مقالات آموزشی

بررسی روش های مختلف بازآفرینی محتوا

مفید بود؟

در این مطلب قصد داریم شیوه ساخت یک محتوا و سپس استفاده از آن در پلتفرم های گوناگون و به فرمت های مختلف را شرح دهیم که به این شیوه بازآفرینی محتوا (بازتولید محتوا؛ اصطلاحی که کمتر رایج است) گفته می شود که در قیف بازاریابی (Marketing Funnel) بسیار مؤثر است که نهایتا منجر به افزایش دسترسی به مخاطبین جدید و سطح درآمد می شود.

 

پروسه بازآفرینی محتوا 

1- ابتدا یک پست بنویسید

اولین قدم در بازآفرینی محتوا، نوشتن یک محتواست که از چندین جنبه حائز اهمیت است. اول اینکه با نوشتن یک محتوا تمامی اطلاعاتی که در مورد یک موضوع تحقیق کرده اید در یکجا قابل دسترسی هستند و دوم اینکه می توانید هر زمان که خواستید بدون اینکه دوباره نیاز به سرچ پیدا کنید، به محتوای جدید مطلب اضافه کنید.
پس ابتدایی ترین و البته واضح ترین قدم در بازآفرینی محتوا، ساخت محتوای متنی مناسب اولیه است. پس از نوشتن محتوای اولیه می توانید به کمک روش های زیر دسترس پذیری آن را برای مخاطبین افزایش دهید که به نوعی بازتولید یا بازآفرینی محتوا محسوب می شود:

  •  از نوشته خود به عنوان متنی برای تولید ویدیوهای یوتیوب، لایو لینکدین یا حتی پادکست استفاده کنید که هر کدام مخاطب خاص خود را دارند
  •  ایده های متن خود را به شکل بولت گذاری (Bullet) و خلاصه وار استخراج کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتی می توانید با چند ایده که زمینه ساز تشویق کاربران به کارهای بیشتر باشد، محتوای خود را بازنویسی کنید و لیستی به شکل خلاصه از آنها تهیه کنید.
  •  محتواهای خود را که بیشترین میزان مشارکت کاربران را به خود اختصاص داده اند، به شکل کتاب الکترونیکی منتشر کنید کاری که شرکت Zapier نیز انجام می دهد. یا اینکه می توانید محتوای خود را با چند محتوای برتر دیگر در زمینه مشترک با خودتان، ادغام کنید و آن را به شکل کتاب الکترونیکی منتشر کنید. مزیت این نوع از استراتژی بازآفرینی محتوا این است که محتواهای مورد استفاده شما به همراه سایر محتواها که قبلا امتحان خود را پس داده اند و مخاطبین از آنها استقبال خوبی داشته اند با یکدیگر ترکیب می شوند.

 

  •  کتاب های الکترونیکی به عنوان یک نوع محتوای جذب کننده مخاطب (لید مگنت یا Lead Magnet) بسیار کاربردی است و یکی از بهترین اشکال بازآفرینی محتوا محسوب می شود که بیشتر مناسب مخاطبین وسط یا پایین قیف فروش هستند. لذا توصیه می کنیم برای جذب مخاطبین بالای قیف فروش (Top of the Funnel یا ToFu)، محتوای خود را به شکل چک لیست یا وُرک شیت تبدیل کنید.
  •  نسخه های خلاصه تر و با تعداد کلمات کمتری از پست اولیه خود را در کانال هایی مثل Reddit، Quora یا Medium منتشر کنید تا از طریق بازآفرینی محتوا مخاطبین جدیدی جذب کنید.
  •  پلتفرم های مختلف مخاطب خاص خود را دارند اما این دلیل نمی شود که محتوای اولیه خود را در تمامی آنها کپی – پیست (Copy & Paste) کنید اما می توانید آن را به عنوان تبلیغ در وبلاگ یا وب سایت فرد دیگری به اشتراک بگذارید.
  •  حتما توجه داشته باشید که باید هر از گاهی کپشن ها و هشتگ های محتواهای خود را متناسب با ترند روز تغییر دهید و فقط به فکر تغییر محتوا، بروزرسانی یا گسترش آن نباشید. گاهی اوقات محتواهایی که از نظر سئو هنوز قوی هستند و برای مخاطبین همچنان جذابیت دارند (Evergreen Content) را می توانید دوباره به همان فرم اصلی خود به اشتراک بگذارید.
  • بازآفرینی محتوا به شکل های مختلف امکان پذیر است، پادکست، اسلاید شیر، کتاب الکترونیکی و غیره

