مقالات آموزشی

استراتژی تولید محتوا با هدف افزایش ترافیک و بررسی محتوا برای وب سایت های مرجع 

مفید بود؟

استراتژی تولید محتوا مسیری است که شما را به سمت توسعه یک وبسایت موفق سوق می دهد. اما این همان چیزی است که تعداد بسیار کمی از کسب‌وکارهای گردشگری به آن توجه کافی می کنند. برخی از کسب و کارها هنوز در مورد این که آیا سرمایه گذاری در محتوا ایده خوبی است یا نه سردرگم هستند.

اما زمانی که به وب سایت هایی مانند The Culture Trip نگاه می کنید و می بینید که روزانه برای ۳ هزار پست سرمایه‌گذاری می کنند، نمی توان باور کرد که نباید به تولید محتوا توجه کرد. با این حال، در میان کسانی که به اهمیت تولید محتوا واقف اند و زمان خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، باز م تعداد معدودی وجود دارند که می توانند به بهترین شکل محتوا تولید کنند.

 بسیاری از آنها وبلاگ نویس موقتی هستند که هیچ برنامه‌ بزرگتری برای تولید محتوا و مرتبط ساختن آن با وب سایت و کسب و کارشان ندارند. همین جا است که استراتژی محتوا به میدان می‌آید و به شما در تولید و زمان تولید محتوا یاری می رساند.

نقطه شروع کار کجاست؟

 هیچ دو استراتژی محتوای سفری با یکدیگر یکسان نیست؛ بنابراین لازم است وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای شروع کار بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت کوچک هستید که هیچ لینکی دهی در آن صورت نگرفته، نقطه آغاز کار شما نمی تواند تولید محتوای طولانی و استفاده از کلمات کلیدی پر رقابت باشد.

به همین شکل، اگر دارای وب سایت تثبیت شده هستید که از پروفایل لینک دهی قوی برخوردار است، آنگاه تولید محتوا تنها به صرف ایجاد لینک نباید بهترین سرمایه گذاری شما باشد.اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید این است که آیا اولویت شما دریافت لینک از محتوا است و یا اینکه در حال حاضر از لینک دهی قوی برخوردارید و به دنبال تولید محتوایی هستید که بتواند رتبه بندی خوبی در گوگل به دست آورد و ترافیک بیشتر ایجاد کند.

اگر یک سایت کاملاً جدید هستید و یا پروفایل لینک دهی ضعیفی دارید به شما توصیه می کنیم که ابتدا با تولید محتوا و تمرکز بر لینک سازی کار را آغاز کنید. اگر یک وبسایت کاملا شناخته شده اید و از پروفایل لینک دهی قوی برخوردار هستید، شاید بهتر است مستقیماً به سراغ تولید محتوایی بروید که بتواند ترافیک بیشتری جذب کند و نتایج خوبی به دست آورد.

چگونه می توانیم با این دو رویکرد به پیش برویم؟

محتوا برای به دست آوردن لینک. اگر یک وب سایت جدید بدون لینک یا معدود لینک هستید شاید بهتر است تلاش خود را در تولید محتوایی قرار دهید که هدف آن لینک سازی باشد. پس از اینکه لینک های قابل قبولی از محتوا به دست آوردید، به سراغ تولید محتوا به منظور جذب ترافیک بروید. به این صورت شانس بیشتری برای رتبه بندی و افزایش ترافیک به دست می آورید.

 در ادامه چند رویکرد مختلف برای تولید محتوایی که بتواند به لینک سازی کمک کند، معرفی می شود:

 

تولید محتوا با هدف لینک سازی

پست های ارجاع

 اگر یک چیز باشد که برای لینک سازی مفید باشد، آن آمار است. یکی از روش های عالی برای به دست آوردن لینک در طول زمان این است که از آمار کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. زیرا بسیاری از روزنامهنگاران و وبلاگنویسان به دنبال جستجوی منابعی هستند که از آمار استفاده می کنند.

 این آمار میتواند مربوط به آمار مسافرت به یونان باشد و یا صفحه ای که بر اساس شمارش تعداد سفرهای خانوادگی تهیه شده باشد و برای آژانس های مسافرتی اطلاعات مفیدی ارائه دهد. شاید به سرعت نتوان لینک های زیادی به دست آورد، اما اگر به اندازه کافی محتوای آماری تولید کنید می توانید پروفایل لینک دهی خود را در طول زمان قوی تر سازید.

