مقالات آموزشی

همه چیز در خصوص تولید محتوا ترکی

مفید بود؟

تولید محتوای ترکی، با هدف قرار دادن مخاطبان ترک زبان و آذری زبان صورت می گیرد. بسیاری از موسسات و سازمانها به دلیل فعالیت هایی که دارند، و یا اهدافی که دارند، تمایل دارند نظر مخاطبان ترک زبان و آذری زبان را نیز به خود جذب کنند، به همین دلیل شروع به تولید محتوای ترکی می کنند. اگر سازمان یا مجموعه شما نیز قصد دارید تولید محتوای  ترکی را انجام دهد، به شما توصیه می کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با نکات بسیار مهمی در این رابطه آشنا شوید.

هدف از تولید محتوای ترکی

تولید محتوای ترکی و یا به هر زبان دیگری یکی از مواردی می باشد که بسیاری از سازمان ها به دنبال آن هستند. بسیاری از مجموعه ها علاقه دارند تا با مردم دیگر کشورها ارتباط داشته باشند و بتوانند نظر آنها را جلب کنند. یکی از کشورهایی که اغلب سازمان ها به دنبال جذب مخاطب از آن کشور می باشند، کشور ترکیه می باشد.

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی که با کشور ما دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای جذب مخاطب می باشد. همچنین بسیاری از مردمان آذری زبان ایران نیز تسلط کافی به زبان ترکی دارند و متوجه منظور آنها می شوند. به همین دلیل تولید محتوای  ترکی، نه تنها باعث می شود که مخاطبانی از کشور ترکیه جذب ما شوند، باعث می شود نظر بسیاری از آذری زبان های کشورمان را نیز به خود جلب کنند.

بسیاری از سازمان ها خدمات یا فعالیت هایی بین المللی دارند و با کشورهای مختلف همکاری دارند، بنابراین برای این سازمان ها بسیار مهم می باشد که با افرادی از آن کشورها به عنوان مخاطب ارتباط داشته باشند، که کشور ترکیه نیز یکی از آنها می باشد. ترکیه یکی از مهمترین کشورها در همسایگی ایران می باشد و از چندین لحاظ برای ایران و سازمان های ایرانی اهمیت دارند. اهمیت کشور ترکیه و روابطی که با این کشور وجود دارد، باعث شده است که علاوه بر سفارت این کشور در تهران، شاهد کنسولگری این کشور در شهر تبریز نیز باشیم. این مسئله نیز نشان دهنده روابط ایران با این کشور می باشد.

تولید محتوای ترکی

به همین جهت تولید محتوای  ترکی و یا به هر زبان خارجی دیگری می بایست همراه با رعایت کردن نکاتی باشد. شما زمانی که قصد دارید به یک زبان خارجی تولید محتوای انجام دهید باید به چندین نکته توجه داشته باشید. بسیاری از افراد تصور دارند که تنها با علم به زبان ترکی می توان تولید محتوای ترکی انجام داد. اما این مسئله تا حدودی اشتباه می باشد. تسلط به زبان ترکی شرط لازم برای تولید محتوای ترکی می باشد ولی شرط کافی نمی باشد، شما برای تولید محتوای ترکی می بایست به نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم، توجه داشته باشید.

علت تولید محتوا

شما در ابتدا باید این مسئله را بدانید و آگاه باشید که علت و هدف شما از تولید محتوای ترکی چیست؟  شما اگر به عنوان شخصی که به عنوان تولید کننده محتوا قصد دارید، تولید محتوا ترکی انجام دهید، باید بدانید که جامعه هدف و مخاطبین محتوا شما چه اشخاصی هستند.

شما به چه منظور تولید محتوای ترکی انجام می دهید؟ به دلیل فروش محصول و یا بالا بردن ترافیک سایت و یا به هر علت دیگر. اولین قدم در تولید محتوای ترکی، مشخص شدن علت و هدف از تولید محتوا می باشد.

بسیاری از سازمان زمانی که شروع به تولید محتوای ترکی می کنند، قصد دارند محتواهایی که در سایت آنها وجود دارد به زبان ترکی ترجمه شود و در سایت منتشر شود. اما شما به عنوان تولید کننده محتوا می بایست مسائل فرهنگی، و دیگر مسائل را در هنگام ترجمه رعایت کنید.

نکته دیگری که باید در تولید محتوای ترکی می بایست مد نظر داشته باشید این نکته می باشد که افرادی که مخاطب شما می باشند، ترک زبان ها و آذری زبان ها، به کدام نوع و روش از تولید محتوا علاقه مند می باشند. شما می بایست مخاطبین ترک زبان خود را بررسی کنید. رفتارهای آنان را تجزیه و تحلیل کنید، تا متوجه شوید بهترین نوع تولید محتوا برای آنها چه نوع محتواهایی می باشد.

قطعا رفتار مخاطبان ایرانی و مخاطبان ترکی با توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متفاوت می باشد. بررسی رفتارهای مخاطبان هر کشوری می بایست با توجه به معیارهای آن کشور صورت بگیرد. این قضیه مسئله بسیار مهمی می باشد. اگر شما قصد دارید تولید محتوای ترکی شما به نتیجه دلخواه شما برسد و به هدف خود از تولید محتوا دست پیدا کنید، باید همیشه به این مسائل توجه داشته باشید.

شبکه های اجتماعی در ترکیه

در هر کشوری مردم آن کشور معمولا به یک یا چندین شبکه اجتماعی نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی علاقه بیشتری نشان می دهند. برای مثال شبکه های اجتماعی محبوب ایرانیان اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام می باشد. شما می بایست در این رابطه نیز بررسی هایی را به عمل بیاورید تا شبکه های اجتماعی محبوب مردم ترکیه و ترک زبان ها را شناسایی کنید. امروزه با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در زندگی افراد در همه کشورها بازی می کنند، یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب بیشتر به وسیله شبکه های اجتماعی می باشد.

تولید محتوای ترکی برای شبکه های اجتماعی که مردم ترکیه در آن فعالیت بیشتری دارند، قطعا شما را بهتر به هدف مورد نظر نزدیک می کند.

مخاطبان آذری

اما شما با تولید محتوای ترکی علاوه بر افرادی که در ترکیه زندگی می کنند، می توانید آذری زبان های ایران نیز تحت تاثیر قرار دهید و آنها را به مخاطبان خود تبدیل کنید. در بسیاری از شهرهای آذری زبان ایران نظیر استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، مردم این شهرها بسیار علاقه مند به فرهنگ و زبان ترکی هستند، و به نوعی می توان گفت دنبال کننده برنامه ها و فعالیت های ترکیه ای ها می باشند. بنابراین شما با تولید محتوای ترکی با یک تیز می توانید به سمت دو نشانه یورش ببرید و مخاطبان بسیار زیادی را جذب کنید.

همواره یکی از بهترین استراتژی ها برای جذب مخاطب، تولید محتوا به زبان کشورهای همسایه به جهت جلب نظر مردم آن کشورها می باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.