2- از محتوای اولیه ویدیو بسازید و آن را در یوتیوب پست کنید

وقتی نوشتن و ادیت محتوای متنی به شیوه های گفته شده تمام شد، راه بعدی برای بازآفرینی محتوا، تبدیل محتوای متنی به ویدیو خواهد بود.
همانطور که گفتیم یکی از روش ها این بود که از متن خود ویدیو تهیه کنید اما نه اینکه در ویدیو از روی متن خود بخوانید. اگر هم چندان با جلوی دوربین رفتن راحت نیستید، می توانید ابتدا خلاصه ای از متن را تهیه کنید و به شکل تمرینی چند فیلم بگیرید تا ایرادات خود را رفع کنید. اگر هم در خلاصه کردن متن مشکل دارید، از همان عناوین و زیر عنوان های متن اصلی استفاده کنید و برای هر کدام مقداری توضیح بنویسید که هر بخش را به طور کامل پوشش دهد.

اما روش های بازآفرینی محتوا وقتی که قرار است به ویدیو تبدیل شود:

  •  ویدیو آماده شده را به متن اصلی خودتان اضافه کنید، با اینکه این کار در ظاهر کار تکراری و بی فایده ای به نظر می رسد اما نرخ پرش سایت را به شدت کم می کند چون بازدیدکنندگان دوست دارند وقت خود را در سایت هایی صرف کنند که محتوای ویدیویی دارد.
  • داخل ویدیو از کادرهای محتوایی هدفمند استفاده کنید تا در نتایج سرچ، ربات های گوگل راحتتر شما را پیدا کرده و بازدید وب سایت شما افزایش پیدا کند، با اینکه محتوای داخل کادر الزاما نباید از داخل محتوای اصلی کپی شده باشد و یک نوع محتوای رسمی محسوب نمی شود.
  •  محتوای اصلی خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید و یک پلی لیست مرتبط با هر بخش در یوتیوب درست کنید که یک نوع بازآفرینی محتوا به شیوه ای بسیار جالب است.

 

  • از ویدیوهایی که ساخته اید، رونوشت یا متن مکتوب تهیه کنید تا هم از لحاظ سئو بهینه شده باشد و هم اینکه بازدید کنندگان بتوانند بدون صدا هم متوجه محتوای شما بشوند. حتی با این کار می توانید از صفحۀ فیلم اسکرین شات بگیرید که متن مرتبط با آن نیز در ویدیو مشخص است و سپس آنها را در رابطه با موضوعات مختلف در کانال های گوناگون استفاده کنید.
  •  بازآفرینی محتوای اولیه به شکل ویدیو گزینه بسیار عالی به حساب می ¬آید اما توصیه می کنیم که به اشتراک گذاری آن را در شبکه های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و فیسبوک به صورت مستقیم انجام دهید و از طریق لینک نباشد چون هر یک از این پلتفرم ها الگوریتم های خاص خود را دارند که وقتی از لینک استفاده می کنید دسترسی چندانی به مخاطبین مختلف پیدا نخواهد کرد پس بهترین کار آپلود مستقیم ویدیو می باشد.

3- فیسبوک: 

پس از به اشتراک گذاری ویدیو روی یوتیوب، قدم بعدی آپلود این ویدیو در فیسبوک است که با این کار هم در فید اصلی نمایش داده می شود و هم از طریق سرویس ویدیوی فیسبوک به نام Watch قابل دسترسی است (سرویس پخش ویدیو و برنامه های تلویزیونی فیسبوک، واچ نام دارد که در جهت رقابت با یوتیوب، 3 سال پیش راه اندازی شد).
توصیه شده که بهترین مدت زمان ویدیو برای فیسبوک بین 60 تا 90 ثانیه است که باید در بازآفرینی محتوای اولیه به شکل ویدیو جهت به اشتراک گذاری در فیسبوک به آن توجه کرد. طبق توصیه وب سایت Buffer جهت بازآفرینی محتوا برای پلتفرم فیسبوک می توان به روش های زیر عمل کرد:

