مقالات آموزشی

هفت گام نوشتن مطالعه موردی چند گام برای مجاب کردن مشتری راغب به دائم

مفید بود؟

 مطالعه موردی یک ابزار مفید جهت تبدیل مشتری لید به مشتری واقعی است. مطالعات موردی کمک میکند تا برند خود را به عنوان یک برند معتبر پایه‌گذاری کنید و به مشتری نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما می تواند مشکل واقعی او را حل کند و تجربه ای مشابه از خدمات و محصولات دیگر شما به دست آورد.

چگونه چنین قالب محتوایی می تواند تا این اندازه موثر باشد؟ زیرا

• مطالعات موردی محصولات شما را به عنوان بهترین راه حل معرفی می کنند. مباحث زیادی وجود دارد که آیا محتوا می تواند به طور مستقیم محصول را بفروشد؟ در این مورد جواب بله است.

• ادعای شما توسط نتایج واقعی حمایت می شود. چه کسی می تواند داده های یک سناریوی واقعی را انکار کند؟

• هیچ کس دیگر آنها را تولید نمی کند. با اینکه پست های وبلاگ به شمار زیاد تولید می شود اما یک داستان موفقیت آمیز مشتری به ندرت کپی برداری است.

با این حال نحوه نوشتن مطالعه موردی مستلزم صرف زمان و تلاش است در این مقاله می آموزید که چگونه نسبت به نوشتن مطالعه موردی اقدام کنید.

با خواندن این مقاله:

• هر چیزی که در مورد انجام تحقیق اثر بخش است را می آموزید.

• هفت گام ساده نوشتن مطالعه موردی از ابتدا تا آغاز را فرا می گیرید.

• با انواع مثال ها و قالب ها جهت صرفه جویی در زمان و همینطور الهام گرفتن آشنا می شوید.

در کنار آن می توانید انواع محتوا و یا پروژه های بازاریابی خود را تنها از طریق یک پلتفرم مانند   CoSchedule   مدیریت کنید.

فهرست مطالب:

• قالب های مطالعه موردی

• مطالعه موردی چیست؟

• ۶۰ مثال برای مطالعه موردی

• مطالعه موردی چگونه است؟

• قالب بندی

• هفت گام نوشتن مطالعه موردی

o گام اول: یافتن مشتری سوژه

o گام دوم: کسب اجازه

o گام سوم: تولید یک پرسشنامه مقدماتی

o گام چهارم: قالب بندی سوالات مصاحبه مطالعه موردی

o گام پنجم: برنامه ریزی مصاحبه

o گام ششم: نوشتن مطالعه موردی

o گام هفتم: تبلیغ و ترویج مطالعه موردی

 

 

 

 

نوشتن مطالعه موردی بازاریابی به کمک ۴ قالب

مطالعه موردی یک فرایند زمان‌بر است. بنابراین می توانید از قالب های زیر برای سرعت بخشیدن به جریان کار خود استفاده کنید.

• سه قالب مطالعه موردی: از این قالب ها برای تولید محتوای مطالعه موردی خود استفاده کنید. این قالب ها به شکل چاپی و همچنین pdf موجود هستند. ما سه نسخه کپی با عناوین سبز قرمز و آبی قرار داده ایم.

• سه نمونه قالب پاورپوینت: اگر نمونه قالب اسلاید را ترجیح می دهید، از قالب پاورپوینت استفاده کنید. این قالب ها در سه رنگ مختلف وجود دارند.

• قالب مطالعه موردی: از این قالب برای نوشتن مطالعه موردی خود به عنوان یک صفحه وب سایت استفاده کنید.

مطالعه موردی چیست؟

مطالعه موردی تجزیه و تحلیل یک پروژه، کمپین و یا شرکت است که به شناسایی موقعیت، راه حل، اقدامات پیاده سازی و عواملی که منجر به شکست و موفقیت می شود می پردازد.

