مقالات آموزشی

معرفی کارخانه تولید محتوا دیجی کالا

مفید بود؟

کارخانه محتوا دیجی کالا چگونه است؟  شاید بسیاری از افراد این تصور را دارند که سایت معروف و بزرگی همچون دیجی کالا احتیاج به تولید محتوا ندارد و یا اینکه به طور کلی سایت های فروشگاهی نیازی به محتوا ندارند، اما در حقیقت اینگونه نیست. سایت های بزرگ و معروف دنیا همچون آمازون نیز که شاید معروفترین و بزرگترین سایت دنیا باشند نیز  فعالیت هایی جدی در قالب تولید محتوا انجام می دهند. در این مقاله قصد داریم تولید محتوا

 برای سایت های فروشگاهی را بررسی کنیم و برای آن یکی از معتبرترین سایت های ایرانی به نام دیجی کالا را به عنوان نمونه معرفی خواهیم کرد.

دیجی کالا

از دیجی کالا می توان به عنوان معروفترین و بزرگترین سایت فروشگاهی آنلاین ایران نام برد. دیجی کالا در ابتدا با هدف فروش چندین محصول، شروع به کار کرد ولی بعد از چند سال با گسترش تنوع محصولات خود سعی کرد تا مخاطبان بیشتری را جذب سایت خود و خرید از محصولات خود کند.

در ابتدا افراد زیادی فقط به قصد اینکه از قیمت محصولات آگاهی پیدا کنند و سپس برای خرید به بازار بروند، از سایت دیجی کالا مانند یک مشاور بهره می بردند  اما با گذشت چندین سال و با استراتژی ها و روش های فروش مختلف دیجی کالا خود را تبدیل به بزرگترین قطب فروش انواع محصولات به صورت آنلاین کرد.

این روزها شاهد این مسئله هستیم که دیجی کالا با ورود به بخش مواد غذایی، به بیان ساده تر قصد دارد به بزرگترین سوپر مارکت آنلاین ایران تبدیل شود.

اینکه چقدر در این قضیه دیجی کالا موفق خواهد شد یا شکست خواهد خورد، موضوع مورد بحث ما نیست.

شاید بتوان گفت که نمونه بزرگتر و به نوعی الگوی دیجی کالا، سایت معروف آمازون می باشد که خدمات خود را به تعداد زیادی از کشورها صادر می کند. به نظر شما آیا سایت دیجی کالا و الگوی دیجی کالا، سایت آمازون، سعی در تولید محتوا دارند؟ آیا آنها هم فعالیت های مربوط به تولید محتوا را انجام می دهند.

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی

در قسمت بالا درباره دیجی کالا به عنوان بزرگترین سایت فروشگاهی آنلاین در سطح کشور سخن گفتیم. در این قسمت قصد داریم در رابطه با تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی صحبت کنیم و بررسی کنیم آیا برا سایت های فروشگاهی نیاز به تولید محتوا هست و یا خیر؟ اگر جواب ما بله هست ،چگونه؟

سایت های فروشگاهی آنلاین اینترنتی ایران در کنار اعتماد سازی، ارتقا سطح کیفی خود و دیگر خدمات خود، به طور جدی می بایست تولید محتوا را انجام دهد. همانگونه که می دانید برای اینکه شما در دسترس مخاطبان قرار بگیرید و مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و از محصولات شما آگاهی پیدا کنند، می بایست تولید محتوا انجام دهید.

تولید محتوا در سایت های فروشگاهی اغلب به دو صورت متنی و ویدئویی می باشد. معمولا از ویدئو های آموزشی در رابطه با چگونگی نحوه کارکردن محصولات بهره می گیرند، که در شبکه های اجتماعی و سایت هایی که فقط ویدئو را نمایش می دهند، پخش می کنند.

از محتواهای متنی بیشتر در سایت، برای معرفی محصول، بررسی محصول و دیگر موارد بهره می گیرند. در واقع می توان گفت که تولید محتوای متنی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای سایت های فروشگاهی می باشد. به دلیل اینکه با استفاده از محتوای متنی در قالب معرفی و بررسی محصولات، می توانند رتبه سایت خود را افزایش دهند و به صفحات اول گوگل راه پیدا کنند و در جستجوها، مخاطبان سریعتر به آنها برسند. شاید آن سخن بیل گیتس که گفته بود محتوا پادشاه است، را  می توان برای سایت های فروشگاهی نظیر دیجی کالا اینگونه تغییر داد که تولید محتوای متنی برای فروشگاه اینترنتی، پادشاه هست.

کارخانه محتوا دیجی کالا

کارخانه و انبار دیجی کالا، قطعا کارخانه و انباری بسیار بزرگ می باشد که این حجم، تنوع و تعداد محصول در آن نگهداری می شود. اما اغراق نباید باشد که گفت کارخانه تولید محتوا دیجی کالا نیز به همین اندازه بزرگ می باشد. ما در این قسمت قصد داریم در رابطه با محتواهای منتشر شده در دیجی کالا صحبت کنیم و آنها را بررسی کنیم:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، محتوای متنی مناسبترین و بهترین گزینه برای تولید محتوا در سایت های فروشگاهی، از جمله دیجی کالا، می باشد. شما زمانی که وارد سایت دیجی کالا می شوید با تنوع خارق العاده محصولات رو به رو می شوید. انواع محصولات در انواع زمینه ها، از کتاب گرفته تا لوازم خانگی و الکتریکی، آلات موسیقی، فیلم و همه و همه که در سایت دیجی کالا آماده خریداری می باشند.

اگر شما دقت کرده باشید، در کنار تمامی محصولاتی که در سایت دیجی کالا قرار گرفته فرقی نمی کند چه محصولی باشد، حتما مطلب و نوشته ای در رابطه با آن محصول برای معرفی، بررسی و تجزیه و تحلیل آن وجود دارد. این قسمت برای ما همچون توضیحات فروشنده به مشتری می باشد. ما زمانی که این بخش را مطالعه می کنیم، کاملا متوجه می شویم که این محصول، محصول مورد نظر ما می باشد یا خیر؟

همچنین در قسمت پایین هر صفحه از محصولات شاهد دیدگاه های مثبت و منفی خریداران هستیم، که به ما کمک می کنند تا بهتر و با چشم بازتر خرید خود را انجام بدهیم. حالا اینگونه فرض کنید که اگر این توضیحات کنار محصولات نبود شما چگونه می توانستید آگاه شوید که این محصول، برای شما مناسب است یا خیر؟ این جا همان نقطه ای است که ما می گوییم کارخانه محتوا دیجی کالا.  به این دلیل که برای هر محصول یک محتوای متنی تولید شده است، که قطعا از نظر گوگل بسیار مهم می باشد.

همانطور که اطلاع دارید یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش رتبه سایت و آمدن به صفحات اول گوگل، بعد از تولید محتوا و انتشار آن، میزان زمانی می باشد که مخاطب در سایت در حال بررسی است. می توان گفت که در کارخانه محتوا دیجی کالا، در کنار تیم بسیار بزرگ تولید محتوا دیجی کالا که این حجم از محتواها را تولید می کنند، افراد عادی یا همان خریداران با درج نظرات خود در رابطه با محصول در حال تولید محتوای متنی برای این سایت می باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.