  •  دقیقا مشابه با توصیه ای که برای یوتیوب داشتیم، وب سایت Buffer برای فیسبوک نیز توصیه کرده که براساس عناوین محتوای اصلی، خلاصه ای تهیه کرده و برای هر کدام ویدیو تولید کنید.
  •  سعی کنید بازآفرینی محتوا به شکل ویدیو، بیشتر به صورت آموزش درباره نحوه انجام کاری باشد تا اینکه سعی کنید همیشه آمار و ارقام، ایده ها یا نقطه نظرات خاصی را به اشتراک بگذارید.
  • عبارات و نکات کلیدی مهم محتوای اصلی خود را استخراج کنید و به شکل پست های مختلف منتشر کنید که یکی از آنها ویدیو برای فیسبوک است. قطعا که بازدید کنندگان از متن اصلی هم استفاده می کنند اما تولید ویدیو نتیجه خیلی سریعتری را با تلاش کمتر و بدون نیاز به مهارت های طراحی در سطح حرفه ای، رقم خواهد زد.
  •  اگر متن اصلی در مورد محصول یا خدمات خاصی است، آمار و ارقام و اطلاعات آن را استخراج کرده و برای بازآفرینی محتوا به شکل یک ویدیو محصول محور استفاده کنید.
  • بازآفرینی محتوا برای شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک پروژه هدفمند و هوشمندانه ای است

4- IGTV:

بازآفرینی محتوا برای بخش IGTV اینستاگرام را فراموش نکنید. خبر خوب اینکه با آپدیت های جدید منتشر شده می توانید ویدیویی که در فیسبوک منتشر کردید را مستقیما در IGTV هم به اشتراک بگذارید و از لحاظ سایز ویدیو مشکلی پیش نخواهد آمد.
البته به این نکته توجه داشته باشید که برای بخش IGTV محدودیت 10 دقیقه ای دارید بجز اینکه تعداد فالوورهای شما بیشتر از 10 هزار (10K) باشد که در این صورت 1 ساعت فرصت تولید ویدیو دارید. ضمن اینکه می توانید با به اشتراک گذاری مستقیم ویدیو در فیسبوک به داخل بخش IGTV، بازآفرینی محتوا را به شکل خیلی ساده در یکی از بهترین پلتفرم های دنیا پیاده سازی کنید. ضمنا موارد زیر را هم در نظر داشته باشید تا تلاش شما اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد:

  •  به مشترکین بخش IGTV دسترسی انحصاری به ویدیوهای ویژه بدهید. مثلا می توانید از ویدیوهایی استفاده کنید که نکات طلایی محتوای اصلی شما در آنها نهفته است یا مثلا به سؤالات کاربران پاسخ دهید و ایده های ناب و بکر خود را پیرامون موضوع محتوای اصلی بیان کنید.
  • ویدیوهای یوتیوب را هم می توانید به بخش IGTV اینستاگرام ارسال کنید فقط برای اینکار نیاز است که فرمت ویدیو را آپدیت کرده و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
  • محتوای اصلی را می توانید به شکل ویدیوی لایو از پرسش و پاسخ های مرتبط با موضوع اصلی، بازآفرینی کنید و سپس آن را در بخش IGTV پست کنید که یکی از شیوه های ناب بازآفرینی محتواست.
  •  روی تم های کلیدی محتوای خود به شکل مصاحبه با مشتریان و افراد حرفه ای کار کنید. IGTV اینستاگرام بهترین مکان برای بازآفرینی محتوا به فرم ویدیو است که باعث می شود از جنبه دیگری به نکات اصلی محتوای خود بپردازید. وقتی با مشتریان صحبت می کنید، می توانید اثبات اجتماعی (Social Proof) برای خود ایجاد کرده و در مورد راهکارهایی برای حل مشکلات فعلی گفتگو کنید. صحبت کردن با افراد حرفه ای در ویدیوها نیز به شدت بازدید آن را بالاتر می برد و به نوعی هوشمندانه ترین شکل بازآفرینی محتواست.