 

60 مثال برای مطالعه موردی بازاریابی جهت الهام گرفتن

اگر به دنبال مثال هایی برای مطالعات موردی هستید فهرست زیر را بررسی کنید:

1. Patagonia – مطالعه موردی پاتاگونیا

2. American National – مطالعه موردی نشنال

3. Garnier Music- مطالعه موردی گارنیر موزیک

4. CS2 Compliance – چگونهCS2 با  Curata به موفقیت میرسد

5. Mountain Equipment Co-Op – چگونه MED با صرف یک دلار ۱۷ دلار درآمد دارد.

6. Cirque du Soleil – تکامل جهت ایجاد انگیزه در مخاطب

7. Roberts and Durkee – چگونه رهبران اندیشه یک شرکت باعث ایجاد مشاغل جدید می شوند

8. Origins Marvel – مطالعه موردی کمپین “Marvel Origins”

9. Instagram- مطالعه موردی بیشترین مکان های اینستاگرام

10. ا- Dell Nurtur استفاده از اتوماسیون جهت ایجاد تجارب شخصی مشتری

11. Adobe – Adobe آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهد و توجه بازاریابانی را که به سختی قابل دسترسی هستند از طریق محتوای حمایت شده LinkedIn جلب می کند.

12. Callaway Golf – Callaway Golf با کمپین “Hit the Links” در LinkedIn آگاهی از برند را افزایش می دهد.

13. Groupon – برای تولید تبلیغات ویدئویی موثرتر، بیش از اطلاعات جمعیتی ، به رفتار و سابقه نگاه کنید.

14. Lime-a-Rita – 3 نکته برای ایجاد تبلیغات ویدئویی موثر و بسیار مرتبط

15. Clinique – مطالعه موردی کلینیک

16. Budweiser – مطالعه موردی بازاریابی تأثیرگذار Budweiser

17. L’Oreal – تحلیل موردی: L’Oreal Paris

18. Lyft – چگونه استفاده از تبلیغات برند به روش های غیرمنتظره باعث نصب بالاتر Lyft می شود.

19. Neutrogena – مطالعه موردی موبایل: تبلیغات فعال شده Neutrogena

20. Ryver – بازاریابی B2B: چگونه Ryver جنگ توییتر با طرفداران Slack را آغاز کرد تا 20٪ افزایش کاربر ایجاد کند.

21. Continental Office – بازاریابی B2B: اولین برند مشتری و طراحی مجدد وب سایت Continental Office باعث افزایش 103٪ بازدید شد.

22. Weebly – چگونه Weebly “یک میلیون” ساعت در تولید محتوا صرفه جویی کرد و به ROI 3X دست یافت.

23. Fender Musical Instruments – آلات موسیقی فندر | مطالعه موردی استاندارد آمریکا

24. Real Madrid FC – ارتباط با 500 میلیون هوادار پرشور در سراسر جهان

25. nPower – NPower از برنامه ریزی مبتنی بر اولویت برای تنظیم انتظارات استفاده می کند.

26. George Institute – چگونه یک برنامه پیام کوتاه برنده چالش Google شد.

27. intel – اینتل چگونه از سیستم عامل نوآورانه توزیع SimpleReach برای افزایش بازده بازاریابی محتوای استفاده کرده است.

28. Bitly – چگونه یک برند تجارت الکترونیکی چالش OmniChannel را با مبارزات Bitly حل کرد.

29. Levi’s – بازیابی هویت یک برند: مطالعه موردی Levi’s

30. Fab – Fab برای بهبود تجربه خرید مشتری از تست A / B استفاده می کند.

31. CoSchedule – ببینید چطور این تیم از راه دور 10+ ساعت در ماه در بازاریابی محتوا صرفه جویی می کند.

32. Ahrefs – نحوه دریافت بک لینک با کیفیت بالا با فرمول TRUST [مطالعه موردی]

33. sony – رهبری انقلاب دیجیتال از طریق نوآوری

34. Stanford – راه اندازی Xbox در کره

35. Oracle – ModCloth با ابر بازاریابی Oracle صحبت می کند.

36. Microsoft – Seattle Seahawks به سمت کسب پیروزی با داده های هوشمند و بینش هوشمند

37. Canonical – Fing با دستگاه future-proof lot توانست 30000 مشتری ایجاد می کند

38. Vox – رویکرد Vox.com به انتشار در فیس بوک

39. آمازون – مطالعه موردی AWS: سانکورپ

40. Atlassian – ارائه فناوری تحویل سریع پیتزا

41. TED – مطالعه موردی target

42. اپل – داستان های موفقیت تجاری

43. Think With Google – KitKat با همکاری سازندگان YouTube در بازی Crossy Road به گوشی همراه زندگی می بخشد

44. eMoney – بانک بل کارایی برنامه ریزی خود را با eMoney بهبود می بخشد.

