مقالات آموزشی

بازاریابی محتوا در سطح بین المللی -چگونگی بهره بردن از استراتژی جهانی

مفید بود؟

آیا به دنبال گسترش کسب و کار خود برای رسیدن به بازار جهانی هستید؟ بنابراین مهم است که نحوه ایجاد محتوای منحصر به فرد برای بازارهای بین المللی را بیاموزید. بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای قدرتمند برای کسب و کارها است که از طریق آن می توانند حضور دیجیتال خود را ایجاد و گسترش دهند.

فرمت های زیادی برای ارسال پیام تجاری به مصرفکنندگان وجود دارد، از وبلاگ گرفته تا اینفوگراف ها، مقالات و یا محتوای ویدیویی. با این حال زمان آن فرا رسیده تا از مرزها عبور کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید. برای پیوستن به بازارهای بین المللی باید در تاکتیک های بازاریابی خود تجدید نظر کنید.

اگر کسب و کار شما در حال رشد است و قصد دارید آن را در دیگر کشورها و قاره ها گسترش دهید، باید نحوه ایجاد محتوای منحصر به فرد برای بازارهای بین المللی را بیاموزید.  با اینکه ایجاد استراتژی جهانی بازاریابی محتوا ضروری است، اما می تواند با چالش هایی روبرو باشد. در این پست نحوه عملکرد و ایجاد کمپین محتوای بین المللی را می آموزید.

 

 

 

 بازاریابی محتوا در سطح بین المللی

بازاریابی محتوا در سطح بین المللی به دنبال ایجاد محتوای مناسب و متناسب با هر کشور در سطح جهان است. در بازاریابی محتوای بین المللی هیچ محتوای یکسانی وجود ندارد که بتواند مخاطبان متنوع جهانی را در برگیرد. هر کسب و کاری به دنبال گسترش و دستیابی به بازار جهانی است. بنابراین باید از کمک تیم های چندگانه و استراتژی های متنوع تعاملی بهره ببرد.

تقریبا غیر ممکن است که بتوان محتوا و پیام یکسانی برای بازار جهانی در نظر گرفت و بازخورد و نرخ تبدیل یکسانی به دست آورد. دلیل آن این است که هر کشور، منطقه و یا ناحیه دارای نیازهای خاص، اصطلاحات و ابزارهای منحصر به فرد مصرف اطلاعات است. در اینجا به برخی از مولفه های کلیدی استراتژی بازاریابی محتوای بین المللی اشاره می کنیم.

  • مخاطب و نیازهای او را بشناسید

این جمله را بسیار می شنویم، اما به یک دلیل خوب. چگونه می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را بدون شناخت مخاطبان راه اندازی کنید؟ شما نمی توانید کورکورانه محتوای آنلاین تولید کنید و امیدوار باشید که کسی آن را ببیند، چه برسد به کسانی که واقعاً می خواهید آن را ببینند و به آن نیاز دارند. در این روش نه منطقی وجود دارد و نه اثربخشی. در عوض باید مخاطبان کشور هدف خود را بشناسید.

این امر به معنی آگاهی موارد زیر است :

• تعطیلات محلی، سیاستها، رویدادهای مهم خبری، وقایع، اصطلاحات

• تفاوت آنها با موقعیت مکانی شرکت شما- به عنوان مثال ساکر (فوتبال) تقریباً در تمام جهان ساکر خوانده می شود.

نادیده گرفتن تفاوت های کوچک ممکن است بزرگ به نظر نرسد، اما به سرعت می تواند موقعیت شما را به عنوان یک منبع معتبر دچار مشکل کند. به کمپین های بازاریابی که مملو از محتوای بیربط، استفاده نادرست از زبان بوده و یا توسط یک شرکت خارجی پایهگذاری شده است فکر کنید.

• آیا شما بیش از یک نگاه سریع به محتوای آنها توجه کردید؟

• آیا از محصولات و خدمات آنها خریداری کردید؟

• به نظر شما کمی اسپم به نظر نمی رسید و یا احساس نمی کردید هیچ ارتباطی با شما و نیازهایتان ندارد و یا شرکت وقت شناسایی مخاطبان خود را نداشته است؟

با ایجاد تیم های متنوع بازاریابی می توان پیام برند را به شیوه ای اثربخش تر ارسال کرد:

بازاریابان شما باید دارای چشم اندازهای متنوع، دانش و مهارت های مکانی مناسب مانند ترجمه زبان باشند. اگر تیم های شما از نظر منطقهای متبحر باشند، بهتر می توانید مخاطبان محلی خود را شناسایی و جذب کنید.

 

 

 

  •  تفاوت ها و محدودیت های فرهنگی را درک کنید

محتوای بازاریابی بین المللی تنها توزیع محتوا در مناطق مختلف جهان نیست، بلکه تولید محتوایی است که با فرهنگ و مردمی که دارای ارزشها، هنجارها، حساسیتها، سوابق تحصیلی، باورها و دیدگاه های متفاوت با شما هستند مطابقت کند و منعکس کننده آنها باشد.

