چه کنید که کاربران مشهور اینستاگرام، صفحه و محصولات تان را تبلیغ کنند؟
هدف اولیه برای اغلب مردم، کسب و کارها و برندهایی که استفاده از اینستاگرام را شروع می کنند، به دست آوردن فالوئر است تا بتوانند جامعه هواداران دورآتشه خود را بسازند که محصولات و خدمات آنها را بخرند.
برای ساختن این جامعه هواداران اول باید با وادار کردن افراد بیشتر به بازدید صفحه اینستاگرام تان، شیوه بیش تر شدن مواجهه با برند را یاد بگیرید.
هرچه افراد بیشتری صفحه تان را ببینند، فالوئرهای بیشتری به دست می آورید و در نتیجه، تاثیر خود و برندتان را بیشتر خواهید کرد و این کار، امکان خلق سرمایه ای را به شما می دهد که می توانید برای رسیدن به ارزش و وارد بازار کردن محصولات با خدمات تان و در نهایت، رشد کسب و کار و به دست آوردن سود قابل پیش بینی، اهرم بندی اش کنید.
قدرتمندترین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برای بیش تر کردن مواجهه با صفحه اینستاگرام تان، استفاده از اهرم قدرت افراد تاثیرگذار در اینستاگرام است.
اگر این کار درست انجام شود، تعداد فالوئرهای اینستاگرام تان خیلی زود زیاد می شود و همیشه مشتریان پرشور زیادی را به سمت وب سایت با قیف فروش تان می کشاند.
این همان استراتژیست که هم برای ساخت یک جامعه متشکل از صد هزار فالوئر در کمتر از شش ماه؛ و هم برای خلق جریان خودکار ترافیک ثابت به قیف های فروش می توان از آن استفاده کرد.
فرایند کاربردی برای اهرم استفاده از فالوئرهای تاثیرگذاران اینستاگرام در جهت تبلیغ صفحه، محصول یا خدمات تان، کلا با «شات اوت» شروع می شود.
فهرست مطالب
- شات اوت چیست ؟
- شات اوت برای شات اوت (S4S)
- گروه های شات اوت
- هشداری در مورد شات اوت برای شات اوت (S4S)
- خرید شات اوت برای فالوئر
- ۶ راه استفاده از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام برای رشد تعداد فالوئرها
- ترفند ماهرانه افزایش فالورها شماره ۱
- ترفند ماهرانه افزایش فالور شماره ۲
- خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیش تر
- تماس گرفتن با افراد تاثیرگذار در اینستاگرام
- تحقیقات در بازار اینستاگرام
شات اوت چیست ؟
شاتوت شامل اشتراک گذاری پست برای نشان داده شدن در صفحه یا محصول شخص دیگری است (برو و این شخص را فالو کنه یا برو این محصول را بخر).
از شروع کار اینستاگرام، این یکی از اولین روش های بالا بردن تعداد فالوئرها و فروش محصولات یا خدمات بوده است، بدون این که به گشتن در پلتفرم تبلیغانی گیج کننده فیسبوک احتیاجی باشد.
شما فقط با یکی از تاثیرگذاران اینستاگرام تماس می گیرید و برای پست اسکرین شاتی از صفحه شما یا به اشتراک گذاری پستی در مورد محصول تان همراه با تاییدیه ای که افراد را برای فالو کردن صفحه شما با خرید محصول یا خدمات تان ترغیب کند، مبلغی را به او می دهید.
منشاء مفهوم « بازاریابی فرد تاثیر گذار» از اینستاگرام شروع نشده است.
این اصطلاح تقریبا در هر نوع رسانه ای که بازاریابان در آن وقت می گذرانند، کاربرد وسیعی دارد.
با این حال، تا امروز هنوز استفاده از تاثیر گذاران اینستاگرام برای ساختن جامعه هواداران و کشاندن ترافیک، آن نوع استراتژی ست که اکثر قریب به اتفاق بازاریابان نادیده اش می گیرند و به شکل قابل توجهی، برداشت غلطی از آن دارند.
آگاهی نداشتن شان از قدرت خام اینستاگرام فقط کار را برای کسانی مثل شما راحت تر می کند که از این فرصت حیرت انگیزه سود ببرید و استفاده از اینستاگرام را به عنوان سرمایه ای برای راه اندازی و رشد هر چه سریع تر کسب و کارتان شروع کنید.