 

5- اینستاگرام:

بازآفرینی محتوا به شکل ویدیو برای پلتفرم اینستاگرام در بخش استوری ها باید نهایتا 15 ثانیه باشد شاید بپرسید که با 15 ثانیه مگر می توان محتوا را بازآفرینی کرد؟
اولا اینکه می توانید ده ها استوری از یک محتوا ایجاد کنید و دوما اینکه ویژگی عالی استوری ها این است که می توانید لینک صفحه محتوای اصلی یا کسب و کار خود را هم به آنها اضافه کنید تا از این طریق هم از محتوای اصلی بازدید صورت بگیرد و هم بازدید کل وب سایت بالا برود.
چند توصیه برای بازآفرینی محتوا به شکل ویدیو برای استفاده در بخش استوری:

  •  ویدیوی یوتیوب خود را به سرفصل های مختلف تبدیل کرده و هر یک از آنها را در قالب نکات اصلیِ استخراج شده استوری کنید.
  • ویدیوهایی که برای بخش IGTV تولید کرده بودید را می توانید به کلیپ و فایل گیف و استوری های 15 ثانیه ای تبدیل کنید و با توجه به اینکه ویدیوهای این بخش از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر هستند، تعداد زیادی از این فایل ها را می توان درست کرد.
  •  از قابلیت رأی گیری و نظرسنجی اینستاگرام استفاده کنید. استراتژی فوق العاده راحت برای افزایش مشارکت کاربران، شناخت بیشتر مخاطبین، دریافت فیدبک در مورد بازآفرینی محتوای اصلی و سؤالات مرتبط با محتوای اولیه است که می توانید با توجه به داده های به دست آمده، مطلب جدیدی نگارش کنید.
  • بازآفرینی محتوا به شکل SlideShare در لینکدین

6- ویدیوی لینکدین:

بله همانطور که حدس زدید یکی دیگر از شیوه های بازآفرینی محتوا این است که ویدیوی اولی که از محتوا درست کردید و در یوتیوب پخش کردید را روی صفحه لینکدین خود هم بگذارید. البته شیوه های دیگری هم به منظور بازآفرینی محتوا برای لینکدین هست که عبارتند از:

  •  ویدیوی بخش IGTV را هم می توانید در لینکدین به اشتراک بگذارید که فضای متفاوتی دارد.
  •  محتوای ویدیویی خود را به اسلاید در SlideShare (یا اسلاید شِیر که در سال 2012 لینکدین آن را خرید که یک شبکه اجتماعی است و در آن اسلایدها همان نقش ویدیوهای یوتیوب را دارند) تبدیل کنید و در لینکدین به اشتراک بگذارید چرا که داخل آن نوار جستجویی وجود دارد که امکان سرچ محتوا را براساس فراهم کرده است، می توان اسلایدها را برش داد و به عنوان محتوای جداگانه نیز استفاده کرد تا مخاطبین جدیدی جذب کرد.

مثال: اگر 16 اسلاید وجود داشته باشند و بخواهید آنها را برش داده و در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و پینترست به اشتراک بگذارید مثل این است که 80 محتوا تولید کرده باشید که برای جذب مخاطب استفاده شوند.

7- تولید پادکست (پادپخش یا تدوین صوتی یا Podcast):

امروزه از پادکست به عنوان یکی از گزینه های بازآفرینی محتوا استقبال بسیار زیادی شده است. البته درست است که پادکست هایی که در حیطه اخبار، کمدی و غیره هستند بسیار معروف شده اند اما باز هم بازآفرینی محتوای اصلی به شکل پادکست طرفداران بسیار زیادی دارد که می توانید از برند خود نیز صحبت کرده و ایده ها و نکاتی که در حیطه فعالیت خود یاد گرفته اید را به اشتراک بگذارید.
توجه داشته باشید که تولید پادکست به شکل هفتگی کار ساده ای نیست ضمن اینکه باید برای افزایش میزان مخاطبین واقعی خود، به تولید محتواها نیز ادامه دهید تا همیشه پادکست داشته باشید اما در کل هفته ای یک پادکست عالیست.