 مطالعات

یکی از روش های فوری دیگر برای دریافت لینک انجام تحقیقات و نوشتن مقالاتی است که یافته های جدید را نشان می دهد. به کمک روش های کلاسیک PR می توانید موضوعاتی بیابید که برای روزنامه نگاران مفید است و به این ترتیب پوشش خبری بیشتری به دست آورده و لینک های بیشتری کسب کنید.

 انجام این کار به سرعت جواب میدهد، زیرا سریعا به افراد مناسب دست می یابید و به آنها از یافته های خود می گویید. به این ترتیب به سرعت مشاهده می کنید که لینک سازی اتفاق میافتد. شرکتهای کوچک می توانند این کار را با توجه به بودجه انجام دهند و با ترکیب داده های موجود محتوایی با نتایج جدید تولید کنند. یک مثال در این مورد وب سایت Lonely Planet است که یک وب سایت مستقل در زمینه تولید محتوای درجه یک است.

 محتوا برای وب سایت های مرجع 

 نکته: این موضوع به معنی تولید محتوای منبع نیست.  منابع اطلاعاتی زیادی وجود دارد که مملو از بهترین مقالات موضوعی است. اگر شما نیز می خواهید برجسته شوید باید به دنبال منابعی باشید که ارزش دهی بالایی داشته باشند.

خوشبختانه شما نیز می توانید چنین کاری انجام کنید. تنها یک روش برای این کار وجود ندارد. محتوا تولید کنید و در ازای آن لینک دریافت کنید. اما باید به کیفیت محتوای آن صفحات توجه کنید. در حوزه مسافرت این کار میتواند تولید محتوا در مورد مقاصد معروف باشد. همچنین می توانید در حوزههای کمتر وارد شده مانند راهنمای سفر به مقاصد محتوا تولید کنید.

پادکست

تولید پادکست باکیفیت ارزشش را دارد که برای آن زمان و تلاش کافی صرف کنید. پادکست میتواند یکی از دارایی های ارزشمند شما باشد. افراد زیادی این کار را انجام نمیدهند. بنابراین انجام آن می تواند شما را متمایز کند. این روش یکی از فرصت های عالی برای به دست آوردن لینک های طبیعی است. از مزایای دیگر آن این است که اگر پادکست تولید کنید نه تنها لینک به دست می آورید بلکه از مزایای زیر نیز برخوردار می شوید:

  • شناخت برند
  • قابلیت رویت در کانال های دیگر
  • رهبری فکری
  • فرصتی برای ایجاد ارتباط با افراد تاثیرگذار
  • یافتن شرکای احتمالی
  • و غیره

محتوای جامع کارشناسی

 این یک روش قدیمی و همچنان تأثیرگذار است که در صورت اجرای صحیح ارزش زیادی را با خود به همراه میآورد. ایجاد پست محتوای جامع به شما امکان برقراری ارتباط با افراد کلیدی می دهد و اگر عاقلانه آنها را انتخاب کنید به افرادی بر می خورید که دارای صفحات خبری در وب سایت خود هستند که دارای لینک های با ارزش است.

 هزاران نوع محتوای سفر روزانه به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین نباید از آنها غافل شوید. زمانی که به اندازه کافی پست برای لینک سازی ایجاد کردید و سرعت خود را افزایش دادید زمان آن است که به سراغ تولید محتوا برای ایجاد ترافیک بیشتر بروید.

 زمانی که پایگاه خوبی از لینک ایجاد کردید، زمان آن است که محتوایی با هدف افزایش ترافیک تولید کنید. زمانی که به این مرحله رسیدید، گام های زیر به شما کمک می کند تا با ایجاد محتوای خوب شانس خود را برای رویت بیشتر در صفحه جستجو افزایش دهید.

تولید محتوا با هدف افزایش ترافیک

 پرسونای مخاطب ایجاد کنید

ایجاد پرسونای مخاطب ممکن است کمی سردرگم کننده باشد، اما اگر آن را به شکل ساده و صحیح انجام دهید، استراتژی محتوا شما را به افراد درست می رساند. دلیل اصلی آن این است که با ایجاد پرسونای مخاطب تصویر درستی از بازار هدف خود به دست می آورید.

 ایجاد پرسونای مخاطب به معنی داشتن فهرست بلندی از نام، شغل، توصیفات و یا رنگ موی افراد نیست. بلکه هدف ایجاد پرسونای مخاطب شناسایی افرادی است که ممکن است محصولات شما را خریداری کنند یا ارتقا دهنده کسب و کار شما باشند. اگر در این راه تنها به عده معدودی برخوردید که توصیفات مختصری از آنها در اختیار دارید می توانید از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.

