مقالات آموزشی

بررسی چند نکته در مورد سئوی سایت پزشکی

مفید بود؟

اگر در زمینه ی پزشکی سایت دارید، حتما به سئوی آن توجه کنید. اگر سایتتان سئو نشود، بیماران بالقوه و بالفعلی که در مورد مشکلات پزشکی شان سرچ میکنند، نه تنها به سایت شما نمیرسند بلکه با رقبایتان آشنا میشوند!! چون رتبه های اول گوگل دست رقبایتان است…

برای سئوی سایت پزشکی چند نکته را باید رعایت کنید. رعایت این نکات می‌تواند به پیشرفت سایت شما منجر شود. پس لازم است به آنها توجه شود.

از نظر کیفیت ، دو مفهوم بسیار مهم برای موضوعات مراقبت های بهداشتی -پزشکی، E-A-T و YMYL هستند.

E-A-T مخفف تخصص ، اقتدار و قابلیت اعتماد است. این مفهوم برای کمک به رتبه دهندگان شخص ثالث به نتایج سرچ گوگل ایجاد شده است.

اگرچه E-A-T یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست ، ولی اطلاعات زیادی در مورد آنچه گوگل مهم می داند نشان می دهد. به طور مثال اینکه اساساً گوگل چه نوع وب سایت هایی را می پسندد و با بهتر کردن رتبه ی آنها، بهشان امتیاز میدهد.

  • تولید محتوای هدفمند: کسی که به دنبال یک پاسخ پزشکی میگردد، روی جوابهایی که میگیرد حساس است. پس محتوایتان را باید با دقت و حساسیت بالایی بنویسید. محتوا هم باید معتبر و درست باشد هم نشان دهد که معتبر و درست است…
  • معرفی کامل پزشکانی که سایت متعلق به آنهاست… چه سایت برای یک پزشک باشد، چه برای یک کلنیک یا… هیچ کاربری نمیتواند بدون شناختن پزشکان، به آن اعتماد کند.
  • تولید محتوای تصویری: این روزها همه به ویدئو علامند شده اند… خب چه ایرادی دارد یک پزشک یا یک مجری، یک کلیپ تخصصی اجرا کند و آن را در سایت قرار دهید؟؟ یک ویدئو باعث ماندگاری مخاطب در سایت شما میشود و نرخ پرش سایت را هم کاهش میدهد. جدیدا تصاویر در سئو نقش بیشتری پیدا کرده اند… این قضیه شامل سئوی سایت های پزشکی نیز میشود.
  • سئوی منطقه ای: مسلما هر فردی ترجیح میدهد که به نزدیک ترین پزشک مراجعه کند… بخصوص زمانی که حال جسمی مناسبی ندارد. سئوی منطقه ای برای سایت های پزشکی یکی از مهمترین نکات است که باید به آن توجه کنید.
  • ظاهر سایت: فردی که مستعد بیماری است یا بیمار است، نیاز به یک رابط کاربری آرام و تجربه ی کاربری بدون دردسر دارد… این نکته را فراموش نکنید و حتما به تجربه کاربری و رابط کاربری توجه کنید. معمولا رنگ های ملایم و لایت برای سایت های پزشکی مناسب تر هستند.
  • تحقیق کلمات کلیدی: بیماران ممکن است از هر قشری باشند. شما باید کاری کنید که کاربر با هر نوع کلمه کلیدی که وارد میکند، به سایت شما هدایت شود.
  • بیان ساده: مخاطب شما در نود درصد مواقع یک بیمار است که تخصصی در زمینه پزشکی ندارد. پس باید مطالب را به زبان ساده ای به او توضیح دهید و از به کار بردن کلمات تخصصی و دشوار پرهیز کنید. این کار باعث میشود مخاطب در سایتتان بیشتر بماند و این برای سئوی سایت خوب است.
  • سوالات متداول: ممکن است برخی افراد چند بیماری داشته باشند ونگران تداخل دارویی بشوند. یا اینکه ندانند علایمشان مربوط به یک مشکل جدید است یا به بیماری قبلیشان ربط دارد. سوالاتی از این دست را در قالب سوالات متداول به کاربران توضیح دهید.
  • نوبت گیری مناسب: سایت پزشکی شما با هدف مشاوره ی رایگان راه اندازی نشده و هدفش جذب بیماران برای ویزیت است… پس دریافت نوبت را به ساده ترین حالت ممکن در سایت بگنجانید و به کاربر تاکید کنید که چقدر گرفتن نوبت ساده است.

    برای سفارش سایت پزشکی، روی شماره تماس کلیک کنید.

  • کیفیت مطالب: در ابتدای مقاله به YMYL و EAT اشاره کردیم… این دو مفهوم در سایت های پزشکی خودشان را بیشتر نشان میدهند… این به چه معناست؟ معنای این توجه این است که شما باید مطالب به روز و معتبری را به مخاطبانتان ارائه دهید… نه فقط بخاطر گوگل!! بلکه بخاطر اینکه یک نکته ی اشتباه یا تجویز اشتباه، میتواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود…
  • درج سایت و آدرس در گوگل مپ: این کار شما به گوگل ثابت میکند که به سئوی محلی اهمیت میدهید و گوگل هم پاداش این کار شما را خواهد داد!! علاوه بر این، برای بیماران خیلی ساده تر است تا با کمک گوگل مپ شما را پیدا کنند.
  • راه اندازی انجمن و تالار گفتگو یا چیزی شبیه به آن : بیماران گاهی اوقات میتوانند برای هم مفید باشند و تجربه های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند… خب چه بستری بهتر از سایت پزشکی شما؟
  • استفاده از اینفوگرافیک: شاید برخی افراد یا برخی پزشکان امکان تهیه ویدئو را نداشته باشند. اینفوگرافیک میتواند به شکلی جذاب خلاصه و مفید، تمام اطلاعات ضروری یک مقاله را به کاربر نشان دهد.
    اینفوگرافیک مناسب میتواند به تنهایی در نتایج تصویری گوگل دیده شود و یک سکوی پرتاب برای سئوی سایت پزشکی شما باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.