مقالات آموزشی

بررسی ۳ راهکار فوق العاده برای تولید محتوای کاربردی و کاربر پسند

مفید بود؟

تولید محتوای عالی و کاربر پسند هدف هر مدیر وب سایتی می باشد که قصد بهبود جایگاه سایت خود را در بررسی های موتورهای جستجو دارد. استراتژی تهیه محتوا و تجدید فرآیند تولید محتوا می تواند یک مورد عالی برای بهبود جایگاه سایت باشد. در زیر وظایف برنامه ریز محتوا برای تولید محتوای عالی و کاربر پسند ذکر شده است که هر بازاریابی باید به طور منظم آنها را انجام دهد.

 

تولید محتوای عالی و کاربر پسند راهی برای بهبود وضعیت سایت:

بسیاری از بازاریابان ” تولید محتوای عالی و کاربر پسند” را پاسخی برای هر مشکل بازاریابی محتوا می دانند. اگر شما نیز جز افرادی می باشید که رتبه های مورد نظر خود را بدست نیاورده اید، یک تولید محتوای عالی و کاربر پسند می تواند مشکل شما را حل نماید. اگر در خصوص کلید واژه خود مطمئن شده اید و برای ایجاد پیوندها آماده اید؛ می توان کار خود را آغاز نمایید.

 فرآیند تولید محتوای عالی

اگر همچنان به طور پیش فرض از فرایندهای غلط پیروی کنید، باید بدانید که “محتوای بیشتر” مشکلات شما را حل نمی کند. یک نظرسنجی از CoSchedule اخیرا نشان داد که بازاریابانی که استراتژی ها و فرایندهای خود را مستند می کنند، چهار تا شش برابر بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمی دهند، به موفقیت دست می یابند. با توجه به اهمیت اسناد، بسیار مهم است که شما به طور مرتب استراتژی ها و گردش کار خود را به روز کنید. تغییر اهداف شما نیاز به دستورالعمل های اجرایی و ارتباطات شفاف دارد.

  • Create Great Content from the Start by Following These 3 Steps

استراتژی تولید محتوا

استراتژی و تجدید فرآیند تولید محتوای عالی و کاربر پسند می تواند یک مورد عالی برای بهبود وضعیت سایت باشد. اگر قسمتی از اولویت های فعلی کسب و کار شما اشتباه است، قبل از اینکه محتوای شما از مسیر خارج شود، آن را اصلاح کنید. برای اطمینان از ایجاد محتوای تولید محتوای عالی و کاربر پسند لازم است تا این سه مرحله را دنبال کنید:

مرحله 1: دوباره به هدف و قیف بازاریابی خود مراجعه کنید

اولین قدم این است که مطمئن شوید برنامه تولید محتوای عالی و کاربر پسند همچنان با آخرین استراتژی ها و اولویت های تجاری شما مطابقت دارد. بسته به تعداد دفعاتی که این کار را انجام می دهید، ممکن است سایر بخش های کسب و کار خود را بروزرسانی کرده یا برای آنها استراتژی محتوایی درستی ایجاد کنید. لذا باید بررسی کنید که محتوا در روند خریدِ خریدار شما مناسب است یا خیر.

 

هر مرحله ای را که افراد در قیف خرید شما انجام می دهند، بررسی کرده و محتوا را از جهات مختلف بازبینی نمایید. به صورت کلی در تولید محتوای عالی و کاربر پسند باید کاری نمایید که بازدیدکننده به مشتری تبدیل شود. مهم است که اقدامات خاصی را که در هر مرحله از قیف، مورد نیاز است.

 قیف بازاریابی

مشخص کنید. به عنوان مثال، شما باید بررسی کنید که چگونه شبکه های اجتماعی از محتوای شما پشتیبانی می کنند و چگونه بازدیدکنندگان را مخاطبان ویژه تبدیل می نمایند. شما باید از محتوا برای دستیابی به اهداف خود در هر مرحله از قیف بازاریابی استفاده کنید. این کار می تواند مخاطب را جذب کند و طرفداران را به مشتری تبدیل کند یا وفاداری آنها را افزایش دهد.

