مقالات آموزشی

طراحی صفحات برچسب و برچسب گذاری در وردپرس

مفید بود؟

طراحی صفحات برچسب و برچسب گذاری در وردپرس یک راه معروف و مناسب برای ارائه توضیحات درباره یک محتوا به صورت کاملا کوتاه و کامل است.

استفاده از برچسب ها یا همان تگ ها یکی از راه های جذب موتورهای جست و جو هست که امروزه برای سئو سایت ها بسیارمهم است.

برچسب ها دسته بندی های خاص و کوچک تر را برای محتوای سایت شما انجام می دهند.

بهتر است برای پست های یک سایت تگ های کم، کوتاه، کلیدی و مرتبط بنویسیم و دقت لازم را درطراحی صفحات برچسب داشته باشیم.

دقت کنید که در نوشتن برچسب ها از عبارات کوتاه که همراه با کلملات کلیدی اصلی هستند استفاده نکنید.

گوگل برای هر برچسب یک برگه در نتایج به ما اختصاص می دهد. پس نمی توانید با یک برگه خالی و بدون محتوا و لینک های داخلی یا خارجی و تعداد برچسب های نامناسب مدیریت خوبی در برچسب های سایت خود داشته باشید.

فهرست مطالب

  • ایجاد برچسب در وردپرس
  • انواع برچسب ها
    • برچسب هدر (header)
    • برچسب Alt (متن جایگزین در رسانه وردپرس)
    • برچسب متای توضیحات
    • برچسب Html
  • طراحی صفحات برچسب
  • نکات قابل توجه در طراحی صفحات برچسب و برچسب گذاری صحیح
    • ساده و اصولی انتخاب کنید
    • به تفاوت میان دسته ها و برچسب ها دقت کنید
    • زیاده روی ممنوع!
    • تگ های مترادف را حذف کنید
  • مشکلات احتمالی برچسب گذاری برای سایت
    • Duplicate Content (تولید محتوای تکراری)
    • Cannibalization (شباهت موضوعی صفحات)
    • Zombie Pages (صفحات بی ارزش)
  • جمع بندی

ایجاد برچسب در وردپرس

۱- به صفحه پیشخوان وردپرس بروید. منوی نوشته ها دارای زیر گروهی به نام برچسب ها است. اگر قصد دارید برچسب محصولات در ووکامرس را تنظیم کنید، منوی محصولات نیز دارای زیرگروهی به نام برچسب ها است.

۲- در صفحه باز شده برچسب ها با فیلدهای زیر روبرو می شوید که هر یک از آن ها را توضیح می دهیم.

عنوان: نامی است که برچسب با آن نمایش داده می شود.

نامک: نامک همان آدرس برچسب است که در مرورگرها نمایش داده می شود. اگر این قسمت را پر نکنید، همان عنوان برچسب برای نامک در نظر گرفته می شود.

آموزش اتصال دامنه به هاست و تنظیم DNS
>>

توضیحات: می توانید توضیح مختصری از برچسب وارد کنید.

پس از نوشتن برچسب های مورد نظر خود از جعبه برچسب ها که در سمت چپ صفحه قرار گرفته، برچسب ها را اضافه کنید.

انواع برچسب ها

برچسب هدر (header)

در این روش از برچسب گذاری در صفحه هایH3،H2،H1،SEO بید از برچسب های عنوانی استفاده کنیم که به ساختار محتوا در سایت و پست های سایت کمک کند.

برای مثال در نوشتن عنوان باید از تگ هایH1 ، در زیرنویس ها از برچسب های H2، و در زیرنویس های H2 از برچسب های H3 استفاده کنیم و همینطور این روند را ادامه دهیم.

برچسب Alt (متن جایگزین در رسانه وردپرس)

از برچسب های Alt در تصاویر استفاده می شود. هدف اصلی استفاده از برچسب های alt در بهبود SEO است. برچسب alt به کاربران کمک می کند تا در صورت لود نشدن کامل تصویر، با کمک توضیحات alt محتوای آن را تشخیص دهند.

همچنین به موتورهای جست و جو برای شناسایی تصاویر و ایندکس کردن هم کمک می کند.

برچسب متای توضیحات

در برچسب متای توضیحات باید توضیحات مختصری بنویسیم که به موتورهای جستجوگر و کاربران بگوید که صفحه سایت یا محتوا چیست.

برچسب Html

این نوع برچسب بهترین روش برای افزایش ترافیک سایت است. چون در آن ها سوالات و یا نکات و روش هایی را می نویسیم که کاربران به دنبال آن هستند.

طراحی صفحات برچسب

شما می توانید برای صفحات برچسب، قالب محتوا طراحی کنید. به طوری که این صفحات نیز دارای تمپلیت مجزا برای نمایش باشند.

با افزونه صفحه سازی که روی سایت شما فعال است می توانید طراحی این صفحات را به زیبایی انجام دهید.

با تنظیمات صفحه می توانید برچسب هایی که در وردپرس ایجاد کرده اید را ویرایش کنید. تغییراتی بر روی ظاهر ستون ها ور صفحه بندی ها ایجاد می شود.

همچنین با استفاده از این بخش تنظیمات صفحه که در بالای صفحه قرار دارد می توانید تعیین کنید که اطلاعات مزبوط به بخش توضیحات، برگه ها و تعداد درهر ستون و برای برچسب ها طبق نظر شما نمایش داده شود یا خیر.

