مقالات آموزشی

هر آنچه در خصوص مراحل تحقیق کلمات کلیدی باید بدانیم

مفید بود؟

اولین قدم برای تولید یک محتوای موفق تحقیق کلمات کلیدی است. اگر شما بهترین کلمه کلیدی را روی محتوای خود قرار دهید، به سئو و بهینه سازی محتوای خود کمک زیادی می کنید. برای یک وب سایت پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد و باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید. اگر فردی به دنبال مطلبی باشد که شما نوشته اید، ولی آن را پیدا نکند، باید بدانید که زمان تان را هدر داده اید.

شما باید بهترین کلمه کلیدی را برای مطلب خود انتخاب کنید که سرچ بالایی داشته باشد. در نتیجه مطلب شما توسط الگوریتم های گوگل رتبه می گیرد و در نتایج اولیه گوگل نشان داده می شود. به طور کلی باید به خوبی بدانید، کلید واژه مهمترین عبارت و کلمه ای است که برای کسب اطلاعات متنوع در گوگل وارد می شود.

کلمه کلیدی(keywords) را به عنوان یک دروازه مهم برای گوگل می شناسند. تحقیق کلمات کلیدی در واقع باید بدانید که یک فرایند تحقیقی می باشد. در این تحقیق شما با زبانی که مخاطب هدفتان آن را جستجو می کند آشنا خواهید شد. زبان کاربران ترکیبی از کلمات متنوع می باشد که برای پیدا کردن خدمات و محصولات مورد نیاز آن را به کار می گیرد. برای اینکه محتوای خود را بهبود ببخشید باید به دنبال بهترین کلمات کلیدی باشید. در این صورت رتبه سئو سایت خود را افزایش می دهید.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

برای تحقیق کلمات کلیدی باید به خوبی مراحلی که مربوط به این فرایند می باشد را بشناسید. در این صورت می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. برخی از مهمترین مراحل مربوط به تحقیق در مورد کلمات کلیدی عبارت است از :

1. تمامی زوایا را باید مورد بررسی قرار دهید

یکی از مهمترین اقداماتی که برای پیدا کردن کلمه کلیدی باید به آن اهمیت دهید اطلاعات کافی در مورد کسب و کارتان است. در مورد کسب و کاری که می خواهید برای آن بهترین محتوا را تولید کنید باید اطلاعات دقیقی داشته باشید. مطالعه در مورد کسب و کار به شما کمک می کند که جهت ایده پردازی حد و مرز مشخص شده ای داشته باشید. در واقع ذهن تان منعطف تر می گردد تا بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

برای این کار قادر خواهید بود که با مشتریانتان صحبت کنید. اگر نظرات آنها را جویا شوید بهتر می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید. خود را جای مشتریان بگذارید و متوجه نیاز آنها شوید. همچنین قادر خواهید بود که در شبکه ‌های اجتماعی در مورد پیگیری انتقادها و پیشنهادهای کاربران خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

 

2. مشخص کردن هدف

 مشخص کردن اهداف تان یکی دیگر از مراحلی است که در مورد تحقیق کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد. برنامه‌ریزی شما همیشه با مشخص کردن هر یک از اهداف تان آغاز می گردد. ابتدا بهتر است که شما مشخص نمایید ماموریت تان برای موفقیت کسب و کارتان چیست. آیا مایل هستید که مخاطبان بیشتری را جذب نمایید ؟

یا تنها مایل هستید که در مدت مشخص شده‌ ای فروش تان را بیشتر کنید ؟ پاسخ به تمامی این پرسش ها به شما کمک می‌ کند هدفتان را تعیین نمایید. در صورتی که هدفتان مشخص شود قادر خواهید بود به کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. به همین دلیل استراتژی بی نظیری را جهت سئو سایت خود به کار خواهید برد.