بازآفرینی محتوا حتما نباید از مرحله اول یا همان محتوای متنی شروع شود:

  • تبدیل ویدیوی یوتیوب به پادکست راحتترین راه است چرا که ابزارهایی مثل Youtubemp3، Y2mate و Online Video Converter وجود دارند که به راحتی می توانید آنها را در گوگل سرچ کرده و دانلود کنید. این ابزارها صوت ویدیوی یوتیوب را استخراج می کنند که خیلی راحت می توان به شکل پادکست استفاده کرد.
  •  اگر مایل نیستید همان صدایی که در ویدیو هست برای بازآفرینی محتوا به پادکست استفاده شود، پس، از متن اصلی استفاده کرده و با نگاهی جدید به آن پادکست تولید کنید (با صدای فرد دیگر). مثلا فرض کنید در مورد بهترین روش های سئو محتوا نوشته اید، در پادکست خود در مورد مزایای استفاده از این روش ها و تجربه هایی که از پیاده سازی آنها برای مشتریان خود کسب کرده اید صحبت کنید. به طور کلی یعنی اینکه بازآفرینی محتوای اصلی به شکل پادکست را می توانید با دید متفاوتی هم انجام دهید و صرفا به فکر تولید نسخه صوتی از متن محتوای اولیه نباشید.
  •  حرفه ای ترین روش بازآفرینی محتوا به شکل پادکست این است که فرد یا افراد حرفه ای در رابطه با موضوع محتوای اصلی خود را پیدا کنید، سؤالات بسیار مهم و کلیدی خودتان و مخاطبین را لیست کرده و با آنها مصاحبه کنید و به شکل پادکست منتشر نمایید.

8- بازآفرینی محتوا به شکل عکس، تصویر یا کاور

حتی می توانید محتوای متنی اولیه خود را به شکل تصویر یا عکس دربیاورید که نکات بسیار مهم در آن با فونت مناسب نوشته شده باشد. حتی می توانید در این تصاویر از افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند نیز استفاده کنید تا تأثیر عمیقی روی ذهن مخاطب بگذارد. توصیه ما این است که از عکس های آرشیوی یا عکس های آماده مرتبط با موضوع خود (Stock Photo) استفاده نکنید که به پروسه اعتمادسازی ضربه خواهد زد.

  •  از بهترین تصاویر، اینفوگرافی ها و سایر محتواهای بصری اینستاگرام خود یک برد (Board) در پینترست درست کنید (برد در پینترست صفحه ای است که شما تصاویر و ویدیوهای منتخب خود را روی آن قرار داده یا اصطلاحا پین (Pin) می کنید که مشابه پست در اینستاگرام است).
  •  تصاویر محتوای اصلی خود را نیز می توانید به شکل تصاویر بند انگشتی (Thumbnail) پست کنید که شیوه دیگری از بازآفرینی محتوا به شکل تصویر می باشد.
  •  پست اولیه خود را به شکل پاورپوینت یا اسلاید در SlideShare یا حتی برای یک وبینار استفاده کنید چرا که پاورپوینت نیز در دسته محتواهای بصری قرار می گیرد.

9- پست های تبلیغاتی:

تا اینجا بازآفرینی محتوا هزینه خاصی برای شما نداشت اما گاهی اوقات هم نیاز است که علاوه بر ساخت ویدیو، پادکست، تصویر و غیره از محتوای اولیه، از استراتژی تبلیغات پولی نیز استفاده کنید. البته توصیه می کنیم برای هر سری از محتوا هزینه زیادی صرف نکنید با اینکه رسانه های پولی ابزاری مؤثر برای آگاه سازی نسبت به برند و کسب مشتریان دائمی است.
بهترین کار این است که برای تبلیغ پست های حاصل از بازآفرینی محتوا، پلتفرم هایی را برای تبلیغ هدف قرار دهید که بیشترین تعداد مخاطب یا بازار هدف را در آن دارید مثلا ابتدا فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و سپس لینکدین را هدف قرار دهید.

