلاعیه در مورد ارتقاء نویسندگی، شبکه اجتماعی Google+ هم اجرا شد. گوگل به محض این شبکه اجتماعی را اجرا کرد به زودی اعلام کرد که لینک دادن rel = ”author” به پروفایل Google+ یک نویسنده، یک ابزار اصلی برای تأیید نویسنده است. چرا نویسندگان می‌خواهند برای استفاده از rel = ”author” تلاش کنند؟

• مت کاتس در ویدئوی آموزشی اصلی  Authorship  بیان کرد که برخی فاکتورها در مورد اعتبار نویسنده ممکن است به عاملی برای رتبه بندی تبدیل شوند؛ به عبارت دیگر، اگر گوگل تشخیص دهد که نویسنده ای اعتبار بالایی در یک حوزه خاص دارد، ممکن است محتوای جدید او در مورد آن موضوع رتبه بالاتری کسب کند. در اغلب اوقات هنگام اجرای Authorship، ممکن است عکس نویسنده یک محتوا در پروفایل Google+ در کنار نتایج جستجوی آن صفحه به نمایش درآید. علاوه بر این، گوگل با نوشتن درباره نویسنده در بخش برجسته محتوا که بیشتر به نویسنده مربوط است، مورد آزمایش قرار گرفته است.

در تصویر زیر یک محتوای باکیفیت که ازنظر Authorship  معمولی می‏باشد، ارائه شده است:

 

در پایان سال 2013، نکاتی برای عدم آموزش Google Authorship ارائه شد. سرانجام، در اواخر آگوست 2014، جان مولر از گوگل اعلام کرد که مطالب مرتبط با Authorship به طور کامل از نتایج جستجو حذف شده اند. پروژه  Google Authorship در SERP ها بسیار بیشتر از سایر آزمایش‌ها در جستجوی گوگل اجرا شده است. گوگل منابع زیادی را مثل یک تیم تخصصی در این پروژه سرمایه گذاری کرد. آیا همه تلاش‏ها بیهوده بود؟  اگرچه الگوریتم جستجوی گوگل عمدتاً بر مبنای لینک‏ها ساخته شده است؛ اما همیشه گوگل به دنبال مجموعه ای متنوع از فاکتورهای تأیید کننده است که به یک کاربر اطمینان دهد که یک صفحه بهترین نتایج جستجو را دارد. شهرت و اعتبار یک نویسنده یک فاکتور منطقی است، زیرا عاملی است که ممکن است انسان‌ها برای ارزیابی کیفیت یک صفحه محتوا به آن توجه کنند. سرانجام نگهداری سخت افزار Authorship بسیار دشوار بود. مولر گفت که این طرح ابتکاری گوگل برای موبایل کاربرد ندارد.

در سال‌های اخیر، گوگل روی کاربرد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در نتایج جستجو سرمایه گذاری زیادی انجام داده است. به طور کلی این دسته از الگوریتم‌های گوگل نیاز به یک راهنمای آموزشی دارند و Google Authorship به عنوان داده‏های آموزشی برای فعالیت‌های آینده گوگل در جهت توجه به اعتبار نویسنده در الگوریتم‌های جستجو مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال، برای استفاده از Google Authorship، در حال حاضر و در آینده نیاز به ترکیب با الگوریتم  های جستجو است. گوگل پس از این، هرگز آزمایش‏های خود را مانند آزمایش اولیه Authorship آشکارا مشخص نکرد.

بنابراین این سؤال مطرح می‏شود که در دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل، بخش جدید “اعتبار نویسنده محتوا ” چه کاربردی دارد؟

 

مطابق سند ارائه شده در صفحه وب‏سایت، مشخص شده است:

• چه کسی مسئول سایت است (البته این امر می‌تواند از طریق لینک در یک صفحه مشخص شود، مانند صفحه “درباره ما “)؟

• چه کسی محتوای صفحه را ایجاد کرده است؟

این دستورالعمل‌ها با توجه به رتبه بندی کیفیت جستجو، نه تنها اعتبار برند آنلاین، شرکت یا فرد صاحب سایت را بررسی می‌کند، بلکه اعتبار نویسنده محتوای صفحه مور دبررسی را نیز ارزیابی می‌کند. این دستورالعمل‏ها توصیه می‏کنند اطلاعات بیوگرافی سازنده محتوا را که توسط آن شخص نوشته نشده است، پیدا کنید. بخش 3.1 این سند اعتبار صاحب سایت و نویسنده اصلی محتوای صفحه  را به عنوان یکی از پنج فاکتور مهم ارزیابی کیفیت صفحه در نظر گرفته است.

ارزیابی کننده بررسی می‌کند سازنده محتوا تا چه حد کیفیت صفحه را بر اساس معیارهای E-A-T گوگل (تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان) افزایش می‌دهد یا کاهش می‌دهد.

در نمونه های بعدی، گوگل مشخص می‌کند که E-A-T سازنده محتوا به ویژه برای صفحات “پول یا زندگی شما ” (YMYL) بسیار مهم است. YMYL محتوایی است که می‌تواند بر روی رفاه فرد تأثیر بسزایی بگذارد و موضوعات آن  درباره مسائل پزشکی، پیشرفت‌های علمی یا توصیه های مالی است. هرچه موضوع صفحه با موضوعات YMYL مطابقت بیشتری داشته باشد، شهرت تخصص و اعتبار نویسنده برای رتبه بندی بهتر بیشتر، اهمیت دارد.