3. لیست مشخص از موضع پیدا کنید

تهیه کردن لیست مشخص شده‌ ای از موضوعات مرتبط از دیگر مراحلی است که باید به آن اهمیت دهید. بدون اینکه فضای کسب و کار خود را در نظر بگیرید سعی نمایید که موضوعات را به صورت جزئی تقسیم بندی نمایید. روی هر یک از موضوعات باید به صورت جداگانه زمان بگذارید.

به عنوان مثال اگر مایل هستید که در مورد یک فروشگاه لوازم خانگی محتوا تولید نمایید باید به زیر شاخه های این فروشگاه توجه داشته باشید. زیر شاخه های رسمی فروشگاه لوازم خانگی مربوط به لوازم برقی، لوازم پلاستیکی آشپزخانه و غیره به شمار می ‌رود.

 

4. تهیه لیست کلمات کلیدی کوتاه

 مرحله بعدی در مورد تحقیق کلمات کلیدی این است که لیستی از کلمات کلیدی کوتاه را انتخاب نمایید. یکی از بهترین روش ها برای این کار این است که از روش طوفان فکری استفاده کنید. نیاز است که از مدیران بخش ها و همچنین همکاران خود بخواهید که هر یک از کلمات کلیدی که مرتبط با موضوع است را با شما در میان بگذارند.

شما می توانید لیست متفاوتی از کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب نمایید و سپس آنها را برای تولید محتوای خود به کار بگیرید. کلمات کلیدی مرتبط شما اگر با محتوای اصلی مطابقت داشته باشند سئو سایت بهبود پیدا خواهد کرد.

5. استفاده از ابزار مناسب برای پیدا کردن کلمات کلیدی

ابزارهای متفاوتی برای تحقیق کردن کلمات کلیدی وجود دارد. هر یک از ابزارهای مناسب را باید بشناسید تا از آنها برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده نمایید. به طور کلی باید بدانیم که گوگل یکی از بهترین ابزارهای مربوط به یافتن کلمات کلیدی است .در واقع یکی از ابتدایی‌ ترین ابزارها جهت سرچ کلمات استفاده کردن از گوگل می باشد.

گوگل کیبورد پلنر یکی دیگر از انواع ابزارهایی است که جهت یافتن کلمات کلیدی به کار گرفته می شود. شما می توانید با استفاده از این ابزارها بهترین کلمه کلیدی را برای وب سایت خود انتخاب کنید. ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی روش مخصوص کار کرده خود را دارند. از هر کدام باید به درستی استفاده کنید تا کاربری لازم را از آنها دریافت نمایید.

6. هدف کاربر را بدانید

 در مرحله بعدی باید هدف کاربر را در مورد پیدا کردن کلمات کلیدی در نظر بگیرید. دلایل متفاوتی جهت جستجو در گوگل وجود خواهد داشت. بسیاری از افراد به دنبال اطلاعاتی هستند که جدید می باشند. برخی از افراد مایل می باشند که درستی مطالب خود را مورد بررسی قرار دهند. برخی دیگر از افراد به دنبال محصولی جهت خریداری خواهند بود. برای اینکه بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید باید از نیت کاربر خود اطلاع پیدا نمایید.

 

7. استفاده از کلمات کلیدی طولانی

 کلمات کلیدی طولانی به موضوع شما به صورت دقیق تر اشاره می کنند. به طور کلی باید بدانید که یکی دیگر از مراحل مربوط به تحقیق کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید. هر یک از کلمات کلیدی طولانی که با میزان جستجوی کمتری در وب سایت به کار گرفته می ‌شوند نرخ تبدیل بالایی دارند.

درصد موفقیت شما با استفاده از کلمات کلیدی طولانی افزایش پیدا می‌ کند. در یک محتوا به هر یک از دو گروه کلمات کلیدی که کوتاه و بلند هستند باید اهمیت دهید تا بتوانید سریعتر به درخواست خود رسیدگی نمایید. شما در این راستا باید به خوبی رقیبان خود را شناسایی کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.