اهرم سازی از افراد تاثیر گذار اینستاگرام ماهیتا خیلی ساده است ولی برای درک مبانی و تکنیک های آزمایش شده ، به بررسی دقیق استراتژی کلی، یعنی یک گام در هر بار، احتیاج است.
چه دنبال رشد سطح فالوئرهای تان باشید چه در پی کشاندن ترافیک به وب سایت یا قیف فروش یا رسیدن همزمان به هردو این ها، چند استراتژی رایگان و پولی وجود دارد که می توانید همین امروزه استفاده از آنها را شروع کنید.
بنابراین، بیایید آنها را بخش بندی کنیم و شروع کارمان با استراتژی های رایگان برای رشد پایه فالوئرها باشد.
شات اوت برای شات اوت (S4S)
یکی از روش های مرسوم ساختن جامعه فالوئرها در اینستاگرام، استفاده از شات اوت برای شات اوت است که مردم به آن اشتراک گذاری برای اشتراک گذاری (S4S) می گویند.
روش کار این استراتژی به این صورت است شما صفحه ای را پیدا می کنید با سطح فالوئری مشابه خودتان از نظر جایگاه و تعداد فالوئر و صفحه اینستاگرام همدیگر را شات اوت می کنید.
یعنی با صفحه اینستاگرام دیگری شراکت می کنید و هدف تان استفاده بهینه جامعه فالوئرهای آن ها برای بیشتر کردن مواجه فالوئرها با برندتان و جذب فالوئرهای جدید است.
فرآیند معرفی برند به جامعه فالوئرهای شریک شات اوت شما، ساده و اجرایش به شکل باورنکردنی، راحت است.
یک محتوای با ارزش و برندسازی شده به وجود می آورید که مخاطبان با فالوئرهای شریک شما از آن برخوردار است.
فراتر از یک تصویر کاملا بصری، باید کپشن (زیرنویس) جذابی تولید کنید که فالوئرهای آنها را به دیدن صفحه و فالو کردن شما ترغیب کند.
مطمئن شوید نام کاربری اینستاگرام تان در اولین خط کپشن قرار داشته باشد تا کاربر مجبور نشود برای دیدن اسم اینستاگرام شما، کپشن را باز کند و راحت آن را ببیند.
وقتی در شات اوت برای شات اوت، با افراد اینستاگرام مشارکت می کنید، عنصر کلیدی محرک این رابطه تبادل ارزش با ارزش است.
باید مطمئن شوید که وقتی مشارکت S4S را شروع می کنید، هم شما و هم شخصی که قرار است شات اوت کند، به یک اندازه سود می برید.
اگر تعداد فالوئرهای کسی نصف تعداد فالوئرهای شما باشد باید برای هر پستی که شما برای آنها می گذارید، دوتا شات اوت برای شما انجام دهد.
بنابراین مثلا اگر شما سه هزار فالوئر داشته باشید و کسی با هزار و پانصد فالوئر از شما برای مشارکت شات اوتی، کمک بخواهد، او باید در ازای یک شات اوت شما، دوتاشات اوت برای تان انجام دهد.
اوایل که داشتم فالوئرهای اینستاگرامم را بالا می بردم معمولا از صفحه هایی کمک می گرفتم که سه برابر من فالوئر داشتند و پیشنهاد می دادم در ازای هر بار شات اوت صفحه من، سه بار صفحه شان را شات اوت کنم.
این یک استراتژی عالی بود که کمکم کرد هرچه سریع تر تعداد فالوئرهایم را بالا ببرم.
به شدت پیشنهاد می کنم از صفحه هایی که سه برابر شما فالوئر دارند کمک بخواهید و با آنها مشارکت کنید که به هر دوی تان کمک خواهد کرد سطح فالوئرهای تان را سریع رشد دهید.
وقتی شراکت درستی داشته باشید، شات اوت برای شات اوت می تواند یک روش اثربخش برای بیشتر کردن مواجهه با صفحه شما و بالابردن سریع تعداد فالوئرهای تان باشد.
ولی راه دیگری هم برای گسترش دسترسی بازحمت کمتر وجود دارد.
این کار از طریق گروه های شات اوت ممکن است.