45. Landor – تصویربرداری مجدد از تجربه خرید ماشین

46. New Relic – برنده شدن در یک بازی پرمخاطب با کمک New Relic

47. Pro Exhibits – مطالعه موردی: الماس آبی

48. Louisiana Economic Development – EA در جستجوی مکان جدید برای اطمینان از بالاترین کیفیت محصول است.

49. Prophet – کوه سبز Keurig

50. Creative Bloq – نوشیدنی های معصوم

51. Nike- پایداری و شیوه های کار نایک

52. Kleenex – Kleenex با استفاده از Google Flu Data 40٪ فروش را افزایش می دهد

53. LifeFuels – روش مربی را تجربه کنید

54. Target- تمرکز بر روی یک شرکت

55. Maybelline – ایجاد وفاداری

56. Sanford Health – خدمات مراقبت از زندگی، بهره وری تیم خود را 100٪ افزایش می دهد

57. Kate Spade – اقتصاد متقابل

58. Yeti – مدل بازاریابی کولر یتی

59. Samsung Electronics – مانیتورهای صفحه گسترده به st.luke کمک می کنند تا مراقبت های مجازی Idaho انجام دهند

60. Walt Disney – مطالعه موردی فرهنگ والت دیزنی

در اینجا 60 مثال عالی مورد مطالعه بازاریابی عنوان شد که می تواند راهنمای شما برای نوشتن مطالعه موردی باشد.

 

مطالعه موردی چگونه است؟ 

اکنون نگاهی به برخی از مثال های واقعی میاندازیم و اثر بخشی هر یک را ملاحظه می کنیم

مطالعه موردی CoSchedule

مطالعه موردی CoSchedule  که برای Laederal تولید شد درباره یک مشتری است که تمرکز او بر تولید تجهیزات پزشکی و کمک به زندگی افراد است. این مطالعه موردی اطلاعات روشن و واضحی در مورد چالش، راه حل و نتیجه ای که به کمک CoSchedule به دست آورد ارائه می دهد.

تیم بازاریابی Laerdalهر چیزی را که لازم داشت در یک مکان پیدا کرد و آن را با اهداف بازاریابی شرکت پیوند داد.

 قالب مطالعه موردی چگونه است؟

مطالعات موردی معمولاً از قالب های زیر پیروی میکنند:

• دانلود : pdf این قالب معمولاً رایج ترین فرم است.

• صفحه وب سایت: صفحات وب سایت اغلب شامل یک بخش در مورد داستان های مشتری است

• اسلاید: ارائه اسلاید یکی از قالب های اثر بخش تولید محتوا است.

• ویدیو: اگر توانایی تولید ویدیو با کیفیت دارید این یک گزینه دیگر برای شما به حساب می آید.

لازم به ذکر است که اطلاعات محتوا مهم تر از قالب محتوا است. شما معمولاً در یک مطالعه موردی معمولی مولفه های زیر را ملاحظه می کنید:

• عنوان و یا سرفصل: دربردارنده خلاصه مشتری مشکل و نتایج

• خلاصه اجرایی: یک یا دو پاراگراف در مورد خلاصه محتوای مطالعه موردی

• سوژه: موضوع مورد مطالعه

• چالش و یا مشکل: چه مشکل و مسئله ای مورد توجه است

• راه حل: چگونه شرکت و یا محصول توانست مشکلی را حل کند و باعث ایجاد وضعیت شود

• نتایج: استفاده از آمار در صورت ممکن

 

 

هفت گام نوشتن یک مطالعه موردی قدرتمند

مطالعه موردی قدرتمند شامل چندین بخش است. در هر مرحله اطمینان یابید که هیچ گامی را از دست نمی دهید. در زیر هفت گام نوشتن مطالعه موردی قدرت معرفی میشود:

• شناسایی سوژه

• کسب اجازه برای بیان داستان ها

• ارائه  سوالات مقدماتی به آنها

• نوشتن مصاحبه جهت کسب جزئیات بیشتر

• تنظیم زمان مصاحبه

• جمع آوری اطلاعات جهت نوشتن یک داستان جذاب

• تبلیغ و ترویج مطالعه موردی از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و جستجوی ارگانیک

لطفا بخوانید: مطالعه موردی همراه با 15 مثال کاربردی (نکات و قالب ها)

در ادامه هر یک از این گام ها توضیح داده می شود:

 

گام اول: یافتن سوژه مورد نظر برای مطالعه موردی

اولین گام نگارش مطالعه موردی انتخاب فرد مورد نظر است. این فرد می تواند یک سازمان، یک مشتری و یا یک ارباب رجوع باشد. در این زمینه سه معیار زیر را در نظر بگیرید:

• یک مشتری تا چه اندازه از محصولات و خدمات شما استفاده کرده است؟

• آیا او با نتایج مثبت برجسته روبرو بوده و می تواند یک داستان خوب تعریف کند؟

• آیا او شما را نسبت به رقبا ترجیح داده است؟

برای پاسخ به این سوالات موارد زیر را در نظر بگیرید:

• با تیم فروش خود ثبت کنید تا دریابید آیا مشتریان بالقوه مایل به مشارکت هستند یا خیر.