استراتژی بازاریابی محتوا

به عنوان مثال، کارآفرین اونز با ارائه ویدیوی مشتریان در اثبات فروش، یک برنامه شتاب دهنده برای اثبات کالا و خدمات خود را راه اندازی می نماید. این دارایی ها هنگام مرور کانال YouTube او بر تجربه مخاطبان می افزاید. اما آنچه برای کسب و کار شما مفید است، این مهم می باشد که تولید محتوای عالی و کاربر پسند شما با اصول پیش رود.

همچنین باید KPI های خاصی را برای این اهداف در نظر بگیرید که محتوای شما نیز در همان راستا حرکت می کند. با توجه به اینکه این KPI ها باید بر اساس اهداف کلی کسب و کار شما باشد، ترسیم آنها باید ساده باشد. با این کار استراتژی بازاریابی محتوا برای اولین بار دوباره شکل می گیرد.

برنامه تولید محتوا

هنگامی که تصمیم گرفتید، برنامه تولید محتوای عالی و کاربر پسند جدید شما چه چیزی را نشان دهد و چگونه افراد را مجذوب نماید، اطلاعات مورد نیاز برای تنظیم سایر مراحل را در دست خواهید داشت. با این توضیح بسیار ساده تر خواهد بود که بدانید چه مخاطبانی را باید هدف قرار دهید و چه نوع دارایی هایی را برای جذب، پرورش و به دست آوردن آنها نیاز دارید.

 

مرحله 2: مخاطبین مورد نظر خود را اصل قرار دهید

گام بعدی این است که محتوای مورد نیاز خود را برای جذب هر یک از خریداران مختلف در هر مرحله از فعالیت خود شناسایی کنید. با این کار، مخاطبان هدف شما برای پلتفرم ها یا موضوعات محتوای فردی، بخش هایی از مخاطبان کلی شما را نشان می دهند.

 محتوای وبلاگی

به عنوان مثال، محتوای وبلاگی که شخص خریدار، مدیر را در بالای قیف می داند، اهداف ، لحن و نکات گفتاری متفاوتی باید در ایمیل های شما لحاظ گردد. اگر هرگز پروفایل های کامل شخصیتی را برای مشتریان هدف خود ایجاد نکرده اید  اکنون زمان انجام این کار است. در مورد مخاطبان و مشتریان فعلی خود و همچنین افرادی که سعی می کنید آنها را به طور خاص جذب کنید، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی تحقیق کنید.

محتوای برند تجاری

به خاطر داشته باشید که این افراد ممکن است دارایی های شما را در جایی که می خواهید افزایش دهند و از سوی دیگر ممکن است دارایی هایی ایجاد کرده باشید که برای هر یک از آنها در هر مرحله جذاب باشد. این شکاف ها را پیدا کنید، آنها را به لیست “در حال توسعه” خود اضافه کنید و ممیزی خود را ادامه دهید. نحوه تعامل افراد با محتوای برند تجاری خود را بررسی کنید. آیا آنها ایمیل ها یا پست های وبلاگ شما را می خوانند؟ یا بعد از مطالعه اقدامی انجام می دهند؟

 دارایی های محتوا

همچنین اطمینان حاصل کنید که مستقیماً با آنها صحبت کنید تا بتوانید دریابید که آنها روی چه چیزی کار می کنند یا با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند ، از شما چه می خواهند و چه مشکلاتی را می توانید حل کنید. روی آن شخصی تمرکز کنید که دارایی های محتوای شما در هر مرحله به طور خاص هدف قرار می گیرد. بر اساس داده های ابردین ، بازاریابانی که از شخصیت ها استفاده می کنند و مطالب را برای سفر خریداران ترسیم می کنند ، 73 درصد بیشتر از کسانی که استفاده نمی کنند ، مشاهده می کنند.

محتوای مارک

به خاطر داشته باشید که این افراد ممکن است دارایی های شما را در جایی که می خواهید پیدا کنند یا نکنند ، و شما ممکن است دارایی هایی ایجاد کرده باشید که برای هر یک از آنها در هر مرحله جذاب باشد. این شکاف ها را پیدا کنید ، آنها را به لیست “توسعه داده شده” خود اضافه کنید و ممیزی خود را ادامه دهید.