با اینکه شناسایی چنین مرزی ساده نیست، اما ضرورت زیادی دارد. به جای آن که تنها بر ترجمه و زبان محتوا تمرکز کنید، در هنگام تولید محتوای بین المللی چشم انداز های محلی را مد نظر قرار دهید.  همیشه خط باریکی بین آنچه که صحیح تلقی می شود و آنچه که تابو و ممنوع است وجود دارد. آنچه که ممکن است برای شما عادی و خنده آور باشد، در فرهنگ دیگر کاملاً مفهوم برعکسی دارد.

 همیشه گفته می شود که محتوا پادشاه است، اما چشم انداز جهانی تاج را بر سر دارد. 

در سال ۲۰۱۵ یک فروشگاه تسکو (Tesco) در لندن نمایشگاهی در مورد بیکن دودی با پیام «ماه رمضان مبارک» به نمایش گذاشت. مشکل کجا بود؟ اول از همه اینکه این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان افتتاح شده بود. از طرف دیگر، این فروشگاه در نزدیکی یکی از بزرگترین عبادتگاه های مسلمانان در اروپا قرار داشت و بنابراین افراد زیادی که ماه رمضان را جشن می گرفتند اغلب به آنجا رفت و آمد میکردند.

این امر باعث ایجاد بحث های زیادی بین خریداران مسلمان در شبکههای اجتماعی شد. گرچه این فروشگاه در بیانیهای این اشتباه را تصدیق کرد، اما این یک نمونه بارز از توجه به مصرفکنندگان محلی، فرهنگ و پیام رسانی محصول است.

بنابراین همیشه برای تولید محتوا ذهنیت جهانی را در نظر داشته باشید و محتوایی تولید کنید که در فرهنگ های متفاوت منطقی و جایز به نظر برسد. این امر به بهبود روابط شما با مشتریان سایر مناطق و بازارها کمک می کند، به طوری که باعث ایجاد احساس اهانت و یا ناراحتی در آنها نمی شود.  حساسیت فرهنگی بسیار مهم است.

  • استفاده از چهره های برجسته محلی و مرتبط

چهره های محلی و اینفلوئنسرها در مرکز بازاریابی محتوا قرار دارند. بنابراین گفته می شود اگر چنین شخصی چیزی را دوست دارد، پس من نیز به آن نیاز دارم. با این حال، اگر چنین چهره هایی قابل تشخیص و یا مرتبط با بازار محلی شما نباشد بعید به نظر می رسد که تاثیر مثبتی بر مخاطبان داشته باشد.

اگر شما یک برند زیبایی هستید که به دنبال فروش خط آرایشی جدید در هند است، آیا فکر می کنید بینندگان شما دنباله رو کریستین دانست هستند و یا پریانکا چوپرا؟

 

جواب سوال واضح است. خریدارانی که شما قصد دسترسی به آنها را دارید سریعاً متوجه میشوند که شما کریستین را برای کمپین جدید تبلیغاتی خود انتخاب کرده اید. همکاری می تواند باعث پیروزی و یا شکست استراتژی بازاریابی محتوای شما شود. بنابراین اگر می خواهید اعتماد افراد را جلب کنید، چه کسی و چرایی افرادی که با برند خود مرتبط می سازید را مد نظر قرار دهید.

  •  مصرف کنندگان خود را از طریق کمپین های پولی رسانه های اجتماعی هدف قرار دهید 

هدف اصلی هر کمپین بازاریابی محتوا تعامل ارگانیک است. اما وقتی در بازی تازه وارد هستید و یا هدف خاصی دارید چه می کنید؟ متاسفانه رسانه های اجتماعی رایگان دیگر به اندازه گذشته اثربخش نیستند زیرا پلتفرم ها به طور فزایندهای از ابزارهای کمپین های تبلیغاتی پولی استفاده می کنند.

کمپین های رسانه های اجتماعی یکی از روش های عالی برای هدف قرار دادن مصرف کننده ایده آل در هر نقطه از جهان است. شما می توانید در زیر زمین مادر بزرگ خود در کنتاکی بنشینید و زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله بمبئی هند را که به لوازم آرایشی علاقه دارند با استفاده از ابزارهای تبلیغات رسانه های اجتماعی مورد هدف قرار دهید.

 بهترین بخش این موضوع این است که شما کنترل کاملی بر بودجه، اهداف تبدیل، هدف گذاری جمعیتی و موارد دیگر دارید:

 

هدف قرار دادن مصرف کنندگان محلی در مقیاس جهانی نیازمند یک رویکرد منحصربه فرد است. آنچه که در شهر شما به خوبی پاسخ می دهد ممکن است برای مردمی که در نیمکره دیگر زندگی می کنند پاسخگو نباشد.  زمانی را برای درک هر بازار و نیازهای آن قرار دهید تا بتوانید به پایگاه مشتری بین المللی دست یابید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.