• از بخش پشتیبانی مشتری سوال کنید آیا مشتریان استثنایی وجود دارد یا خیر.

• مشتریان جدید اخیر خود را بررسی کنید تا از میان آن یک نامزد مناسب انتخاب کنید.

 

 گام دوم: از سوژه مورد نظر جهت تعریف داستان کسب اجازه کنید

نوشتن مطالعه موردی در مورد سازمان یک طرف و نوشتن در مورد ارباب رجوع و مشتری یک طرف دیگر. پیش از شروع به نگارش مطالعه موردی از آنها کسب اجازه کنید. هیچگاه بدون اجازه اطلاعات آنها را استخراج نکنید و داستان آنها را ننویسید. برای این کار می توانید از روش های زیر را امتحان کنید:

1. نوشتن نامه اجازه

در صورتی که چند مطالعه موردی می نویسید، یک اجازه نامه پیش نویس طراحی کنید. این کار به شما در پروسه نوشتن کمک می کند. نامه شما باید شامل موارد زیر باشد:

• مطالعه موردی شما به چه شکل خواهد بود؟

• آنها از این مطالعه موردی چه چیزی به دست می آورند؟

از نمونه قالب زیر می توانید برای نوشتن نامه خود استفاده کنید:

سلام ( نام شخص)

تیم ما در حال انجام یک مطالعه موردی است و ما مایل هستیم داستان ( نام شرکت) را عنوان کنیم. آیا علاقمند هستید تا در خصوص استفاده از محصولات ما همکاری کنید؟

در اینجا شرحی از فرایند را برای شما توضیح می دهیم و به شما نشان می دهیم که چه چیزی از شما خواستار هستیم. ما موارد زیر را از شما خواستار هستیم:

• یک لوگوی شرکت با رزولوشن بالا (تا آنجا که ممکن است بزرگ باشد)

• تصاویر با کیفیت از تیم دفتر شرکت و غیره. تصاویر تیم شما ترافیک بیشتری را جذب میکند. مردم علاقهمندند تا  ببینند در پشت داستان انسانها قرار دارند.

• آمار قبل و بعد (شرکت)

فرایند کار به صورت زیر است:

• یک مصاحبه به صورت تلفنی، ویدیو کال و یا حضوری با شخص انجام می شود.

• تیم ما با شما مصاحبه انجام خواهد داد و از آن یک داستان خواهد نوشت.

• ممکن است ۲ و ۳ مکالمه ایمیلی جهت جمع آوری اطلاعات بیشتر ضروری باشد.

• یک پیش نویس نهایی تکمیل شده و ما آن را به تیم شما جهت بررسی ارسال میکنیم.

• در نهایت داستان را تکمیل کرده، یک صفحه فرود برای آن تولید میکنیم و برای آن کمپینی تعریف می کنیم

• در پایان داستان را با شما به اشتراک می گذاریم.

متوسط زمان انجام طرح: یک ماه که ممکن است بسته به زمان پاسخگویی و ویراستاری تغییر کند.

مزایای این کار برای شما چیست:

• مزیت یک

• مزیت دوم

• مزیت سه

• وضعیت چهار

• وضعیت پنج

با تشکر فراوان

امضا

 

گام سوم: برای آنها یک مصاحبه مقدماتی ارسال کنید

پس از اینکه ارباب رجوع و مشتری شما حاضر به مشارکت شد، اکنون می توانید قالب پرسشنامه مقدماتی خود را طراحی کنید.

این پرسشنامه به شما کمک می کند تا اطلاعاتی که جهت شکل دادن به داستان مطالعه موردی خود لازم دارید را به دست آورید. برخی از این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:

• پیش از استفاده از محصولات و خدمات ما چه مشکلی را تجربه می کردید؟

• چرا محصولات و خدمات ما را به جای رقبا با انتخاب کردید؟

• چگونه محصولات و خدمات ما توانست مشکل شما را حل کند؟

• هدف شما به عنوان یک کسب و کار و یا سازمان چیست؟

• آیا شما حاضر به اشتراک گذاری داده ها و معیارهای موفق کسب و کار خود هستید؟

می توانید این سوالات را بر اساس نحوه استفاده مشتری از محصولات و خدمات خود تغییر دهید.