ما از این موضوع به ویژه در شناسایی سلیقه های جانبی مشتریان خود استفاده می کنیم. تنها به این دلیل که برای شرکت های مسافرتی بازاریابی می کنیم به این معنا نیست که مخاطب آنان تنها به مسافرت علاقهمند هستند. بنابراین چرا محتوایی تولید نکنیم که سلیقه های جانبی مشتریان را در نظر گیرد و بعد از آن برای تغذیه مؤلفه های سفر از آن استفاده نکنیم؟

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

زمانی که به پرسونای مخاطب دست یافتید، اکنون زمان آن است که به تحقیق در مورد کلمات کلیدی بپردازید. شما اکنون می دانید مخاطب شما کیست. زمان آن است که به شناسایی مواردی که آنها بیش از همه جستجو می کنند بپردازید. از روشی مانند این روش استفاده کنید و به عباراتی دارای بیشترین حجم جستجو و بهترین فرصت دست یابید.

شما نباید تنها به ۵ یا ۱۰ عبارت کلیدی برای رتبه بندی فکر کنید، بلکه باید به تمام عباراتی فکر کنید که مرتبط با شما و کسب و کار و خدمات شما است. در زمینه سفر، قیف فروش بسیار وسیع است و حوزه های متعددی وجود دارد که مردم قبل از رزرو در مورد آنها تحقیق می کنند.

 این بهترین زمان برای بازدید از یک مکان، کشف فعالیت های تفریحی آنجا و یا خیلی ساده، مطالعه در مورد جاذبه های منحصر به به فرد آن است. تا زمانی که نمی دانید چه چیزی در سفر دخیل است و سخت به آن فکر نکرده اید نباید به راه خود ادامه دهید.

بررسی محتوا انجام دهید

حال که به تمام عبارت های مربوط به محتوای سفر خود دست یافته اید، زمان آن است که آنها را مجدداً بررسی کنید. رتبه بندی محتوای خود را از نظر کلمات کلیدی بررسی کنید و محتوایی که نیاز به تولید، بهبود و یا به روز رسانی دارد را شناسایی کنید.

خوشه ها را شناسایی کنید

زمانی که دانستید به چه محتوایی نیاز دارید، زمان آن است که کارهای خود را سریع اولویت بندی کنید. استفاده از خوشه های موضوعی یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است و به شما کمک می کند بخش هایی تولید کنید که به رتبه بندی سریعتری دست یابند.

 بهترین روش، جستجو در مورد کلمات کلیدی و طبقه بندی آن بر اساس موضوعات مختلف است. برخی از کلمات کلیدی را می توان در یک پست مورد هدف قرار داد، در حالیکه برخی دیگر را می توان در یک پست اختصاصی با همان موضوع به کار برد.

 به عنوان مثال:

 شاید به تولید محتوایی با عنوان «بهترین زمان برای بازدید از مالدیو» فکر کنید. در این میان با جستجوی کلمات کلیدی به عبارت کلیدی دیگری مانند «مالدیو در نوامبر» دست می یابید. بنابراین میتوانید یک پست اختصاصی نیز برای آن تولید کنید.

 بعد از این که کلمات کلیدی خود را تفکیک کردید، باید تمام پست های خود را حول یک موضوع خاص تولید کنید و از تولید محتوای تصادفی با موضوعات مختلف اجتناب کنید. با این کار یک خوشه محتوایی خواص تولید می کنید که در آن تمامی محتواها به یکدیگر مرتبط بوده و از یکدیگر پشتیبانی می کنند. سپس می توانید این کار را در مورد موضوعات مختلف دیگر نیز امتحان کنید تا این که تمام حوزه های کلیدی را پوشش دهید.

 محتوای خود را به درستی ساختار بندی کنید

زمانی که دریافتید چه صفحاتی ایجاد کنید، وقت تولید آنها فرا رسیده است. اولین کاری که باید انجام دهید توجه به ساختار واستفاده از بهترین URLs و پوشه است. در ابتدای امر لازم است که آنها را تا حد ممکن بهینهسازی کنید، چون قرار نیست در آنها مرتباً تغییر ایجاد کنید. ما معمولاً از یک عبارت کلیدی برای ایجادURL استفاده می کنیم.