گروه های شات اوت
گروه های شات اوت با آنچه با عنوان قطارهای شات اوته مطرح می شود، قدرت گروهی از صفحه های اینستاگرام برای چند برابر کردن مواجهه فالوئرها با صفحه هاست که برای همه افراد دخیل، این اهرم سازی را انجام می دهد.
گروهی از کاربران فعال ضرورتا گردهم خواهند آمد و قطاری را راه می اندازند که در آن، یک نفر شات اوتی را به یکی از اعضای گروه می دهد و بعد از آن، شخص سوم به شخص دوم شات اوت می دهد و الی آخر.
همه اینها در یک دوره زمانی کوتاه اتفاق می افتد و از اثر گلوله برفی استفاده می کند که در آن، شما از طریق ده ها کاربر اینستاگرامی به نتایج خوبی می رسید.
متوجه خواهید شد همان طور که فالوئرهای تان را بالا می برید و با کاربرانی که سطح فالوئری بزرگ تری دارند، کار می کنید، این اثر ادامه پیدا می کند تا تشدید شود.
شما از سطح بزرگتری از کاربران اینستاگرام استفاده می کنید که به معنای فالوئرهای بیشتر برای صفحه شماست.
در عوض، وقتی حساب اینستاگرام تان بزرگ تر می شود، به چشم انداز جذاب تری برای این فعالیت تبدیل می شوید و مردم برای پیوستن به گروه های شات اوت شان از شما دعوت خواهند کرد.
این چرخه ایست که با عملکردی می تواند بهترین پیش بینی ها را در مورد خودش محقق کند و با تداوم رشد فالوئرهای اینستاگرام تان، به شما سود خواهد رساند.
مشارکت های شات اوت و گروه های شات اوت می توانند یک روش عالی برای رشد صفحه ی اینستاگرام تان باشند ولی اگر با بی توجهی استفاده شوند یا دفعات استفاده از آنها بیش از حد باشد، شاید برای رشد بلند مدت تان زیان بار باشند.
یادتان باشد فالوئرهای شما به خاطر محتوای خود شما، انتخاب تان کرده اند، نه به خاطر محتوای سایرین.
هشداری در مورد شات اوت برای شات اوت (S4S)
شاید وسوسه شوید که شات اوت برای شات اوت را با کسی انجام دهید که سطح فالوئرهای بزرگتری از سطح شما داشته باشد؛ ولی محتوایش ارزشی به فالوئرهای شما اضافه نمی کند.
اگر این مشارکت ها را انتخاب کنید، به برندتان آسیب خواهد زد و احتمالا فالوئرهایی را که به زحمت جذب کرده اید، از دست خواهید داد.
از طرف دیگر، محتوایی هم که برای صفحه شریک شات اوت تان خلق می کنید، باید محتوا و معلومات با ارزشی را به فالوئرهای او اضافه کند.
فقط یادتان باشد، همیشه ارزش بدهید و همیشه قبل از شروع مشارکت جدید، جامعه تان را در نظر داشته باشید.
برندسازی در اینستاگرام، همه چیز است؛ بنابراین قبل از مشارکت با هر کسی در اینستاگرام با هدف مبادله شات اوت، همه جوانب را بادقت در نظر بگیرید.
قانون طلایی برای مشارکت های S4S ساده است؛ همیشه از شهرت برندتان به بهترین شکل محافظت کنید.
هرچند اگر این استراتژی ها درست به کار بروند، اثربخش هستند و استفاده از آنها هزینه ی چندانی ندارد و سریع ترین راه برای رشد تعداد فالوئرهای تان هستند.
استراتژی اصلی برای رشد فوق العاده سریع سطح فالوئرها ساده است؛ به افراد تاثیرگذار در اینستاگرام پول میدهید تا صفحه ی اینستاگرام تان را تبلیغ کنند.
خرید شات اوت برای فالوئر
این با تکنیک های قبلی فرق دارد؛ چون مستلزم سرمایه گذاری واقعی مالی ست.
شما باید یک شات اوت را از یکی از صفحه های جایگاه خودتان که هم حوزه شماست و بزرگتر از صفحه شما محسوب می شود، بخرید.
به بیان ساده، شما زمان نیوزفید یکی از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام را می خرید (مبادله ای انجام نمی دهید) و به این صورت مواجه فالوئرها را با صفحه تان بیشتر می کنید.