 

 گام چهارم: سوالات مصاحبه خود را قالب بندی کنید

زمانی که مشتری و ارباب رجوع پرسشنامه اولیه شما را تکمیل کرد، اکنون زمان آن است تا سوالات مصاحبه خود را تهیه کنید.

در این قسمت پرسیدن سوالات با کیفیت اهمیت زیادی دارد، زیرا به وسیله آن می توانید اطلاعات کافی برای نوشتن مطالعه موردی کامل به دست آورید. به یاد داشته باشید که مشتریان شما مشغله زیادی دارند. بنابراین، نباید چندان وارد جزئیات شوید و سوالات را چند مرتبه پرسید.

بر اساس پاسخ هایی که از پرسشنامه اولیه به دست آورید، میتوانید سوالات مصاحبه را تنظیم کنید.

در این قسمت ۲۵ سوال مطالعه موردی وجود دارد که می توانید به مصاحبه خود اضافه کنید:

1. سوالات مربوط به شناخت سوژه مورد مصاحبه

این سوالات می تواند شبیه سوالاتی باشد که شما در پرسشنامه ارسال کردید. این گونه سوالات می تواند اطلاعاتی که از قلم انداختید را جمع آوری کند.

• شرکت شما در چه صنعتی قرار دارد؟

• چه مدت است که از محصولات و خدمات ما استفاده می کنید؟

• پروسه کاری شما چگونه است؟

• در تیم شما چند نفر حضور دارند؟

• اهداف تیم شما چیست؟

2. چه مشکلاتی تجربه می کنند؟

مشارکت کنندگان مطالعه موردی مشخصا قبل از اینکه به سراغ سازمان شما بیایند، مشکلاتی را تجربه می کردند. در این خصوص می توانید خوانندگان خود را با مشکلاتی که آنها روبرو بودند آشنا سازید و از سوالات زیر استفاده کنید؟

• تیم شما چه موقع متوجه شد که مشکلی وجود دارد؟

• قبل از اینکه به سراغ ما بیایید چگونه در صدد حل مشکل بر آمدید؟

• آیا مشکل به یکباره اتفاق افتاد و یا در طول زمان؟

• چطور تیم شما تصمیم گرفت که از کمک خارجی استفاده کند؟

• چه عواملی باعث پیشرفت مشکل شد؟

 

3. چه چیزی به تصمیم گیری آنها کمک کرد؟

یافتن علت همکاری مشتری و ارباب رجوع با شما برای کسب و کارهای جدید بالقوه بسیار آگاهی دهنده است و از طرف دیگر به سازمان شما کمک می کند تا دریابد چه موضوعاتی را منتشر کند. در طول مصاحبه خود سوالات زیر را بپرسید؟

• چه مواردی را خوانده و یا مشاهده کردید که تصمیم شما را تحت تاثیر قرار داد؟

• هنگام یافتن راه حل چه معیار هایی را در نظر می گرفتید؟

• کدام یک از رقبا را مد نظر قرار دادید؟

• چطور تیمی خود را قانع کردید تا دست به تغییر بزند؟

• چه چیزی منجر شد تا همکاری با سازمان ما را انتخاب کنید؟

4. چگونه راه حل شما به آنها کمک کرده است؟

با مشتری و ارباب رجوع صحبت کنید تا دریابید چگونه راه حل شما توانست مشکلات آنها را رفع کند. سوالات زیر را به متن مصاحبه خود بیفزایید؟

• چه محصولات و خدماتی از ما مشکل شما را حل کرد؟

• محصول و خدمت ما در روند کار فعلی شما چه چیزهایی را جایگزین کرد؟

• محصول و خدمات ما چه وظایفی را برای شما ساده کرد؟

• چقدر وقت خود صرفه جویی کردید؟

• محصول و خدمات ما چه وظایفی را از بین برد ؟

 

5. چگونه آنها محصولات شما را استفاده کردند

یکی دیگر از سوالات مهم هنگام مصاحبه این است که چگونه سوژه مورد نظر از راه حل شما در فرایند کاری خود استفاده کرده است. این کار باعث حذف نگرانی مشتریان بالقوه جدید می شود. در این زمینه سوالات زیر را اضافه کنید:

• تیم شما چقدر راحت محصول ما را با روال معمول خود مطابقت داد؟

• روند انتقال شما چگونه بود؟

• برای استفاده از محصول ما از چه فرایندی استفاده کردید؟

• در روند انتقال با چه مشکلاتی روبرو شدید؟

• برای هر کسی که محصول ما را در روند کار خود اجرا می کند، چه توصیه ای دارید؟

 

6. چه نتایجی به دست آوردند؟ 

نتایج بسیار گویا هستند. بنابراین چرا اجازه ندهید داده های مشتری و یا ارباب رجوع به جای شما صحبت کند؟ به یاد داشته باشید که ممکن است نتوانید تمام دادههای درخواستی خود را جمعآوری و یا به نمایش بگذارید. سعی کنید چند سوال زیر را به فهرست سوالات مصاحبه خود بیفزایید:

• اکنون که از محصول ما استفاده می کنید چقدر انجام کارها سریع شده است؟

• ما چگونه به شما کمک کردیم تا به اهداف خود برسید؟

• آیا در داده هایی که تیم شما جمع آوری کرده جهش قابل ملاحظه ای مشاهده شد؟

• از زمان استفاده از محصولات و خدمات ما بهره وری شما چگونه تغییر کرده است؟

• شاهد چه نتایج مثبتی بودید؟

 

گام پنجم: مصاحبه را برنامه ریزی کنید

زمانی که سوژه خود را یافته و سوالات مصاحبه شما آماده شد، مرحله بعدی فرآیند تنظیم مصاحبه است.

ابتدا باید زمان مصاحبه خود را در یک تقویم تنظیم کنید.

سپس باید روند انجام مصاحبه را تعیین کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

• مصاحبه تلفنی: از یک برنامه ضبط مکالمه تلفنی استفاده کنید، مطمئن شوید که برای این کار اجازه ضبط تماس را دارید.

• تماس ویدئویی: اگر از Mac استفاده می کنید با کمک Quicktime می توانید تماس ویدئویی خود را در دسکتاپ به راحتی ذخیره کنید. همچنین کاربران ویندوز می توانند از اسکایپ استفاده کنند.

• تماس حضوری: اگر سوژه در نزدیکی محل شما قرار دارد، بهترین راه این است که از جلسه حضوری استفاده کنید.

زمانی که شما و مشتری در مورد زمان و مکان مصاحبه تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که مصاحبه خود را مستند میکنید. این کار را از طریق دستگاه ضبط و یا یادداشت برداری انجام دهید. به شما توصیه می کنیم مکالمه خود را برای اطمینان خاطر بیشتر ضبط کنید.

 

گام ششم: شروع به نوشتن مطالعه موردی خود کنید

پس از اینکه تمام اطلاعات لازم را جمع آوری کردید، اکنون قسمت جالب کار شروع می شود. تمامی مطالب گردآوری شده را در قالبی که دانلود کردید قرار دهید. لطفا بخوانید: بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

1. نوشتن عنوان

اولین قسمت نوشتن مطالعات موردی استفاده از یک عنوان جذاب است. عنوان شما باید شامل نام مشتری و همچنین لوگوی آنها باشد. زیر عنوان های فرعی نیز باید کوتاه بوده و شامل اطلاعاتی درباره استفاده محصولات و خدمات باشد و اینکه چگونه به رفع مشکل مشتری کمک کرده است. در قالب خود عنوان و لوگوی سوژه مورد نظر را قرار دهید.

یک عنوان با کیفیت چگونه به نظر می رسد؟

عنوان با کیفیت  لازم نیست چندان پیچیده باشد، بلکه باید موارد زیر را در بر گیرد:

• دربردارنده فرد مورد نظر

• کاری که انجام شده

• نتیجه روشن

عنوان زیر را در نظر بگیرید:

«چگونه کسب و کار تجارت الکترونیک چالش Omnichannel را به کمک کمپین Bitly  حل کرد.»

این عنوان به خوبی جواب می دهد. زیرا به خوبی توضیح میدهد که:

• مشکل شرکت چه بوده است

• چه شرکتی در مطالعه موردی دخیل است

• چگونه کمپین Bitly توانست این چالش را برطرف کند

 

2. خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی باید شامل یک پاراگراف دو الی سه جمله ای باشد که در آن داستان مشتری و یا ارباب رجوع توضیح داده می شود. در این قسمت می توانید از آمار برای نمایش موفقیت استفاده کنید. قالب خلاصه مطالعه موردی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

• خلاصه داستان مشتری و یا ارباب رجوع

• طول یک پاراگراف

• آمارهای سطح بالا در حد ۲ الی ۳ مورد

به عنوان مثال خلاصه اجرایی زیر از Patagonia  را در نظر بگیرید:

« Patagonia به شدت تحت تاثیر بیانیه ماموریت خود قرار داشت: بهترین محصول را تولید کنیم، هیچ آسیب غیر ضروری ایجاد نکنیم، برای بحران زیست محیطی راه حلی اجرا کنیم.»