زمانی که تمام صفحات خود را در یک خوشه خاص ایجاد کردید، باید اطمینان یابید که به خوبی به یکدیگر لینک داده شوند. در حالت ایدهآل، باید این کار را به صورت ساختار یافته انجام دهید. استفاده از یک فهرست در ابتدا و انتهای پست به طوری که بتواند تمامی صفحات را به یکدیگر لینک دهد به گوگل نشان میدهد که تمامی محتوا به یکدیگر مرتبط هستند.

 عوامل در صفحه

در پایان، زمان نوشتن محتوا فرا رسیده است. اطمینان یابید که از ساختار صحیح و کلمات کلیدی خاص هدف در تولید محتوا استفاده می کنید. ما صفحات رتبه بندی شده از نظر کلمات کلیدی مورد نظر تجزیه و تحلیل می کنیم. سپس با استفاده از ساختار عناوین آنها، محتواها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک پست نهایی که همه چیز را پوشش می دهد تولید میکنیم. علاوه بر این از مولفه هایی مانند عناوین، لینک های خارجی و فهرست مطالب در ابتدای پست های طولانی استفاده می کنیم.

محتوا با هدف افزایش نرخ تبدیل

یک حوزه که اغلب در استراتژی محتوا فراموش می شود صفحاتی است که به واقع کار اصلی را انجام میدهند. شما تمامی تلاش و زمان خود را برای جذب افراد بیشتر به سایت انجام می دهید، اما بعد فراموش می کنید محتوای صفحات کلیدی که به واقع می تواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند به روز رسانی کنید.

صفحه درباره ما

افرادی که کمی پایین تر از قیف فروش شما را می یابند، شاید به پیشنهادات شما علاقه مند باشند و به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری باشند. پس آنها به کجا می روند؟

 البته صفحه درباره ما. بنابراین اطمینان یابید که هنگام نوشتن محتوا صفحه ای را به صفحه درباره ما اختصاص دهید و اگر قبلا این کار را نکرده اید آن را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که این صفحه تمامی پیام های کلیدی شما را در بردارد و یک قدم افراد را به خرید از شما نزدیک‌تر کند.

 در حوزه سفر، شما با برندهای متعدد زیادی رقابت می کنید. بنابراین لازم است که سریعاً اعتماد افراد را به سوی خود جلب کنید. در تولید این صفحه به مواردی مانند شواهدی از مشتریان کنونی، لینک به وب سایت های نظرسنجی و ذکر نشریاتی که شما را توصیه کردهاند بپردازید.

 داراییهای قابل دانلود

برخی از افراد هنوز آمادگی درخواست و یا خرید از شما ندارند.  پس چطور اطمینان می یابید که این افراد شما را دوباره ببینند؟ البته با محتوا.

 بنابراین دارایی‌های قابل دانلودی ایجاد کنید که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند. سپس از آنها در ازای محتوا آدرس ایمیل درخواست کنید. پس از دریافت ایمیل، می توانید با بازاریابی مجدد روابط خود را با آنها تقویت کنید.

 آزمایش، نظارت

یکی از بخش های دیگر فراموش شده استراتژی محتوا، بررسی نحوه عملکرد آن است.  به کمک موارد ذکر شده می توانید محتوایی تولید کنید که به واقع عالی عمل کند. اما همیشه مواردی برای بهبود آن وجود دارد از جمله:

  • نظارت بر رتبه بندی صفحات مختلف
  • به روز رسانی آنها

به این ترتیب با تولید محتوا رویکردهای مختلف را بیازمایید و ببینید کدام یک در ترغیب بازدیدکنندگان به وب سایت به خوبی عمل می کنند.  در این مرحله به نقطه ای می رسید که بازگشت و به روز رسانی محتوای قدیمی اثربخش‌تر از تولید صفحات جدید است.

این موضوع به ویژه در تولید محتوای سفر صادق است، زیرا مقاصد تغییر می کنند و روند ها روبه جلو حرکت می کنند.  از این رو، اطلاعات به روز شده بسیار اهمیت دارد. 

 

 خلاصه

لازم است تاکید کنیم که هیچ رویکرد یکپارچه ای برای تولید محتوای سفر وجود ندارد. شما باید دریابید در چه حوزه هایی کمبود دارید و بر اساس آن گزینه ها و رویکردهای ذکر شده را اولویت بندی کنید. به این ترتیب زمان خود را در مکان درستی صرف می کنید و به سرعت می توانید شاهد بازگشت سرمایه گذاری محتوای خود باشید.

 یک چیز قطعی است و آن اینکه غفلت از محتوا باعث ایجاد شکاف بزرگ در شبکه ای می شود که مشتریان شما در آن حضور دارند  و می توانند شما را از این طریق بیابند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.