اگر محتوای خوبی در صفحه خودتان ارائه دهید افراد بیتتری برای دنبال کردن تان ترغیب می شوند؛ چون ارزش محتوای تان را مشاهده می کنند.
اگر دنبال رشد سریع و آسان سطح فالوئرهایتان هستید، این استراتژی تا به امروزه یکی از بهترین ها بوده است؛ چون می توانید روی خرید شات اوت از صفحه های بزرگ تر از صفحه خودتان تمرکز کنید و مجبور نیستید درباره مبادله ارزش برابر از نظر سطح فالوئر آنها نگران باشید؛ چون مبلغ شات اوت را پرداخت می کنید.
این از برند خود شما هم حفاظت خواهد کرد؛ چون اجباری برای به اشتراک گذاری محتوای کاربران دیگر اینستاگرام نیست.
۶ راه استفاده از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام برای رشد تعداد فالوئرها
- فرد تاثیر گذار در اینستاگرام اسکرین شاتی از صفحه شما می گیرد و ۹ تصویر آخر شما را در صفحه خودش مشخص می کند و در کپشن، از افراد می خواهد که شما را فالو کنند
- این شخص یکی از پست های اصلی شما را برمی دارد، آن را کپی یا باز طراحی می کند و در صفحه خودش در معرض نمایش می گذارد و به فالوئرهایش می گوید که شما را فالو کنند.
- فرد تاثیر گذار در اینستاگرام محتوای معمول برندسازی شده خودش را خلق می کند؛ ولی در کپشن شات اوتی به شما می دهد.
- این شخص در اینستاگرام، نام اینستاگرامی تا بخش استوری خودش پست می کند و به افراد می گوید که شما را فالو کنند.
- فرد تاثیرگذار در اینستاگرام ویدیوی زنده ای آماده می کند که به افراد می گوید شما را فالو کنند و در حالی که ویدیوی زنده را پخش می کند، نام اینستاگرام تان را روی کامنتی می زند (پین می کند).
- فرد تاثیر گذار در اینستاگرام، ویدیویی می گذارد که از افراد می خواهد شما را فالو کنند و آن را در استوری اش پست می کند.
طبق تجربه، شماره یک و شش، بیش ترین فالوئر را می گیرند؛ در حالی که شماره ی دو و سه نتیجه مطلوبی دارند.
برای اطلاع، شماره پنج کمترین فالوئر را به همراه دارد.
ترفند ماهرانه افزایش فالورها شماره ۱
بعد از آزمایش های خیلی زیاد شات اوت ها، پی برده ام که وقتی چهار تصویر را روی فقط یک پست، قرار می دهید (کلاژ) و بعد بالای تصویر می نویسید: صفحه اینستاگرام جدید مورد علاقه من را دنبال کنید، بهترین نتایج را می گیرید.
دلیلش این است که وقتی فقط یک پست معمولی را به اشتراک می گذارید، خیلی از فالوئرهای صفحه متوجه نمی شوند که این یک شات اوت است؛ به همین خاطر با این پست تعامل نمی کنند و در نتیجه، شما را فالو نخواهند کرد.
وقتی از راهبرد شات اوت پولی استفاده می کنید، مطمئن شوید که فرد تاثیر گذاری را انتخاب می کنید که فالوئرهای قابل توجهی دارد.
کسی که کمتر از صد هزار فالوئر داشته باشد، افراد زیادی را به صفحه شما سوق نخواهد داد.
پیشنهاد می کنیم وقتی شات اوت پولی را شروع می کنید، دنبال صفحه هایی باشید که صد تا دویست هزار فالوئر دارند تا بتوانید تعامل و تعداد فالوئرهایی را که به دست می آورید، آزمایش کنید.
متوجه باشید که شات اوت شما برای اثربخشی باید فقط چند ساعت روی صفحه باشد.
بنابراین، وقتی سر قیمت مذاکره می کنید، یکی از استراتژی های عالی برای مطرح کردن با فرد تاثیر گذار در اینستاگرام، درخواست یک شات اوت شش ساعته است که هزینه کمتر بشود.