نحوه تعامل افراد خود با محتوای مارک تجاری خود را بررسی کنید ، مانند اینکه آیا آنها ایمیل ها یا پست های وبلاگ شما را می خوانند – یا بعد از مطالعه اقدامی انجام می دهند.

مرحله3: استفاده از تقویم مناسب برای ارسال محتوا و برنامه ریزی

برای تولید محتوای عالی و کاربر پسند، اطمینان حاصل کنید که مستقیماً با مشتریان خود صحبت می کنید تا بتوانید دریابید که آنها روی چه چیزی تمرکز می کنند یا با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، از شما چه می خواهند و چه مشکلاتی را می توانید حل کنید.

آموزش تولید محتوای عالی و کاربر پسند

بر اساس داده های ابردین، بازاریابانی که از شخصیت ها استفاده می کنند و مطالب را برای پروسه خریدِ خریداران آسان می کنند، 73 درصد بیشتر از کسانی که از این موارد استفاده نمی کنند، موفق تر هستند. برای هر محتوا، باید تحقیقات را از چندین حوزه انجام داده و برنامه ریزی کنید:

  • معرفی شخصیت هدف و بررسی مراحل خرید بر اساس هر محتوا
  • ایجاد یک طرح SEO با کلمات کلیدی هدف.
  • پشتیبانی از تصاویر بصری جهت استفاده در صفحه داخلی و تبلیغات خارجی.لازم است این موارد برای برای کانالی که در آن استفاده می شوند، بهینه شده باشند.
  •  تهیه یک برنامه توزیع خدمات، شامل فهرستی از متحدان که می توانند به تقویت تلاش های شما کمک کنند.
  •  انجام تبلیغات در رسانه های اجتماعی.

اجرای صحیح  اهداف تجاری

لازم نیست همه موارد بالا ماه ها قبل در تقویم شما در نظر گرفته شوند اما برنامه ریزی مناسب مستلزم مرتب سازی همه موارد است. هرچه بیشتر برنامه ریزی کنید، اجرای صحیح و مطابق با اهداف تجاری شما آسان تر خواهد بود.

به عنوان مثال، Solopreneur Kara Benz ، یک سیستم عالی برای استفاده از چک لیست ها، برچسب ها و نماهای ایجاد نموده که از تقویم Trello به عنوان یک سیستم مدیریت گردش کار استفاده می کند.

الگوهای ساده

با دنبال کردن این 3 مرحله، تولید محتوای عالی و کاربر پسند را از ابتدا انجام دهید. اما توجه نمایید راه حلی که استفاده می کنید لازم نیست آنقدر فانتزی باشد. بسیاری از الگوهای ساده وجود دارند که می توانید برای شروع برنامه ریزی از آنها استفاده کنید،به طور مثال صفحه گسترده ها از این موارد می باشند. فقط لازم است آن را سفارشی کنید و ستون های مربوط به فعالیت خود را اضافه کنید تا هر جنبه ای از روند و تقسیم کار خود را در آن جای دهید.

 

 ایجاد یک برنامه بازاریابی موفق

همچنین لازم است توجه نمایید که چه زمانی به هر وظیفه یا بخشی از پروژه مانند طراحی یا تبلیغات،نیاز است تا همه چیز در مسیر خود قرار گیرد؟ با در نظر گرفتن موارد فوق، شما باید یک گردش کار واضح داشته باشید تا زمانی فرا برسد که فرایند ایجاد محتوا آغاز شود. لذا ابتدا برنامه ریزی کنید. وقتی در سنگرهای برنامه ریزی شده زندگی می کنید، حفظ دیدگاه مناسب دشوار است.

 محتوا با مشتریان

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی موفق، همه چیز در مورد آن باید از اهداف کلی کسب و کار شما نشات بگیرد. از آنجایی شروع کنید که کاربران شما با آن مشکل دارند، سپس برنامه ریزی کنید که چگونه محتوا با مشتریان شما در طول پروسه خرید جذب فعالیت و کسب و کارتان می شوند. با در نظر گرفتن تصویر کلی قبل از اقدام بر روی بخش های خاص، هر بخش را طوری طراحی نمایید که از ابتدا تاثیرگذار باشد و در حین حرکت بتواند مخاطب را جذب نماید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.