با اینکه این پیام منعکس کننده مخاطبان اصلی شرکت بود، این شرکت می خواست با جامعه جوانتر نیز ارتباط برقرار کند.

در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه فلسفه Patagonia وارد زندگی شد و به افراد کشور به طور مستقیم معرفی شد.»

خلاصه اجرایی فوق به خوبی جواب می دهد. زیرا:

• بیانه شرکت در آن به روشنی توضیح داده شده است.

• مشکلی که شرکت با آن روبهرو است را برجسته ساخته است .

• در قسمت آخر خواننده در می یابد که چگونه شرکت این مشکل را حل کرده است

 

3. مطالعه موردی در مورد چه کسی است؟

در این بخش مطالعه موردی باید توضیح دهد که داستان در مورد چه کسی است. این قسمت شامل اطلاعاتی است که از مصاحبه اولیه خود به دست آورده اید. قالب این قسمت می تواند چیزی مانند زیر باشد:

مطالعه موردی در مورد چه کسی است:

• در یک پاراگراف موارد زیر را خلاصه کنید:

• آنها در چه صنعتی قرار دارند؟

• چه خدماتی ارائه می دهند؟

• چه زمانی است که با سازمان و محصولات شما کار می کنند؟

 

در این قسمت مثالی از ادب و لینکدین میآوریم:

«ابزارها و خدمات Adobe به عنوان رهبر جهانی بازاریابی دیجیتال و راهحل رسانههای دیجیتال به مشتریان خود اجازه می دهد تا محتوای دیجیتال پیشگامانه تولید کنند، آنرا در رسانه ها و دستگاه ها قرار دهند و در طول زمان آنرا اندازه گیری و بهینه سازی کنند. Adobe  با استفاده از محتوای اسپانسر شده لینکدین توانست به روز رسانی های اخیر خود را در لینکدین قرار دهد. هدف او مجریان بازاریابی بود تا به وسیله آن بتوانند آگاهی خود را از راه حل های بازاریابی دیجیتال Adobe افزایش دهند.»

این قالب به خوبی جواب می دهد، زیرا:

• هدف Adobe  به خوبی مشخص شده است.

• خواننده می داند چگونه Adobe از خدمات لینکدین برای حل مشکل خود استفاده کرده است.

• مزایای استفاده از محتوای اسپانسر شده شده لینکدین به روشنی توضیح داده شده است.

 

4. مشکلاتی که با آن روبرو بودند

در این بخش دو الی سه مشکلی که مشارکت کننده مطالعه موردی با آن روبرو بوده است ذکر می شود. شما باید در این قسمت چالش های آنها و همچنین اهداف قبلی آنها را به صورت خلاصه بیان کنید.

چالش ها:

• سوژه مورد نظر پیش از همکاری با شما به چه کاری مشغول بوده است

• در چهار جمله برخی از تاکتیک های پیشین آنها را توضیح دهید.

• با استفاده از این تاکتیک ها اهداف آنها را شرح دهید

 

مثال مطالعه موردی Cirque de Soleil، یک نمونه عالی از داستانی است که به خوبی مشکل این شرکت را نشان می دهد:

«ترجمه Cirque برای چینی زبان ها

هنگامی که Totem در ونکوور ، راه اندازی شد ، سیرک قبلاً هرگز به طور انحصاری جمعیت چین (بیش از 19٪ از ساکنان) خود را هدف قرار نداده بود. شرکت تابعه بازاریابی شنگ لی دیجیتال می دانست که آنها به چینی زبانان بومی نیاز دارند تا بتوانند به طور واقعی این جمعیت را جذب کنند.»

• این مطلب به خوبی جواب می دهد، زیرا:

• مطالعه موردی به دقت به قلب مسئله وارد شده است

• بخش خاص شرکت که به Cirque  کمک کرده است را عنوان نموده است

• هیچ زیاد گویی وجود ندارد. مطلب به طور مستقیم به عنوان شده است.