ترفند ماهرانه افزایش فالور شماره ۲
اگر شات اوتی را در یکی از صفحه های افراد تاثیر گذار بزرگ انجام می دهید، تقریبا ده تا پانزده دقیقه بعد از فرد تاثیرگذار، شات اوت تان را در صفحه تان پست کنید. فالوئرهای جدید زیادی به دست خواهید آورد و بلافاصله، وارد نیوزفیدشان می شوید.
این شگرد خاص یا پیچیده ای نیست؛ ولی نرخ تعامل من با فالوئرها را به شکل قابل توجهی بالا برده است.
خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیش تر
هرچند رشد تعداد فالوئر اهمیت حیاتی برای موفقیت شما در اینستاگرام دارد، راهی وجود دارد که بتوانید به رشد دائمی برسید و در همان حال، ترافیک را به وب سایت با قیف فروش تان بکشانید.
تا اینجا این موضوعی بوده است که من شاهد اشتباه افراد در آن بوده ام و در ضمن موضوعی ست که باعث بیش ترین سوال ها می شود.
بنابراین، این بخش را به آرامی و بادقت مطالعه کنید.
شبیه به شات اوت هایی که به رشد صفحه تان کمک می کنند، به سادگی یکی از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام در جایگاه خودتان را پیدا می کنید و از او می خواهید که محصول یا خدمات تان را مستقیم تبلیغ کند.
البته روی فالوئرها متمرکز نمی شوید؛ برند خودتان را تبلیغ نمی کنید؟ بلکه از او به عنوان شریک تبلیغاتی استفاده می کنید تاربتوانید محصول، خدمات با کسب و کارتان را برای فروش جذب مشتری، پیدا کردن مخاطبان هدف، ایمیل و سود بیش تر، پیش چشم افراد درست قرار دهید.
خیلی از اشخاص تاثیرگذار در اینستاگرام بعد از سالها کار سخت و ارائه مداوم ارزش رایگان، جامعه های خیلی بزرگی ساخته اند.
این تاثیرگذاران، اعتماد، وفاداری و اعتبار را بین فالوئرهایشان به وجود آورده اند.
فالوئرهای فرد تاثیر گذار به صورت فعال دنبال راهکارهایی برای مشکلاتشان هستند و اگر شما صفحه های درستی را برای تبلیغ انتخاب کنید، خیلی راحت می توانید محصولات با خدمات تان (راهکارها) را مستقیم به جامعه فالوئرهای آنها عرضه کنید.
اگر تبلیغات تان را به شکل اثربخشی ساختار سازی کنید، می توانید:
- ایمیل جمع کنید
- مخاطب هدف به وجود آورید
- محصولات تان را بفروشید و سود دائمی به دست آورید
مزیت بزرگی که موقع انتخاب عرضه مستقیم محصول یا خدمات تان از طریق تبلیغات فرد تاثیرگذار دارید، به دو بخش تقسیم می شود:
- افزایش ترافیک آنی به سمت وب سایت با قیف فروش تان خواهید داشت که به جمع آوری ایمیل، مخاطبان هدف یا فروش منتهی می شود. دست کم این که می توانید وب سایت یا قیف فروش تان را فقط در چند ساعت آزمایش کنید و داده های آن را برای بهبود نرخ تبدیل کلی تان به فروش، به کار ببرید.
- هنوز دارید برند اینستاگرام تان را تبلیغ می کنید، به همین خاطر، اگر ترجیح داده باشید فقط صفحه تان را به جای محصول یا خدمات تبلیغ کنید، سطح فالوئرهای تان با همان نرخ، اگرنه سریع تر، رشد خواهد کرد.
به بیان ساده، اگر تبلیغ صفحه تان با یکی از تاثیرگذاران را انتخاب کنید و شات اوتی را بخرید، به فالوئر دست پیدا می کنید. ولی اگر تبلیغ محصول یا خدمات را انتخاب کنید، به همان تعداد فالوئر و اگر نه آن تعداد فالوئر، اگرنه بیشتر، می رسید و فهرست ایمیل تان رشد خواهد کرد، سرنخی از مخاطبان هدف و علاقه مند به وجود می آورید و فروش تان بیشتر می شود.
جنبه پولسازی مستقیم تبلیغ محصول یا خدمات با افراد تاثیرگذار نباید نادیده گرفته شود.
به همین خاطر این استراتژی قوی ترین روش کسب و کار در اینستاگرام است.
