اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت مشغول به فعالیت هستید، حتما تا به حال نام سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری به گوشتان خورده است.
در این مقاله در رابطه با سئو کلاه خاکستری صحبت می کنیم.
پیش از مطالعه این مقاله، برای آشنایی کامل با سئو کلاه سیاه، به مقاله آشنایی با سئو کلاه سیاه و انواع تکنیک های آن مراجعه کنید.
فهرست مطالب
- سئو کلاه خاکستری چیست ؟
- تکنیک های سئو کلاه خاکستری
- ۱٫ دامنه های منقضی
- ۲٫ خرید لینک
- ۳٫ استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
- ۴٫ ایجاد چندین حساب رسانه اجتماعی
- ۵٫ پرداخت پول بابت نظرات مثبت
- ۶٫ طراحی دوباره سایت
- ۷٫ کامنت گذاری در محتواها
- ۸٫ خرید رپورتاژ
- خلاصه
سئو کلاه خاکستری چیست ؟
سئوی کلاه خاکستری یکی از انواع سئو است.
به زبان ساده می توان گفت که تکنیک های کلاه خاکستری همان تکنیک های کلاه سیاه است اما به طوری که به صورت مخفی انجام شود.
اگر گوگل تکنیک های سئو کلاه خاکستری را تشخیص دهد، سایت شما را جریمه می کند؛ اما اگر بتوانید تکنیک های سئو کلاه سیاه را طوری که کار ببرید که ردی به جا نماند به عنوان سئو کلاه خاکستری شناخته می شود که می تواند در افزایش رتبه تاثیر گذار باشد.
این تعریف بنیادین سئو کلاه خاکستری است.
اکنون بیایید به برخی از محبوب ترین استراتژی های بهینه سازی موتور جستجوی کلاه خاکستری که امروزه استفاده می شود بپردازیم .
تکنیک های سئو کلاه خاکستری
۱٫ دامنه های منقضی
این تکنیک یکی از استراتژی های رایج کلاه خاکستری است که مرز میان سئو سیاه و سفید است.
در فضای وب دامین های بسیاری وجود دارند که منقضی شده اند و با موضوع وب سایت شما هم خوانی دارند.
می توانید این دامین ها را خریداری کنید، کلمات کلیدی سایت خود را در مطالب آن ها پیدا کنید و به سایت خود لینک دهید.
در این کار دقت کنید که این سایت ها قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشند.
روش کلاه خاکستری با دامنه های منقضی شده به دو صورت قابل استفاده است:
- استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ برای هدایت تمام قدرت پیوند به دامنه فعلی خود برای بهبود اعتبار آن.
- رفتن به سایتی مانند Wayback Machine، یافتن آرشیو محتوای قدیمی، و انتشار مجدد آن در سایت برای بازگرداندن آن به حالت قبل از انقضای دامنه.
این کار می تواند به شما یک وب سایت موفق فوری با ترافیک هدفمند بدهد.
۲٫ خرید لینک
خرید لینک یکی دیگر از تکنیک های محبوب کلاه خاکستری است که مدیران وب سایت ها از آن برای افزایش اعتبار و رتبه بندی وب سایت های خود استفاده می کنند.
این روش لینک گرفتن از نظر فنی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه است زیرا دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کند.
این روش کلاه خاکستری به چهار شکل اصلی ارائه می شود:
- خرید یک جابجایی لینک در یک مقاله موجود که در Google ایندکس شده است.
- خرید یک فرصت پست مهمان (guest post opportunity) که شامل پیوندی به وب سایت شما می شود.
- لینک های تجاری با مالک سایت دیگر (یعنی من به شما لینک می دهم و شما به من لینک می دهید).
- خرید و فروش یک محصول یا یک خدمت در ازای یک لینک در سایت یک شخص .
۳٫ استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) گروهی از وبلاگ هایی هستند که توسط خود شما در فضای وب ایجاد می شوند.
با استفاده از این وبلاگ ها می توانید برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که این کار بسیار خطرناک است.
اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، باید اصول مربوط به آن را رعایت کنید که توسط گوگل شناخته و جریمه نشوید.
PBN ها در واقع یک استراتژی سئو کلاه سیاه هستند.
اما اگر آن را واقعا خصوصی نگه دارید بدون اینکه کسی از آن اطلاعی داشته باشد و مسیرهای خود را به گونه ای پوشش دهید که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما مالک تمام وب سایت ها هستید، می تواند در افزایش رتبه کمک کننده باشد.
۴٫ ایجاد چندین حساب رسانه اجتماعی
داشتن یک حساب رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود یک روش سئو کلاه سفید است.
با این حال، اگر چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد کنید تا به طور مصنوعی اشتراک گذاری و پیوند دادن به وب سایت خود را افزایش دهید، یک روش کلاه خاکستری محسوب می شود.
۵٫ پرداخت پول بابت نظرات مثبت
گوگل برای پاداش دادن به وبسایت هایی با رتبه بندی بالاتر که نظرات مثبتی دارند، مشهور است.
این امر به ویژه برای سئوی محلی صادق است.
یکی از راه های فریب دادن الگوریتم به نفع شما این است که به افراد پول بدهید تا به فهرست شما نظر مثبت بدهند.
شما می توانید یک ارائه دهنده خدمات آنلاین برای بررسی های مثبت پیدا کنید یا مشتریان فعلی را برای دریافت تخفیف یا جایزه تشویق کنید تا سایت شما را بررسی کنند.
۶٫ طراحی دوباره سایت
با طراحی دوباره سایت، کدها تغییر می کنند و گوگل آن ها را به عنوان محتوای تازه شناسایی می کند.
این کار باعث می شود گوگل ارزش جدیدی برای سایت شما قائل شود.
۷٫ کامنت گذاری در محتواها
اگر افراد برای محتوای شما کامنت گذاری کنند، گوگل تشخیص می دهد که محتوای شما جذاب بوده است.
برای سئو کلاه خاکستری می توانید توسط ایمیل های مختلف برای محتواهای خودتان کامنت گذاری کنید. توجه کنید که بهتر است کامنت ها مفید باشد و صرفا از کلماتی کوتاهی مانند عالی بود استفاده نکنید.
۸٫ خرید رپورتاژ
رپورتاژ یک متن تبلیغاتی است که در سایت های دیگر منتشر می شود.
سایت ها در ازای انتشار مطلب شما مبلغی را دریافت می کنند.
سایت هایی که متن رپورتاژ شما را منتشر می کنند، سایت های پرقدرتی هستند.
شما در متن رپورتاژ خود می توانید چند لینک به سایت خود بدهید.
با توجه به قدرتمند بودن آن سایت ها، این لینک دهی برای شما بسیار مفید خواهد بود.
توجه کنید که متن رپورتاژ شما نباید شبیه به متن مقاله ای باشد که در سایت خود قرار می دهید.
زیرا گوگل تشخیص می دهد که دو سایت یک محتوای مشابه دارند.
سایت شما نسبت به سایتی که در آن رپورتاژ رفته اید کم قدرت تر است.
بنابراین گوگل شما را جریمه می کند.
خلاصه
امیدوارم از این مقاله در مورد سئو کلاه خاکستری لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، سئو کلاه خاکستری یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو است که از روش های سئو کلاه سیاه به صورت مخفی استفاده می کند.
به زبان دیگر تکنیک های کلاه خاکستری همان روش های سئو کلاه سیاه هستند که به صورت سفید ظاهر می شوند.
بسیاری از صاحبان وبسایت ها از تاکتیک های سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند تا ترافیک بیشتری را برای سایت های خود به دست آورند.
اگر این روش ها به درستی انجام گیرد در افزایش رتبه تاثیر گذار خواهد بود.
اگر قصد دارید برای وب سایت خود سئو کلاه خاکستری انجام دهید، سعی کنید اصول آن را به درستی رعایت کنید که از سمت گوگل جریمه نشوید.