مقالات آموزشی

بررسی مثال هایی از بازاریابی محتوا در بهداشت قسمت دوم

مفید بود؟

استفاده از بازاریابی محتوا همواره اطلاعاتی با ارزش در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اطلاعات موجود در زمینه ی سلامت و بهداشت فردی همواره مورد نیاز مخاطبین خواهد بود. افزایش سطح اطلاعات جامعه در مورد سلامت می تواند علاوه بر کسب منافع، خدمتی شایسته و انسانی تلقی گردد.

در ادامه به معرفی چند نمونه ی مشهور از کمپانی های بازاریابی محتوای سازمان های بهداشتی و درمانی می پردازیم:

1. جانسون و سریال های ویدئویی آن:

این کمپین به منظور رسیدگی به کمبودهای پرستاران، در برابر کمپینی برای آینده ی پرستاران ایالات متحده آمریکا ایجاد شده است. این کمپانی فعالیت های زیادی برای تبلیغات انجام داده اما به همین امر بسنده نکرده است. آنها فیلم های مختلفی از روزهای زندگی پرستاران از نگاه بیماران منتشر کردند. در این کمپین محتوای آموزشی از بورس تحصیلی تا توسعه ی حرفه ای در این شغل پوشش داده شده است. با استفاده از این روش، برند j&j در میان رقبای خود در سطح عالی قرار گرفت و برای مخاطبان خود همواره مورد قدردانی قرار می گیرد.

2. مؤسسه ملی قلب، ریه و خون:

وب سایت
ممکن است مطالب موجود در وب سایت این مؤسسه هیجان انگیز نباشد، اما به دلیل وجود کتابخانه ای جامع از محتوا که به راحتی برای مخاطبان قابل دستیابی و جستجو است، موقعیت مناسبی میان رقبای خود در اختیار دارد. این وب سایت برای موضوعات مربوطه، معمولاً در ده نتیجه ی اول گوگل یک لینک دارد. محتوای با کیفیت این سایت موجب شده که صفحات آن به خوبی لینک شوند و توسط مخاطبین نشانه گذاری شوند.

3. کمپین حمایت از کودکان آرکانزاس:

100 روز سخت
آیا می دانستید که کودکان بین روز یادبود و روز کارگر به احتمال بیشتری صدمه می بینند یا از بین می روند؟ مسأله ای حیرت انگیز است، اما واقعیتی است که که در هشتگ 100DoadliestDay مرکز پیشگیری از آسیب های کودکان آرکانزاس وجود داشت. این کمپین یک توافق نامه اجباری برای والدین و نوجوانان ارائه داد. این اطلاعات به راحتی قابل دانلود بودند. اطلاعات، مربوط به موضوعاتی مانند ایمنی آتش نشانی که به وسیله ی ابزارهای بصری ارائه شده بود و اطلاعات دیگری درباره ی خطرهای کودکان، ایمنی و آسیب ها در آن دیده می شد. این مبارزات تبلیغاتی به مانند بمبی منفجر شد که در نتیجه ی آن، مورد حمایت انجمن ها و سایر سازمان ها قرار گرفت و در ادامه، این راه توسط هشتگ مربوطه پیگیری شد تا محصولی برای برند مورد نظر باشد.

مواردی که عنوان شد، نمونه های برجسته ی کاربرد بازاریابی محتوا در سلامت و بهداشت بود که در سطوح گسترده به طرز موفقیت آمیزی به کار گرفته شد. امروزه موارد بسیار زیادی از کمپین های مشابه بازاریابی محتوای سلامت، مشغول کار هستند و در حال الهام گرفتن از طرح های بزرگ و پیشرفته برای بکارگیری آن در سازمان های خود می باشند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.