  • محتواهایی که بیشتر از همه بازدید داشته و مخاطبین در آن مشارکت داشته اند را انتخاب کنید چرا که برای بازآفرینی محتوا به شکل رسانه های تبلیغاتیِ پولی، بهترین گزینه هستند. ضمنا در تبلیغات خود از ویژگی های جمعیتی این محتواها نیز استفاده کرده و در تبلیغات پولی خود مجددا آنها را هدف قرار دهید.
  • How to Repurpose 1 Blog Post into 80+ Pieces of Content
  •  از ویدیوهایی که ساخته اید، فایل گیف تهیه کرده و آنها را در تبلیغات خود استفاده کنید تا توجه مخاطبین را به سمت خود جلب کنید.
  • تبلیغاتی که تهیه می کنید حتما محتوای مرتبط با صفحه لندینگ پیج داشته باشند که به این کار Message Match می گویند.

 

10- استراتژی توسعه هدفمند:

در استراتژی توسعه هدفمند، تلاش بر این است که با بازآفرینی محتوا افراد خاصی هدف قرار گیرند که گزینه بسیار خوبی برای کسب و کار بوده و دسترسی زیادی تاکنون به محتواهای شما نداشته اند تا در نهایت مخاطبین جدیدی کسب کنید.
از بازآفرینی محتوا می توانید به چندین شکل در این استراتژی استفاده کنید:

  •  خلاصه ای از محتواهای قبلی خود را که اخیرا با اطلاعات جدید آپدیت کرده اید به شکل خبرنامه منتشر کنید تا بازدید محتواهای قبلی دوباره بالا برود.
  •  محتوای پست خود را به گروه های انجمنی مرتبط در لینکدین یا فیسبوک ارسال کنید با این کار خود را در معرض دید افراد فعال در حیطه فعالیت یا صنعت خود قرار می دهید و احتمال اینکه این افراد پست شما را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند بالا خواهد رفت که به نوعی بازآفرینی محتوا برای دستیابی به مخاطبین جدید اما با تلاش کمتر است.
  •  اگر در محتوای اولیه خود از فرد متخصص یا حرفه ای نقل قول کرده اید، موقعی که بازآفرینی محتوا انجام می دهید و آن را در شبکه های اجتماعی پست می کنید، فرد مورد نظر را تگ کنید چون افراد از تعریف و تمجید خوششان می ¬آید و آنها را ترغیب می کند تا محتوای شما را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

چطور تقویم محتوایی درست کنید که همه این محتواها را پوشش دهد؟

در این بخش می خواهیم توضیح دهیم که چطور از محتواهای بازآفرینی شده خود در ساخت تقویم محتوا استفاده کنید.
این کار اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که حتی اگر 1 یا 2 پست هم در هفته بنویسید، باید چند روز وقت بگذارید تا به کمک بازآفرینی محتوا آنها را به ویدیو، عکس، استوری و چندین نوع پست تبلیغاتی تبدیل کنید.
در این تقویم محتوا، یک محتوا در هر مرحله از قیف فروش بررسی می شود که به شکل های مختلف بر روی آن بازآفرینی محتوا صورت گرفته است. اکنون به هر مرحله از قیف فروش نگاه دقیقتری می اندازیم:

بالای قیف فروش یا ToFu: 

در این مرحله، خریداران به دنبال حل مشکل، پیدا کردن جواب برای سؤالات خود یا رفع یک نیاز هستند. محتوا برای این مرحله از قیف فروش باید شکل کلی تری داشته باشد و سعی شود تا از طریق محتوا (یا محتواهایی که از طریق بازآفرینی محتوا ایجاد شده اند)، به مخاطب راه حل مناسب آموزش داده شود و به بیان دیگر با معرفی برند و تعامل با مخاطبین جدید خود را به عنوان راه حل مشکلات آنها معرفی کنید.

هدف شما از بازآفرینی محتوا 

مثل تأثیر ابتدایی است که روی مخاطب می گذارید تا مجاب شود محتوای شما را بخواند. به همین دلیل اگر هدف شما از بازآفرینی محتوا برای مرحله بالای قیف فروش باشد باید موضوع یا عناوین و زیر عنوان های محتوای اصلی را به نحوی تغییر دهید که مخاطب را مجاب به خواندن، کلیک کردن روی لینک تبلیغات پولی برای ورود به لندینگ پیج، نگاه کردن به ویدیوی شما در یوتیوب، فیسبوک یا IGTV اینستاگرام، دانلود کردن پادکست یا باز کردن ایمیل کند.