وقتی دارید فرد تاثیر گذاری را برای تبلیغ محصول یا خدمات تان انتخاب می کنید، مطمئن شوید فرد انتخابی تان فالوئرهای زیادی دارد.
انتخاب کسی که فقط پنجاه هزار فالوئر دارد، چندان اثربخش نخواهد بود.
باید دنبال آن حساب های اینستاگرامی باشید که دست کم صد هزار یا بیشتر فالوئر داشته باشند، اگر کمتر از این باشد نه ترافیک زیادی را به وب سایت یا قیف فروش تان می کشاند و نه فالوئرهای زیادی برای تان به همراه خواهد داشت.
بعضی وقت ها می توانید از صفحه های کوچکتر برای آزمایش سریع تبلیغات شات اوت های تان استفاده کنید.
این کار کمکتان می کند تا قبل از اختصاص مبالغ بالا برای تبلیغات، اصلاحاتی در وب سایت با قیف فروش تان به وجود آورید.
این یک روش عالی برای شروع اولین شات اوت هاست و بعد از رشد حساب اینستاگرام تان شاید به مشارکت در اطلاع رسانی بین فالوئرهای دو طرف بینجامد.
در ضمن، انتظار می رود مبلغ بیشتری به افراد تاثیر گذاری که لینک سایت یا قیف فروش شما را مستقیم در بیوی خودشان می گذارند، پرداخت کنید.
هر چند این کار، هزینه اضافی برای تبلیغ به بار می آورد، ولی من آن را بهترین استراتژی می دانم؛ چون میزان ترافیک را به وب سایت یاقف فروش تان به شکل قابل توجهی بیش تر می کند.
وقتی فرآیند فروش شما فالوئرهای صفحه های صد تا سیصد هزار فالوئری را به خریدار تبدیل می کند، از صفحه هایی کمک بگیرید که پانصدتا هشتصدهزار فالوئر دارند.
صفحه هایی به این بزرگی در اینستاگرام باید حدود پانصد تا هفتصد بازدید کننده را به وب سایت یا فیف فروش تان بفرستند و تقریبا دویست تا سیصد فالوئر برای حساب اینستاگرامی تان به همراه داشته باشند.
خرید شات اوت از افراد تاثیرگذاری که میلیونها فالوئر دارند، گران تمام می شود.
با این حال، وقتی وب سایت یاقبف فروش تان کاملا بهینه شود و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند، این صفحه های بزرگ اینستاگرامی بهترین بازگشت سرمایه را برای شما خواهند داشت، ببشترین ترافیک را خواهید گرفت و چندین برابر پرداختی برای شات اوت یا تبلیغ راشداوت را بر خواهد گرداند.
وقتی شات اوت ها و تبلیغات را برای اولین بار آزمایش می کنید، روی صفحه های تاثیر گذاران مختلفی پست خواهید گذاشت.
همه کاری که در این جا انجام می دهید، ارائه همان پیام و همان عکس به فرد تاثیر گذاری است که تبلیغش را می کنید، مطمئن شوید یک شات اوت را همزمان در چند صفحه قرار ندهید.
اگر این کار را انجام دادیده حتما از نرم افزار ردگیری استفاده کنید که به شما امکان ارزیابی شیوه اجرای هر شات اوت را میدهد. از این راه می فهمید از چه کسی بیشتر خرید کنید و از چه کسی کمتر یا از کار کردن با کدام صفحه کلا خودداری کنید.
تماس گرفتن با افراد تاثیرگذار در اینستاگرام
توانایی شما برای تنظیم تبلیغات سودآوری که ترافیک را به صفحه، وب سایت با قیف فروش نان بکشاند، به توانایی انسان در برقراری تماس و مشارکت با افراد تاثیرگذار درست بستگی خواهد داشت.
اول باید مشخص کنید که می خواهید صفحه تان را تبلیغ کنید یا محصول یا خدمات تان را.
اغلب، وقتی این افراد چیزی را تبلیغ می کنند، شما موقع خواندن بیوی شان، بلافاصله آن را خواهید دید.
می توانید محتوای برند دیگران را هم در صفحه های شان ببینید که نشانگر خوبی است برای این که بفهمید احتمالا برای مشارکت شات اوت تمایل دارند یا می خواهند شات اوت ها را برای صفحه، محصول با خدمات تان به شما بفروشند و پول بگیرند.