پیوند یکتا در وردپرس
>>

امکان تعیین کردن تعداد برچسب ها در هر صفحه نیز وجود دارد.

نکات قابل توجه در طراحی صفحات برچسب و برچسب گذاری صحیح

از بررسی محتوا غافل نشوید!

قبل از انتخاب تگ، محتوا را به دقت بررسی کنید تا بهترین و مرتبط ترین تگ ها را انتخاب کنید.

ساده و اصولی انتخاب کنید

سعی کنید تا حد امکان برچسب هایی را استفاده کندی که در متن شما وجود داشته باشند و از تگ های پیچیده و فریبنده استفاده نکنید. بهتر است از برچسب های ساده، کوتاه، قابل فهم و حداکثر سه کلمه باشد.

دقت کنید که ساده و کوتاه بودن برچسب گذاری منجر به انتخاب های غیر اصولی و تکراری بودن آن های نشود.

اگر از تگ های بسیار ساده و کلی استفاده کنید ممکن است محتوای شما برای موتورهای جست و جو تکراری و گوگل تکراری ارزیابی شود.

در نتیجه از اولویت موتورهای جستجو خارج می شوید که در این صورت نتیجه منفی روی سئو سایت شما دارد.

بنابراین در انتخاب برچسب، به محتوا بسیار توجه کنید و بهترین ودقیق ترین تگ را که در عین دقیق بودن به صورت ساده و کوتاه هم بیان شده باشد، انتخاب کنید.

به تفاوت میان دسته ها و برچسب ها دقت کنید

به تفاوت میان دسته ها و تگ ها دقت کنید. دسته ها را با تگ ها یکسان انتخاب کنید.

دسته ها را مشابه عنوان پست ها و تگ ها را مشابه بخش های متفاوت هر پست انتخاب کنید.

برای مثال ما در سایت سئو کنسول دسته بندی این مقالات را آموزش وردپرس و تگ آن را آموزش رایگان وردپرس انتخاب کرده ایم.

این انتخاب ها با توجه به محتوای سایت شما و هدف گذاری تان بستگی دارد.

زیاده روی ممنوع!

زیاده روی در استفاده از برچسب می تواند مشکل ساز باشد.

امروزه طبق الگوریتم پاندا توصیه می شود که حداکثر از ۵ و نهایتا تا ۱۰ تگ برای یک محتوای خود استفاده کنید.

تگ های مترادف را حذف کنید

از تگ های مترادف که فقط با جا به جایی کلمات ایجاد می شوند، استفاده نکنید. چون هم شما که مدیر سایت هستید، هم کاربران و هم موتورهای جست و جو یکسان بودن برچسب ها را تشخیص می دهند. این کار تاثیر منفی در سایت شما دارد.

تکنیک های نوشتن کپشن های جذاب اینستاگرام
>>

مشکلات احتمالی برچسب گذاری برای سایت

Duplicate Content (تولید محتوای تکراری)

همانطور که در نکات بالا گفتیم، اگر شما برچسب هایی را انتخاب کنید که دقیقا محتوای یکسانی داشته باشد، در واقع محتوای تکراری را تولید کرده اید.

در مقاله محتوای تکراری (Duplicate Content) چیست؟ درباره این موضوع  به طور کامل توضیح داده ایم.

Cannibalization (شباهت موضوعی صفحات)

بعضی اوقات ممکن است در یک سایت دو صفحه ای ایجاد شوند که مفهوم یکسانی را به کاربر و گوگل القا می کنند.

ممکن است در این صفحات محتوای یکسانی وجود نداشته باشد ولی عبارت هدف گذاری این دو صفحه یکسان باشد.

در این شرایط گوگل نمی داند کدام صفحه گزینه بهتری برای کسب جایگاه است و ارزش دو صفحه را کاهش می دهد.

در مقاله کنیبالیزیشن به طور کامل مفهوم آن را توضیح دادیم و راه های پیدا کردن آن را نیز آموزش داده ایم.

Zombie Pages (صفحات بی ارزش)

صفحات برچسب ارزش و اعتبار بالایی از نظر گوگل دارند. می توانید برای کسب جایگاه در نتایج گوگل روی آن ها شانس خود را امتحان کنید.

ولی دقت کنید که هدف گذاری دقیق داشته باشید تا صفحه شما بی ارزش یا اصطلاحا Zombie نشده باشد.

اگر تعداد صفحات Zombie یک سایت زیاد باشد، اعتماد گوگل به کیفیت محتوای آن صفحه از بین خواهدرفت.

دلیل این اتفاق صرف زمان زیاد توسط گوگل و ایندکس آن ها بوده که در نتیجه سرعت ایندکی صفحات مهم تر را کاهش می دهد.

جمع بندی

طراحی صفحات برچسب  و برچسب گذاری دقیق و مناسب یکی از ابزارهای مهم در استراتژی سئو سایت ها است.

رعایت استاندارد های نوشتن تگ ها یکی از مهم ترین موارد بعد از یک تولید محتوای اصولی است.

با درست استفاده کردن از برچسب ها و از همه مهم تر قرار ندادن کلمات کلیدی به عنوان Tag، به بهبود رتبه و جایگاه تان در گوگل کمک می کنید.

لطفا نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را از بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.