وسط قیف فروش یا MoFu: 

در وسط قیف فروش، شما با کسانی در ارتباط هستید که قبلا جذب برند شما شده اند پس نیازی به مقدمه چینی و عناوینی که توضیح دادیم نیست هر چند هنوز این دسته از افراد در حال سبک سنگین کردن گزینه های پیش روی خود هستند و نیاز دارند که کاملا نسبت به برند شما اطمینان حاصل کنند.

 

بازآفرینی محتوا برای این دسته از مخاطبین در وسط قیف فروش باید به شکل ویدیوهای یوتیوب و فیسبوک و IGTV اینستاگرام یا حتی استوری ها، پرسش و پاسخ های لایو و تبلیغات کلیکی باشد.

پایین قیف فروش یا BoFu: 

در مرحله پایین قیف فروش، تلاش های شما باید بسیار دقیق و حرفه ای باشند تا بازدید کنندگان را مجاب به خرید محصولات یا استفاده از خدمات برند کند. مثلا می توانید از مواردی مثل مطالعات موردی، نظرات سایر خریداران، رضایت مشتریان، نسخه های دمو (Demo) محصولات و آفرهای نسخه آزمایشی نرم افزارها و محصولات استفاده کنید.

بازاریابی مجدد قیف فروش (Remarketing Funnel)

هدف از بازاریابی مجدد قیف فروش، تعامل دوباره با مشتریان راغب یا لید (Lead) است که به هر دلیلی به مرحله خرید محصول یا خدمات نرسیده اند، یا اینکه، مشتریان فعلی را ترغیب به خرید سایر محصولات و خدمات کند.
در این مرحله می توانید به مشتریان یاد بدهید که چطور با راه حل های جدید و خدمات نوین شما می توانند مشکلات خود را رفع کنند. مثلا از موارد زیر می توان استفاده کرد:

  • شرح جزئیات بیشتر و مزایا:

  • با ذکر دقیق جزئیات توضیح دهید که نحوه کارکرد محصولات جدید شما و مزایای آنها چیست تا مشتریان قبلی خود را دوباره ترغیب به بازدید و خرید کنید. حتی می توان از تبلیغات جذابتر نیز استفاده کرد.
  •  بازاریابی ایمیلی:

  • با این روش بازاریاب ها سعی می کنند تا مشتریان قبلی را به وب سایت خود بازگردانند که معمولا با پیشنهاد استفاده از نسخه رایگان یک ابزار یا محصول می باشد. سپس از طریق کلیک بر روی لینک وارد لندینگ پیجی می شوند که می توانند فیلمی از محصول، فاکتورهای تست موفقیت محصول و رضایت مشتریان را ببینند.
  •  سرچ پولی:

  • با کمک گوگل ادز (Google Ads) به برندها کمک می کند تا از طریق تحلیل رفتار کاربران هنگام سرچ در اینترنت، با دسته ای از کاربران تعامل برقرار کنند که دفعات قبلی نیز، کاربران و بازدید کنندگان مشابه آنها، از همین طریق جذب شده اند.

 

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

  • می توانید از طریق انجام تبلیغات در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره از طریق تبلیغات پولی و CTA (دکمه های فراخوان) دوباره با مشتریان قبلی خود ارتباط بگیرید.

بازآفرینی محتوا برای استراتژی محتوایی

بازآفرینی محتوا برای استراتژی محتوایی که هدف آن کار روی کانال ها و رسانه های اجتماعی مختلف است فوق العاده مؤثر است. به کمک بازآفرینی یا بازتولید محتوا می توانید مفاهیم اولیه را طوری ترکیب کنید که بتوانید با مخاطبین خود در پلتفرم های مختلفی که ترجیح می دهید ارتباط بگیرید.

بازآفرینی محتوا برای کسانی مناسب است که تازه کسب و کار خود را شروع کرده اند یا قبلا خود را در حیطه فعالیت یا صنعت مربوطه مطرح ساخته اند تا مخاطبین جدید پیدا کنند ضمن اینکه باعث می شود کلیه فعالیت های بازاریابی آنان سریعتر به نتیجه برسد و یا حتی نیاز نباشد هر بار برای تولید محتوا به دنبال ایده جدید باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.