 

5. چطور شما به آنها کمک کردید؟

این قسمت در مورد راه حل هایی است که شما به مشتریان و ارباب رجوع خود ارائه داده اید. در این قسمت تغییراتی که در تیم آنها ایجاد کرده اید ذکر می شود:

چگونه به آنها کمک کرده اید:

• چگونه محصولات شما به مشتری و یا ارباب رجوع جهت انجام بهتر فرآیندهای آنها کمک کرد

• در دو الی سه جمله این موضوع را اثبات کنید

• لینک وبسایت محصولات خود را قرار دهید

• یک اسکرین شات از محصولات خود توسط مشارکت کننده در مطالعه موردی خود قرار دهید

Callaway Golfیک مثال عالی از مطالعه موردی است که در آن نشان می دهد چگونه محقق به رفع مشکل آن کمک کرده است:

LinkedIn میزبان متخصصان هدف Callaway است که علاقه زیادی به بازی گلف دارند. بنابراین ، Callaway و Fanscape ، آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی، “Hit the Links” را ایجاد کردند. این یک برنامه تعاملی بود که به اعضای LinkedIn اجازه می داد “چهار نفره نهایی” خود را با استفاده از اتصالات شبکه خود ایجاد کنند. این نرم افزار از LinkedIn API برای دستیابی به اطلاعات در پروفایل های اعضا استفاده می کرد – به عنوان مثال ، اگر طرفداران گلف بودند می توانستند چهار نفره بازی کنند.

این محتوا به خوبی جواب می دهد، زیرا :

• به مردم نشان میدهد که چگونه لینکدین به جامعه هدف Callaway  دست می یابد

• مطالعه موردی به خوبی توضیح میدهد که چگونه با استفاده از یک اپلیکیشن مشکل Callaway را حل شد

• اگرچه داده ها می تواند پیچیده باشد، اما این مسائل به روشنی بینش مربوط به مخاطب هدف Callaway را نشان می دهد.

 

6. پیشرفت و نتایج

بخش نهایی مطالعه موردی شامل پیشرفت هایی است که از زمان استفاده مشتری از محصولات و خدمات صورت گرفته است. قالب این بخش می تواند شامل موارد زیر باشد:

• بهبود در عملکرد مشارکت کننده

• نتایج به صورت بولت در دو الی سه مورد خلاصه بندی می شود

• از نمودارها برای نمایش پیشرفت استفاده می شود و شامل ۲ الی ۳ مورد از تغییراتی است که صورت گرفته است.

 

به شکل زیر که در آن بخش نتایج Contently درWeeblyنشان داده شده دقت کنید:

شده دقت کنید:

نتایج

40 درصد

افزایش متوسط ترافیک به وب سایت

100 درصد

افزایش در سرچ ارگانیک به مرکز الهام بخشی

3 برابر

افزایش در محتوای نوشته شده برای وبلاگ و مرکز الهام بخشی

نتایج Contently

این مطلب خوبی جواب می دهد، زیرا:

• نتایج به صورت بصری توضیح داده شده است

• نگاه اجمالی به آنها آسان است

• به راحتی می توانید نوع رشد یا بهبود را در آن مشاهده کرد

 

7. استفاده از تصاویر بصری در مطالعه موردی

تصاویر  نتایج شما را به صورت روشن  نشان می دهند. همچنین باعث نگاه اجمالی سریعتر به اسناد می شود. در این زمینه میتوانید از نمودار، لوگو، عکس و یا هر تصویر بصری دیگر استفاده کنید.

 

گام هفتم: تبلیغ و ترویج مطالعه موردی

مطالعه موردی خود را به اتمام رسانده اید و مشتری آن را تایید کرده است. حال زمان آن است تا آن را در معرض دید افراد قرار دهید

از روشهای زیر برای تبلیغ و ترویج محتوای خود استفاده کنید

• یک وب سایت طراحی کنید که شامل تمام مطالعات موردی و شواهد مشتری باشد.

• آن را در کمپین ایمیل های خود وارد کنید.

• یک کمپین رسانه های اجتماعی تولید کنید.

نکته بسیار جالب در مورد مطالعات موردی آن است که  از ابزارهای آسان بازاریابی هستند و به راحتی در کمپین ها استفاده می شوند.

 

اکنون شروع به نوشتن مطالعات موردی فوقالعاده خود کنید.

با خواندن مطالعه بالا ترس و واهمه نوشتن مطالعه موردی به کلی از میان رفته است. اکنون مثال های عالی در اختیار دارید و از قالب های مختلف می توانید برای جمع آوری اطلاعات خود استفاده کنید. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد نوشتن مطالعات موردی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.