در واقع، صاحبان صفحات این وب‌سایت‌ها اظهار می‌کنند که آن دسته از صفحات YMYL  که اطلاعاتی در مورد نویسنده محتوا ندارند باید ازنظر کیفیت رتبه بندی، در پایین‌ترین حد باشند. همچنین این حالت در مورد صفحه ای با یک نویسنده غیر معتبر نیز صدق می‌کند.

از طرف دیگر حتی اگر یک صفحه وب سایت به دلیل موضوعات خوب خود از اعتبار بالایی برخوردار باشد، اکنون باید صفحات آن را با اساس شهرت و اعتبار نویسندگان یا خالقان محتوا به صورت جداگانه بررسی کنید. این مورد یک قابلیت جدید مهم در دستورالعمل‌ها است. حتی اگر یک سایت دارای صفحات بسیار باکیفیت باشد یک نویسنده بد می‏تواند رتبه بندی کیفیت صفحات آن را، پایین بیاورد.

اعتبار نویسنده محتوا برای سئو و بازاریابی محتوا چه معنایی دارد؟

همانطور که در بخش قبل گفتیم، فاکتوری که نشان دهنده اعتبار نویسنده محتوا در جهت رتبه بندی صفحات باشد، وجود ندارد. از سوی دیگر، ترکیب یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی با الگوریتم جستجوی گوگل، به گوگل این امکان را می‌دهد تا هنگام بررسی کیفیت مفید بودن یک صفحه وب سایت برای جستجوگران، مانند یک انسان عمل ‏کند.

بنابراین با گذشت زمان گوگل شروع به جستجو و شناسایی فاکتورهایی برای تعیین مسئولیت و اعتبار نویسنده و اعتبار صفحات وب‌سایت‌ها کرد. اکنون برخی از بخش‏های این دستورالعمل‌ها از بررسی کننده های باکیفیت می‌خواهند که به دنبال این فاکتورها باشند، مطمئناً اگر الآن آن‌ها وجود ندارند، در آینده می‌توانند یک الگوریتم جستجو ایجاد کنند، از جمله این فاکتورها:

• شناسایی دقیق نویسنده محتوا در صفحه محتوا

• وجود بیوگرافی نویسنده، هم از طریق صفحه اصلی محتوا و هم از طریق لینک.

افراد شناخته شده  در ایجاد محتوا می‌توانند به منابعی که اعتبار آن‌ها را تأیید می‌کنند، لینک داده شوند. با توجه به تمام این نکات، اگر مسئولیت ایجاد محتوا در یک سایت را بر عهده دارید، چه کاری باید انجام دهید؟ در ادامه این بخش نکاتی برای ناشران و نویسندگان محتوا ارائه شده است.

 نکاتی برای ناشران محتوا برای اطمینان از اعتبار نویسنده محتوا:

• محتواها را فقط از افرادی که دارای اعتبار مثبت خوب و دارای تخصص تأیید شده در موضوع موردنظر هستند، بپذیرید.

• به دنبال نویسندگانی باشید که قبلاً در سایت‌های مرتبط و باکیفیت بالا، محتوا منتشر کرده اند.

باید اولویت شما با نویسندگانی باشد که حضور پر رنگ و مثبتی در فضای آنلاین دارند: مانند؛ داشتن بیوگرافی در سایت‌های خوب و صفحه ویکی‏پدیا، جز افراد فهرست شده در صفحات “افراد برتر صنعت “، وجود حساب‌های فعال و مثبت در رسانه‌های اجتماعی و غیره

سطرهای بیوگرافی نویسنده خود را در بخش برجسته محتوای خود مشخص کنید. هر سطر بیوگرافی را به یک صفحه دیگر بیوگرافی نویسنده لینک دهید. این کار نه تنها موجب لینک دهی به محتوای دیگری که نویسنده برای شما نوشته است، می‌شود، بلکه به محتوای معتبری که در سایت‌های دیگر منتشر شده است لینک داده می‌شود. علاوه بر این به پروفایل‌های حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نویسندگان و سایر پلتفرم‌های آنلاین آن‌ها که در تعیین هویت و اعتبار آن‌ها تأثیرگذار هستند، لینک دهید. این امر به ویژه برای صفحات YMYL بسیار اهمیت دارد.

اطمینان حاصل کنید که همه صفحات مهم دارای محتوا، اطلاعات نویسنده را نمایش می‏دهند.

نکاتی برای سازندگان محتوا:

• برای ایجاد E-A-T (تخصص، اقتدار و قابلیت اعتماد) بسیار تلاش کنید.

• در شبکه های اجتماعی فعال و پاسخگو باشید.

• فرصت‌هایی را برای بررسی‌ها و نقل‌ قول‌های آنلاین پیدا کنید.

• مطالب مربوط به حوزه تخصصی خود را در نشریات معتبر و مرتبط منتشر کنید.

• از ناشران خود در نشریات تخصصی بخواهید که به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما و سایت شخصی شما (در صورت وجود)، صفحه بیوگرافی در سایت شرکت شما و یا صفحه ویکی‌پدیا شما لینک دهند.

• به دنبال ثبت یک صفحه ویکی‌پدیا به نام خود باشید.

در عصری که اخبار غیرواقعی و جعلی، توسط ناشران، پلتفرم‌های اجتماعی و سازندگان محبوب محتوا منتشر می‏شوند، وجود فاکتورهایی برای تأیید اعتبار نویسندگان محتوا، در دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل اتفاقی نیست. به عنوان سازنده محتوا اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز هست بسیار تلاش کنید تا اعتبار خود را اثبات کنید. اعتبار افرادی که برای وب سایت‏ شما محتوا ایجاد می‌کنند، نشانه هایی برای افزایش اعتبار شما در بین تمام کاربران و Google search است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.