تحقیقات در بازار اینستاگرام
قبل از دسترسی به صفحه افراد تاثیر گذار اینستاگرام برای فهمیدن تمایل شان به تبلیغ برند، محصول با خدمات، باید آن دسته از جوامع اینستاگرامی که شما و برندتان را منعکس می کنند و همسو با محتوای شما هستند، شناسایی کنید.
این کار برای استراتژی کلی تان اهمیت حیاتی دارد؛ به خصوص اگر محصول یا خدمات تان را مستقیم تبلیغ می کنید؛ چون باید گام های حیاتی تری برای بیش ترشدن ترافیک تان بردارید.
کدام بازار بهترین تناسب را با برند، محصول یا خدمات شما دارد؟
از کارکرد جستجو برای وارد کردن اصطلاحات جستجوی مربوط به کسب و کار با جایگاه تان استفاده کنید.
حتما جامعه های بزرگ در بازارتان را پیدا خواهید کرد.
با این حال، قرار نیست بیش از حد روی این موضوع چون جایگاه ها در اینستاگرام می توانند خیلی گسترده تر از حد انتظار شما باشند.
مثلا صفحه انگیزشی، بازاریابان شبکه ای و کارآفرینان و صاحبان کسب و کار و گروه های متنوع زیادی را جذب خود می کنند.
اگر تردید دارید، خودتان را جای مشتری تان بگذارید و سعی کنید بفهمید که او کدام صفحه را دنبال خواهد کرد.
اگر با این مرحله مشکل دارید، شاید مجبور به تحقیق شوید؛ ولی به من اعتماد کنید، ارزشش را خواهد داشت.
روی جمع آوری دامنه وسیعی از صفحه های کوچک و صفحه های بزرگ تمرکز کنید. صفحه های کوچکتر برای مشارکتهای S4S ایده ال خواهند بود.
چون احتمالا سایز صفحه شان تقریبا اندازه صفحه خود شماست.
حتی وقتی تبلیغ محصول یا خدمات تان را شروع می کنید، می توانید از آنها برای آزمایش استفاده کنید، چون در مقایسه با صفحه های بزرگتر، قیمت خیلی کمتری را پرداخت خواهید کرد.
وقتی کار تحقیقات بازار را به پایان رساندید و چند صفحه را برای تبلیغ انتخاب کردید، وقتش رسیده است که از این صفحه های بزرگ اینستاگرامی کمک بخواهید.
اگر به پیدا کردن شرکای S4S علاقه مند هستید، خیلی ساده می توانید پیام شخصی برای شان بفرستید تا بفهمید به کار کردن با شما علاقه دارند یا نه.
اگر دنبال ایجاد مشارکت یا استفاده از گروه های شات اوت هستید، همان منطق در این جا هم کاربرد دارد، یک پیام شخصی به پانزده حساب اینستاگرامی فعال بفرستید.
در هر جایی به ازای هر گروه شات اوت، به ده تا پانزده نفر احتیاج دارید.
وقتی از افراد تاثیر گذار برای خرید شات اوت کمک می گیرید، همیشه گفت و گو را با تعریف صادقانه ای در مورد صفحه و محتوای آن ها شروع کنید.
در مورد قیمت و بسته های پیشنهادی شان (اگر داشته باشند) بپرسید.
یک جمله ساده مثل
سلام، من عاشق صفحه اینستاگرام شما هستم و خواستم بدانم شات اوت پولی ارائه می دهید یا نه و اگر بله، نرخ شما چقدر است؟»
کفایت می کند.
خودتان باشید و سعی کنید برای پایین آوردن قیمت مذاکره کنید.
یادتان باشد، آنها دارند فخر می فروشند.
بگذارید فرد تاثیر گذار در اینستاگرام بداند اگر شات اوتی که از او می خرید، موفقیت آمیز باشد و سر قیمت با شما راه بیاید، پنج تا ده شات اوت بیش تر از او خواهید خرید.
با این حال، سعی نکنید بیش از حد چانه بزنید. آنها دارند وقت و تلاش شان را برای کمک به شما مصرف می کنند.
پیش فرض تان این باشد که برای این کار پول خرج کنید.