مقالات آموزشی

هر آنچه درباره آگهی‌های اینترنتی باید بدانیم

مفید بود؟

در این مقاله قصد بررسی آگهی‌های اینترنتی را داریم. بدین منظور نیاز است تا با تاریخچه استفاده از آگهی‌های اینترنتی و مزایا و معایب آن آشنا شویم. همچنین به طور واضح در این مقاله به بررسی اینکه آگهی‌های اینترنتی چیست و چگونه می‌توان آن‌ را انجام داد، اشاره خواهیم کرد. علاوه بر این، موارد دیگری همچون انتشار آگهی های رایگان

، آگهی رایگان نیازمندیها، درج آگهی رایگان در سایت های معتبر، درج آگهی رایگان در اینترنت، آگهی رایگان همشهری، ثبت آگهی رایگان در گوگل، ثبت آگهی رایگان جدید، راه های تبلیغات رایگان نیز در این مقاله بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید.

برای اینکه بدانیم آگهی‌های اینترنتی چیست، باید به سراغ جایگاه تبلیغات اینترنتی در دنیای امروز برویم. امروزه به علت گسترش اینترنت و استفاده از آن، آگهی‌های اینترنتی جای خود را در بین اهالی رسانه پیدا کرده است. امروزه تبلیغات اینترنتی به عنوان یکی از راه‌های نوین در دنیای تبلیغات و دنیای بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ است.

در ابتدای راه تبلیغات اینترنتی، بسیاری از افراد نظر مثبتی راجع به انتشار آگهی رایگان در اینترنت نداشتند، به این دلیل که از میزان بازدهی آن باخبر نبودند اما هر چقدر که گذشت یعنی رفته رفته حتی منتقدان انتشار آگهی رایگان در اینترنت نظرشان در مورد اینگونه تبلیغات عوض شد. از جمله مزایای آگهی‌های اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم محدودیت در بعد زمان و مکان
  •  حفظ محیط زیست به دلیل قطع نکردن درختان
  •  فضای بسیار وسیع برای معرفی کسب و کار
  •  استفاده از انواع ویدئو، کلیپ و فایل‌های صوتی در تبلیغات اینترنتی
  •  دائم در دسترس بودن تبلیغات اینترنتی

بازاریابی محتوا

ناگفته نماند که این مدل تبلیغات دارای معایبی است که در ادامه به آن‌ها تیتروار اشاره خواهیم کرد:

• مشخص نبودن میزان دقیق اثرگذاری

• عدم امکان فروش محصولات عمومی بلکه فروش محصولات خاص

• قطع شدن اینترنت یا کم شدن سرعت آن

• امکان کلاهبرداری اینترنتی و انتشار آگهی‌های اینترنتی با نیت سوء یا خلاف اخلاق

• کیفیت تولید متوسط

با این حال تبلیغات اینترنتی دارای اهداف مشخصی است که اتفاقا توانسته در این راه موفق ظاهر شود. این اهداف عبارت است از:

  •  افزایش شناخت نسبت به مخاطبان برند مورد تبلیغ
  •  افزایش فروش
  • افزایش سودآوری در زمینه تبلیغات

 

انواع روش‌های تبلیغ آگهی‌های اینترنتی کدام است؟

در این قسمت به انواع روش‌هایی تبلیغات یا آگهی‌های اینترنتی اشاره خواهیم کرد:

 تبلیغات اینترنتی بنری:

این روش یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ثبت آگهی رایگان جدید در اینترنت است. برای این کار بایستی در سایت مورد نظر عضو شده سپس بنر خود را طراحی و تبلیغ کنید. این روش تبلیغ دارای هزینه است و هزینه آن با هر بار کلیک بر روی بنر شما و دیده شدن آن توسط مخاطب محاسبه خواهد شد. یکی از بزرگترین پایگاه‎ها یا شبکه‌های نمایش در این زمینه “گوگل ادز” ( Google Ads ) است.

هزینه تبلیغ در گوگل

 

 تبلیغات مخصوص تلفن همراه و انواع شبکه‌های اجتماعی:

درست در سال 2016 بود که آمار تبلیغات نشان داد میزان ترافیک و بازدید تبلیغات موبایل از تبلیغات رایانه‌ای بیشتر است. بنابراین این مطلب نشان دهنده اهمیت تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه یا همان موبایل است. برای این کار بایستی با انواع روش‌های ثبت آگهی‌های اینترنتی در موبایل و شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید و سعی در بهبود آن داشته باشید.

 

 تبلیغات همسان یا Native:

احتمالا تعداد زیادی از شما تاکنون نام اینگونه تبلیغات را نشنیده‌اید! این نوع تبلیغ با تبلیغات بنری متفاوت است. این نوع تبلیغات روش دیگری را برای جذب مخاطب استفاده می‌کند. این روش از مشکلات مخاطبان جهت جذب خود مخاطبان استفاده می‌کنند. برای مثال یکی از بارزترین روش‌های تبلیغات Native، وبلاگ نویسی است. بدین منظور بسیاری از افراد شاغل در این زمینه معمولا شروع به وبلاگ نویسی در زمینه مسائل روزمره خود می‌کنند و از این طریق به جذب مخاطب می‌پردازند و پس از آن با جذب مخاطب، شروع به ثبت آگهی‌های اینترنتی مختلف می‌کنند.

 

 تبلیغات و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو یا اصطلاحا SEM:

این روش تبلیغاتی بدین صورت است که تبلیغات شما برای مدت زمان مشخصی و البته با صرف هزینه‌ای معقول و نه چندان بالا نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. یکی از موتورهای جستجوی مشهور که در این زمینه بسیار فعال است، گوگل است. هزینه این نوع تبلیغات مانند تبلیغات بنری به ازای هر کلیک و هر نمایش محاسبه خواهد شد.

اما برای استفاده از این روش تبلیغات بایستی متن و یا محتوای تبلیغات شما بهینه سازی شده باشد و بر طبق اصل سئو ویرایش شده باشد تا توسط مخاطبان بهتر دیده شود. در این حالت مهم‌ترین عنصر برای دیده شدن تبلیغات شما، کلید واژه اصلی متن تبلیغات و یا همان کلمه کلیدی اصلی است. زیرا مخاطب برای جستجو در اینترنت به جستجوی کلمه کلیدی اصلی اکتفا خواهند کرد و به همین ترتیب تمام لینک‌هایی که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما باشند نمایش داده می‌شوند. ناگفته نماند کلیک بر روی برخی از کلید واژه‌ها دارای قیمت بالایی است. این روش نیز یکی از بهترین و بروزترین روش‌های ثبت آگهی‌های اینترنتی است.

 

 

درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر:

در تمام دنیا و همچنین در ایران امکان درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر است. برای این کار شما می‌توانید درج آگهی رایگان در اینترنت را داشته باشید. در ایران سایت‌های معتبری در این زمینه وجود دارد مانند آگهی رایگان همشهری، نیاز دون، دیوار، ایستگاه، شیپور و … با ورود به این سایت‌ها و پیروی از قوانین آن‌ها می‎توانید تبلیغات خود را در این سایت‌ها ثبت کنید. معمولا روش درج آگهی رایگان در اینگونه سایت‌ها تقریبا مشترک است و به روش زیر است:

  • ورود به سایت با استفاده از شماره تلفن همراه
  •  ارسال کد چند رقمی به تلفن همراه مخاطب
  •  وارد کردن کد چند رقمی در سایت مورد نظر
  •  وارد کردن اطلاعات خود در سایت مورد نظر به منظور ساخت حساب شخصی
  •  وارد کردن اطلاعات مربوط به تبلیغات مورد نظر مانند دسته تبلیغاتی
  • وارد کردن تصاویر کالای مورد تبلیغ
  •  وارد کردن اطلاعات مربوط به قیمت و سایر توضیحات مرتبط در این رابطه

بدین منظور با صرف نهایتا 5 دقیقه وقت می‌توانید به درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر بپردازید.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

 

 

برای ثبت آگهی‌های رایگان به ویژه از نوع بنری اینکه از چه کلماتی استفاده می‌کنید و یا چه تصاویری برای بیان هدف خود انتخاب می‌کنید، همه و همه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عبارتی دیگر برای تبلیغات اینترنتی طراح مورد نظر حتما بایستی از اصول تبلیغات اینترنتی آشنا باشد و همچنین به نحوه کاربرد آن‌ها نیز تسلط کافی داشته باشد. علاوه بر طراحان شرکت‌های مخصوصی در این زمینه فعال هستند مانند رایا مارکتینگ.

در این شرکت‌ها با استفاده از کادری ماهر و متخصص در این زمینه مشغول فعالیت هستند که بر طبق خواست و نظر مشتری، تبلیغات اینترنتی را تهیه و آماده بارگذاری در اینترنت می‌کنند. همچنین این سایت‌ها می‌توانند محتوای تبلیغاتی جذابی را منظور تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب تالیف و آماده کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.